KuKirin G2 Max - nevével ellentétben

A Kugoo beemelte a Kirin almárkát a nevébe, de szerencsére a G2 Max mindenben rácáfol az itthon kissé idétlenül hangzó szóösszetételre.

Hirdetés

Menettulajdonságok

Három fokozatunk van, a gázkar alatti gombbal lehet köztük váltani, mert a kormány közepére rakott LCD nem érintésérzékeny és gomb sincsen rajta. Az egyes szint maximum 15 km/h-t enged, a kettes már 30-at, a hármassal pedig elméletileg 55-tel is verethetünk. Sőt, gyorsabban is, mert ha megemelem a rollert és meghúzom a gázkart, akkor 65-nél van a vége, szóval a csúcssebességet nem az elektronika szabályozza le, hanem a rajta álló ember tömege. A kijelzőn van a lámpának visszajelzése, de sötétben nehéz nem észrevenni, hogy nem világítunk, mint egy tetszőleges bevásárlóközpont homlokzata, látjuk az összes megtett távot, az akkumulátor feszültségét (ami nagyon nem ugyanaz, mint a töltöttsége, de a kettő hellyel-közzel azért korrelál), ez némi támpontot azért ad, valamint látjuk a pillanatnyi sebességet. Ennyit tud, plusz a P-vel kezdődő szervizmenü is elérhető a bekapcsológomb tripla megnyomásával, de itt maximum annyit érdemes állítani, hogy hány percen belül kapcsoljon ki magától a masina, akarunk-e tempomatot és el kelljen-e rúgni a rollert ahhoz, hogy bekapcsoljon a motor, amikor indulunk. Itt van egy lista az összes paraméterről, ha valaki bele óhajt mászni a rendszer lelkébe.


[+]

A lényeg azonban a haladás. Egyes és kettes fokozatban érdemes kezdeni az ismerkedést, mert hármas szinten indulásnál azért könnyen el lehet repülni, elég vehemensen nekifut a termék és ez a lendület 20-25 km/h-ig megvan, onnantól a gyorsulás mértéke csökken és hosszú út kell hozzá, hogy a testtömegünknek megfelelő végsebességet elérhessük, nekem 46 km/h volt a maximum. És bár a járgány kimondottan stabil, sokkal jobban rugózik, mint egy pálcikaroller, azért 30 km/h felett veretni a budapesti bringautakon már egyáltalán nem tanácsos, mert persze: nagyon menőnek érezheti magát a júzer, hogy sehonnai Lime-okat előzget a Margit hídon, de olyan városi környezetben, ahol gyalogosok kószálnak, rendre vannak keresztutcák, lámpák, zebrák és egyéb tényezők, nem véletlen, hogy az EU-s szabály 25 km/h-ra korlátoz.


[+]

Az 1000 wattos teljesítmény tehát bringás viszonylatban irreálisan nagy tempót tesz lehetővé, de ha lemerészkedünk az úttestre, ott mi leszünk a tápláléklánc alján, nem is beszélve arról, hogy egy 10 inches kerék egy útszéli kátyúba hajtva jó eséllyel okoz csúnya perecelést. A helyzet viszont egy csapásra más értelmet kap akkor, amikor az ember dombosabb terepre ér, én speciel abban a szituációban vagyok, hogy a lakóhelyem 240 méter magasan fekszik, a szerkesztőség pedig 150 méteres magasságban, vagyis felfelé kell haladnom. És ahol más rollerek rendesen küzdve 17-18 km/h-s tempóra voltak képesek, ott simán megvolt a 30 km/h, ahol ezek az előbb említett, 300-350 wattos gépek kifulladtak alattam és tolnom kellett a rollereket, ott a KuKirin G2 Max még 15 km/h-val felvonszolta a testem. Ez jelentős mértékben javította a közérzetem. Ha nyélgázon húzzuk, akkor nem lesz meg a 80 kilométeres hatótáv, talán a fele sem. Kettes fokozatban viszont el lehet karistolni egész hosszan, 50-60 kilométerre jók lehetünk, persze ez függ a testtömegünktől, az időjárástól és a domborzati viszonyoktól is.


[+]

Összegzés. A KuKirin G2 Max egy erős, nagy, komfortos, gyors és jól összerakott gép. Bőven többet tud, mint amire egy hétköznap szükség van a belvárosban, de ahhoz azért nem elég nagy, erős és gyors, hogy a közúti forgalomban részt tudjon venni, hiába van rajta (valamilyen) index és opcionálisan ülés. Jól jön az erő, ha dombosabb vidéken közlekedünk, a széles gumik, a jó rugózás és a relatív magas has miatt pedig földutakon is helyt tud állni. Be tudnám illeszteni az életembe, mert nálam pont adottak azok a körülmények, amelyek igénylik a nagyobb teljesítményt, de sima városi közlekedésre egy kicsit túlzás, arról nem is beszélve, hogy tényleg észnél kell lenni, mert 40-45 km/h-val sokkal gyorsabban történnek a dolgok egy olyan közegben, ahol mások is közlekednek és tök egyértelműen nem számítanak egy villamos sebességű roller felbukkanására még kerékpárúton sem. Nem ez az első olyan roller, amit kipróbálunk és messze túllépi az általánosan elfogadott sebességlimiteket, de a konklúzió nem változott: olyan helyekre való, ahol valóban számít a nagyobb teljesítmény, simán áment mondok rá, ha valaki egy kisebb településről a 10-15 kilométerre fekvő városba ingázik vele a főút mellett kiépített, kereszteződésektől hosszan mentes kerékpárúton, vagy félreesőbb füldutakon, de én biztos vagyok benne, hogy ha ilyen használatra vennék egy hasonló gépet, akkor magamat is azzal szabályoznám, hogy lakott területen maximum a kettes fokozatig kapcsolok fel. Az 1000 eurós ár most épp egy kicsit olcsóbb, 919 eurót kell bedobni a kalapba (és ebből még a mobilarena kuponkóddal lejön további 50 euró), ennyi pénzért amúgy nem rossz vétel, még ha nincs is Bluetooth kapcsolat, az index fura és a töltési idő is elég hosszú. De mint roller valóban nagyon komfortos és stabil, bőven van benne erő, de ez nem az a fajta roller, amit az ember feldob a hévre, hogy aztán csak a célállomásig karistoljon el vele pár kilométert, összecsukva is méretes és nehéz, de ennek meg is van az oka.

Bog

A rollert a gyártó küldte el nekünk tesztre, köszönjük. Megvásárolni itt lehet, a mobilarena kuponkód további 50 euró kedvezményt képvisel.

Azóta történt

  • KuKirin V3 - a pedál csak dísznek van

    Megint egy elektromos meghajtású bicikli, aminél nincs arányban az emberi áttétel és az elektromotor teljesítménye és hozza a kategóriában ismert tulajdonságokat.

  • KuKirin G4 - a sebesség ára

    Meglehetősen erős gép ez, amivel óriásit lehet taknyolni, de néhány módosítással egy igen kedvező árú rollerré alakítható.

  • Kukirin G3 Pro - drágán add az életed

    Ez egy magasra árazott roller, mert nem csak egy erős motort kapott, hanem számos ponton magasabb szintű alkatrészek kerültek bele, mint mondjuk a G4-be. De van pár de.

  • Kukirin G2 (2024) - ami nem öl meg, az elvisz valahová

    Ez eddig a legjobb Kukirin, ami az elmúlt években járt nálunk. Sikerült nagyjából belőni a teljesítményt, a komfortot és az árat is úgy, hogy ne legyen rossz szájíze a vevőnek.

Előzmények

  • KUGOO S1 Pro elektromos roller teszt

    Kipróbáltuk a sokak által magasztalt, a Xiaomi megoldásánál kicsit olcsóbb elektromos rollert. A teszt nagy kérdése, hogy a kettő közül melyiket érdemes választani.