Snapdragon 8s Gen 3, Hello UX
Míg egy produktivitásra termett tablet/telefon hibridnél a csúcsteljesítmény esszenciális, egy apróbb kagylótelefonnál fontosabb a hatékonyság, így nem feltétlenül baj, hogy a jócskán melegedő Snapdragon 8 Gen 3 helyett a Razr 50 Ultra a Snapdragon 8s Gen 3-at használja (1 x 3 GHz Cortex-X4 + 4 x 2,8 GHz Cortex-A720 + 3 x 2 GHz Cortex-A520 CPU, Adreno 735 GPU). Az már inkább gond, hogy ez a 4 nm-es lapka sem olyan hatékony, mint a Snapdragon 8 Gen 2 volt tavaly, a Razr vékony házába pedig nem fért komoly hőelvezető rendszer, úgyhogy a hűvös működést preferálva a rendszer drasztikusan megvágja a processzoros és grafikus teljesítményt.
Teljesítmény-teszt (a táblázat szétnyitható) | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
Benchmark | Motorola Razr 50 Ultra | Motorola Razr 40 Ultra | Oppo Find N2 Flip | Samsung Galaxy Z Flip5 | Honor Magic V2 | Nubia Red Magic 9 Pro |
Rendszerchip | Snapdragon 8s Gen 3 | Snapdragon 8+ Gen 1 | MediaTek Dimensity 9000+ | Snapdragon 8 Gen 2 for Galaxy | Snapdragon 8 Gen 2 | Snapdragon 8 Gen 3 |
AnTuTu 10.x | 1 278 113 pont | 1 014 971 pont | N/A | 1 252 652 pont | 1 256 910 pont | 2 141 123 pont |
Geekbench 5 (single/multi) | 1423 / 3212 pont | 1319 / 3914 pont | 846 / 3134 pont | 1542 / 4907 pont | 1435 / 4123 pont | 1678 / 6481 pont |
Geekbench 6 (single/multi) | 1872 / 4354 pont | 1773 / 4271 pont | N/A | 2035 / 5179 pont | 1513 / 4506 pont | 2306 / 7351 pont |
GFXBench Car Chase onscreen | 82 fps | 74 fps | 56 fps | 97 fps | 60 fps | 60 fps |
GFXBench Car Chase offscreen | 71 fps | 68 fps | 73 fps | 95 fps | 120 fps | 162 fps |
GFXBench Man. onscreen | 120 fps | 116 fps | 60 fps | 120 fps | 60 fps | 60 fps |
GFXBench Man. offscreen | 168 fps | 173 fps | 212 fps | 215 fps | 319 fps | 385 fps |
A benchmark pontszámok lesújtóak terhelés alatt, ám ez nyilván az extrém véglet, a gyakorlatban remek az optimalizálás és perfekt a Hello UX felület működése és alkalmazáskezelése, ahogy fél óra Asphalt 9 játék sem okozott dadogást vagy langyosnál melegebb házat 25 fokos szobában. Ez elfogadható kompromisszum, de azért várhatóan a jövő évi, 3 nm-es lapkák lesznek tökéletesek a flipes műfajban. A fürge működést szolgálja a 12 GB LPDDR5X RAM és az 512 GB-os UFS 4.0-s tároló – a Samsung elleshetné ezt a kezdőkonfigurációt a Z Flip6 esetében.
A Hello UX az egyik legüdébb és hatékonyabb felület jelenleg Android 14 alapokon, három főverzió frissítés és négyévnyi hibajavítás ígéretével. Oké: ennyiért legalább öt évet várunk és a Motorola meg a Samsungtól tanulhatna a frissítések gyorsaságában. Viszont annyi a hatékony gesztusvezérlési extra és az egyszerű, de nagyszerű testreszabási lehetőség, minimális alkalmazásfelesleggel és zéró iOS majmolással, hogy emiatt is élmény a telefont használni.
A hosszúkás képernyőnek jól áll a kettéosztott multitasking és remek az összhang a számítógéppel, ahogy opció a vezetékmentes képernyőtükrözés is, noha a vezetékes kivetítés sajnos kimaradt. A Razr összedolgozik a Google AI szolgáltatásaival és a Geminivel, ahogy AI-alapú és az öltözetünkhöz igazodó háttérképek is generálhatók. Opció a fejlett értesítésrendezés, a zavaró tényezőket kiszűrő pihenőmód, a hatékony biztonság, a távoli zárolás és miegymás, a fő kérdés persze az, hogy mennyire használható a külső kijelző, ha már 4”-re nőtt?
Egy Galaxy Fold dolga egyszerűbb, hiszen elég nagy a külső panelje, hogy teljes értékű rendszert futtasson. A kagylótelefonok ellenben egyéni UI-t használnak az apróbb panelen, és a Razr 50 Ultra is így tesz. Érintésre az óra, dupla rázásra vagy a bekapcsoló kétszeri lenyomására pedig a kamera ugrik fel a lencsevájatokra igazított elrendezéssel. Oldalra simítva a lejátszók, a Spotify, a Naptár, a Gemini, az időjárás, a stopper és a 4”-re szabott, jópofa játékok widgetjei között lapozhatunk végig, továbbiak hozzáadásának a lehetőségével.
A kapcsolópanel és egy widget [+]
Ezek rendre kitöltik háttérrel a képernyőt és nem lógnak a terepelemek a kameravájatokba, viszont konkrét tartalmak csak a lencsesáv fölött jelennek meg, szóval a teljes panel nincs kihasználva. Egyébként, ha fejjel lefele fordítjuk a mobilt, egy ikonra bökve igazodhat ehhez az elrendezés, 90 fokban oldalra viszont nem fordul a UI. Praktikus 4”-en elérni a kapcsolókat és az értesítéseket, apró billentyűzettel pedig a válaszadás is opció, de pontosan kell bökni gépeléskor.
A külső alkalmazástár és egy Razr játék [+]
Kívül teljes alkalmazások is futhatnak, alapból a számológép, a Fotók, a hangrögzítő, az SMS, a Gmail, a YouTube, a tárcsázó, a Chrome és a Gemini, de bármely másik ikonját idedobhatjuk. Elrendezési gonddal nem nagyon találkoztam, ám néha túl nagyok az állandó terepelemek, így túl kevés hely marad a konkrét tartalmaknak. Alapvetően a lencsesáv fölötti, kisebb képernyőrészen futnak az alkalmazások, az optikák mellett pedig apró kezelőikonok jelennek meg. Az alkalmazásváltóban ugyanakkor a legtöbb alkalmazást teljes képernyőre kényszeríthetjük, bár a számológépet és pár másikat nem.
Alkalmazásfuttatás ablakban és teljes külső képernyőn [+]
Ilyenkor igazán menő a Razr 50 Ultra, de ekkor válik nyilvánvalóvá az is, hogy mennyire bezavar a két lencse, számos terepelemet és gyakran kezelőikonokat kitakarva. Erre némi gyógyír a telefon fejjel lefele fordítása és pár alkalmazásnál a 90 fokos elfordítás is működik, igaz: ilyenkor mindig marad egy fekete sáv a lencsék alatt. A hagyományos játékokat érthető okokból belül érdemes futtatni, összességében pedig, ha már az ultraszéles kamera kimaradt, akkor dobhatta volna a Motorola a 2x-es zoomot szenzorzoommal helyettesítve, és akkor jóval kevésbé zavarók a vájatok.
Ezzel együtt is jóval gyakrabban használtam a külső panelt bármely más kagylótelefonhoz képest, bár azért maradt hátrány egy Oppo Find N2 nagyobbacska és teljes értékű elrendezéséhez képest, és néha úgy éreztem, hogy a Motorola sem tudta eldönteni, hogy egyszerű widgetekre vagy teljes értékű alkalmazáskezelésre fókuszáljon. Megkérhető mindenesetre a rendszer, hogy amelyik alkalmazást az egyik képernyőn elindítjuk, az fusson a másikon nyitás vagy csukás után, ami nagyjából jól működik, bár a játékok ezt újfent nem köszönik meg. A legnagyobb előny mindenesetre mégsem a hosszútávú, hanem a rövid és egykezes használat, amikor nincs két szabad végtagunk.
A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!