- A Watch7-tel debütálhat a Samsung vércukormérője
- Fotók, videók mobillal
- iPhone topik
- Garmin Forerunner 165 - alapozó edzés
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Telekom mobilszolgáltatások
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Bemutatkozott a Redmi új szériája
- Oppo Find X5 Pro - megtalálták
- Bluetooth-headsetekről általában
Hirdetés
-
Rövid előzetesen a S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl
gp Továbbra is szeptemberi premierrel számolnak a fejlesztők, reméljük több halasztásra már nem kell számítanunk.
-
Lenovo Essential Wireless Combo
lo Lehet-e egy billentyűzet karcsú, elegáns és különleges? A Lenovo bebizonyította, hogy igen, de bosszantó is :)
-
Érkezőben a Poco M6 4G
ma 5G-s és 4G-s Pro modell már van, hamarosan lesz Poco M6 4G-s alapváltozat is.
Új hozzászólás Aktív témák
-
kovacs65
senior tag
Helló!
Nyíregyházán ismer valaki jó bringaépítőt (elektromos rásegítést kellene rávarázsolni)?
THXRyzen 9 3900-as noti, RTX-2070, 32 GB, 250 GB+ 1 TB SSD, Gyártó Schenker Technologies, Németo.-ból rendelt. Érdekel valakit?
-
aktív tag
Sziasztok,
A kerékpáros topikból irányítottak át ide.
A jelenlegi biciklim egy Mongoose Crossway 250 2007 , amivel teljesen jól elvagyok 'rekreációs' bringásként. Az egyetlen kirívó aspektus, hogy a bicikli L-es, én pedig bőven XL-es, de ez az elmúlt 15 évben nem volt gond.
Ugyanakkor elkezdtem gondolkodni elektromos bicikli vételén. Ahol lakom az meglehetősen dombos terület, erős szintemeltérésekkel és szabad szemmel is jól látható emelkedőkkel/lejtőkkel. Ami kiépített út az vagy lakóövezet fekvőrendőrőkkel, keresztutcákkal és rutinból koválygó lakókkal, vagy klasszikus csillapítatlan főút busszal, teherkocsival és sietős átmenőforgalommal; így kerülöm. A kiépítetlen rész kellemesen vadregényes, viszont a 250-essel kevés vagyok hozzá (értsd: én szalonna-hajtással).
A jelenlegi rutinom annyi, hogy feldobom a biciklit a kocsi hátuljára, legurulok a Római partig, és az északi vasúti híd és Szentendre (Leányfalu) között az útakon, illetve a hellyel-közzel kitaposott részeken elgurulgatok reggeltől kora délutáning / estig; erre teljesen jó a 250-es nekem.
Amely eletromos bicikliket néztem, minden hozzáértés nélkül; laikusként két szemponot igyekszem figyelembe venni: XL méret, és lehetőség szerint minél nagyobb akksi.
AMBringa: [link] és [link] és [link]
Neuzer: [link]
L/M-es méret a linkekben: írtam, hogy XL-est vennék, csak egyelőre az utánajárás miatt nem szűkítem
Tudnátok abban segíteni, hogy milyen irányba induljak el?Köszi szépen előre is.
Nevermind...
-
kovacs65
senior tag
válasz Somatom #5358 üzenetére
THX a hozzászólást!
Nem hegyi terepre, aszfalt, kisebb dombos erdős terep (Szabolcs megye, bőven homokkal is).
Így 60 körül csak kicsit akarok már durvulni vele.
Inkább a nagyobb hatótáv miatt 20 Ah körüli akkuval, 750-1000 W teljesítménnyel. 20" esetleg 26-os kerkekkel.
A megbízhatóság érdekelne, nem szeretném 60 km után kukázni.[ Szerkesztve ]
Ryzen 9 3900-as noti, RTX-2070, 32 GB, 250 GB+ 1 TB SSD, Gyártó Schenker Technologies, Németo.-ból rendelt. Érdekel valakit?
-
aktív tag
A kérdésem felvetése óta igyekeztem utánajárni a piaci háttérnek (a szakmai részét nem boncolgattam).
Ha jól veszem ki: majd' mindegyik hagyományos és 'beköszönő' márka csak stemplizik, és valahol Taiwan-on összelegóztatja ugyanabból az inventory elemlistából a modelljeit.Ebben nincs semmi új, az elektronikai eszközöknél ez általában bevett (az egértől kezdve a fejhallgatón át a nagy háztartási gépekig): egy-két szakosodott bérgyártó -> egyedi kompozíció és konfig a kész alkatrészekből -> 'brand' termék (*).
A szakosodott boltok (AMBringa, Jóbringa, etc.) pedig erre ment rá és a forgalmazott modellek 95%-a csereszavatos, csak a szín és logó más; illetve erre rájön a Pedelec pályázat - ezt is igyekeztem feltérképezni. A szakforgalmazók attitűdje is kicsit a pályázat kimaxolására hajaz; legalábbis az árszínvonalat tekintve: listaár - pályzati kedvezmény -> Decathlon árszínvonala vagy felette (utóbbit lőttem be bázisnak).
Ebből gondolom én levezetni, hogy alkatrészellátottság hosszabb távon nincs (csak amíg gyártásban marad az adott termék), illetve szervizháttér a papírforma erejéig.
...és innen jön nekem a konklúzió: amatőr/hobbi felhasználóként céges hátteret választok (**) és nem márkát/típust.
Amire leszűkítettem:
Decathlon:
E-ST 500 [link] - kindulási alap, motor/váltó/akksi/kerék/villa szerint
E-ST 900 [link] - annyival nem drágább (cca. 130e) az 500-asnál, amennyivel 'összeszedetebbnek' tűnik a fenti preferenciák szerint
E-ST Stilus [link] - ez bónusz, mivel ez plusz 350e a 900-ashoz, és 500e az 500-ashoz képest; ugyanakkor ez tűnik a leginkább időtállónak?
Felhasználás: 110kg / 192cm - kikapcsolódásnak és cardio edzésnek amatőr/hobbi túrázás, keringés föld/murva utakon és túra útvonalakon (számomra) erős szintemelkedésekkel; természetesen majd egyszer szeretnék feljutni a Nagykevélyre (kellenek a kihívások, na...), de reálisan a rövid- és középtávú cél, hogy ne legyek sík területhez kötve és rendszeresen tudjak menni a Pilisborosjenő-Üröm-Budakalász háromszögben tartósan 20-40 km-t alkalmanként (mint a lent a Duna parton).
A fent leírtak fényében esetleg volna meglátásotok?
(*) Igen, úgy tűnik, a jelenlegi 600e - 1.5M sávban mindenki ezt csinálja, a Decathlon is - a kérdés a ki által / miből /milyen koncepcióval vonalakon fogalamazódik meg
(**) A Bosch / Bros / Shimano / Samsung / LG / etc. elsődleges ipari és másodlagos szakértői háttér kevésbé szívódik fel valószínűenNevermind...
-
Somatom
veterán
A Stilus egy fully. Sztem teljesen fölösleges arra a célra, amire szeretnéd használni és a súlyodhoz sem javaslom. Sztem a 900 -as lenne neked optimális. 70Nm -rel a falon is felmész. Hasonló súllyal, 50+ évesen, totál kocabringásként, erőlködés nélkül felcsapatok Dobogókőre. Ez a kategória a belépő szint. Az 500 -asban Judy teló van, gagyi váltó, stb. A 900 -asban legalább egy Deore, ami a Shimano kínálatában az alsó polc, de legalább lehet hozzá alkatrészt kapni. A teló is Rockshox, ami legalább márka, ha nem is levegős. A fékei is egy fokkal jobbak, ami 100+ kilónál nagyon nem mindegy. Az enyémen SLX fékek fogják a 203 -as tárcsákat, amik a Normafától indulva, a Délinél lilára forrósodnak.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
válasz kovacs65 #5359 üzenetére
Sztem erre teljesen értelmetlen ilyen bringát venni. Az ilyen kis kerekű, összecsukós arra való, hogy a műanyag díszkerítés és a felfújható kertitörpe mellé bedobod a lakókocsiba és nyaraláskor a kemping - strand - bót háromszögben használod. De, ahhoz meg fölösleges az 1000W, meg a fully. Ráadásul mindez noname kínaiban. Borzalmas használni, nem tartós és ha vmi baja lesz, akkor nincs alkatrész és szerelőt sem találsz, aki bevállalná.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
veterán
Sziasztok
Nemrég csatlakoztam én is a klubhoz egy Trek Powerfly 5-tel
Nagyon tetszik eddig az egész, van egy pár gondom vele, de a legfőbb hogy néha, random módon kipattan az akksi ha belemegyek egy hupliba. hegyről lefele már párszor el is hagytam
Bosch rendszerű, 500as akksi van benne. csináltam egy videót [link] a zár felőli részről. másnál is ennyire mozog? persze kulccsal bezárom, de úgyis kiesik. Arra gondolok hogy ez a "holtjáték" elég nagy és emiatt ha rosszul mozdul kiold. ötletॐ "Goa is not a place, its a state of mind." - Goa Gil ॐ ° Honda - The Power of Dreams ° Eat, Sleep, JDM °
-
m4csk4fogo
tag
Szia,
lehet hogy kellene némi hézagoló az alsó akkutartó alá.
Ha kulccsal nyitod akkor utána a teljes kioldáshoz még az akkun lévő rögzítőt is meg kell nyomni.
Próbáld ki hogy az akkut zárt állapotban feljebb tolod és óvatosan nyitod kulccsal, ha csak félig mozdul kijjebb akkor biztosan a pozíciója rossz, nem elég pontos az illeszkedés, de azon könnyen lehet javítani. -
Gigicuci
senior tag
Sziasztok!
Ismertek valakit, aki tudna nekem segíteni a TSDZ2 rendszer OSF firmware+kijelző cseréjében a gyáriról? (nem ingyen persze...)
Köszi előre is!
-
veterán
válasz m4csk4fogo #5366 üzenetére
Köszönöm mindenkinek a választ :)
Ha jol értem m4csk4fogo ha kulccsal nyitok nem szabadna kiesnie sem az akksinak. akkor tényleg rossz helyen lehet mert kiesik ha kulcsolok
Akkor a belső videón látható helyen a csavarokkal kell játsszak?ॐ "Goa is not a place, its a state of mind." - Goa Gil ॐ ° Honda - The Power of Dreams ° Eat, Sleep, JDM °
-
Runner_fxr
Ármester
Szia! Őszintén szólva ilyen Trek bringán még nem javítottam az akku konzolt, de mivel Bosch rendszerű, egészen biztosan állítható. Mindenképpen meg kell oldani a problémát, mert az akkumulátorod tönkre fog menni. Ezek az akkuk nagyon nem szeretik ha a földre zuhannak, a bringában nincs bajuk a rázkódással, de ha kiesik a helyéről menet közben, csak a szerencsén múlik, hogy működő képes marad e. A konzolon lévő 2 csavar meg van húzva rendesen a zárnyelv mellett? A Trek bringákkal tudtommal a Nella foglalkozik, érdemes lehet velük beszélni, ha nem jutsz dűlőre. Szerintem vagy fellazult, esetleg valami alátét hiányzik belőle.
-
veterán
válasz Runner_fxr #5371 üzenetére
Köszönöm
meglesem majd ezeket a dolgokat a héten, remélem nem hiányzik semmi.
Esetleg egy robbantott ábra nincs ezeknek a mechanizmusáról?Egy székesfehérvári céget kerestem meg más ügyben, a töltő takaró sincs meg azt is akarnám próbálni de lehet írok a Nellának is, köszi a tippet :)
ॐ "Goa is not a place, its a state of mind." - Goa Gil ॐ ° Honda - The Power of Dreams ° Eat, Sleep, JDM °
-
Somatom
veterán
Elsőre jól hangzik, bár egy karbon váz lehet nagy szívás is, ha nem minőségi. Ahhoz meg túl olcsónak tűnik a bringa és figyelembe kell venni a határ közeli súlyterhelést. Az is kérdés, hogy az a Bafang hány Wattból hozza ki a 95Nm -t. Mert ugye 300W fölött már hivatalosan nem kerékpár, amivel most még itthon a kutya sem törődik, de ki tudja, hogy mit hoz a jövő. Én erről a bringáról a kocatudásommal nem merek nyilatkozni. Talán topikgazdánk többet tud róla.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Buckey
senior tag
Sziasztok!
Én is elgondolkoztam valamilyen elektromos járművön, csak még nem tudom, hogy elektromos kerékpár legyen, vagy elektromos roller.
A felhasználás inkább városi (a jó magyar utakat nem kell bemutatni senkinek), kb. 20km és elég meredek emelkedővel.
Még nem használtam egyik elektromos változatát sem, így nem tudom, melyikkel tudnám egyszerűbben leküzdeni a meredek emelkedőt úgy, hogy azért ne is nézzenek ki a közúti forgalomból (nem túl forgalmas az a rész) és ne is lógjon a nyelvem a dombtetőn.
Elektromos kerékpárból a [NEUZER Arezzo] -t néztem ki, nem tudom, mennyire ajánlott. Esetleg, ha van még valamilyen ajánlás, szívesen fogadnám. -
Szilágyi84
senior tag
Neked kell eldönteni,hogy állsz vagy inkább kényelmesebben és biztonságosabban ülsz egy nagyobb kerekű bringán a rollerhez képest . Amúgy a rollernél számít a súlyod ,mert nem mindegy hogy 50-70 kg vagy 100-120 ,de amúgy vannak bivaly erősek ami hegyre is simán felvisz erőlködés nélkül autós tempóban . Más mindkettő . Én rollerről váltottam 2 is volt egy pálcika E-Twow Booster V 500W és egy komolyabb Kaabo Mantis 10 , most elektromos bringa ,de jövőre ismét lesz roller is
-
Buckey
senior tag
válasz Szilágyi84 #5381 üzenetére
Igen, ezen gondolkozom én is, hogy a roller ( [Dualtron Victor] ) , amit kinéztem, az az én elméletem szerint felvinne a dombra és nem kellene tekernem.
Viszont volt kerékpárom, így azt tudom, hogy milyen, de a dombra mindig úgy toltam, így inkább eladtam. És ezért is gondolkodom az elektromos kerékpáron, csak az a 250W-os motoros rásegítés nem tudom, mire elég.
A súlyom teljes felszereléssel kb. 90-95 kg lenne, úgyhogy ez még szerintem nem olyan extrém. -
Szilágyi84
senior tag
Nekem nincs sok elektromos kerékpár tapasztalatom a sajátomon kívül ,de a lényeg, hogy ezt a rásegítést úgy kell elképzelni, hogy persze tekersz ,de szinte izzadás és szenvedés nélkül fel visz , persze fokozat is számít, végülis magadnak állítod be ,hogy pl haladni akarsz sietve melóba vagy túrázgatva fogyni akarsz és akkor hagyod vagy minimálisat kapcsolsz. Amúgy súlyod valóban nem extrém. Dualtron Victor nem rossz ,de max csak 50 km a hatótávja alattad. Kaabo választék is van 1 m alatt
[ Szerkesztve ]
-
Buckey
senior tag
válasz Szilágyi84 #5383 üzenetére
Ez az, hogy ki kellene próbálnom, hogy dönteni tudjak, de a környékemen nincs ilyen elektromos kerékpár/roller kölcsönző.
Ezért kérdezek.
Nem szeretném, hogy megveszem az elektromos kerékpárt, és utána megint csak tekerek meg izzadok, esetleg tolom, mire felérek.
Az 50 km-es hatótáv az nekem elég lenne. Kaabo-ból csak a Kaabo Wolf KING GT PRO-ról olvastam, de majd utána nézek.
Majd jövő héten elmegyek egy nagyobb városba, és megnézem, esetleg ha lehet, ki is próbálok egyet-egyet, hogy dönteni tudjak.[ Szerkesztve ]
-
Buckey
senior tag
válasz hroberto #5385 üzenetére
Ezek a magyar (EU) szabályok szerintem elég bugyuták, de ez van. Ha legalább 500-800W-os motor engedélyezve lenne, akkor nem nagyon gondolkoznék az elektromos kerékpáron.
A rollert nem nagyon szeretik a rendőrök (sem), kerékpárúton meg még le is lőnének, ha tehetnék. Nem is nagyon látok a városban rollerest.#5386Gézengúz, építeni nem szeretnék, vázam sincs, és nem hiszem, hogy olcsóbban jönne ki, mint egy gyári.
[ Szerkesztve ]
-
Szilágyi84
senior tag
Nem szórakoznak a rollerrel,de amúgy ha van jogsid + sisak és biztosítás akkor semmit nem fog ellened ,de amúgyse pont azért,mert nincs hivatalos törvényileg besorolva milyen. Mondjuk nem tudom melyik városban élsz ahol ilyen a maglátás, de pl Budapesten ahol azért akad rendőr és bicikliút is mégse szokott gond lenni.
[ Szerkesztve ]
-
fungi
aktív tag
Nem ismerem a Neuzer Arezzot, de ha tényleg 95 Nm a nyomatéka, akkor azzal nem lehet gond semmilyen emelkedő. Budán a Kissvábhegyre járok fel egy CTM pedeleccel /Shimano motoros, 60 Nm,/ amin a legerősebb fokozatot nem is használom, igaz szeretek tekerni.-/de szenvedni azért nem./ Az három fokozatú, az első kis emelkedőn, ellenszélben bőven elég, a másodikkal meg a combosabb emelkedőkön is simán feltekerek. Néha, ritkán szórakozok a legerősebb fokozaton, elképesztő hogy milyen erővel nyom fel a nagyon meredeken is. Szóval emelkedőn teljesen más mint az analóg, síkon meg el lehet tekerni rásegítés nélkül is. Ja, azért jó ha biztonságos helyre le tudod rakni...Rollerről nem nyilatkoznék, nekem fontos a mozgás, biciklipárti vagyok.
-
Buckey
senior tag
válasz Szilágyi84 #5388 üzenetére
Szekszárdon, de itt a kerékpáros kultúra is a béka segge alatt van. Járda megfelezve, abból lett a kerékpárút, majd hirtelen vége. És ez pár 100 méterrel odébb, másik irányban, ismét ugyan ez a megoldás.
Szóval nincs összefüggő hálózat, az út széle (néhol még az út közepe is) meg katasztrofális, csatornafedelek, homorú rácsos vízlefolyók stb.
B,C jogsim van, biztosítást kötnék ekkora teljesítményű rollerre kötnék, sisakot és a többi védőeszközt rollerre mindenképpen megvenném.
Kerékpárra csak sisakot terveztem eddig.
#5389fungi, ha az elektromos rásegítés ennyire jó, akkor lehet, hogy kerékpár lesz. Az annyira nem feltűnő a városban a járdán, mint egy roller, főleg, hogy nem valami gyenge cuccot szeretnék venni. -
Szilágyi84
senior tag
Amennyiben nagyon szar az út akkor felejtős a kis 10- es kerekű roller hiába nagytestű nagyteljesítményű. Nekem pl hiába 250W a bringa ,de jobban megindul mint egy 500W roller és fel hegyre nem én tekerem , hanem ő tekertet már 2,3-as fokozazban is. Igaz mondjuk nem megy 50-60 km/h sebességgel mint egy komolyabb roller ,de mégis gázmarkolatos megindulásnál tud vigyorogtatni vagyis elég élményes a hatótáv meg pláne rásegítéssel.
-
fungi
aktív tag
Nagyon jó az elektromos rásegítés biciklin, de ezt szerintem többen is tanúsítják itt. Ezenkívül csak egy Yamaha motoros Haibike-on ültem, az is szuper volt. A Neuzer mint márka nem tudom milyen, de amennyit hallottam, a Bafang motor is teljesen oké. Ja, 25-re van korlátozva gyárilag, mondjuk az is kijátszható,de ha 50-60as sebességre vágysz, arra nem annyira jó. -vagy S-pedelec ami 45 km/h-t tud, de az megint más kategória. Enyém nem gázkaros, csak tekerésre segít rá. Így jó ez -nekem.
[ Szerkesztve ]
-
Buckey
senior tag
Mindenkinek köszönöm a segítséget!
Még alszom párat és elmegyek megnézni, ha lehet, ki is próbálok valamilyen elektromos kerékpárt.
Bár, még a rollerről sem mondtam le teljesen, de a kerékpár egyre szimpatikusabb (bár, az ára már nem, de az más lapra tartozik ) -
Szilágyi84
senior tag
-
Buckey
senior tag
válasz kovacs65 #5395 üzenetére
Köszi, ezeknek már utánanéztem, ezért is vacilálok. A rollerrel nem mehetek a kerékpárúton, járdán, de kerékpárral a járdát még elnézik, ha normálisan megyek.
[Szilágyi84 #5396] , mostanában nem járok arra felé, de én is pont ettől félek, hogy az e-roller megfertőz. Csak állok és haladok. Viszont lehet, hogy én lennék az első a városban, aki motoros sisakban és beöltözve rollerezne az úton. Sokan kiröhögnének, az autósok meg ledudálnának.
De ekkora teljesítmény már nem játék. -
Szilágyi84
senior tag
Ez így igaz,de sose más véleménye miatt érezd magad kényelmetlenül vagy idiótának ,mert ha esel akkor az neked fog fájni és már 20-25km/h sebességgel is lehet maradandót szerezni. Amúgy itt mindenki ott megy ahol akar kb járda bicikliút vagy közút ki hogy itéli meg magának.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Philips 58PUS8545/12 1 ÉV GARANCIA Játék üzemmód
- Tyű-ha! HP EliteBook 850 G7 Fémházas Szuper Strapabíró Laptop 15,6" -65% i7-10610U 32/512 FHD HUN
- Bomba ár! HP EliteBook 840 G5 - i5-8G I 8GB I 128GB SSD I 14" FHD I HDMI I Cam I W10 I Gari!
- The Last of Us Part I Ps5
- Bomba ár! HP EliteBook 830 G6 - i7-8G I 8GB I 256GB SSD I 13,3" FHD I HDMI I Cam I W11 I Gari!