KuKirin G4 - a sebesség ára

Meglehetősen erős gép ez, amivel óriásit lehet taknyolni, de néhány módosítással egy igen kedvező árú rollerré alakítható.

Hirdetés

Bevezető

Ahogyan egymás után jönnek a rollerek hozzánk, úgy leszünk egyre tapasztaltabbak. Van már összehasonlítási alapunk bőven, a Kukirin G4 kapcsán is úgy hittem, hogy látatlanban is meg tudom mondani a specifikáció alapján, hogy ez milyen színvonalú eszköz lesz. Hát erősen tévedtem, mondjuk kapásból nem feltétlenül jó támpont, ha az ember megnéz néhány relatív ajnározós videót a témában, mert azokból pont csak annyi derül ki, amit előre is lehetett sejteni: ez egy irtó nehéz, az átlagnál jóval erősebb és gyorsabb rollerről van szó, amely viszont egyáltalán nem veszélytelen.


[+]

Egy bringánál alapvetés, hogy az összeszerelés során be kell állítani a féket, a váltót, a kormányt, az ülést és nem árt felfújni a kerekeket sem. Egy roller viszont látszólag készen érkezik a dobozban, a kormány kihajtása után azt az illúziót kelti, hogy ezzel egyből el is lehet indulni. Talán van is ilyen roller a pálcika kategóriában, de a Kukirin G4 nagyon nem ez a kávéház. Kapásból tud menni 65-70 km/h-val, onnan pedig meg is kéne tudni állni, a fékek gyári beállítása viszont nem ideális, nálam mindkét fékkart annyira be lehetett rántani simán, hogy hozzákoccant a kormány markolatához, márpedig az álmoskönyv azt írja, hogy a tökig behúzott fékkar és a kormány közé még be kéne tudnom tenni az ujjam. Úgyhogy kezdjük a fékek állításával, ne a kormánynál babráljunk, hanem lent feszítsünk a bovdenen. Ettől még ez a fék ehhez a tömeghez és tempóhoz kicsi, ha igazán a biztonság a cél, akkor néhány lepedőért már lehet jobbat venni rá.


[+]

A másik esszenciálisan javítandó terület a kormánycsapágy. A gyártó bőven túl feszesre húzta ezt, a kormány szorul, az elfordításához határozott mozdulat kell, amit azért csináltak így, mert az első kerék csillapítása miatt az a pont, ahol az abroncs az aszfalthoz kér valamivel előrébb van, mintha a kormányoszlopot képzeletben meghosszabbítanánk, ami miatt az első kerék bizony szitál és könnyebben elfordul — kicsit olyan ez, mint a bevásárlókocsi első kerekei. Hogy ne legyen ebből nagy perec (és a szitálásgátló túl drága ebben a kategóriában) ezért a Kukirin az egyszerű megoldást választotta, jól meghúzták a kormánycsapágyat, ami masszív túlzás, így ugyan nem fordul el a kerék olyan könnyen, de ha egy kátyú mégis megoldja, akkor izomból kell egyenesben tartani, amire az egyszeri rollerező nem biztos, hogy felkészül. A kormányoszlop alján lehet ezen lazítani, de ehhez előbb egy kis lukon oldalról egy másik csavart kell kissé kioldani. Nem nagy trükk, de nyilván nem lesz benne a kézikönyvben, ám így lehet találni egy köztes állapotot, amivel a manőverezés sem lesz olyan darabos, mint a gyári állapotában.


[+]

A szitálás csökkentésének érdekében lehet tenni további lépéseket. Az első rugót például hozzáértő kezek meg tudják kicsit emelni (és akkor már egy jobbra is cserélni), amitől máris nem oda esik a forgástengelye a kormányoszlopnak, mint korábban és kevésbé akar majd maga alá fordulni a kerék. Kissé extrémnek tűnő, de működő megoldás az is, hogy az első kereket villástól együtt egyszerűen megfordítjuk. Azért kezdem ezekkel ezt az anyagot, mert a statisztikáink szerint az olvasók az első oldalt nézik leginkább, márpedig itt sosem az volt a cél, hogy orrba-szájba ajnározzunk termékeket, de amúgy a Kukirin G4 ezen az árponton egy jó roller (lehetne), csak kifejezetten fontos már az elején hangsúlyozni, hogy ha kedves az életed (vagy bármely végtagod), akkor az első veretés előtt ezeken a lépéseken essél túl. Ne a kormányon essél túl az első kátyú után… Ja, bukósisak. Én is vettem, direkt a Kukirin G4 miatt.

Balra a friss modell, jobbra egy korábbi - módosított első felfüggesztéssel
Balra a friss modell, jobbra egy korábbi - módosított első felfüggesztéssel [+]

Ez egyébként már a harmadik generációja a G4-nek, az első volt igazán hajlamos a szitálásra, a másodiknál már tettek lépéseket a gyártónál, ennél a harmadiknál pedig kicsit szélesebb a trepni és az első-hátsó rugók felfogatását is megvariálták — ami miatt egyébként pont nehezebb ott hozzányúlni a gyári megoldáshoz.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

  • Kukirin G3 Pro - drágán add az életed

    Ez egy magasra árazott roller, mert nem csak egy erős motort kapott, hanem számos ponton magasabb szintű alkatrészek kerültek bele, mint mondjuk a G4-be. De van pár de.

Előzmények

Hirdetés