Hirdetés
Egyebek, összegzés
A 2100-as navigálni tud. Pont. Nincsen benne semmi más tudás. Pont ezért bosszantó, hogy nem sikerült jól megoldani a feladatot. A magyartalanságok mellett nem lehet szó nélkül elmenni. Minden távolságot úgy határoz meg, hogy pl: "300 méter után forduljon jobbra". A gyorshajtásra figyelmeztető hang pedig szimplán "Vigyázat!" Mintha csak anyámat hallanám a hátsó ülésről. Hogy mire vigyázzak, azt nem mondja meg, de legalább jól megijeszt. A célpontnál: "200 méter után eléri a célját". Nem ismeri a "tarts jobbra/balra" fogalmát, mindenáron a "fordulj"-t használja. Ráadásul ha egy olyan utcán haladunk, amely egy idő után egyirányúvá változik visszafelé, akkor a navi úgy gondolja (és úgy is irányít - "az utca végén forduljon jobbra"), hogy az már az utca vége. Pedig nem, csak éppen van egy behajtani tilos táblám. Egy szó, mint száz, csúnyán megbüntették a magyar nyelvet.
És ezzel még nincsen vége. A belvárosban 5 perc alatt az agyunkra megy, hiszen 300 és 130 méterrel, valamint a forduló előtt közvetlenül is elmondja, merre menjünk. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy folyamatosan beszél. Ráadásul minden mondatát udvariasan a "Kérem" szóval kezdi, ezzel is meghosszabbítva a mondókát. Ha utasunk van, esélytelen a beszélgetés, a rádióból nem fogunk érteni semmit, csak azt, hogy a navi folyamatosan dumál. Én az első alkalommal megesküdtem, hogy a teszt végén megtaposom, felgyújtom és kettéfűrészelem. Kétszer. Persze tesztkészülék, úgyhogy nem öltem meg, de a szándék megvolt. Teljesen kiborított.
A hangok persze tisztán, jól hallhatóan szólnak, erre nem lehet panaszkodni. Összességében a Navigon 2100-as se nem igazán szép, se nem igazán okos, de legalább jól kiidegel, vagy azzal amit mond, vagy azzal, ahova visz. És még drága is: közel 50 ezer forint az Európa térképes verzióért vélemyényem szerint sok, ennyiért hasonló, vagy nagyobb tudású gépeket kapni iGO-val. Ha lenne "Nem tetszett" plecsnink, erre megadnám.
Gubro
A tesztkészüléket a PDA Futár biztosította. Köszönjük.