Csatlakoztatott megoldások, konklúzió
A SEAT az elmúlt években határozottan erős volt a különféle okostelefonokkal kommunikáló megoldásokban, ez szerencsére most sincs másképp. Az egyébként roppant kényelmes középső könyöktámasz alatt 2 darab C-típusú USB-csatlakozó található, amelyek az elhelyezésükből adódóan pótolják azt a hiányosságot, hogy a hátul ütőknek nem jutott dedikált csatlakozó. Van továbbá egy gumírozott telefontartó, amely Qi-töltést is tud, a kialakítással nincs gond, azonban a telefontokokra elég érzékeny, nálunk nem minden kiegészítővel működött együtt, a strapabíróbb megoldásokban egyszerűen nem töltötte a készülékeinket. Támogatott az Android Auto és az Apple CarPlay is, ez utóbbinál a vezeték nélküli megoldás is tökéletesen működik, panaszra nincs ok.
Az Apple CarPlay gyönyörűen működik [+]
Android és iOS rendszerekre is elérhető a My CUPRA nevű alkalmazás, amelynek a beállítása pont olyan, mint bármelyik konkurensnél, nem működik elsőre, de aztán valahogy sikerül összehozni: az újságírói tesztautóknál ez nyilván bonyolultabb, a tulajdonosoknak valószínűleg ezt a szalonban megoldják. Kezelőfelületben, funkcionalitásban nincs gond, bármikor lehet látni az akkumulátor töltöttségét és a becsült hatótávot, a töltéssel kapcsolatban mindent személyre lehet szabni, hálózatról elő lehet hűteni vagy fűteni az utasteret, a hátsó szélvédő páramentesítése külön is bekapcsolható, illetve az efféle rutinokat időzíteni is lehet.
Nagyon vegyes érzéseink vannak a Cupra Bornnal kapcsolatban. Mivel ízlésről vitatkozni sosem érdemes, egyszerűen csak azt tudjuk kijelenteni, hogy nekünk nagyon tetszett, szépen eltalálták, kívül-belül sokkal többet kihoztak ebből a formából, mint amire a Volkswagen az ID.3-mal képes volt, pedig azért gond azzal sincs ezen a téren. A Born egy szép autó, szeretni fogja a közönsége, akiket mi a jómódú, IT-s érdeklődésű városi fiatalokban látunk. Viszont ők is a hajukat fogják tépni az érintőgomboktól, amik kis túlzással megölik az egész autót: hiába nagyon jó vezetni, hiába erős és hiába elképesztően halk belülről, ha küzdeni kell a hangerőállítással, a tempomat szabályozosával és vezetés közben nagyjából bármilyen funkció bekapcsolásával. Nagyon-nagyon reméljük, hogy ezeket a megoldásokat most láttuk utoljára, idegesítőek és nem utolsó sorban balesetveszélyesek.
De a Born nem emiatt nem lesz a világ legjobb elektromos autója, hanem azért, mert a konszern a Cuprát a Volkswagen fölé lőtte, így például a nálunk lévő konkrét modell ára 21 millió forint fölött volt, aminél egy picit olcsóbb a fapadosabb 77 kWh-s modell. Ennél egyébként alig olcsóbb a hasonló tudású ID.3, és mi a kettő közül a Cuprát választanánk, de a konkurens gyártóknak sokkal erősebb ajánlataik vannak, például ezen az áron megy a BMW i4 is, 83,9 kWh-s akkumulátorral, 500-600 kilométeres hatótávval, erősebb motorral, legalább ennyire prémium belsővel, és bár nyilván más kategória, de azért a nap végén csak a pénzért kapott érték a lényeg, főleg egy elektromos autónál. Úgyhogy akármennyire is tetszett nekünk a Cupra Born, a végén ki kell jelentsük, hogy jelenleg nem ez a piac legjobb ajánlata.
Bocha