Hirdetés
Kialakítás
Első ránézésre is látszik, hogy ez egy böszme nagy jószág. 37 kilogrammot nyom a mérlegen, 120 kilogramm a terhelhetősége, a trepni egy szögletes acéllemez, ami ráadásul jó magasan is van (ettől még inkább érezhető az imbolygásra való hajlam), viszont egymás mellett is elférnek a lábaink. A trepni alatt ül a 20 Ah-s akkumulátor, ezt én ugyan nem tudom műszer hiányában kimérni, de mások megtették és igen, az annyi. Nem része sem az összerakásnak, sem az üzemeltetésnek, de ha alánézünk, akkor meglepően rendezett kábelezést fogunk találni vastag vezetékekkel és a kategóriához képest minőségi vezérléssel, itt nem spórolt a gyártó.
A kormány viszont nem elég széles. Legalább 70 centi kéne legyen (de csak 66 cm), ez is a biztonságosabb manőverezést segítené. Középen az első lámpával egybeépített fedélzeti kijelző újítása, hogy érintős, ennél én jobban örültem volna inkább dedikált gomboknak, mert azokat el lehetne érni a markolat elengedése nélkül is. Egy kézzel rollerezni nagyjából az öngyilkosság kategóriájába esik, pláne ezzel. Szerencsére a gázkar melletti gomb nyomkodásával is a legtöbb funkció módosítható. A digitális kijelző ugyan kapott egy árnyékolót, de ez elég kretén módon maximum akkor árnyékol bármit, ha elénk dobnak le egy napalmot, mert fentről nem takar semmit. Viszont külön kapcsolót kapott az index, ez a hátsó és az első lámpák szélén villog, ami egyrészt jó, mert legalább van, másrészt egy bizonyos távolságból nézve már nehéz azonosítani, hogy melyik oldalon pislákol, nem véletlenül teszik mások az irányjelzőket a markolatok végére.
A gázkar nem a teljes jobb oldali markolat elforgatásával működtethető, csak annak legbelső gyűrűjével. Van tempomat, szóval nem kell fixen húzni a kart, ha ezt aktiváljuk. A hátsó lámpa nincs igazán jó helyen, mert nem az utólagosan felrakható hátsó sárhányó végén, hanem a trepni felkanyarodó végződésének alján, a hátsó kerék előtt van, ezért nem látható igazán jól. Az első lámpa is bénácska, mert az kissé lefelé világít, ezen sem lehet állítani, mert az egész lámpa-kijelző egység fixen ül a kormányoszlop tetején.
A rugózás viszont korrekt, sokkal jobban csillapít elöl és hátul is, mint vártam, ezzel lágyabb gödröken kellően jól simítja ki, de töredezett aszfalton annak ellenére is ráz, hogy 11 inches, belső nélküli kerekeken gurul. Mivel a stabilitás miatt érdemes rendesen markolni a kormányt, ezért rossz úton eléggé rázni fogja a csuklót a gép. A G4 utcai gumikat kapott, a motor pedig a csak a hátsó kereket hajtja, szóval terepezéshez nem ez az igazi választás, de azért egy falusi földúton nem lesz vele gond.
Maga a váz nagyon masszív, emiatt viszont ide-oda pakolni a gépet egyáltalán nem könnyű. A kormányoszlop ugyan lehajtható, de nincs rajta semmi rögzítő, vagyis nem lehet utána a kormányoszlopnál fogva megemelni a rollert, ami elég béna, ehhez adnak egy szalagot (aminek a végén ül a gyújtáskulcs), ezzel lehet egymáshoz kötni a ledöntött kormány végét és a trepnit. Még kocsiba berakni sem egyszerű művelet, mert tényleg irtó nehéz, buszra-villamosra pedig inkább ne is próbáljuk feltolni. Ez nem a “last mile” roller, hanem elvileg már az a kategória, amivel a starttól a célig haladunk végig.
A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!