Az Opel Astra fedélzeti rendszere

Összegzés

Mi egy háromhengeres, 1 literes motorral szerelt Astrát kaptunk. Féltünk egy kicsit ettől a downsizing motortól, de abszolút kulturáltan lehet vele közlekedni. Nem egy sportkocsi, de a városi forgalomhoz bőven van ereje, autópályán a sebességhatárok feszegetése is könnyedén összejön, rugalmasság kapcsán viszont érződik, hogy ez egy alapváltozat, pótkocsis kamion előzését lendületből érdemes megkezdeni főúton. Kicsit mormogós a hangja, de nem bántó, meg lehet szokni, adott esetben meg is lehet szeretni. Ha komótos az ember, akkor városban 7-8 liter között eszeget, dinamikusabb vezetés mellett viszont nem ritka, hogy a 9 literes fogyasztást karcolgatja az Astra.


[+]

Az Astra kellemes környezetet nyújt a vezetőnek, de ezt az új világot (ami nem csak az Opelre jellemző), ahol a dedikált gombok helyett egy kijelzőt kell tapicskolni, még nekünk is szoknunk kell, noha évek óta érintőkijelzős eszközök forgatagában élünk és dolgozunk. Szemléletváltás ez az autóiparban, vannak, akik minden létező funkciót egy ilyen megoldásba csomagolnak és még a lámpát is így kell kapcsolgatni, van példa a redundanciára is, ahol a gomb is megmarad, de a tapicskolás is alternatíva. Egy gomb akkor is pontosan működtethető, ha az ember nem néz oda. Egy érintőfelület nem ilyen, előbb-utóbb meglesz az arany középút és nyilván majd a hangvezérlés hozza el a tökéletes ergonómiát, de amíg egy gomb minden nyelven, minden országban ugyanúgy néz ki és ugyanazt csinálja, addig a beszédre épülő parancsok megértése komoly informatikai fejlesztést igényelnek. Na, erre pont jó, hogy vannak már egységes platformok, mint az Apple és a Google megoldásai, noha ezek még csak azokat a funkciókat tudjá vezérelni, amit a telefon is képes: navigáció, telefonálás, üzenetkezelés, zenelejátszás. De ha az autóipar jobban beengedi a járművek rendszerébe ezek az informatikai cégeket, akkor adhatunk majd parancsot a parkradarnak, a lámpáknak és a klímának is, ez akár dedikált, okostelefonos appokon keresztül is megvalósítható.

Koszosan is nagyon tetszetős.
Koszosan is nagyon tetszetős. [+]

Azért az Opelt választottunk a cikksorozatunk első darabjaként (noha már kipróbáltunk négy-öt másik autót is), mert ebben tényleg működnek az okostelefonos kapcsolatok, nincs telepítési nehézség (leszámítva, hogy itthon még nem elérhető az Android Auto), nincs eldobált összeköttetés, nem szaggat a rendszer és benne vannak a legfontosabb funkciók. Azok után, hogy volt nálunk olyan kocsi, ahol a MirrorLink egyetlen telefonnal sem működött, vagy ahol nem lehetett regisztrálni online az autó alvázszámát, esetleg ahol nem működött a központi szerver, mi nagyon nagyra értékeltük, hogy az új Astrában nincsenek ilyen gondok, ráadásul nem egy csilli-villi, tizensokmilliós autóban érhetők el csak a szolgáltatások, hanem már az alapváltozat is tartalmazza ezeket. Ez a jó irány, reméljük, hogy a többi gyártó is elindul (elgördül) az úton, akár így, akár úgy, a következőkben igyekszünk minél több ilyen rendszert kipróbálni és a tapasztalatainkat megírni.

Bocha feat. Bog

A cikk elkészítésében a Telekom 4G/LTE mobilinternet volt segítségünkre.

Azóta történt

  • A Seat Ibiza fedélzeti rendszere

    Nem kap különösebb hírverést a Volkswagen csoport fedélzeti megoldása, pedig kifejezetten jól sikerült és sokoldalú. Egy Ibizában próbáltuk ki.

  • Android Autót minden mobilra!

    A gépjárművekbe beépíthető Android Auto rendszer a jövőben mobilokon is működni fog.

  • A BMW i3 fedélzeti rendszere

    Kipróbáltuk a német gyártó elektromos autóját, amely okostelefonos csatlakozás terén nem ígér semmi különöset, mégis nagyon jól teszi a dolgát. Az elektromos autózásról is elmondjuk a véleményünket.

  • A Volvo S90 fedélzeti rendszere

    Megnéztük, hogy mit tud a gyártó legfrissebb modelljének a fedélzeti rendszere, aminek kapcsán megtapasztalhattuk, hogy milyen az, amikor svéd szellemiségben készül egy gépkocsi beltere.

Előzmények

Hirdetés