Motorola Razr 50 Ultra - ajtó, ablak

Két remek kijelzővel támad az eddigi legmenőbb modern kagylótelefon.

Snapdragon 8s Gen 3, Hello UX

Míg egy produktivitásra termett tablet/telefon hibridnél a csúcsteljesítmény esszenciális, egy apróbb kagylótelefonnál fontosabb a hatékonyság, így nem feltétlenül baj, hogy a jócskán melegedő Snapdragon 8 Gen 3 helyett a Razr 50 Ultra a Snapdragon 8s Gen 3-at használja (1 x 3 GHz Cortex-X4 + 4 x 2,8 GHz Cortex-A720 + 3 x 2 GHz Cortex-A520 CPU, Adreno 735 GPU). Az már inkább gond, hogy ez a 4 nm-es lapka sem olyan hatékony, mint a Snapdragon 8 Gen 2 volt tavaly, a Razr vékony házába pedig nem fért komoly hőelvezető rendszer, úgyhogy a hűvös működést preferálva a rendszer drasztikusan megvágja a processzoros és grafikus teljesítményt.

Teljesítmény-teszt (a táblázat szétnyitható)
Benchmark Motorola Razr 50 Ultra Motorola Razr 40 Ultra Oppo Find N2 Flip Samsung Galaxy Z Flip5 Honor Magic V2 Nubia Red Magic 9 Pro
Rendszerchip Snapdragon 8s Gen 3 Snapdragon 8+ Gen 1 MediaTek Dimensity 9000+ Snapdragon 8 Gen 2 for Galaxy Snapdragon 8 Gen 2 Snapdragon 8 Gen 3
AnTuTu 10.x 1 278 113 pont 1 014 971 pont N/A 1 252 652 pont 1 256 910 pont 2 141 123 pont
Geekbench 5 (single/multi) 1423 / 3212 pont 1319 / 3914 pont 846 / 3134 pont 1542 / 4907 pont 1435 / 4123 pont 1678 / 6481 pont
Geekbench 6 (single/multi) 1872 / 4354 pont 1773 / 4271 pont N/A 2035 / 5179 pont 1513 / 4506 pont 2306 / 7351 pont
GFXBench Car Chase onscreen 82 fps 74 fps 56 fps 97 fps 60 fps 60 fps
GFXBench Car Chase offscreen 71 fps 68 fps 73 fps 95 fps 120 fps 162 fps
GFXBench Man. onscreen 120 fps 116 fps 60 fps 120 fps 60 fps 60 fps
GFXBench Man. offscreen 168 fps 173 fps 212 fps 215 fps 319 fps 385 fps

A benchmark pontszámok lesújtóak terhelés alatt, ám ez nyilván az extrém véglet, a gyakorlatban remek az optimalizálás és perfekt a Hello UX felület működése és alkalmazáskezelése, ahogy fél óra Asphalt 9 játék sem okozott dadogást vagy langyosnál melegebb házat 25 fokos szobában. Ez elfogadható kompromisszum, de azért várhatóan a jövő évi, 3 nm-es lapkák lesznek tökéletesek a flipes műfajban. A fürge működést szolgálja a 12 GB LPDDR5X RAM és az 512 GB-os UFS 4.0-s tároló – a Samsung elleshetné ezt a kezdőkonfigurációt a Z Flip6 esetében.

[+]

Hirdetés

A Hello UX az egyik legüdébb és hatékonyabb felület jelenleg Android 14 alapokon, három főverzió frissítés és négyévnyi hibajavítás ígéretével. Oké: ennyiért legalább öt évet várunk és a Motorola meg a Samsungtól tanulhatna a frissítések gyorsaságában. Viszont annyi a hatékony gesztusvezérlési extra és az egyszerű, de nagyszerű testreszabási lehetőség, minimális alkalmazásfelesleggel és zéró iOS majmolással, hogy emiatt is élmény a telefont használni.

[+]

A hosszúkás képernyőnek jól áll a kettéosztott multitasking és remek az összhang a számítógéppel, ahogy opció a vezetékmentes képernyőtükrözés is, noha a vezetékes kivetítés sajnos kimaradt. A Razr összedolgozik a Google AI szolgáltatásaival és a Geminivel, ahogy AI-alapú és az öltözetünkhöz igazodó háttérképek is generálhatók. Opció a fejlett értesítésrendezés, a zavaró tényezőket kiszűrő pihenőmód, a hatékony biztonság, a távoli zárolás és miegymás, a fő kérdés persze az, hogy mennyire használható a külső kijelző, ha már 4”-re nőtt?

A zárképernyő kívül
A zárképernyő kívül [+]

Egy Galaxy Fold dolga egyszerűbb, hiszen elég nagy a külső panelje, hogy teljes értékű rendszert futtasson. A kagylótelefonok ellenben egyéni UI-t használnak az apróbb panelen, és a Razr 50 Ultra is így tesz. Érintésre az óra, dupla rázásra vagy a bekapcsoló kétszeri lenyomására pedig a kamera ugrik fel a lencsevájatokra igazított elrendezéssel. Oldalra simítva a lejátszók, a Spotify, a Naptár, a Gemini, az időjárás, a stopper és a 4”-re szabott, jópofa játékok widgetjei között lapozhatunk végig, továbbiak hozzáadásának a lehetőségével.

A kapcsolópanel és egy widget
A kapcsolópanel és egy widget [+]

Ezek rendre kitöltik háttérrel a képernyőt és nem lógnak a terepelemek a kameravájatokba, viszont konkrét tartalmak csak a lencsesáv fölött jelennek meg, szóval a teljes panel nincs kihasználva. Egyébként, ha fejjel lefele fordítjuk a mobilt, egy ikonra bökve igazodhat ehhez az elrendezés, 90 fokban oldalra viszont nem fordul a UI. Praktikus 4”-en elérni a kapcsolókat és az értesítéseket, apró billentyűzettel pedig a válaszadás is opció, de pontosan kell bökni gépeléskor.

A külső alkalmazástár és egy Razr játék
A külső alkalmazástár és egy Razr játék [+]

Kívül teljes alkalmazások is futhatnak, alapból a számológép, a Fotók, a hangrögzítő, az SMS, a Gmail, a YouTube, a tárcsázó, a Chrome és a Gemini, de bármely másik ikonját idedobhatjuk. Elrendezési gonddal nem nagyon találkoztam, ám néha túl nagyok az állandó terepelemek, így túl kevés hely marad a konkrét tartalmaknak. Alapvetően a lencsesáv fölötti, kisebb képernyőrészen futnak az alkalmazások, az optikák mellett pedig apró kezelőikonok jelennek meg. Az alkalmazásváltóban ugyanakkor a legtöbb alkalmazást teljes képernyőre kényszeríthetjük, bár a számológépet és pár másikat nem.

Alkalmazásfuttatás ablakban és teljes külső képernyőn
Alkalmazásfuttatás ablakban és teljes külső képernyőn [+]

Ilyenkor igazán menő a Razr 50 Ultra, de ekkor válik nyilvánvalóvá az is, hogy mennyire bezavar a két lencse, számos terepelemet és gyakran kezelőikonokat kitakarva. Erre némi gyógyír a telefon fejjel lefele fordítása és pár alkalmazásnál a 90 fokos elfordítás is működik, igaz: ilyenkor mindig marad egy fekete sáv a lencsék alatt. A hagyományos játékokat érthető okokból belül érdemes futtatni, összességében pedig, ha már az ultraszéles kamera kimaradt, akkor dobhatta volna a Motorola a 2x-es zoomot szenzorzoommal helyettesítve, és akkor jóval kevésbé zavarók a vájatok.


[+]

Ezzel együtt is jóval gyakrabban használtam a külső panelt bármely más kagylótelefonhoz képest, bár azért maradt hátrány egy Oppo Find N2 nagyobbacska és teljes értékű elrendezéséhez képest, és néha úgy éreztem, hogy a Motorola sem tudta eldönteni, hogy egyszerű widgetekre vagy teljes értékű alkalmazáskezelésre fókuszáljon. Megkérhető mindenesetre a rendszer, hogy amelyik alkalmazást az egyik képernyőn elindítjuk, az fusson a másikon nyitás vagy csukás után, ami nagyjából jól működik, bár a játékok ezt újfent nem köszönik meg. A legnagyobb előny mindenesetre mégsem a hosszútávú, hanem a rövid és egykezes használat, amikor nincs két szabad végtagunk.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

Hirdetés