Hirdetés
Összerakás, külső
Fel voltam készülve egy több órás molyolásra az ENGWE után, de az Eleglide jóval elegánsabban adja elő ezt a fázist, mint a másik gyártó. Egyrészt egy egészen korrekt kézikönyv jár a termékhez, részletes és jól értelmezhető ábrákkal és fázisokkal, másrészt minden csavar és komponens a helyén van. Persze itt is el lehet bíbelődni a pedálokkal, a kormánnyal és az első kerékkel, de nem egy agysebészet, az egyetlen kritikám, hogy a hátsó prizma nyeregcsőre való rögzítéséhez nem adtak csillagfejű csavarhúzót, de azért az általában adott egy háztartásban.
Viszont az Eleglide-ra azért még fog költeni egy kis pénzt a júzer, kapásból nincs hátsó lámpa, illetve nincsenek sárvédők. Cserébe viszont hidraulikus a fék elöl-hátul (XOD), talán egy fokkal jobb a telés első villa, összesen 24 sebességünk van (3x8), viszont a kormány magassága nem, csak az ülésé állítható. A dobozban találunk egy ajándékot is, ami nem más, mint egy gázkaros markolat, alapból ezt nem teszik fel a biciklire, mert az Eleglide M2 igyekszik figyelembe venni az EU előírásokat, vagyis attól marad bicikli, hogy önmagában nem halad, csak akkor, ha tekerünk, a rásegítés pedig 25 km/h sebesség átlépésénél kikapcsol. Megvannak a fényvisszaverők a kerekeken és a pedálokon, van első lámpa, ami korrektül világít, kapott csengőt is, a gumik felfújása után a termék üzemkész és szabályos.
A váz korrekt. Normális a mérete, jók az arányai, ránézésre is bicikli. AL6061-es alumínium ötvözetből készül, a bringa akkuval együtt 22 kilogrammot nyom. 27,5 x 2,4 inches Kenda gumikon gurul a jószág, ami egyébként IPX4-es védettséget is kapott, hátul nyolcas racsni van Shimano Tourney váltóval, elöl három fogaskerék van, itt is Shimano megoldás mozgatja át a láncot egyikről a másikra. Az akkumulátor egy egyszerű felfelé csúsztatással könnyen leszedhető, külön is tölthető, az oldalán egy gombbal lehet ellenőrizni a töltöttséget.
Ami nekem túlzás, hogy adnak hozzá egy kulcsot, amit el kell forgatni az akku alján indulás előtt, aztán van egy külön ON-OFF gomb szintén az akku oldalán, amivel be is kell kapcsolni, plusz még a fedélzeti kijelző tetején is meg kell nyomni egy gombot, hogy életre keljen a rendszer. Hab a tortán, hogy ha akarjuk, akkor az okostelefonos alkalmazásból még plusz lezárhatjuk a bringát, tehát összesen négy ponton kell valamit csinálni, hogy el tudjunk indulni. De nyilván az ember ezt napi használat esetén annyiban egyszerűsíti, hogy kikapcsolja a felső gombbal az egészet, a többi, mechanikus jellegű megoldást pedig kihagyja a folyamatból. Télire érdemes az akkut felvinni szobahőmérsékletre, hogy tavasszal ne álljunk kukán egy döglött akkuval a gép mellett, de az mindenképpen az Eleglide előnye, hogy a korábbi bringákhoz is bőven vannak pótalkatrészek, konkrétan akku, motor, fékek, fedélzeti kijelző, markolat, gumik, váltók, vezérlők, hátsó lámpát pedig az Eleglide 15 dollárért kínál akár az M2-höz is. Az mondjuk elemes.
A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!