- Képeken az egyik kameráját elvesztő Sony Xperia 10 VI
- ZTE Blade A34 - nem a legélesebb kés a fiókban
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Garmin Instinct – küldetés teljesítve
- Honor Magic V2 - origami
- Netfone
- Poco X6 Pro - ötös alá
- Honor Magic5 Pro - kamerák bűvöletében
Hirdetés
-
Szabadulnak a kínai eszközöktől az amerikai szolgáltatók, de ez sokba kerül
it Az FCC szerint sokkal több kormányzati tőkére van szükség, hogy kirakják a kínai eszközöket az amerikai telekomcégek hálózataiból.
-
Még idén frissíti a ROG Ally-t az ASUS
ph A 2024-es verzió a Computexen jöhet, de hivatalosan még semmit sem tudni róla.
-
Végre Steamre tart a Sins of a Solar Empire II
gp A nyár folyamán véget ér az Epic Games Store exkluzivitása és a Valve rendszerében is megjelenik a teljes kiadás.
-
Mobilarena
Hamis órák itt nem kívánatosak, semmilyen formában.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Dzsana
senior tag
válasz TimeCenter #64400 üzenetére
Értem. Sajnos a hamis Tissot-khoz adnak garijegyet is, és számlát is. Ráírja az eladás dátumát, a referenciaszámot, és rányomja a bélyegzőt, mást nem is kér a garikártya. Mondjuk az általad említett márkákat szerintem nem igazán hamisítják. Tényleg, ti találkoztatok már hamisított Tomival, vagy Casióval?
http://zar-ido.blogspot.hu/search/label/%C3%93ra
-
WiZARD
addikt
válasz Dzsana #64398 üzenetére
Eleve fura nekem ez, hogy vizsgálják ki adta el.
Az anyacég legyártotta, eladta x db közvetítőn (importőr/nagyker/kisker stb) keresztül valakinek.
A garis ügyintézés költsége az anyacéget terheli logikusan, hisz ki mást?Mit számít ebben a folyamatban, hogy ki volt a közvetítő?
Egyértelműen csak akkor van szükség az eladók vizsgálatára, ha a végfelhasználóval ki akarnak b*szni. Tőlünk nyugatabbra kíváncsi vagyok hány helyen szivatják ilyennel a vásárlókat...Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
Dzsana
senior tag
válasz WiZARD #64402 üzenetére
A Babóshoz, ha beviszel egy Certinát, Tissot-t, stb. az az első, hogy megnézik, eredeti-e az óra. ha nem az, hozzá se nyúlnak, még gari időn kívül sem. Gondolom ezért vizsgálják. No meg Ildikó lehet megkérte, hogy vizsgálják meg.
[ Szerkesztve ]
http://zar-ido.blogspot.hu/search/label/%C3%93ra
-
Szabikaa20
őstag
válasz Dzsana #64399 üzenetére
Ez grillezöcsipesz... Nem kellett megtalálni,mert mikor elöször leszedtem a hátulját kiesett és eltettem hátha mondom még kelleni fog.A rotor allatt van egy dupla fogaskerék ami egyben van,de viszont egymástól függetlenül mozognak.Egyiket a rotor hajtja a másik fogaskereket pedig ez a pici rugó(2-3mm U alakú hajszálvékony) fékezi....Nekem is elszállt jópárszor,de mindig szerencsém volt!
A 7-es vonal végén bal felén a vonal felett...na ez az a fogaskerék... Jobban mondva nagy a hasonlosag![ Szerkesztve ]
Ender 5 Pro, iPhone 13, iPad 2021,Dahua Imou Ranger 2 4MP
-
TimeCenter
tag
válasz Dzsana #64401 üzenetére
Sajnos. Igen. A CASIO és a CITIZEN órákat is hamisítják. Külföldről sok olyan Eco-Drive CITIZEN jött be a szervízbe, amibe sima elemes szerkezetet tettek a hamisítók. Hiába tették ki napra csak nem töltött .
A CASIO-k közül érdekes módon az egyik legolcsóbbakat az F-91-est szokták hamisítani. Az eredetiben lithium elem van 7 éves várható elemélettartammal, a hamisítványban 392-es elem kb. 1 év elemélettartammal. A CASIO óráknál még a limitált RED BULL sorozat amit gyakran hamisítanak.
A TOMMY HILFIGER órák közül is hoztak már hamisat a szervizbe. Ezekről süt a gagyi érzés: nem acél a tok, hanem réz vagy még rosszabb esetben alloy. Teljesen szét van oxidálodva a tok és néha a fémcsat is. -
phranxinatra
aktív tag
válasz Ereshkigal #64364 üzenetére
Gáz, ha nekem egyik se?
-
Dzsana
senior tag
válasz Szabikaa20 #64405 üzenetére
Te, ez az a werk? Én nem így emlékszem rá. Meg igaz, a kilncs rugót nem láttam, mivel az nálad volt, de a helye alapján nincs ekkora, mint ezen a képen.
http://zar-ido.blogspot.hu/search/label/%C3%93ra
-
Ereshkigal
őstag
válasz phranxinatra #64407 üzenetére
Nem.
Este majd kihirdetem az eredményt. -
Szabikaa20
őstag
-
cserix
tag
Megérkezett a posta !
Élőben még szebbek mint a képen! Köszönet Dzsanának értük.
Ja! ...és mindegyik jár... Már csak megfelelő szíjat kell találjak hozzájuk.HP ProBook 650 G1, BlackBerry Q10 - Bold 9900 - Passport - KeyOne - realme GT 5G
-
tupacamaru
veterán
válasz cserix #64413 üzenetére
Mert új elemet rakott bele mielőtt elküldte.
Hello, a nevem Inigo Montoya! Megölted apámat, készülj a halálra!!!................................................................... Merek annyit, amennyit férfi merhet; Aki többet mer, nem ember...............................
-
cserix
tag
válasz vadászcsiga #64415 üzenetére
De nem ám!
A szíjak, amiket készítesz azok milyen vastagok? A Vostokra el tudnék képzelni egyet....(#64414) Ereshkigal: Tudom . Mondta Dzsana. Izgultam is, hogy te kapod meg, mivel én még új vagyok.
(#64416) tupacamaru: mert ő ilyen rendes
HP ProBook 650 G1, BlackBerry Q10 - Bold 9900 - Passport - KeyOne - realme GT 5G
-
cserix
tag
válasz vadászcsiga #64418 üzenetére
Ettől tartottam.
A stílus pedig menne hozzá sztem.
Akkora kínálat van, hogy biztosan találok megfelelőt.HP ProBook 650 G1, BlackBerry Q10 - Bold 9900 - Passport - KeyOne - realme GT 5G
-
Sly189
senior tag
Sziasztok, barátnőmnek van egy DKNY órája, sajnos szerkezete meghibásodott. Valószínűleg MYOTA quartz szerkezettel rendelkezik. Hol tudnák ezt baráti áron megjavítani vagy cserélni? Pontosabb tipust csak este tudok írni
-
Dzsana
senior tag
válasz Sly189 #64421 üzenetére
Bárhol, pár száz forint egy Miyota 2030-as, plusz a munkadíj.
Ja, közben látom, Miskolci vagy, ott nem nagyon van órás. Ha gondolod, megadom egy volt órás osztálytársam elérhetőségét, igaz, Mezőkövesdi, de jár be Miskolcra.[ Szerkesztve ]
http://zar-ido.blogspot.hu/search/label/%C3%93ra
-
Ra3
őstag
Akkor most már valaki mondja el hogy mi van ezzel a kuplunggal, én eddig úgy tudtam hogy az automatáknál a rugó külső vége nincs rögzítve, hanem a rugóházban belül ilyen kis beakadók vannak, amiben megakad a rugó vége, de ha teljesen felhúzódott akkor átugrik ezeken a kis bukkanókon. Nyugodtan javítsatok ki ha marhaságot mondok, teljesen amatőr vagyok a témában.
''...te vagy a Jedi-ből az Onedin Kennedy?''
-
g0n21
senior tag
na most szabadonfutó, vagy kuplung? Viszont ha az a szabadonfutó, akkor mi a kuplung? (nem értek hozzá, csak érdekel)
Kronometer.hu // PestiOras.hu // nick: Gonzi // Bulgari Velocissimo 1,8m // Omega X-33 SkyWalker 1,5m // Zenith El Primero Chronomaster Open XXT 1,6m // Breitling Chronomat B01 42mm Rouleaux szíjjal 2,2m
-
BAti77
aktív tag
Ha esetleg valakit érdekel, ide feltettem a Tissot-om...
"Csak az az óra a miénk, amelyikben jól érezzük magunkat, a többi az ördögé."
-
csabulaxi
senior tag
-
csabulaxi
senior tag
Ez se normális, ezt lecserélni egy Pelagosra!
Az az undorító nagymutató.
Bár nem olcsón vesztegeti a 2 1/2 éves óráját, enged belőle 25%-ot.Erre meg 500 dodoért repülnék, ha nem csak 5 atm lenne.
[ Szerkesztve ]
"A Világegyetem fényévmilliókkal is mérhetetlen irdatlan nagyságát emberi ésszel lehetetlen fölfogni. A jó hír viszont: nincs is rá semmi szükség, hogy fölfogjuk."
-
Deskdiver
senior tag
Nagyjából elkészült a nemzetközi Vostok Amphibia módosításom. ( óra - Oroszország, lünetta - Ukrajna, lünetta betét - Fülöp-szigetek, üveg hátlap - Németország, szíj - Kína ) Eddigi végösszeg - 35k. Már majdnem komplett. Super luminova mutatókat még nem sikerült szereznem a megfelelő méretben.
(#64433) Misi1979 Köszönöm
-
Mariner
tag
Ha a mechanikában használt szavak jelentését nézzük:
-szabadonfutó:amikor két szerkezet között egyik irányban nem engedett az elmozdulás, de a másik irányban igen
például:
-régi Wartburgban a legmagasabb sebességfokozatban volt szabadonfutó, azaz ha a dombon jöttél lefelé alapjáraton mehetett a motor sebességben, mégsem fékezte a hajtott kerekeket;
-kerékpárnál: amikor a pedált tekered akkor az hajtja a hátsó kereket de amikor a dombon gurulsz le akkor nem hajtja a kerék a pedált, hanem akár mozdulatlan is lehet a forgó hátsó kerék ellenére
-kuplung: amikor két szerkezet között nem fix kapcsolat van(pl:ékes kötés,fogaskerék stb)hanem valamilyen mértékű elmozdulás engedélyezett, sőt kívánatos. Ez az elmozdulás lehet úgy belőve, hogy például max30fokos, de úgy is, hogy a nyomaték függvényében tetszőleges
például:
-nagy ventillátoroknál a motor és a ventillátor tengelyvégén lévő tárcsák nem fixen vannak összekötve, hanem például gumi szalagokkal, így induláskor kisebb lesz a rántás mivel a szalag bizonyos határok között nyúlik(így például a 2tárcsa egymáshoz képest el tud fordulni mondjuk 30fokot), de amint felvette a megfelelő fordulatot a ventillátor, a csökkenő erő hatására a gumiszalag felveszi közel eredeti méretét és a tárcsák elgymáshoz viszonyított elfordulása is csökken
-kicsit más a funkciója a nyomaték kuplungoknak, ahol azt akarja az ember elkerülni, hogy egy bizonyos igénybevételnél nagyobb érjen egy berendezést, így nagy kárt okozzon.Ekkor a hajtó és hajtott oldal közötti kuplung, egy bizonyos nyomaték felett eldifferál, azaz a hajtó oldal nyomatéka a hajtott oldalra már nem megy át. Ezt meg lehet oldani például úgy, hogy a két tárcsa(az egyik a hajtó, a másik a hajtott oldalhoz van fixen rögzítve) között egy súrlódó felület van, a 2tárcsa pedig meghatározott erővel össze van nyomva. Amint a hajtómotor forgatónyomatéka meghalad egy szintet, a két felület elcsúszik egymáson, azaz a motor hajtja a hatásoldali tárcsát, de a hajtott oldal fordulatszáma teszőleges mértékben elmarad tőle. Gyakori használata például az akkus fúró/csavarozó gépek, ahol ráadásul még állítani is tudod x fokozatban a két tárcsát összenyomó erőt(azaz,hogy mekkora erőnél következzen be az eldifferálás.
Másik megoldása ennek a dolognak a szakadófüles hajtás, ahol a hajtó és a hajtott rész közötti kapcsolatnál egy meghatározott erőhatásra eltörő alkatrész van, így amikor mondjuk megszorul a hajtott rész egy meghatározott(olcsón cserélhető, hozzáférhető) alkatrész eltörik, így a hajtás ellenállás nélkül megy tovább és nem erőlteti a hajtott részt. Ennek gyakori módja egy tengely ami egy csőtengelyt hajt egy csapszegen keresztül(keresztüldugva a csőtengely és a tengely furatain is), de amint a csőtengely megszorul elnyíródik a csapszeg és például megúszható egy fúrófej törés, mondjuk bányagépeknél. Ezeknek a méretezése persze gondos számításokat igényel.
Ha konkrétan órára vonatkoztatjuk a két szót:
-Mikor van olyan eset amikor a motorrugó háza gyorsabban forog(felhúzási irányba) mint amilyen gyorsan kézzel/rotorral húzod fel az órát? Ekkor szabadonfutó lenne szükséges.
-Mikor van olyan eset, hogy a rugó feszített, de gonosz Ödönke húzná még mert ki ha ő nem? Ekkor nyomatékkuplungra van szükség, és Ödönke húzhatja, mégsem darálja le a húzószerkezetben lévő fogaskerekeket, nem tépi le a motorrugó egyik végét sem a rögzítési pontokról stb.
Nyilván mindenki úgy hívja ahogy akarja, de azért nem kell a másikat félrevezetéssel vádolni meg személyeskedni stb...MZ/X jelentkezz!
-
Dzsana
senior tag
Szabadonfutó! Hú gyerekek, itt aztán van kavarodás rendesen! Az s8-as régi órákról beszélt, meg kuplungolt, közben kiderül, hogy automata órákról beszél, meg szabadonfutóról, szóval ebből is látszik, hogy nem igazán ért hozzá, csak kapizsgálja, a kettőnek semmi köze egymáshoz. Na ilyenkor vagyok pipa igazán! Akkor tisztázzuk, a kuplungnak a negyedes kerék és a központ kerék kapcsolatát hívják. A központi kerék a csapágylemez belső oldaláról van bedugva középen, és a külső oldalán kikandikál. A számlap alatt erre van ráhúzva a negyedes kerék, erre megy a perc mutató, és a negyedes kerékre van ráhúzva az órakerék, erre megy az óramutató. Centrálos esetén a másodperc tengely a központi és a negyedes kerék csövében bukkan elő a werkből. Ha egy órán laza a kuplung, az azt jelenti, hogy a negyedes kerék furata kikopott, és könnyen elfordul a központi kerék tengelyén, olyannyira, hogy elcsúszik. Ilyenkor azt látni, hogy késik az óra, holott lehet, hogy a werknek semmi baja, tök pontos, csak nem tudja úgy meghajtani a negyedes kereket, mint ahogy kellene. Ilyenkor jön a játék, hogy óvatosan, vagy dörzsárra felhúzva, oldalcsípővel összébb nyomjuk, vagy csak oda koppintjuk az asztalhoz. Ha meg sok lesz, vagy elreped a negyedes kerék, és mehet a kukába, vagy lehet feldörzsárazni. Vannak olyan werkek. pl. a Wostokok, ahol egy centrál trib van csak középen, és mellette van egy közkerék, és arra van ráhúzva a kuplungkerék. Ennél a negyedes kerék a számlap alatt laza illesztéssel van felhelyezve. Továbbá pl. az ETA werkeknél, Doxa 103-nál, stb. a negyedes kerék aljához körmökkel csatlakozik egy fogaskerék, na ezeknél ez a kuplung. Ennél az állítás nehézkes, némelyik típusnál lehet hajlítani a kis körmökön, de pl. az Omegánál sucks, mert ott csak cserélni lehet, és 10.000 Ft-tól indul a történet. Na remélem, most már világos! A másik a szabadonfutó nem egy nagy történet, a motorrugó vége ott nem vissza van hajlítva, hanem a végére rá van pontzozva mégy egy szalag darab, egy kb. 2-3 cm hosszan, és ez éppen hogy nem akad meg a ház falán, hanem nekifeszül, és ha teljesen felhúzódik a rugó, akkor elcsúszik a rugóház falán, és egy kicsit ilyenkor visszaenged a rugó. Kézzel húzva lehet is hallani, hogy mikor csúszik el, s pár húzás után ismét és ismét elcsúszik.
http://zar-ido.blogspot.hu/search/label/%C3%93ra
-
Mariner
tag
válasz Dzsana #64439 üzenetére
Elolvastam többször is. Volt egy linkelt kép amin egy régi óra dobozára vastagon ráírták, hogy vigyázat ne húzd túl.
Erre írta azt, hogy amiatt van ráírva, mert a kellően régi óráknál nem volt megoldva a bizonyos nyomatéknál eldifferáló felhúzószerkezet így ha valaki húzza mint az őrült, előbb-utóbb valamelyik alkatrész(fogaskerék leginkább) tönkrement, hiszen ha az ember nem enged akkor a mechanikának kell.
Ezt ő a funkciója alapján kuplungnak nevezte, mert a kuplungszerkezeteknek a feladata éppen ez. Az ő szavai szerinti kuplung, tulajdonképpen bármi lehet(bármilyen megoldás) csupán az a bizonyos, hogy a húzószerkezet/rotor és a rugó között van elhelyezve és a funkciója az óra szerkezeti részeinek a védelme a felhúzáskor esetlegesen előforduló túl nagy nyomatékoktól.
Te meg a "kuplung"-nak nevezett alkatrészt gondoltad ami a felhúzásban valóban nem vesz részt. Mondjuk szerintem abszolút egyértelmű volt (esetleg némi jóindulattal), hogy teljesen másról beszélsz te, mint amit ő írt.
Ha úgy vesszük igaza van, hiszen tényleg a kuplung hiánya(funkcionálisan kuplung) miatt kell a régi órákkal vigyázni felhúzáskor.
Ha úgy vesszük igazad van mert amit te neveztél kuplungnak (és ezek szerint mások is) annak nincsen köze az óra felhúzásához hanem csak a lejárásához.
Na mindegy mindenkinek igaza van. Talán csak nekem nincsen nincsen[ Szerkesztve ]
MZ/X jelentkezz!
-
Deskdiver
senior tag
válasz Dzsana #64441 üzenetére
Köszönöm. Igen én raktam össze. Őszintén szólva csak lego volt az egész. Minden patentul passzolt.
(#64440) consonoKöszönöm. A híres (hírhedt )Juri Levenbergtől vettem Poljotuhren.de. Csak Ő és filippínók árulnak hozzá tudtommal. Csak Amphibiára jó. Szépen megmunkált minőségi darab potom 7000 Ft-ért. A lünnetta is most már teljesen acél és Seiko betéteket fogad. Az eredeti lünetta az krómozott réz.
-
csabulaxi
senior tag
válasz Mariner #64442 üzenetére
Kösz.
Látszik az idejárókon az amatőrség, hisz szerintem mindenki az autózással kapcsolatosan gondolt a kuplungra, pech, hogy az órások meg egy másik alkatrészt, megoldást hívnak annak.
Olyan, mintha szex fórumban azt írná valaki, hogy nyaralás előtt szakembernek mutasd meg a féket és akkor nem biztos, hogy az autószerelőhöz kéne menni, hanem az urológushoz.Kellene kicsit több kollegiális tolerancia, érik már az a nyaralás.
"A Világegyetem fényévmilliókkal is mérhetetlen irdatlan nagyságát emberi ésszel lehetetlen fölfogni. A jó hír viszont: nincs is rá semmi szükség, hogy fölfogjuk."
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban tilos hozzászólásokban hirdetni!
Használjátok Hardveraprót erre!
A hirdetések linkjének megosztása is tilos!
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen