Hirdetés

Az Opel Astra fedélzeti rendszere

Az Opel tényleg sokféle lehetőséget kínál arra, hogy az okostelefonunkat összeköthessük az autónkkal. Azt hihetnénk, hogy ez triviális, de messze nem az.

Hirdetés

Kommunikáció

Az új IntelliLink rendszerhez háromféle módon lehet okostelefont csatlakoztatni; szinte bármilyen készülékkel képes Bluetooth-on keresztül kommunikálni, a megfelelő androidos eszközöknél elérhető a Magyarországon hivatalosan nem létező Android Auto, az iPhone-okat pedig Apple CarPlay használatával lehet működésre bírni. A Bluetooth-kapcsolat felállítása pontosan akkora kihívást rejt magában, mint egy vezeték nélküli hangfal csatlakoztatása, az érintőkijelző alatt lévő gombkvintett baloldali, házikó ikonnal jelölt tagját megnyomva el kell jutni a főmenübe, ahol a telefon menü alatt felállíthatjuk a kapcsolatot. Az okostelefon kijelzőjén persze külön engedélyt kell adni ahhoz, hogy az autó hozzáférhessen például a névjegyzékünkhöz, ha ezt megtettük, akkor operációs rendszertől függetlenül működni fog minden, Android, BlackBerry 10, iOS és Windows esetében sem tapasztaltunk problémát, a nevek szépen megjelentek, a híváselőzmények is elérhetők voltak. Kihangosítva egyébként kimondottan jó a hangminőség, és mivel a beltér amúgy is halk, ha akarnánk, sem tudnánk belekötni ebbe a részbe. Amibe viszont bele tudunk kötni, hogy ez mind szép és jó, de hova tegyem a telefonom? Egyrészt rakhatom a könyöklőbe, úgyis onnan jön a kábel, de az Opel adott egy univerzális tartót is, amit a sebváltó elé lehet felrakni. Kár, hogy a phablet kategória modelljeit már nem tudja méretüknél fogva befogadni.

Apple CarPlay egy Insigniában.
Apple CarPlay egy Insigniában. [+]

Az Apple készülékeinél a már említett CarPlay nevű megoldást tudjuk használni, amely kizárólag kábelen keresztül működik, tehát az iPhone-nak folyamatosan csatlakoztatva kell lennie ahhoz, hogy az itteni funkciókat elérjük, ami egyben azt is jelenti, hogy a készülék töltődik is. A konfigurálás ebben az esetben túlságosan komoly kifejezésként hat, hiszen a rendszer felélesztéséhez tényleg csak annyit kell tenni, hogy csatlakoztatjuk a kábelt, ezt pár másodperces várakozás követi, majd a konzolon megjelenik az Apple kimondottan autókhoz készített kezelőfelülete, ahol az iOS-ből már jól ismert ikonok köszönnek vissza. Egy dolgot azonban meg kell tennünk mindenek előtt: a Sirit engedélyeznünk kell a készüléken. Az iPhone 5-től felfelé minden modell támogatott, mi pont ezzel, tehát egy közel hároméves hardverrel próbáltuk ki a rendszert, amelynek sebessége makulátlannak nem, de kielégítőnek simán nevezhető. Az egyik legfontosabb funkció a telefonálásé, ami nagyjából azt tudja, amit a Bluetooth segítségével amúgy is elérnénk, de a kezelőfelület egy kicsit szebb és gyorsabb. A zenei rész kiváló, a zenék albumborítóval, jól átlátható és kereshető listában jelennek meg, az előre megcsinált lejátszási listák ugyanúgy támogatottak, mint az előadók, albumok vagy műfajok szerinti szűrés. A navigáció természetesen az Apple térképállományát használja, az egyetlen kevésbé kényelmes megoldás itt az, hogy egy cím keresésénél mindenképp a Siri ugrik elő, egy külön ikonra kell rábökni a virtuális billentyűzet előcsalogatásához, lévén a magyarul nem beszélő Sirivel nehezen jutnánk dűlőre, ha mondjuk a Karinthy Frigyes utcába szeretnénk elmenni. Logikus és biztonságos megoldás, hogy a virtuális gombsort csak akkor érhetjük el cím megadásánál, ha az autó nem mozog, noha nagyon sokan simán pötyögnek menet közben is telefonok kijelzőin. A szöveges üzenetek megjelenítésére szintén lehetőséget ad a rendszer, ez leginkább a mobilparkolás leállításakor lehet hasznos. Ezen kívül elérhetők a podcastok és a hangoskönyvek is, ha pedig letöltöttük a klienseket az okostelefonra, akár a Deezert és a Spotify-t is elérhetjük az Astrában.

Az androidos csatlakoztatás nem ennyire egyszerű, de még így is jobb a helyzet, mintha az Opel a MirrorLink mellett tette volna le voksát, lévén azt csak pár gyártó (a nagyok közül a HTC, a Samsung és a Sony) támogatja. Ugyanakkor az itt használatos Android Auto (amely a Google fejlesztése) Magyarországon hivatalosan nem elérhető, ezért a kliensprogram a hazai Play Áruházból nem tölthető le, de az APK fájlt kézzel telepítve működik a szolgáltatás, amelynek beüzemeléséhez szintén szükséges egy adatkábel használata, de utána már vezeték nélkül működik.

Android Auto az Astrában
Android Auto az Astrában [+]

A különféle engedélyek megadása szó szerint több perces procedúra, de szerencsére csak egyszer kell túlesni rajta. Az Android Auto alapvetően három funkciót lát el, a Google Térképet használva képes navigálni, itt ugyanazt a felületet kapjuk, amit minden más platformon is megszokhattunk, szóval nagyon kellemesen használható. A zenelejátszás hozza az elvárt szintet, a telefonkönyv viszont véleményünk szerint kevésbé használható kezelőfelülettel rendelkezik, mint akár az Opel gyári megoldása, de a célnak nyilván megfelel. Érdekes amúgy, hogy a telefonos funkciókhoz külön létre kell hozni a Bluetooth kapcsolatot, ez nem történik meg a kábeles csatlakoztatástól.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Hirdetés

Google Pixel 9a - A Google AI-ban rejlő erő

PR Most ajándék Pixel Buds A fülhallgatóval

Advertisement

Azóta történt

  • A Seat Ibiza fedélzeti rendszere

    Nem kap különösebb hírverést a Volkswagen csoport fedélzeti megoldása, pedig kifejezetten jól sikerült és sokoldalú. Egy Ibizában próbáltuk ki.

  • Android Autót minden mobilra!

    A gépjárművekbe beépíthető Android Auto rendszer a jövőben mobilokon is működni fog.

  • A BMW i3 fedélzeti rendszere

    Kipróbáltuk a német gyártó elektromos autóját, amely okostelefonos csatlakozás terén nem ígér semmi különöset, mégis nagyon jól teszi a dolgát. Az elektromos autózásról is elmondjuk a véleményünket.

  • A Volvo S90 fedélzeti rendszere

    Megnéztük, hogy mit tud a gyártó legfrissebb modelljének a fedélzeti rendszere, aminek kapcsán megtapasztalhattuk, hogy milyen az, amikor svéd szellemiségben készül egy gépkocsi beltere.

Előzmények