1000 km hatótávot ígér a Mercedes EQXX

A CES-en mutatkozhat be a koncepció, kérdéses még a piaci változat.

Egyre több tisztán elektromos hajtású Mercedes-Benz modell létezik, a Daimler AG ugyanis szintén egyre komolyabban veszi a villanyautókra való átállást. Ott van például az EQS luxusszedán vagy az EQB SUV, 2022. január 3-án pedig egy ultrahosszú hatótávval megáldott, roppant hatékony EV-ről rántja le a márka a leplet.


[+]

A Vision EQXX egyelőre előremutató prototípus lesz, amit kevesebb, mint 10 kWh fogyasztásra optimalizálnak 100 km-en – ugyanez az érték az egymotoros Model 3 RWD esetében 14 kWh és a szintén hatékony Lucid Air Grand Touring kiadása esetében 16 kWh. Markus Schäfer Mercedes COO elmondta: elképesztő, ami az autóiparban az elmúlt 130 évben végbement, az elektromobilitás korában azonban felgyorsultak az események, és eljött az idő egy rendkívül hosszú hatótávú, kompakt EV fejlesztésére 1000 km hatótávval és kevesebb mint 10 kWh fogyasztással 100 km-en, autópálya sebességen.


[+]

Az EQXX-t tehát a hatékonyság köré építik és áramvonalas kialakítását nem is takargatja a Mercedes, habár a teljes formáról még nem hullt le a lepel, azt január 3-án rántják le. Ez pont egybeesik a Las Vegas-i CES kiállítással, ahol számos villanyautó márkának jelenése van, úgyhogy esélyes az ottani bejelentés, vagy legalábbis jelenlét.


[+]

Schäfer kiemeli a Mercedes villanymotorjainak takarékos működését, persze a fenti hatótávot értelemszerűen nem egy méretes szedán vagy terepjáró fogja elérni. Kulcsfontosságú a témakörben az akkupakk mérete és tömege is, a működési igazgató pedig 20%-kal nagyobb energiasűrűségű cellák használatát ígéri az EQS-hez viszonyítva. Azt már mi tesszük hozzá, hogy próbálkozik szilárd elektrolitos akkumulátorokkal is a Mercedes, szóval ki tudja, akár ez is belekerülhet a koncepcióba. Arról viszont csak januárban számolnak be, hogy lesz-e a prototípusból megvásárolható végtermék, és mikor.

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés