Akku, app, összegzés
A 36V-os, 540 Wh-s akkumulátor a vázon kívül helyezkedik el, levehető, külön is tölthető. 2160-as cellákból áll, a Dongguan ARUM nevű cég gyártja (de simán lehet, hogy több beszállítóval dolgoznak, nekünk ez jutott), 3,7 kilogrammot nyom önmagában. A mellékelt adapterrel a gyártó szerint 10 órányi idő kell a teljes töltésig, ami egyrészt kábé a duplája annak, amit mások kínálnak, másrészt viszont talán jó hatással van az akku élettartamára.
Van app, mert a cucc Bluetooth kapcsolaton keresztül tud beszélgetni iOS és Android telefonokkal. Létre kell hozni egy Eleglide fiókot, aztán megtaláljuk a bringát, szuper, egyszer csak kér egy kódot. Gondoltam, hogy milyen kedves, hat számjegy, beírtam valamit, amit meg is tudok jegyezni: rossz kód. Hm? Hát akkor bizony ennek lesz egy gyári kódja, ami nincs a leírásban, nincs a hintek között, szóval némi próbálkozás után kiderült, hogy a hat darab nullát kell használni. Szuper, bejutottunk, lehet látni a megtett távot és az akku állapotát, illetve babrálhatjuk a maximális sebességet, a lámpát, a kijelző fényerejét, a mértékegységeket, valamint van lezárás funkció. Remek, kapcsoljuk be. Ez is kódot kér, de csak három számjegyet, megint próbálgattuk, a három darab egyes a nyerő. Utána már ezt át lehet állítani, de annyira ne bízzunk benne, mert ez a lezárás csak arra jó, hogy nem lehet bekapcsolni a bringát (illetve be lehet, csak nem fog menni a motor), amíg a fedélzeti egységen be nem ütjük (a gombok össze-vissza nyomkodásával) a megfelelő számsort, de ha valaki csak a hóna alá kapja a bicót, vagy simán ráül és elteker vele rásegítés nélkül, akkor arról semmiféle riasztást nem fogunk kapni akkor sem, ha Bluetooth hatótávon belül vagyunk. Tehát lényegében semmit nem ér, de rá lehet írni a prospektusra.
Viszont: annyi baj legyen. Mert úgy egyébként ebben az árszegmensben ez eddig a leginkább összeszedett e-bringa, ami járt nálunk. Nyilván messze nem tökéletes, de 330 ezer forintos ára mellett azért csak van egy akár 32 km/h-ig is rásegítést adó motor, ami nem támadja meg az embert egy lórúgással, van egy 24 sebességes váltó, két hidraulikus fék, egy valamire talán épp jó első teleszkóp, egy jól látható fedélzeti számítógép, egy értelmetlen alkalmazás, normális méretű kerekek, leszedhető, külön is tölthető, egész jó hatótávot kínáló akku és elég nyomaték ahhoz, hogy a hegymenetnél valós segítség legyen a motor. Nem lötyög, nem lifeg, rendesen össze van rakva, nyilván ez is a legolcsóbb Shimano a polc aljáról, a fékek is kínaiak, a Kenda gumik viszont tajvaniak (és már évek óta a dán Starcót is megvették). Hárman is próbálgattuk ezt a kerékpárt, nekem az ENGWE után megváltás volt, Bone fontolgat egy esetleg beruházást, Wombath (Prohardver) pedig egyébként is nagy bringás, az összeg ismeretében azt találta mondani, hogy ha nem hal ki az akku-motor-vezérlés szentháromságból semmi záros határidőn belül, akkor megérheti. Ő nyilván nem ezen az árszinten szokott nézelődni, mégsem volt elégedetlen. Noha az ENGWE EP-2 Pro egy kijózanító termék volt a hangzatos specifikációk ellenére, az Eleglide M2 pont a pozitív példák igencsak szűkös sorát gyarapítja: ez egy működő, nyilván itt-ott érezhetően olcsó, de nem bántóan trehány és megúszós kerékpár, ami bőven megfelel az átlagos kerekező mindennapi igényeinek, ahol nem a sportolás, hanem az A-ból B-be történő, komfortos eljutás van a fókuszban. Akár egy BuBa is bevállalható vele (egy irányba, visszafelé töltés nélkül nem érdemes nekivágni), földutakon is elboldogul, a töredezett burkolatok sem rázzák szét az ember veséjét, normális a mérete, vállalható a tömege… szóval természetesen lehet ennél ötvenszer jobb elektromos bringát venni, de az többe is fog kerülni. Ebben az érfekvésben az Eleglide M2 egy korrekt ajánlat néhány hasznos extrával, nem szoktunk ezekre a motyókra plecsnit osztogatni, de most az össznépi verdiktünk alapján idefér mégis:
![]() |
Eleglide M2 |
Bog
A terméket a gyártó küldte el tesztre, köszönjük. Megvásárolható a hivatalos webshopban és a Geekbuying.com oldalán is, ingyenes szállítással 850 eurót kóstál (322 ezer forint).