Hirdetés

Opel Corsa-e menetpróba

A teljesen elektromos hajtás elsőként érkezett meg a Corsa történetébe, de a PSA-akvizíció miatt a fedélzeti rendszerben is változásokra kell számítani.

Töltés, myOpel alkalmazás

Az autó hasmagassága a mélyen elhelyezett akksitömb miatt kisebb a hagyományos kivitelekénél, padkás parkolásoknál érdemes lehet körültekintően végezni a manővert emiatt. Az akksira 8 év vagy 160 000 km garanciát vállal a cég, de állításuk szerint ennél többre van tervezve: külön kiemelték, hogy a telep állapotának vizsgálatát a márkaszervizekben el tudják végezni. Érdekességként megemlítésre került egy újabb felhasználási módja az elöregedett akkumulátoroknak: az autóban már erősen csökkentett hatótávú, tehát cserére ítélt, de egyébként még használható akkumulátorokból a fejlesztési és tesztelési fázisban lévő autókhoz töltőket gyártanak: a képen látható konténerek 18 darab Ampera akkumulátorral tárolnak 300 kWh-nyi áramot, és egyszerre akár 8 autót is tudnak tölteni, akár 22kW-tal.

Büszkén demonstrálja az akkumulátort az illetékes
Büszkén demonstrálja az akkumulátort az illetékes [+]

Az elektromos autók lelke és egyben rákfenéje az akkumulátor, és tisztán látszik, hogy azok a cégek tudnak igazán sikeresek lenni ebben az iparágban, akiknek saját akkumulátorgyáruk is van. Természetesen a PSA is több fronton próbálkozik ennek elérésével: az Opel központjához legközelebb eső ilyen lehet a Kaiserslautern városában épülő, 24 GWh-s tervezett kapacitású gyár, aminek kezdeti célja, hogy 500 000 villanyautónak adjon telepet. A jelenlegi információink szerint 2024-ben lehet ebből valóság.


[+]

Térjünk át a töltési lehetőségekre. Természetesen Type2-CCS kombinált csatlakozó várja a hagyományos helyen lévő töltőnyílás ajtaja mögött az érdeklődőt. A hosszú utakhoz a 100 kW csúcsteljesítményű egyenáramú villámtöltő lehet a Corsa-e felhasználó legjobb barátja, amivel a teljesen lemerült autó is fél óra alatt 80%-ra tölthető. Aki az otthoni, fali boxokban hisz, az körülbelül 200 000 forintos felárért kapja meg a három házisról működő, 11 kW töltési teljesítményű egységet, míg a a leglassabb, kvázi vésztöltési lehetőség a sima 230V-s dugóval az autóhoz gyári tartozékként járó adapter: 1,4 kW-os teljesítménnyel óránként 10 km-nyi hatótávot tölthetünk bele.

A cserélhető fejű töltő komplex megoldást jelenthet, kis helyigénnyel
A cserélhető fejű töltő komplex megoldást jelenthet, kis helyigénnyel [+]

Az alap, kis túlzással a kesztyűtartóban elférő töltő és az otthonra telepített box között félúton van az Opel által kínált moduláris töltő: utcai Type-2, valamint otthoni háromfázisú és sima villásdugós töltőt ad cserélhető kábelvégekkel, diszkrét méretű táskában, ez 11 kW-tal akár 60 km-nyi hatótávot ad egy óra alatt. Vásárlás előtt mindenképp érdemes tehát átnézni az opcionális töltőkábeleket, valószínűleg mindenki talál majd a felhasználási módjának megfelelő megoldást.

MyOpel alkalmazásMyOpel alkalmazás MyOpel alkalmazás [+]

Volt lehetőségünk megnézni a magyar régióban sajnos még nem elérhető, az autó távoli vezérléséhez használható myOpel alkalmazást is. A csatlakoztatott iOS vagy Android mobilunkkal nyomon követhetjük a pontos parkolóhelyünket, a megtehető hatótávot, továbbá beállíthatunk egyszeri vagy hetirend szerinti fűtés-hűtésprogramozást, hogy mire beülünk az autóba, már ne a szélvédő jegesedésével vagy épp az elviselhetetlen forrósággal kelljen szembesülnünk. Az alkalmazás funkcionalitása jelenleg ebben körülbelül ki is merül, de várhatóan további töltésvezérlési opciók lesznek elérhetők, és akár az ablakok le- vagy felhúzását vagy a tükrök behajtását is intézhetjük majd távolról. Addig remélhetőleg Magyarországon is elérhető lesz a szolgáltatás.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

  • Bemutatjuk a Volkswagen We Connect Plus rendszert

    A német gyártó továbbfejlesztette a mobilos összeköttetést és az internetes jelenlétet, a kompatibilis autókhoz pedig legalább egy év, teljes körű támogatást ad.

  • Opel Corsa-e menetpróba

    A puszta tények emellett a modell mellett szólnak: kimondottan kellemes hatótáv, villámgyors töltési lehetőség, elektromos autóhoz képest igen kedvező ár. De milyen a valóságban?

  • Peugeot e-2008 menetpróba

    Opel márkájú testvérmodelljéhez képest figyelemfelkeltőbb, fiatalosabb a Peugeot, nem csak külsejét, de infotainment rendszerét tekintve is, ez utóbbi működését azonban van még hova faragni.

  • A Nissan Connect és a 62 kWh-s Nissan Leaf

    A japán gyártó mobilalkalmazását a nagyobb akkumulátorral és erősebb motorral szerelt Leaffel összekötve tudtuk kipróbálni.

Előzmények