Olcsó, de jó
A Suzuki általában nagyon óvatosan nyúl hozzá a Swifthez, már amikor hozzányúl. A vasalónak is becézett, 2005-ben bemutatott, markáns élekkel megrajzolt változat 2010-ben kapott egy frissítést, a mostani, 2017-es modell viszont alaposan megújult, noha a formaterv igyekszik követni azokat a jellegzetességeket, amit a kifutó Swift magán hordozott. Kicsit sportosabb lett (lentebb ülünk), kicsit tágasabb (a csomagtér most már a frenetikus 265 literes értéket verdesi) és — ami számunkra lényeges — kapott egy normális fedélzeti rendszert.
A sziluett a korábbi modell vonalait örökölte [+]
Nem az összes felszereltségi szint, a GL+ és a GLX örvendezteti ezzel meg a vezetőt, a kettő között az az eltérés, hogy utóbbiba még egy navigációt is belegyömöszöltek, ám a rövid próbánk alatt is sikerült olyan úton haladnunk, aminek a létezéséről fogalma sem volt, tehát talán jobban járunk, ha erről lemondunk, hiszen az új Swift fedélzeti rendszerében épp az a jó, hogy most már nem csak a MirrorLink szabvánnyal tudjuk rákötni a telefonunkat. Mostantól ugyanis az Apple CarPlay és az Android Auto is rendelkezésünkre áll, ezek pedig zárójelbe teszik a beépített navigáció szükségességét, a roaming díjak megszűnésével pedig már a külföldi autós barangolások során sem kell többletköltségekkel számolni.
Fullos felszereltség - nem ez lesz a legnépszerűbb változat [+]
Mivel mi az 1,2 literes, összkerekes, Smart Hybrid nevű, kvázi csúcsmodellt próbálhattuk ki, ezért megkaptuk a kormány mögött, a műszerfal közepébe integrált, színes, 4,2 hüvelykes információs kijelzőt is (ami csak a GLX felszereltséghez jár), amit a kormányra rakott info feliratú gombbal lehet kapcsolgatni és elsősorban az autózással kapcsolatos adatokat jeleníti meg (még a G-t is méri, de a fogyasztás, az átlagsebesség és az akkumulátor töltöttsége is nyomon követhető többféle diagramon keresztül). A középkonzolra rámolt fedélzeti rendszer viszont ettől teljesen függetlenül üzemel.
A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!