Hirdetés
Használat
A késleltetett start alapból be van kapcsolva (vagyis csak akkor lehet adni rá kakaót, ha már lábbal elrúgtuk magunkat), ez talán jobb is így, mert 2000 wattal nagyon el tud indulni. Három üzemmód adódik, az eco csak 20 km/h-ig gyorsul, a sport mód 40-nél ér véget, a race mód (szép piros kiírással) pedig addig tolja, amíg tudja, ez időjárástól, terepviszonyoktól és a júzer tömegétől függően akár 75 km/h is lehet, ami mindenképpen az extrém sport kategóriájába esik pláne ezekkel a fékekkel és imbolygással, egy normál városi környezetben már a középső állapot is bőven elég, a race módot csak nagyon húzós emelkedőkön kapcsoltam be. Ugyanakkor a kilométeróra markánsan csal felfelé, tehát ha azt gondoljuk, hogy 70-nel veretjük, az a valóságban inkább csak 60 km/h.
Mind sebessége, mind pedig teljesítménye alapján ez a roller a közúti forgalom életképes résztvevője lehetne, viszont jelenleg minden hatályos jogszabályon kívül esik. Robogó nem lehet, mert nincs rajta ülés, rásegítéses kerékpárként ilyen motorerő mellett értelmezhetetlen, de tény, hogy a budapesti forgalomban senkit és sehol nem tartottam fel vele, nem kellett engem kerülgetni, indexeltem, ahol elő volt írva és röhögve felvettem a forgalom ritmusát. De nagyon észnél kell lenni, mert race módban olyat ugrik, ami még a tapasztalt júzert is meg tudja lepni, az autósok pedig nem mindig hiszik el, hogy a piros lámpától indulva nem hogy simán tartom a tempót, de akár meg is tudnám előzni az előttem haladókat. Tény, hogy a környékünkön levő kerékpáros infrastruktúra fájó folytonossági hiányát egy normál kerékpárral mindenféle kerülőutakon és zebrán tologatásokkal oldottam meg eddig, ezzel a géppel pedig simán beálltam az úttesten a belső sávba és jóval hamarabb értem a célomhoz, de ha te 50-nel perecelsz egyet a zsúfolt forgalomban, akkor ott csak a gondviselés menti meg az életed.
A hatótáv papíron 75 kilométeres. Ha nyélgázon nyomod, akkor jó lesz ez úgy 35-nek. Ha viszont csak a kettes fokozatot használod sík úton, akkor az 50-60 kilométer nem irreális elvárás, de aztán 10-12 órát a töltőn fog üldögélni a termék. Viszont ez a 2000 wattos teljesítmény olyan dolgokra is alkalmassá teszi a G4-et, amit eddig nem vállaltam be. A Rózsadomb tetejére járok edzeni, minden oda vezető út igen markáns meredekségű (Kapy út mondjuk sokaknak ismert), simán haladtam felfelé 40-nel (amúgy is az ott a maximális megengedett), de 40-es átlagot hozva a János-hegy tetejére is felcsapattam. Nem találtam a környéken olyan meredekségű utcát, amit ne tudott volna leküzdeni a Kukirin G4, ami miatt nekem személy szerint ez a roller egy mindennapi közlekedési alternatívává avanzsált. De ehhez az is kellett, hogy a megfelelő helyeken megkapja a törődést, mert a gyárilag szoruló kormányzás és az instabil viselkedés miatt még akkor sem mentem 40-nél többet, ha amúgy erre minden lehetőség adott volt.
Az a végső véleményem, hogy a Kukirin G4 egy műszaki szempontból jó alapokra épített, de nem kellően kifinomult berendezés, amely viszont a közlekedés biztonságára nincs jó hatással. Meggyőződésem, hogy ezt így nem szabadna árulni, nem csak azért, mert semmiféle jogszabályi keretbe nem fér bele, hanem azért sem, mert könnyen elhiszi a vevő, hogy a dobozból kivéve és a kormányrudat felcsapva rögtön ő lesz a jani a közúton 70-nel, de lehet, hogy ez az érzés az első sarokig tart, ahol nem tud befordulni és akkorát esik, mint az ólajtó. (De nem lesz alatta olajtó.) Nem tudom eléggé hangsúlyozni, hogy addig oké, hogy kapsz egy nagyon erős, nagyon masszív gépet ahhoz képest gombokért, viszont ha már itt spóroltál egy rakás pénzt, akkor annak egy részét szánd arra, hogy egyrészt cseréled a fékeket (jó esetben nem csak a tárcsákat, hanem a komplett rendszert hidraulikusra), megerősíted a kormányoszlopot és találsz egy jó középértéket a kormány elforgatásának könnyedsége kapcsán is. Erősen javaslok előre egy kiegészítő lámpát is, mindenek előtt pedig egy bukósisakot, de az sem istenkáromlás, ha térdvédőt is beszerzel, a biztosítás pedig hamarosan már amúgy is kötelező. Noha természetesen mondhatja a gyártó, hogy ha valaki ezzel taknyol, akkor az user error, de alapvetően valahol a Kukirin felelőssége is, hogy olyan eszközt küldjön ki boldog-boldogtalannak, ami rendesen be van állítva és a biztonságos, de legalább egy rakásnyi piros felirattal ellátott útmutatóval és címkével érdemes lenne informálni a vevőket arról, hogy ez nem egy játékszer.
Bog
A terméket a gyártó küldte el tesztre, köszönjük. Itt lehet megvásárolni, a BOGG4 kóddal 70 eurót lehet spórolni. Ingyenes szállítással érkezik.