Kameracsata: iPhone 15 Pro Max vs. Samsung Galaxy S24 Ultra

A csúcskategória két emblematikus készülékét eresztettük egymásnak fotós és videós szempontok alapján.

Rögzítési opciók

Nagyon más a szoftveres megközelítés. Az iPhone továbbra sem önti rá a kézi beállítások tömkelegének lehetőségét a felhasználóra, a jobb oldali sávban vannak az üzemmódok (panoráma, lassított felvétel, filmszerű (háttérelhomályosításos videó), portré), az opciók pedig jobbára a képarányra, az időzítőre, a vakura és a tónusra szorítkoznak, plusz a HEIF MAX gombot lehet nyomkodni, ha a 48 megapixelt ki akarjuk préselni a főkamerából. Videózásnál a kameraszoftver a felbontások-képkockaszámok közötti váltást és a szuperstabi módot dobja csak fel, minden mást az iOS beállítások menüpontján belül fogunk megtalálni.

Hirdetés

[+]

Itt viszont nem lesz minden ügyfél számára egyértelmű, hogy melyik opció mit jelent. Egyrészt rögtön be lehet állítani az alap felbontást és fps értéket a videókhoz, ami kicsit overkill, mert ezt egyébként is lehet állítani az élőképen, ráadásul ha valakinek az a vágya, hogy mindig ugyanolyan opciókkal induljon a kamera, akkor simán csak be kell kapcsolni azt, hogy a szoftver megőrizze a beállításokat. Lehet egyébként itt a stabilizációt kapcsolgatni, a HDR-videót szintén, ahogyan a sztereó hangrögzítés is kiiktatható, valamint az audiozoom is igény esetén ki és bekapcsolható. Fotózásnál állítható a fájlformátum (HEIC és JPG), valamint 12 és 24 megapixel között tudunk váltani, de ha az utóbbit választjuk, akkor is csak a főkamerával fogunk ebben a felbontásban dolgozni és csak akkor, ha a fényviszonyok az iPhone szerint ehhez alkalmasak. Erről egyébként semmit nem kommunikál a szoftver, utólag derül ki, hogy az adott kép felbontása mekkora. Nyersfájlok mentésére természetesen ad lehetőséget a telefon, videózásnál pedig a ProRes kapcsolható, ezzel LOG fájlok jönnek létre, amelyek bőséges teret adnak az utómunkának.

[+]

A Samsung annyiból más úton jár, hogy az iPhone-ban elérhető opciók a ProRes kivételével mind megtalálhatók, de van néhány további extra. Például az S24 Ultra tud kettős videót felvenni (előlapi-hátlapi kamera egyszerre), a fotós és videós felbontás is a bal sávon állítható, itt is kapcsolható szuperstabi, időzítő és vaku, a "több" menüpont alatt pedig megvan a panoráma, a portrévideó (ami ugyanazt csinálja, mint az Apple-nél a filmszerű mód), viszont mind a videós, mind a fotós ügymenethez tartozhat profi mód. Itt kézi fókusz, fehéregyensúly, ISO és záridő kérhető, plusz csavargatható a kontrasztok, a csúcsfények, az árnyékok erőssége, valamint a tónus is. Noha ProRes nincs, azt viszont az Apple nem tudja gyárilag, hogy videózás közben a hang Bluetooth forrásból kerüljön rögzítésre (ehhez van 3rd party alkalmazás, ha mégis kéne), az S24 Ultra ezen kívül arra is lehetőséget kínál, hogy az első és a hátsó mikrofonokat deaktiváljuk, továbbá olyan opció is akad, hogy a Bluetooth-on és a telefonokon levő mikrofonok által felvett hangot összemixelje.


[+]

Egy átlagfelhasználónak ezek persze vajmi kevéssé érdekesek, de ha egy kicsit többet akarunk matatni az opciókkal, akkor a Samsung ezt egyszerűbben és sokoldalúbban adja a kezünkbe. Jó példa erre a zoom használata, az Apple kétszeres és ötszörös közelítést jelző piktogramokat tesz oldalra, a Samsung a kétszeres helyett a háromszorosat kínálja, plusz ott mosolyog a tízszeres nagyítás ikonja is, de bármelyikre is bökünk, rögtön kapunk még egy sereg opciót, míg az iPhone esetében egy tárcsán lehet ezt állítani. Ezek az eltérések persze nem fogják a képminőséget befolyásolni, de érezhető az eltérő megközelítés: az Apple nem köti a felhasználó orrára sokszor, hogy mi zajlik a háttérben, kevesebb beállítási lehetőséget kínál gyárilag, míg a Samsung alapesetben szintén az automatika felé tereli a júzert, de hozzáértőbb ügyfelek számára meghagyja a kézi beállítások lehetőségét.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

Előzmények