Hirdetés

Idén 15% lehet az elektromos modellek aránya a BMW-nél

Hogy ehhez az itthon 52 millió forintról induló i7 mennyit tehet hozzá, az jó kérdés.

Évindító eseményt tartott a BMW az Operaházban (évek óta támogatják az intézményt), ahol többek között az új i7-es modell áráról, valamint a jövőre vonatkozó stratégiáról is esett szó. Egyrészt a BMW-nél globálisan és Magyarországon is elégedettek a 2022-es évvel dacára számos nehézségnek. Világszinten 4,8%-os növekedést értek el az eladott autók kapcsán, a teljesen elektromos hajtású átadott autók száma megduplázódott, tavaly összesen 217 755 ilyen jármű talált gazdára. A cél az, hogy idén az eladott autók 15%-a elektromos hajtású legyen, ebben döntő szerepet kaphat az iX1, amely a kifutott i3 helyére érkezik, az első darabok hamarosan Magyarországon is megjelennek.


[+]

A BMW stratégiájának továbbra is fontos része az elektromobilitás, 2023 végén már a gyártó által lefedett szegmensek 90%-ban lesz elektromos meghajtású opció, miközben gőzerővel készül a Neue Klasse platfrom, amire autót valószínűleg 2025-ben építenek majd először. Változni fog az értékesítési rendszer is a következő pár évben, 2024-től a MINI márka kerül majd egyre inkább digitális platformra, majd 2026-tól a BMW is errefelé mozdul, de ennek részleteit egyelőre nem közölték.


[+]

A 2023-as évre két, relatív új elektromos modellel fordul rá a cég, az i7 már rendelhető, potom 52 millió forintos alapára azért tűnik kissé mellbevágónak, mert ebből készül még bőven belsőégésű változat is, az új 7-es BMW 740d xDrive verziója pedig 40 millió forintért lesz elhozható, maga a BMW is úgy becsüli, hogy bár az i7-re is rengeteg előrendelés érkezett, de hamarosan fordul majd a kocka és a dízel változat lesz a legnépszerűbb. A másik modell az iX1, amely középméretű SUV, semmi elektromos hajtásra utaló frinc-franc nincs rajta, ugyanaz a recept, mint az iX3-nál, az ügyfél ugyanazt a helykínálatot, vezetési élményt, belteret és külsőt kapja meg, mint amit megszokott, csak a hajtáslánc változik.


[+]

Mindezek mellé az idei évben még befut az új i5, amely az 5-ös széria elektrifikált változata lesz, de ez is egy olyan modell, amely kicsit később belsőégésű verzióban is utakra kerül. Szintén idén fog a MINI palettájába érkezni egy tisztán elektromos autó, ám erről egyelőre semmi egyebet nem árultak el a rendezvényen. Az mindenesetre látszott, hogy akármilyen is a hajtáslánc, az IT és az elektronika minden új BMW-nél hangsúlyos, a fejlett vezetéstámogató rendszerek már a hármas szintű önvezetést ostromolják bizonyos (főleg autópályás) körülmények között, noha egyelőre attól is függ a használhatóságuk, hogy melyik országban milyen a szabályozás.


[+]

Mindezek mellett érdekes volt látni, hogy minden elektromos átállásra vonatkozó erőfeszítés mellett a 2022-ben itthon forgalomba helyett (vagy már megrendelt) autó top 10-es listájára egyetlen villanyhajtású modell sem fért fel, amit egyébként a BMW X5 vezet 861 darabbal, majd a 3-as követi 607 tétellel. A tisztán elektromos modelleknél toronymagasan nyer az iX, amelyből 167 megrendelést regisztráltak 2022-ben, az iX3-nál ez a szám 117, miközben még elment 82 darab i3 és 81 darab Mini Cooper SE, hogy összesen 2022-ben 550 darab elektromos autóra érkezzen rendelés.

  • Kapcsolódó cégek:
  • BMW

Előzmények

  • BMW iX menetpróba

    Művese, két és fél tonnás tömeg és az összes létező elektronikai extra fenyegető aurájú külsőbe csomagolva, ráadásul rengeteg pénzért.