A Suzuki Swift fedélzeti rendszere

A friss, 2017-es modell új infotainment rendszert is kapott. Annyiban nincs meglepetés, hogy az SX4-ben is hasonlót találunk, de a funkcionalitás bővült.

Olcsó, de jó

A Suzuki általában nagyon óvatosan nyúl hozzá a Swifthez, már amikor hozzányúl. A vasalónak is becézett, 2005-ben bemutatott, markáns élekkel megrajzolt változat 2010-ben kapott egy frissítést, a mostani, 2017-es modell viszont alaposan megújult, noha a formaterv igyekszik követni azokat a jellegzetességeket, amit a kifutó Swift magán hordozott. Kicsit sportosabb lett (lentebb ülünk), kicsit tágasabb (a csomagtér most már a frenetikus 265 literes értéket verdesi) és — ami számunkra lényeges — kapott egy normális fedélzeti rendszert.

A sziluett a korábbi modell vonalait örökölte
A sziluett a korábbi modell vonalait örökölte [+]

Nem az összes felszereltségi szint, a GL+ és a GLX örvendezteti ezzel meg a vezetőt, a kettő között az az eltérés, hogy utóbbiba még egy navigációt is belegyömöszöltek, ám a rövid próbánk alatt is sikerült olyan úton haladnunk, aminek a létezéséről fogalma sem volt, tehát talán jobban járunk, ha erről lemondunk, hiszen az új Swift fedélzeti rendszerében épp az a jó, hogy most már nem csak a MirrorLink szabvánnyal tudjuk rákötni a telefonunkat. Mostantól ugyanis az Apple CarPlay és az Android Auto is rendelkezésünkre áll, ezek pedig zárójelbe teszik a beépített navigáció szükségességét, a roaming díjak megszűnésével pedig már a külföldi autós barangolások során sem kell többletköltségekkel számolni.

Fullos felszereltség - nem ez lesz a legnépszerűbb változat
Fullos felszereltség - nem ez lesz a legnépszerűbb változat [+]

Mivel mi az 1,2 literes, összkerekes, Smart Hybrid nevű, kvázi csúcsmodellt próbálhattuk ki, ezért megkaptuk a kormány mögött, a műszerfal közepébe integrált, színes, 4,2 hüvelykes információs kijelzőt is (ami csak a GLX felszereltséghez jár), amit a kormányra rakott info feliratú gombbal lehet kapcsolgatni és elsősorban az autózással kapcsolatos adatokat jeleníti meg (még a G-t is méri, de a fogyasztás, az átlagsebesség és az akkumulátor töltöttsége is nyomon követhető többféle diagramon keresztül). A középkonzolra rámolt fedélzeti rendszer viszont ettől teljesen függetlenül üzemel.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

  • A Seat Ibiza (2017) fedélzeti rendszere

    A konszern első MQB-s kisautója rendkívül fejlett, közelségérzékelős kijelzővel szerelt infotainment megoldással is rendelhető, mi az olcsóbb, egyszerűbb rendszert próbáltuk ki.

  • A Seat Ibiza (2017) fullos infotainment rendszere

    Az ötödik generációját élő szériáról talán senkinek sem a luxus jut eszébe, tesztautónk azonban minden földi jóval fel van szerelve. A fedélzeti rendszerét néztük meg alaposabban!

  • Ford SYNC 3 infotainment rendszer teszt

    Kipróbáltuk az aktuális Ford járművekben található infotainment rendszert, mely sokkal gyorsabb elődjénél és az okostelefonokkal is kommunikál.

  • Érkezik a vezeték nélküli Android Auto

    Wi-Fi váltja a kábelt az autókban is, Google referenciakészülékeken, az amerikai régióban már elérhető, hamarosan szélesebb körben is elterjed.

Előzmények

  • A Suzuki SX4 S-Cross fedélzeti rendszere

    Folytatódik az autók infotainment rendszereit bemutató cikksorozatunk, a Suzuki megoldása kellemes meglepetés volt egy olyan árkategóriában, ahol az ilyesmi nem okvetlenül elvárás.

Hirdetés