Eleglide M2 - pedálszenzorból a maximum

Újabb pedálszenzoros e-bike érkezett, ami egy szinttel fentebb tudja tenni a lécet és az árához képest tud mutatni minőségibb megoldásokat is.

Hirdetés

Összerakás, külső

Fel voltam készülve egy több órás molyolásra az ENGWE után, de az Eleglide jóval elegánsabban adja elő ezt a fázist, mint a másik gyártó. Egyrészt egy egészen korrekt kézikönyv jár a termékhez, részletes és jól értelmezhető ábrákkal és fázisokkal, másrészt minden csavar és komponens a helyén van. Persze itt is el lehet bíbelődni a pedálokkal, a kormánnyal és az első kerékkel, de nem egy agysebészet, az egyetlen kritikám, hogy a hátsó prizma nyeregcsőre való rögzítéséhez nem adtak csillagfejű csavarhúzót, de azért az általában adott egy háztartásban.


[+]

Viszont az Eleglide-ra azért még fog költeni egy kis pénzt a júzer, kapásból nincs hátsó lámpa, illetve nincsenek sárvédők. Cserébe viszont hidraulikus a fék elöl-hátul (XOD), talán egy fokkal jobb a telés első villa, összesen 24 sebességünk van (3x8), viszont a kormány magassága nem, csak az ülésé állítható. A dobozban találunk egy ajándékot is, ami nem más, mint egy gázkaros markolat, alapból ezt nem teszik fel a biciklire, mert az Eleglide M2 igyekszik figyelembe venni az EU előírásokat, vagyis attól marad bicikli, hogy önmagában nem halad, csak akkor, ha tekerünk, a rásegítés pedig 25 km/h sebesség átlépésénél kikapcsol. Megvannak a fényvisszaverők a kerekeken és a pedálokon, van első lámpa, ami korrektül világít, kapott csengőt is, a gumik felfújása után a termék üzemkész és szabályos.


[+]

A váz korrekt. Normális a mérete, jók az arányai, ránézésre is bicikli. AL6061-es alumínium ötvözetből készül, a bringa akkuval együtt 22 kilogrammot nyom. 27,5 x 2,4 inches Kenda gumikon gurul a jószág, ami egyébként IPX4-es védettséget is kapott, hátul nyolcas racsni van Shimano Tourney váltóval, elöl három fogaskerék van, itt is Shimano megoldás mozgatja át a láncot egyikről a másikra. Az akkumulátor egy egyszerű felfelé csúsztatással könnyen leszedhető, külön is tölthető, az oldalán egy gombbal lehet ellenőrizni a töltöttséget.


[+]

Ami nekem túlzás, hogy adnak hozzá egy kulcsot, amit el kell forgatni az akku alján indulás előtt, aztán van egy külön ON-OFF gomb szintén az akku oldalán, amivel be is kell kapcsolni, plusz még a fedélzeti kijelző tetején is meg kell nyomni egy gombot, hogy életre keljen a rendszer. Hab a tortán, hogy ha akarjuk, akkor az okostelefonos alkalmazásból még plusz lezárhatjuk a bringát, tehát összesen négy ponton kell valamit csinálni, hogy el tudjunk indulni. De nyilván az ember ezt napi használat esetén annyiban egyszerűsíti, hogy kikapcsolja a felső gombbal az egészet, a többi, mechanikus jellegű megoldást pedig kihagyja a folyamatból. Télire érdemes az akkut felvinni szobahőmérsékletre, hogy tavasszal ne álljunk kukán egy döglött akkuval a gép mellett, de az mindenképpen az Eleglide előnye, hogy a korábbi bringákhoz is bőven vannak pótalkatrészek, konkrétan akku, motor, fékek, fedélzeti kijelző, markolat, gumik, váltók, vezérlők, hátsó lámpát pedig az Eleglide 15 dollárért kínál akár az M2-höz is. Az mondjuk elemes.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

Előzmények

  • Eleglide Coozy - óvatos duhaj

    Nem a legolcsóbb kategória, de nem is irreálisan sok pénz egy olyan rollerért, ami az alapvető feladatokon túl is tud ezt-azt, ám kicsit másképp viselkedik, mint sok konkurense.

  • Eleglide D1 - roller vagy robogó?

    Zseniális ár/érték aránya miatt választottuk ki ezt a terméket: 200 ezer forintért már stabil kialakítású, akár 45 km/h-val menni képes rollerhez jutathatunk hozzá, viszont az érkező szabályozás még keresztbe tehet neki.

Hirdetés