Kia Niro EV 2022 menetpróba

Annyira alapos ráncfelvarrás a Niro friss verziója, hogy az már kvázi egy új modell. És előnyére változott.

Hirdetés

Külső

Minden bizonnyal lesznek olyanok, akik nem értenek velem egyet, de a korábbi Niro formavilága ha nem is volt izgalmas, de egy koherens, visszafogott és emészthető sziluettet kínált, ezzel szemben a mostani Niro nagyon kusza. Elölről nekem olyan, mint egy összelapított hamburger, amiből oldalt kifolyik a ketchup, ezek a szélre kitolt basset houndos szemek kicsit szomorúvá teszik az ábrázatát, aztán hátrafelé haladva egyre több az él, a vágás, a félbemaradt vonal, hogy a segge már olyan legyen, mintha az első Leaf vonalaira egy élesítő algoritmust engedtek volna rá. Erre a kuszaságra amúgy még azzal is rá lehet erősíteni, hogy a C-oszlopot eltérő színben kérjük, de ami működik kicsiben a Smartnál, az kissé furán fest ekkora méretben.


[+]

Pedig a Niro nem nagy. Képeken nagyobbnak tűnik, mint a valóságban, ez inkább valami átmenet a városi crossover és a rövid kombi között, amit egyébként én speciel kifejezetten értékeltem. Egyrészt jól belátható, simán érzékelhető, hogy hol van az eleje, a hátsó szélvédő sem egy lőrés, a tükrök is nagyok, kamera nélkül is lehet vele sakkozni, de ez amúgy az alapfelszereltség része és kifejezetten jó képet ad, ráadásul a látószög is nagyon széles, vagyis parkolóhelyről való kitolatásnál elég hamar ellátunk oldalra is.


[+]

Nagy előrelépés, hogy elöl csináltak helyet a töltőkábelnek, a motorháztető felemelése után egy dobozban lakik, egyrészt védve van a szennyeződésektől, másrészt nem kell kipakolni a hátsó traktust, hogy hozzáférjünk. Szintén elöl van a két lámpa között a töltőnyílás, ami mögött Type-2 és CCS bemenetet találunk, ízlés dolga, hogy hol tartja valaki leginkább ideálisnak ezt az ajtót, én erre a megoldásra szavazok, a közterületi töltők zöméhez oda lehet állni orral előre, ritkább eset az, hogy az út mellé teszik le két parkolóhely közé az oszlopot, ott nyilván már gond, hogy egy autónyit előre kell húzni a kábelt, ami nem is lesz elég hosszú.


[+]

A megvilágított kilincsek felszereltség függvényében kulcs nélküli bejutást is kínálnak, a hátsó csomagtér ajtaja pedig nyílhat elektronikusan is. Itt a padló két szinten lehet, a felső állapotában ugyebár marad egy üreg alul, ahová be lehet szórni ezt-azt, plusz a ledöntött ülések háttámlája síkba kerül. A kalaptartó elég kis satnyának tűnik elsőre, de ez azért van, mert össze lehet hajtani, ami viszont praktikus. Pótkerék nincs, defektjavító készletet kap a júzer az autóhoz. A csomagtér maximális kapacitása 475 literes, lehajtott ülésekkel 1392 litert kapunk.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Előzmények

Hirdetés