KuKirin V3 - a pedál csak dísznek van

Megint egy elektromos meghajtású bicikli, aminél nincs arányban az emberi áttétel és az elektromotor teljesítménye és hozza a kategóriában ismert tulajdonságokat.

Bevezető

Egy sóhajjal kezdeném ezt a leírást. Szól ez annak, hogy ismét egy termék, ahol a műszaki alapok adottak, mégsem tudták úgy összeállítani a különböző alkatrészeket, hogy azok passzoljanak egymáshoz. Szól annak is, hogy mindig reménykedünk, hogy a belépő szintre konfigurált, kínai eredetű elektromos bringák túl tudnak lépni bizonyos gyermekbetegségeken, de ez most sem jött össze. És szól annak is, hogy oké, ezt végeredményben el lehet fogadni, mert bár a biciklizést jóval komolyabb szinten űzők bizonyára körberöhögnek egy ilyen gépet, de a hétköznapi kocabringások számára a rásegítés egyfajta kapudrog is lehet, hogy egyáltalán elinduljak otthonról és ne azon aggódjak rögtön az elején, hogy vissza is kell mászni majd a hegyre. Már csak azért is, mert ez a konkrét bringa éppenséggel 300 ezer forint alatt elhozható a gyártó hivatalos boltjából a mobilarenaV3 kuponkóddal, amivel ebben a mezőnyben kedvező árfekvésűnek számít.


[+]

Az egész cikk elején viszont érdemes tisztába tenni, hogy mire és kiknek jó egy ilyen szerkezet. Ha az olvasó úgy egyébként az eBay rejtett bugyraiból rendelget különleges első teleszkópot, fantasztikus kormánymarkolatot és űrötvözetből japán szamurájok által megedzett láncot, akkor a KuKirin V3 biztosan nem neki való. Ha azonban valaki akármilyen motiváció (benzinárak, környezettudatosság, mozgásigény, parkolási díjak) hatására szeretne kerékpárra pattanni, de nem szán erre a hobbira (közlekedési módra) végtelen időt és pénzt, illetve nincs abban az edzettségi állapotban, hogy több száz méteres szintkülönbségeket könnyedén leküzdjön, noha a terepviszonyok miatt ezt muszáj lenne megtennie — nos, ők szoktak körülnézni ebben az árszegmensben.


[+]

Itt nagy meglepetések nincsenek, de vannak bizonyos paraméterek, amelyek eltérnek és érdemes is ezeket figyelembe venni. Persze kapásból ott a hatótáv és a motor ereje, a fékek típusa, a váltó milyensége, a kerekek mérete és a gumi szélessége, valamint a bringához adott tartozékok száma. Van egy szűk réteg, aki figyelembe veszi a különböző jogszabályi kereteket is: na, ők rendesen meg vannak lőve, mert hazánkban nem hogy az e-bringákat, de a rollereket sem képes a törvényalkotás évek óta kategorizálni, a jelen szabályozás szerint ugyanis ez a konkrét termék ki sem mehetne a kertkapun, mert 350 wattos elektromotorja korlátozás nélkül használható a júzer tömegéhez adekvát végsebesség eléréséhez (nálam 36 km/h) úgy, hogy ha az a vágyunk, akkor meg sem kell mozdítsuk a lábunkat. Akkor ez segédmotoros kerékpár, kéne rá index, a felhasználó fején bukósisak, első és hátsó lámpa minimum. Újabb szezon múlt el anélkül, hogy ezen a jelenlegi szürkezónán sikerült volna bármit is egyértelművé tenni, nyilatkozatok persze voltak, ígéretek szokás szerint repkedtek, aztán pont ugyanott tartunk, mint három évvel ezelőtt. Köszi, köszi, hát ezért fizetünk benneteket.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Előzmények

Hirdetés