Új hozzászólás Aktív témák
-
tecsu
addikt
Laikusként mondom, értelemszerűen a látvány térbeli lesz minden esetben, hiszen VR-ről van szó - tehát mindig a két szemre van meghatározva a kép úgy, hogy összeálljon az ember agyában egy egész képpé.
Ha egy robbanás beszaggat, akkor azt kb. konstatáljuk, de ha a fejmozgás miatti látvány akadozik, az könnyen szédüléshez vezet - emiatt kell elsősorban az utóbbit kiküszöbölni; és mivel a hamis képkockák kitöltése is jobb, mint a semmi, a gyengébb rendszerekben ezt használják. -
Yany
addikt
Nem akarom tovább cincálni a fikát, de végülis a két szem eltérő pozíciója megfelel egy néhány centis fejelmozdulásnak. Ahogy mozdul a játékos feje, az elmozdulás vonalának mentén balra és jobbra a szemek távolságának megfelelő helyen mehet a render felváltva. Ez történik?
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Minden timewarp feladat a fejmozgás pontos és gyors lekövetésére van. A spacewarp tulajdonképpen egy timewarp technika, csak amíg a timewarpok csak a fejforgást tudják kezelni, addig a spacewarp már a nyak elmozdulására is reagál. A fej elmozdulása egyébként csak az aszinkron modellben fontos, de ott nagyon, mert nyilván az ilyen álló helyzetből való játék során a nyak elég sokat mozog.
-
Yany
addikt
2. Fejpozíció? Ez tuti? Eddig azt gondoltam, hogy a két szemnek szánt apró szemszögbeli különbség generálása miatt jó ez az egész, vagyis ahhoz, hogy a jelenet egy adott pillanatát 3D-ben lássuk 2x kell kiszámolni a képkockát: egyet a bal, egyet a jobb szemnek. És mivel a jelenet pillanata simán lehet ugyanaz a két szem számára, ezért elég csak a szemszög különbséghez szükséges számításokat elvégezni (vagyis pl. a cpu totál ki is maradhat ebben a körben).
Most viszont, ha jól értelek, akkor a fejed elmozdulásának gyorsabb lereagálására való a dolog, nem a fentire.
(amúgy thx a válaszokat
)
-
Abu85
HÁZIGAZDA
1. Attól függ, hogy melyik hardver hogyan számolja. De megfelelő teljesítmény mellett minden képkocka után jön egy spacewarp és 45 képkockával az 90 különálló képkocka lesz. De igen, ez csak az elmélet. A spacewarp is ugyanúgy lekésheti a szinkronablakot, ugyanakkor ez bármilyen technikával előfordulhat.
2. Inkább a már elkészült képkocka megmaradt információk alapján történő warpolása, erre nincs jobb szó. A lényeg, hogy a fejpozíciód követi a virtuális kamera.
3. Egy csomó mindent. Alig számol újra valamit, hiszen a meglévő eredmények újra felhasználásával dolgozik.
4. Frissebb lehet az animáció ha nincs spacewarp, de a lényeg, hogy nem leszel rosszul, ha nincs elég erős géped. Erre van a spacewarp. -
Yany
addikt
Abu, lennének kérdéseim, amikre a válaszok szerintem sok más laikusban is rendet tennének, ha a cikkbe is betennéd:
1. Miért elég 45 képkocka, ha a Spacewarp sem ingyenes, csak gyors a preempció és az aszinkron számítás miatt. Vagyis 45-ből még nem lesz 90, csak mondjuk 70.
2. A Spacewarp arra használatos, hogy a két szemnek megfelelő szögből renderelje ki a kártya ugyanazt a jelenetet. Ez helytálló?
3. Érdekelne, hogy egy grafikus vezérlő min tud spórolni a második szemszög kiszámolásakor? Mit nem számol újra, vagy egyáltalán mitől ennyire gyors a köztes kockák számítása?
4. Mi a különbség aközött, hogy spacewarp-pal, vagy rendesen újraszámolt képkockával rendereled a két szemszöget? Mármint végeredményben? Van egyáltalán különbség?Előre is köszi.
-
Hegasus
senior tag
van egy tippem, hogy ez John Carmack-nak köszönhető
annak idején a commander keen-nél, meg wolfeinstein 3d-nél (meg utána még persze rahedli játéknél) ő kisérletezte ki, hogy minél kevesebb erőforrást használjon a játék ilyen-olyan trükkökkel, mert az akkori gépek még nem lettek volna képesek futtatni a wolfot -
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Tigerclaw #22 üzenetére
Nem, ilyen nincs. Van egy saját tesztje az Oculusnak, amit saját maguk állítottak össze számos elterjedt motort felhasználva. Az nem skálázható, tehát nincs lehetőség a grafika csökkentésére. Vagy tudja a 90 Hz-et vagy nem. Ha tudja, akkor megy a matrica. Jelen formában a projekciós és a normál megjelenítés nincs megkülönböztetve, tehát az a lényeg, hogy a headseten 90 független képkocka legyen másodpercenként. Azt nem tudom, hogy a jövőben ezt szétválasztják-e, bevezetnek-e más minősítést, ami többet követel, stb.
-
Tigerclaw
nagyúr
Gondolom az "Occulus Ready" cimke odaítélésénél van egy szép kövér tolerancia. A minimum konfig elég fps-t ad ha elég az alacsony részletesség/textúra/effektek...szóval a fapadhoz elég, de nem többre. Jövőre meg már nem a GTX-960 lesz a minimum. PS4-nél is más lesz az élmény mint a PS4 Pro esetén.
-
lemusz
addikt
Ez tök jó, mert eddig egy i5 3550>X950-el nem éreztem úgy, hogy frankón menne minden, de most meg már talán egy picit erősebb is lenne mint az abszolút minimum gépigény. Szívesen kipróbálnám, sok jót láttam hallottam róla, most meg már a géperősítés gondolata is kiikszelve, de még mindig nagyon drága ez a VR szemcsi, amíg a nyugatiaknak meg amcsiknak 800 euró körül van a lélektani határ, az addig nálunk, magyar viszonylatban valahol 200-300 között lehet.
-
tecsu
addikt
-
Picco
addikt
Viszont a konzol az fix hardver fix tesztelési lehetőségekkel, tehát ott eleve úgy tudják kiadni a programot, hogy a nálad lévő gépeken tutifixre ki van tesztelve. Emiatt a konzolnak nem kellenek ilyen segítségek. Sőt, a minőségellenőrzést maga a Sony végzi, és ha rossz visszadobják.
ez szerintem sokat fog segiteni a VR terjedeseben.
elore latom hogy sok hozza nem erto fogja beszivni PC-n azzal hogy olyan gepre koti majd a karacsonyra kapott VR-r amibe nincs eleg kraft. csak ugy ugralnak majd a rokak a karacsonyfa mellett. -
Abu85
HÁZIGAZDA
A konzoloknál csak a Sony-nak lesz egyelőre VR-je és az többféle módon működhet. Valóban a 60 fps alap + 60 fps projekció az egyik működési mód, ami lényegében megegyezik ezzel, csak kicsit másképp lesz számolva, de az eredménye ugyanez. Viszont a konzol az fix hardver fix tesztelési lehetőségekkel, tehát ott eleve úgy tudják kiadni a programot, hogy a nálad lévő gépeken tutifixre ki van tesztelve. Emiatt a konzolnak nem kellenek ilyen segítségek. Sőt, a minőségellenőrzést maga a Sony végzi, és ha rossz visszadobják.
A mobilok kaphatnak hasonló képességet, de azért ahhoz, hogy ez működjön is relatíve modern hardver is kell. PowerVR 6-7, Adreno 500, új Mali.
-
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Ezzel biztos nem jönnek azok a problémák, amelyek ma tipikusak, direkt ezért fejlesztették. Ha elfogadod azt, hogy az animáció másodpercenként 45-ször frissül, akkor ez teljesen elfogadható rendszer így. Az animáció esetében szerencsére az agy nem érzékeny annyira a frissítés gyakoriságára. Látni fogod, hogy más a 90 fps-hez képest, de nem leszel tőle rosszul.
(#11) Sinesol: És modulonként két magja van, vagyis négymagos. A Zent sem kétmodulos procinak hívják, modulonként négy maggal. Ahogy a konzolokat sem tekintik kétmodulos procis gépnek modulonként négy maggal. A lényeg igazából azoknak a szálaknak a száma, amelyek mögött valós erőforrás van.
-
Van is már tapasztalat, hogy ez mennyire elfogadható játékos szemmel? Tehát nem jön hamarabb a hányinger, nem ront a felhasználói élményen?
-
Sinesol
veterán
válasz
Blindmouse #6 üzenetére
Inkább a fejekben létezik itt a harmadik világ...
Jelenleg is kapható magyar üzletben is, de egyébként ott az Ebay, Amazon..üdv a 21. században. Személy szerint az utóbbi 3-4 évben közelében sem voltam műszaki üzletnek, mindent le lehet bonyolitani webes felületen, aztán a futár/posta kihozza.Abu: Inkább nevezzük azt az FX-et 2 modulosnak, mint 4 magosnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Mi van vele? Az a legolcsóbb négymagos, ami megfelel a minimumnak.
(#9) atus72: Akkor vegyél PC-t 5000 dollárért. Árulnak olyat is.
(#3) Tigerclaw: Ezen is futni fog minden. Nem lesz elkülönítve a store, mert ezek a gépek is Oculus Ready gépek.
(#5) Kopi31415: Ez már megjelent egy ideje. Sőt, ténylegesen kapható. A gond az, hogy nagyjából 1000 dollár az a lélektani határ, amit a többség kiadna a VR-ért. Ezért álltak elő egy 1000 dolláros csomaggal az Oculusnál, hogy akkor tessék lehet karácsonyozni.
-
atus72
őstag
csodálatos látni ahogy megy az erőlködés, most már nem kell real 90fps, stb..., egyszerűbb lenne ha megdupláznák az erőforrást alatta, vagy tegyenek alá erőművet, árazzák be és kész, működik, lehet csodálni aztán majd idővel olcsosodunk, ehelyett megy a "szarlapátolás", ami igen komoly technikai kihívás ás le a kalappal a fejlesztők előtt
-
MongolZ
addikt
FX-4350 ???
-
SaGaIn
senior tag
válasz
Blindmouse #6 üzenetére
Sajnos a cégek nagy csoportjának Németországtól keletre Kínáig nem létezik piac...
-
demarad
tag
Mindenképpen dicséretes, hogy legalább foglalkoznak azzal, hogy lentebb szorítsák a felhasználók költségeit.
-
Tigerclaw
nagyúr
Szerintem ez még évekig gazdagok játékszere lesz. Persze lesz egy fapados VR "arcade" vonal, amihez elég lesz "csak" 200 ezer forint, vagy kicsit több, és egy komolyabb, amin futnak majd az AAA kategóriás játékok.
Szerintem minőséget csak az fog kapni, aki képes és hajlandó évente cserélni a videokártyáját egy új felsőkategóriásra és kb. 2 évente új VR sisakra, és vezérlőkre.
-
AnonyX
tag
Aki VR-en gondolkodik az nyilvánvalóan tudhatta hogy az integrált szir szar Intel grafikussal nem fog neki menni a VR. Ergo van már játék gépe vagy tervezett vele. Modjuk ha 300 euro körül lenne a Rift olyan sokat én sem gondolkodnék. De a kontrollerrel aajnos a 700-800euro ár körül lesz. Ami már nagyon sok. Mindenképpen ki kell várni. Személyszerint szuper dolognak tartom a VR jövőképet, sok lehetőség van benne. Próbáltam még a DK2-t és már az is szuper élményt nyújtott. Ki kell várni a 4K-s felbontású és nagyobb látószögű verziót és majd akkor lesz már érdemes belevágni. Esetleg ha a mostani modell ára leesik jelentősen.
-
SaGaIn
senior tag
Hát szuper ott tarunk, hogy 250-300 ezerért vegyél pc-t plusz 300-ért rifetet plusz kontrollert, és ha szerencséd van nem fogsz szédülni/hányni 10 perc után...
Persze ígérgetett anno fűt fát az Oculus, hogy 300 dollár lesz meg a nagytömegeket célozzák meg, és szépen lassan kiderült, hogy egy autó árát rákell költeni pc re és a headsetre kontorllerrel, ha normális minőségben akarja az ember játszani a lassan megjelengető játékokat... Kell ennek az iparnak még 4-5 év és talán lesz belőle valami. Jah és ahogy sejtem a prémium hatás miatt lesz majd egy 5-10 órás játékélményt adó játék 50-100 euró.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Huawei Nova Y70 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- AKCÓÓÓ!!! Panasonic CF-XZ6 AIO all-in-one laptop tablet 2k touch i5-7300u speciális ütésálló
- AKCIÓ! ASUS Z97-A Z97 chipset alaplap garanciával hibátlan működéssel
- Kaspersky, McAfee, Norton, Avast és egyéb vírusírtó licencek a legolcsóbban, egyenesen a gyártóktól!
- Csere-Beszámítás! Asus Számítógép PC Játékra! R5 1600X / GTX 1080 8GB / 32GB DDR4 / 256SSD + 2TB HDD
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest