Méretek
Az iX1 az előző X1-hez képest minden irányban nőtt egy kicsit, így most kereken 4,5 méter hosszú (5,3 centiméteres nyúlás), 1845 mm széles tükrök nélkül (itt kicsit több mint 2 centiméter a gyarapodás) és 1642 mm magas, ami pedig 3 centiméternyi növekedést jelent. Érdekes módon árban nincs messze az iX3 annyira, noha az egy mérettel nagyobb verda, könnyen felextrázható úgy az iX1, hogy elérje a belépő iX3 árát, ezért aztán a kereslet megoszlik a két modell között, de most úgy tudni, hogy aki bármelyiket is most rendeli meg, az még idén át is veheti az autót.
Az iX1 a belsőégésű testvérhez képest kicsit kisebb csomagteret (490 liter) kínál, valamint a hasmagassága is alacsonyabb az ott található akkupakk miatt, kívülről pedig a maszkolt, de nem matricázott első vesék, illetve néhány felszereltségi szintnél a kékes köténybetétek különböztetik meg. A BMW-nél van egy elvárás házon belül, hogy nem lehet ennél nagyobb eltérés a különböző meghajtású kivitelek között, mert elsősorban BMW-t és csak másodsorban villanyautót csinálnak, aki ilyen autót vesz, annak ugyanolyan legyen a haladási élménye függetlenül a motor milyenségétől. Ettől még persze nem ugyanolyan, mert ez ugye kapásból huhog 30 km/h alatt, utána pedig rettentő csendes, de a külső és a belső minden X1-nél nagyon hasonló.
A nagy vesék, a relatív magas kialakítás, a meglehetősen masszívra formázott karosszéria és az akár 20 inches felnik együttese egy jóval nagyobb méretű autót mutat, mint amekkora valójában az iX1. Ez egy kompakt kombi mérete, csak annál böszmébben néz ki, még akkor is, ha az iX1 a legkevésbé agresszívra rajzolt BMW SUV mostanság. Viszont meglepően jó az alaktényező, 0,26-os a légellenállási együttható, amiben nyilván szerepet kapnak a karosszéria oldalába jobban belesimuló kilincsek, a teljesen elfedett első vese, plusz az ilyen-olyan aerodinamikai elemek is.
A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!