BMW iX menetpróba

Művese, két és fél tonnás tömeg és az összes létező elektronikai extra fenyegető aurájú külsőbe csomagolva, ráadásul rengeteg pénzért.

Hirdetés

Külső

Művese. Vagy műtőmaszk. Ezzel kezdődik az ismerkedés mindenképpen, mert az orbitális méretű BMW-s márkajegy itt tényleg kizárólag a márkaidentitás megjelenése miatt van az autó elején, nulla funkcionális értelme van ugyanis. Ami abból is látszik, hogy ez körülbelül egy matrica. Ott vannak a vesék, de ami évtizedeken át a légbeömlő volt és a hűtésért felelt, az most egy tapétával leragasztott, amúgy nanocoating műanyag panel, ami eltakar néhány szenzort, de azoknál tízszer nagyobb. Nem megy itt levegő se ki, se be. Ehhez képest disznó nagy, amiből az is következik, hogy az autó egész eleje kapásból olyan magas, hogy a tetejére bármilyen lovasszobrot fel lehetne állítani és még három emléktábla is odaférne.


[+]

Ehhez képest ki sem lehet nyitni. Magyarán van egy snookerasztalnyi acél a vezető előtt, ami alatt vélhetően elég szellősen helyezkednek el a műszakilag alapvető alkatrészek, de nem lehet hozzáférni, vagyis első csomagtartó nincs. Egy ponton lehet bejutni: a BMW embléma felhajtható, hogy ott töltsük be az ablakmosót. Radarok és kamerák viszont bőven akadnak, ezeknek még lesz jelentőségük.


[+]

Az oldalnézet egy fokkal kevésbé bántó, emelkedő övvonal, csinos, süllyesztett kilincsek, jópofán összehúzódó betéttel a D oszlopon, vaskos sárvédőkkel és alsó, fekete sávval, ami optikailag csökkenti az autó oldalsó méreteit. Hátul pedig egész pofás, onnan nézve is eléggé BMW, de mégsem akar megölni. Legjobb nézete oldalról-hátulról adódik, olyankor már-már sportosnak is mondhatnánk, csak ne rakjunk mellé egy Swiftet, mert egyből kiderül, hogy ez egy tank. Jó példa a méretekre, hogy a töltőnyílást takaró fedél is akkora, amin egy 28-as pizzát simán lehetne tálalni, miközben ebben is szabványos Type-2 csatlakozó lesz belül.


[+]

A csomagtérajtó gombbal, távirányítóval, belülről és láblengetéssel is nyitható. A hatalmas elem menüből állítható módon ötféle magasságig emelkedik, ami roppant hasznos, ha az ember garázsa eredendően nem arra épült, hogy zsiráfszállító teherautókkal parkoljunk be. A feltáruló ajtó mögötti üreg elég magas padlóval bír, jó nagyot kell emelni a holmit, viszont sík. És azt tudtam értékelni, hogy nem egyben kell az egész padlót megemelni, hogy a töltőkábelekig eljussunk, csak a lökhárítóhoz közelebb eső felét lehet billenteni, így ha csak félig van megrakodva, akkor nem kell kirámolni a cuccot, hogy meglegyen a madzag. A kalaptartóval viszont nem voltam kibékülve, az egy darab panel, ami nem hajlik fel az ajtóval együtt, hanem mi szedhetjük ki, de utána nincs neki helye.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

  • Kapcsolódó cégek:
  • BMW

Azóta történt

Előzmények

  • BMW i4 menetpróba

    Nem csak ahhoz képest sikerült jól, hogy nem villanyautós platformra épült. És nem kell a csúcsmodell ahhoz, hogy bőven elég legyen mindenre.

  • BMW iX3 menetpróba

    Annyira jól faragta át meglévő modelljét villanyautóra a BMW, hogy a legfőbb kérdésünk, ami felmerül: miért nem hamarabb kezdték el ezt?

Hirdetés