Hirdetés

BMW iX menetpróba

Művese, két és fél tonnás tömeg és az összes létező elektronikai extra fenyegető aurájú külsőbe csomagolva, ráadásul rengeteg pénzért.

Hatótáv, töltés

WLTP szerint 395-422 kilométer a hatótáv, ami nem kiemelkedő, de országon belül általában elég. Ebben a későnyári időben tényleg jól alakult a fogyasztás is, valószínűleg az 500 kilométert is ki tudtam volna belőle autózni, de most valóban ideális volt a hőmérséklet. Téli tesztelők 25 kWh-s fogyasztásról számoltak be — ezzel is kijön 300 kilométer simán. De előbb-utóbb eljön a pont, hogy tölteni kell.


[+]

Ez a modell 150 kW-os töltést tud felvenni DC-n (nem folyamatosan, hanem 10-80% között), az xDrive50 200 kW-tal tudna eszegetni, ha találnánk ilyen oszlopot, de hát 150-esből is csak mutatóban akad az országban. AC-n viszont 11 kW a maximum, ami eggyel jobb, mint az átlag, de még mindig kevesebb, mint amit a legtöbb oszlop képes lenne nyújtani, ugyanis 22 kW-os sebességre szinte az összes képes, csak hát ahhoz az autóban levő fedélzeti töltő is partner kell legyen.


[+]

Ezt viszont egyelőre csak a Reanult adja, márpedig AC töltőből tényleg elég sok van, szóval lehet itt szórakozni a DC-s villámtöltőre való felkészítéssel, de ha valamit akar az EU előírni, aminek értelme is van, akkor inkább az legyen, hogy bizonyos árszint felett a 22 kW-os töltést képesek legyen felvenni az autók. Az iX nyilván etethető sima konnektorból is, de akkor 30-40 órácskát elcsipeget, mire teljesen feltölti magát — függően attól is, hogy egy, vagy három fázist tudunk neki biztosítani.

[+]

A beépített, gyári navigáció szoftveresen iszonyú látványos, mert a kereszteződéshez közeledve kidobja az első kamera képét a középső kijelzőre és rárajzolja, hogy hol kell elfordulni. A magyar hang viszont gagyi, ragozni nemigen tud, de arra képes, hogy olyanokat mondjon, hogy “forduljon balra a lámpánál”, mert a térképadatbázisban benne van, hogy hol van közlekedési lámpa. Kár, hogy rettentően rosszul tervez Magyarországon, többször is rávitt volna olyan földutakra, amelyekre egy Hiluxszal sem mentem volna rá, néha értelmetlen kitérőket tesz, pedig a forgalmi infókat tudja és használja. És ismeri a töltőpontokat is, ráadásul az útvonal tervezésénél azt is jelzi, hogy hány százalékos töltöttséggel érünk majd oda a célhoz. Azoknál a töltőknél, amelyek a BMW Charging infrastruktúra részét képezik pedig azt is jelzi, hogy szabad-e az oszlop, innen már tényleg csak egy lépés lenne, hogy az autóból indítsuk a töltést, még egy lépés pedig az, hogy mindez magától történjék.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

  • Kapcsolódó cégek:
  • BMW

Azóta történt

Előzmények

  • BMW i4 menetpróba

    Nem csak ahhoz képest sikerült jól, hogy nem villanyautós platformra épült. És nem kell a csúcsmodell ahhoz, hogy bőven elég legyen mindenre.

  • BMW iX3 menetpróba

    Annyira jól faragta át meglévő modelljét villanyautóra a BMW, hogy a legfőbb kérdésünk, ami felmerül: miért nem hamarabb kezdték el ezt?

Hirdetés