- Samsung Galaxy S22 Ultra - na, kinél van toll?
- Mobil flották
- Yettel topik
- A vártnál kevesebb iPad Pro fogyhat
- Redmi Turbo 3-ból készül a Poco F6, megvan a start dátuma
- Azonnali navigációs kérdések órája
- Milyen GPS-t vegyek?
- Telekom mobilszolgáltatások
- 67 wattos gyorstöltés és Leica kamerák a Xiaomi kagylóján?
- Samsung Galaxy A52s 5G - jó S-tehetség
Hirdetés
-
Hamarosan érkezik a Philips legolcsóbb OLED tévéje
ph A belépő szintet képviselő OLED759 a Titan OS nevű rendszert használja.
-
Redmi Turbo 3-ból készül a Poco F6, megvan a start dátuma
ma Bejelentette a Xiaomi, hogy mikor esedékes a Poco F6 és F6 Pro premierje, a fotón pedig egyértelműen látszik, melyik Redmiből készül az új modell.
-
Master Detective Archives: Rain Code - Rövid előzetesen az új kiadás
gp A korábban Switch-re megjelent játék a nyáron újabb platformokra is ellátogat.
-
Mobilarena
Subaru topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Qru
MODERÁTOR
Subaru eloir vmi karbantartast (kenes/zsirzast) a kardanra? Nem talatam rola semmi infot, hogy kellene.
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
-
Qru
MODERÁTOR
válasz MasterMark #13156 üzenetére
Kiraly eggyel kevesebb gond. Probalok most vmi ertelmes karbantartasi roadmap-et osszerakni.
#nincsbennetarcsi
-
Lacerta
aktív tag
válasz MasterMark #13156 üzenetére
Dehogynem, lepattintod a porvédőt, kimosod, teszel bele új zsírt, és kész is.
Ellenőrzést ír a manual, de mondjuk ha sérült a tömítés, kifáradt a zsír, vagy belement a víz a csapágyba, akkor nagyon gyorsan zúgni kezd, szóval a 100.000 km-enkénti javasolt ellenőrzés inkább csak japános precizitás.
Egyébként létezik csapágyra rezgésdiagnosztikai eszköz, amivel megmondja egy egyébként teljesen jónak tűnő csapágyról a hozzáértő, hogy tényleg jó-e, és mennyi lehet még hátra.
Nem tartom kizártnak, hogy messzi-messzi galaxisok Subaru szakszervizeiben használnak ilyet. -
HÁZIGAZDA
na, seibiko megvolt, gyalog jöttem haza...
beszélgettem nyírővel, nagyon kedves és szimpatikus volt. mondtam, hogy mikkel tömték a fejem eddig, annyit mondott, hogy valamit tudott az illető, de nem eleget...
ezeket a váltókat így szokták javítani (már ez zene volt füleimnek...):
1. leveszik az alját, kipucolnak mindent, cserélik a belső szűrőt (forgott a szeme, hogy ezt nem tettük meg, mondtam, hogy a szerelőm nem akarta első körben megbontani a ragasztást) stb.2. az elektronika olajban úszik a váltón belül, azt kiveszik, szétszedik atomjaira, kitisztítják, összerakják. ez 100e ft. jó esetben ez megoldja, mert a hiba csak annyi, hogy a sok szutyok megült az elektronikában (ezt olajcserékkel nem lehet kipucolni amúgy).
3. rosszabb esetben ez nem oldja meg, vagy akár még vacakabb is lesz tőle a váltó. akkor jön a teljes szétszedés, pucolás, összerakás. két emberrel dolgoznak, alkatrészek usából jönnek 8-10 nap alatt, az egész kb. 300e ft.
és rögtön neki is ugranak az 1-2-nek, kb. hétfőre már lesz eredmény.
azt azonnal kizárta, hogy az első diffi, ami a váltó elé van építve, valahogy belefolyt a váltóba és keveredtek az olajak, mert akkor már lenne ezer hibaüzenet, meg egy döglött diffi.
.
viszont, az elég jellemző szekunder levegő hibára, amit kaptam, nem legyintett úgy rá, azt mondta, hogy át kell nézni, jó esetben koszos a szelepház, rossz esetben döglött a szelep (125e ft csak az alkatrész), még rosszabb esetben (de ez extrém) viszi az egész motort és 2m.
megcsinálják most ezt is.
.
hozott valaki egy széthajtott dízel forestert, 3 perc alatt letudta nyírő azzal, hogy átnézték, az autó kuka, innentől minden nap ajándék és utána nincs mit tenni, bontó. kérdezgettem az újabbakról, elmondta, hogy javítottak valamit a motoron, olyan 50-60e km-rel többet megy el átlagosan, de ez sem törvényszerű, volt már nála 3000 km-t futott, tengelytört új is. szuper motor... lenne, de kuka az egész, neki sincs ilyenje és nem is lesz, gondolni sem szabad rá.
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
-
HÁZIGAZDA
-
MasterMark
titán
válasz Lacerta #13158 üzenetére
Zárt csapágyról nem lehet levenni a porvédőt, ráadásul belül össze van építve az ABS karikával a csapágy, kívűl meg ott a tengelycsonk, sehonnan nem is férsz oda.
A csapágy ellenőrzés szerintem annyit jelent mint ami az műhelyprnóban is szokott lenni, hogy megforgatják a kereket meg megrángatják le-fel, jobbra-balra és mennyit mozog a csapágy, vagy van-e hangja.
Egyébként úgyis hallani ha rossz, akkor kell cserélni. Kerékagyastul ugye, mert máshogy már nem lehet.
[ Szerkesztve ]
Switch Tax
-
Qru
MODERÁTOR
válasz MasterMark #13162 üzenetére
Jaj az agyat ne is mondd. Egyszer egy bena gumis eltorte a tocsavart (ferden kapatta ra a menetre az anyat es megtolta legkulccsal). Irany a Bardi ahol kozoltek, hogy tocsavart csak aggyal egyutt tudnak adni.
Aztan az EF-ben vettem kulon csavart hozza.#nincsbennetarcsi
-
Lacerta
aktív tag
válasz MasterMark #13162 üzenetére
De, igen, zárt csapágyról le lehet venni a porvédőt, számos alkalommal éltem is a ezzel a lehetőséggel.
A kerékagyban viszont kúpgörgős csapágyak vannak, ezek széteső csapágyak és nemigen létezik zárt kivitelük. Ezért kell a kerékagyban és/vagy a tengelyen kialakítani a tömítést. Olyanból viszont tényleg van nem bontható kialakítás. -
Lacerta
aktív tag
Hát, ja, ezt a módszert a politikusok is alkalmazzák.
Ha egy hónapja valaki azt mondja neked, hogy 300-ból jó lesz a váltód, belesápadsz és elhajtod a vérbe. Így hogy elhangzott a másfél milla, mint worst case, már örülsz neki.Drukkolok, hogy egyszerűen és olcsón meggyógyuljon!
-
HÁZIGAZDA
válasz Lacerta #13166 üzenetére
az a fő kérdés, hogy hibás-e. ha igen, akkor 300e ft sajnos tényleg nem nagy pénz egy automatáért. egy hónapja még abban reménykedtem, hogy olajcsere és kész, mert csak kosz. végülis most is ebben reménykedem, hogy csak kosz, de már le kell venni az alját és kipucolni az elektronikát.
de amúgy, ja, belegondoltam, hogy 1-1,5 misi és nincs autóm fél+ évig... hát ahhoz képest pár hét és 100e+300e ft "baráti"
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
-
HÁZIGAZDA
válasz MasterMark #13168 üzenetére
így van. igazából többszörösen megszivatott a szerelőm, először azzal, hogy a vétel után vagy két hónapig nem ért rá fogadni és mentem a régi olajjal. a mostani olajcserére is várni kellett egy hónapot legalább, és ugyan azt ígérte, hogy leveszi az alját, végül nem tette, amit csak akkor tudtam meg, amikor mentem a kocsiért.
haragszom is rá emiatt, jó esetben már rég kész lenne az autó és mehetnénk azzal ausztriába.
[ Szerkesztve ]
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
-
HÁZIGAZDA
kicsit törött ez az rx350, meg karácsonyfa a műszerfal (lambdaszonda miatt), ami miatt szerintem nincs awd épp... gyanús, hogy hirtelen indulásra elpörög az eleje...
voltam ma nyírőnél (tegnap olyan hirtelen szedték ki alólam a kocsit... a gyerekülések benne voltak stb., hiszen azt mondta, hogy kiolvasásra megyek). már leszedték a váltó alját, az elektronika már a szakinál van és pucolja, ők meg már kipucolták a teknőt és cserélték a szűrőt.
nem volt benne fémreszelék semmi, csak jó sok iszap. úgyhogy a nagytakarítás indokolt, reménykedni meg még nem tilos. amúgy jól nézett ki az a fehér fori az udvaron, tulajdonképpen a legszebb gép volt, kiviláglott a többi közül
[ Szerkesztve ]
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
-
szcsabaa
csendes tag
Sziasztok
Nézegettem használt subarukat főleg az xv tetszik esetleg forester, lenne pár kérdésem a fenntartást illetően. Benzines 10 év koruli az ami keretbe beleférne, így ezekbe már van km bőven.
Mennyire költséges fenntartani ezeket, milyen nagy költségekkel lehet számolni?
Mindenképp márkaspecifikus szervíz kellene hozzá vagy nem annyira bonyolult? Vidéki vagyok, itt Csongrád megyébe nem tudok specifikus szervizt.
CVT, főleg ennyi futás után mennyire veszélyes? javítás kb mennyi?
XV-be elég az 1.6-os benzines motor vagy inkább? -
Qru
MODERÁTOR
válasz szcsabaa #13173 üzenetére
Varosi kavarashoz eleg a 1.6-os is. A direkt befecskendezes miatt kenyes a benzin minosegre es kokszolodik a szivosor mint minden mas ilyenfajta GDI motornal.
Kenyes az olajminosegre, be kell tartani a gyari specifikaciokat es maximum 10 ezerenkent csere.
Kenyes a hutesre, erdemes a hutofolyadek szintet a max-on tartani es nagyon nagy hosegben kimeletesen banni vele.1.6-os stabilabb motor, a 2.0-es hajlamos csipegetni az olajat, hajlamos az olaehuzo gyuru letapadni amit csak hengerfejfelujitassal lehet orvosolni.
A cvt-ben fontos a rendszeres olajcsere enelkul adodhatnak vele komoly es draga gondok.
Alkatresz arakra ra tudsz nezni a Kauffernel pl (fek, futomu alkareszek, szurok, stb arai). Nem veszesen dragak de egy tomegmodellhez kepest azert dragabb.
Szervizhatter... Itt pesten es vonzaskorzeteben van sok Subaru guru, arra feletek nem tudm. De egy olajcseret vagy fek/futomu javitashoz nem kell tipus specifikus szaktudas.
#nincsbennetarcsi
-
HÁZIGAZDA
-
CB
senior tag
Csak 2019-től lettek közvetlen befecskendezésűek a motorok, de ezeknél is van egy befecskendező, ami az üzemanyag egy részét a szelep elé nyomja.....tudtommal.
De javítsatok ki, ha tévedek.
Ha volt egy kis szakmaiság a tulajban, akkor a CVT váltóban cseréltette az olajat. Gondolom erről számlája is lesz. Ha nincs, el kell felejteni a kocsit. Ha neppertől van a kocsi, egy olajcserével szép pirossá lehet tenni az olaj színét pár napra, míg elkel az autó. Előtte meg lehet, hogy nem volt cserélve tíz évig.[ Szerkesztve ]
40 éves DIMPLE whisky eladó! Érdeklődni privátban.
-
kenguru99
aktív tag
"de ezeknél is van egy befecskendező, ami az üzemanyag egy részét a szelep elé nyomja.....tudtommal."
-
sattak
csendes tag
válasz Bandiahegyro #13179 üzenetére
Semmi gond. Jó a cucc amúgy, igaz a szeki váltót visszafelé kuplungolni kell. Biztos így bírja tovább...
-
CB
senior tag
Szerencsére még az én Foresterem sem közvetlen befecskendezős.
Ha vigyázok az automata váltóra, meg az olajcserékre, meg lesz némi szerencsém (nem lopják el, nem jön ki elém egy szarvas, nem lesz balesetem, nem megy valami elektronika tönkre, nem lesz atomháború), akkor az életemet kiszolgálja majd. A mostani árak mellett új kocsit már úgy sem tudok venni, ennél jobbat használtban meg úgy se tudnék.40 éves DIMPLE whisky eladó! Érdeklődni privátban.
-
HÁZIGAZDA
hívott Nyírő, kész a kocsi, szerinte hibátlan
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
-
HÁZIGAZDA
nem varrtam volna a komplett márka nyakába a saját példányom paráját. és amúgy szeretném nagyon, hogy jó legyen ez a kocsi, mert amúgy nekünk tökéletes:
- biztonságos (fontos szempont)
- elmegy bárhol
- elférünk benne
meg tényleg nagyon meggyőző is a futómű, ahogy az egész kocsi mozog aszfalton és terepen egyaránt.na, reméljük tényleg jó is marad, kiderül szerintem 100 km alatt.
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
-
HÁZIGAZDA
kösz, srácok. azért várjuk meg, hogy tényleg megoldódik-e egyszer és mindenkorra (kop-kop). de nyilván az előzetes jó hír is jobb, mint a rossz
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
-
MaUser
addikt
Sziasztok!
GT86-ba (BRZ) szeretnék venni gyári Subaru "Super Coolant" hűtőfolyadékot. Tudnátok segíteni, hol kaphatok ilyet itthon?
Első körben Toyota márkaszervízt próbáltam, de lövésük sem volt, ajánlgatták a piros Toyota folyadékot, hogy jó lesz az...
[ Szerkesztve ]
''A file-cserélés öli meg a filmipart? Inkább a filmipar öli meg a file-cserélést. 2 hónapja nincsen semmi értelmes film, amit érdemes lenne letölteni...''
-
Qru
MODERÁTOR
válasz MasterMark #13196 üzenetére
Motul ment az enyémbe most vezérléscserekor. Nekem eszembe sem jutott gyári után futkosni...
#nincsbennetarcsi
-
HÁZIGAZDA
na, hazahoztuk. pontosabban a feleségem, mert én mentem tovább az rx350-nel, hogy visszaadjam. azt mondja, hogy minden oké.
155e pénz volt (váltóvezérlés gyógyítás + váltóolajcsere + szekunder levegő szelepek tisztítása), ami sztem tök kedvező, ha megoldja tényleg.
megkérdeztem, a kisszerviz 72e ft, azt mondjuk sokallom.
és én hülye, ha kértem volna, hogy nézzék meg, hogy volt-e cserélve a vezérlés, akkor meg tudták volna tenni, le kell venni az elejét és eldönthető. nyírő azt mondta, hogy 100e km-enként vagy 5 évente kell cserélni.
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
-
MaUser
addikt
Jó ötlet, fel is hívtam őket, de nincs nekik sem. Hívnak majd, hogy tudnak-e rendelni. Olaj nekem is Motul mióta megvettem, ha nagyon nem kapok gyárit, lesz bele az.
MesterMark: Még nézem német fórumokat, de meglepően semmi eddig.
''A file-cserélés öli meg a filmipart? Inkább a filmipar öli meg a file-cserélést. 2 hónapja nincsen semmi értelmes film, amit érdemes lenne letölteni...''
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest