Hirdetés

Kia Niro EV 2022 menetpróba

Annyira alapos ráncfelvarrás a Niro friss verziója, hogy az már kvázi egy új modell. És előnyére változott.

Belső

Az első benyomás a vezetőülésbe huppanva, hogy modern és kulturált az, ami körülvesz minket, a kilátás jó, az ülés hosszabb távon is kényelmes (pláne hűtéssel és fűtéssel), hamar meg lehet találni az ideális pozíciót. Aztán beült Bocha anyósom a másik oldalra és egyből beleverte a térdét a középkonzol felé eső alsó csücskébe egy “ezt mindenképpen írjad le” felkiáltással, szóval itt van, le van írva. Persze tolhatta volna hátrébb az ülést, de akkor maga mögé nem fér be, szóval bármennyire is elegáns a szélesre húzott klíma/vezérlőpanel, vannak árnyoldalai.


[+]

És még nem érnek véget a kritikai észrevételeim, a középkonzol alatti részen ugyan örömmel üdvözöltem a Qi töltésre is képes mélyedést, amibe a Fold3 is befért, de a mindenféle vezetési kezelőszerveket tömörítő panel fekete zongoralakk borítása három percig néz ki csodálatosan, aztán tele lesz szösszel, kosszal és ujjlenyomattal. Funkcionálisan és ergonómia szempontjából azonban korrekt, a nagy tárcsa három állapotát (D-N-R) és a középső P gombot egy kretén is tudja kezelni, a további gombok piktogramjai pedig egyértelműek (ülésfűtés, kormányfűtés, parkolósegéd, kamera, auto hold).


[+]

Műszerfali gomberdő nincs. A kijelző alatt viszont az iparág talán legnagyobb vészvillogó-kapcsolója helyezkedik el, ezen felül két potméterünk van, minden más igazából kijelző, még ha nem is tűnik annak. A keresztben végigfutó csík kétféle funkcionalitást kínál, vagy a klímát babráljuk abszolút logikusan és könnyen kezelhetően, vagy a fedélzeti rendszer kap gyorsgombokat, plusz a rádiót lehet nyönyörgetni (hangerő, állomáskeresés). Szerintem ez egy szuper megoldás arra, hogy ne az érintőképernyőn kelljen mütyürkézni, de mégse legyen egy gombhalmaz a kijelző alatt, ráadásul kifejezetten kulturáltan néz ki az egész.


[+]

Ellenben a kormányon annyi bigyó van, hogy az már túlzás. A kétküllős kerék fogása jó, de kapásból van két flepni, hogy a rekuperáció mértékét változtassuk, van egy külön gomb vezetési mód váltáshoz (eco, comfort, sport), de bal felől a tempomat, a sávtartó és távolságállító gomb mellett ott a van a műszerfali kijelzőt izélgető kallantyú és a számléptető is, jobb oldalon a hangerő, a telefon, a kijelzőmód váltása és az extra kedvencek gomb is elérhető, szóval kell néhány nap, mire az ember lepillantás nélkül is tudja, hogy merre induljon el.


[+]

A vezető előtti műszeregység is kijelző, a mi kocsinkban HUD is volt, ahová a navigáció és a médiainformációk is kikerülhetnek. A középkonzoli display az alapfelszereltség felett 10,25 inches, szélesvásznú, remek fényerővel és tükröződésmentes bevonattal rendelkezik. Még eggyel jobbra van valami fura dekor a kesztyűtartó felett, aminek változtatható a megvilágítása, enélkül pont lehet élni. Elöl bőséges a helykínálat, normál méretű és óvatos térdű vezető mögött még két felnőtt simán elfér kényelmesen, de széltében nem olyan fejedelmi már a tér, hárman kicsit szűkösen fognak ott utazni, mert az oldalablakok érezhetően befelé dőlnek.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Előzmények

Hirdetés