Nothing ear (1) - nem semmi

Carl Pei új vállalkozása nagy érdeklődést váltott ki a tech világból, most pedig itt van a gyümölcse, az ear (1), ami ráadásul egész jól sikerült.

Hirdetés

Bevezető, doboz

Carl Pei karrierje a Nokiánál és a Meizunál kezdődött, később az Oppo és a OnePlus vezéralakja volt éveken át, nevét valószínűleg mindenki ismeri, aki követi a mobilos világ történéseit. A kínai származású, de a nyugati világban szocializálódott vezető elsősorban marketing és kommunikáció szempontjából hozott sok újat a piacra, a OnePlus esetén több ilyen bravúrral is előálltak. Egyrészt, a OnePlus One esetén nagyon szerény, 50 ezer példányos eladási célt állítottak be, miközben egyértelmű volt, hogy az ár/érték arányban kiemelkedő mobilból annyit tudnak majd eladni, amennyi a gyártókapacitáson átmegy, így aztán közel egymilliós tétel került az eleinte csak meghívós alapon megvehető telefonból forgalomba, ezzel papíron sokszorosát teljesítette az elvártaknak, de említhetjük a OnePlus 2 bemutatóját is, ami az akkor lenyűgöző újdonságként mindenkit érdeklő VR-technológiával több százezres nézettséget hozott nekik, ezzel még ismertebbé téve a márkát.

Carl Pei, immár Nothing-színekben
Carl Pei, immár Nothing-színekben [+]

Talán ez a két példa is elég jól érzékelteti, hogy mennyire sokféle marketingötlet vált sikerré Pei kezei alatt, viszont az, ahogy kilépett a vállalattól, majd önálló márkanevét úgy futtatta fel fél év alatt, hogy ehhez egyetlen terméket sem kellett lelepleznie, ahhoz tényleg kell valami zsenialitás. A Nothing nevű vállalatát 2021 januárjában mutatta be, a mindenféle konkrétumot nélkülöző hír pedig úgy futott végig a teljes nemzetközi tech-sajtó címlapjain, mint valami csodával határos esemény: persze, egy ismert alak által megalapított cégről beszélünk, tehát ez annyira még nem is meglepő, de aztán képbe került, hogy mikorra lesz ebből termék, majd sorra jelentették be a nagy támogatókat, mint a legelső iPodot megálmodó mérnök, Tony Fadell, Steve Huffman (Reddit), Kevin Lin (Twitch), vagy épp az ismert youtuber és filmrendező Casey Neistat.


Dinamikusan nő a piac, de vajon lehet elég innovációt mutatni a TWS-kategóriában? [+]

Egyetlen Nothing termék sem került még piacra, mikor a különféle befektetők már 22 millió dollárt kalapoztak össze a cégbe, amiről akkor mindössze annyit lehetett tudni, hogy elsőkörben audióval fog foglalkozni, elsőként pedig egy TWS-fülhallgatót fognak gyártani. Egy TWS-fülhallgatót, ami ugyan piacilag erősen növekvő, de mégis, túl sok innovációs teret önmagában nem tartalmazó termékkategória, ahol végtelen mennyiségű kisebb-nagyobb gyártó kínál elképzelhetetlen mennyiségű alternatívát, az eladási dominancia pedig jelentős részben azért lehet az Apple-é, mert az ő AirPods kütyüjük zseniálisan működik együtt a többi Apple termékkel. Mindenesetre a hírek csak jöttek és jöttek az ear (1)-ről, ezeket óraműpontossággal közölte a sajtó, a nyár második felében pedig le is leplezték a kütyüt, majd ősz elejére hozzánk is megérkezett a teszttermék.


[+]

Az elegáns kartondobozt egy egyszerű nyitófülnél fogva téphetjük fel, mintha egy csokit bontanánk ki: túl szép nem lesz utána a vitrinben vagy a polcon, de az biztos, hogy ezt senki nem fogja előttünk feltűnés nélkül felnyitni. Odabent nincs nagy meglepetés, a füles a töltőtokjában ücsörög, egy apró dobozka rejti a kicsi és a nagy méretű gumiharangokat (gyárilag a közepesek vannak a fülesen), egy másik pedig az USB-C végű USB-A-s kábelt.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés