- Garmin Forerunner 255 Music - nem csak futóknak
- iPhone topik
- Android szakmai topik
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Honor 90 - modellalkat
- Franciaországban nyit a Honor 200 Lite
- MWC 2024: Két új órát hozott a Xiaomi
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Samsung Galaxy S21 FE 5G - utóirat
- Samsung Galaxy S22 Ultra - na, kinél van toll?
Hirdetés
-
Miniképernyős, VIA-s Epomaker billentyűzet jött a kábelmentes szegmensbe
ph A megfizethető, szivacsokkal jól megpakolt modell ötfajta kapcsolóval és kétféle színösszeállítással/kupakprofillal szerezhető be.
-
Olcsó 5G-s ajánlatot nyújt a Realme Indiának
ma Megérkezett a Realme C65 5G, az első készülék a MediaTek Dimensity 6300-zal.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
Új hozzászólás Aktív témák
-
Đusty
addikt
válasz Kispotter #5556 üzenetére
Na nekem nem lesz, nem mintha nem érne rá tavaszig csak nem értem miért kellett elvinni Varsó mellől először Franciaországba?
28.09.202216:10Beaune (FR)In transit.
26.09.202215:34Pruszkow (WA3) ( ...In transit.
26.09.202205:24DPD data centreOrder information has been transmitted to DPD.[ Szerkesztve ]
-
sebgutkopf
őstag
válasz motown5l #5597 üzenetére
Így már teljesen értem. Munkába járásra terep gumit nem szabad venni. Pont az történik, amit írsz, aszfaltra túl puha és gyorsan kopik. Egy terep maxxis persze, hogy puha, más márkánál is az, mert ott kell tapadnia, aszfalton a gördülési ellenállása is fölöslegesen nagy.
Viszont észrevetted neked más kell és tudtál váltani, ami jó. -
aktív tag
válasz lbandi770924 #5604 üzenetére
Szia,
Meg.
Ugyan kicsit később, és eddig összesen csak 15km-et mentem vele két hete; azóta vagy az időjárás nem volt kegyes, vagy csak időm nem volt.
Annak a 2 órának / 15 km-nek az első benyomásai alapján nekem tetszik. Mentem vele tökön/paszulyon át: aszfalton, zúzott köves úton, mezőn, szántón, vízmosáson. Szerintem összehangban van minden: motor, váltó, fék, ergonómia, etc.
Amivel viszont már ennek alapján is foglalkozni fogok: lengéscsillapított nyeregcső, illetve még nyeregcsere, ha úgysem az igazi; markolat cseréje ergonómikusra (plus vertical bar talán); fékek finom hangolása: a bowden-es megoldások után nekem túl indirekt a hidraulikus karja - fogni fog a fék, de az adagolása szokatlan.
A szubjektív végegyenleg viszont határozottan pozitív, és az elektromos bringázás tényleg sokkal nagyobb bulinak / jobb szórakozásnak tűnik terepen, mint a hagyományos.
Nevermind...
-
aktív tag
válasz lbandi770924 #5606 üzenetére
Én mondjuk br. 110kg vagyok (*).
Nem nyeklett meg vagy nyekergett alattam, kifejezeten stabil volt; viszont hogy hosszú távon is így marad-e, arra térjünk vissza egy év múlva.
(*) Évközben 100 és 110 között ingázom, az nálam 'normális' - de ha nagyon elhagyom magam (folyamatosan sok meló gép előtt + hozzá stresszevés), akkor a 112-113 is beáll. és múlt tél végén megvolt a 116 egy darabig.
Nevermind...
-
aktív tag
-
aktív tag
-
jirason
újonc
Sziasztok futárkodáshoz keresek megbizható e bike-ot aminek legalább 500w os az motorja és meg lehet oldani 25km feletti gyorsaságot és ne kinai legyen a motor. tudnátok ajánlani egyett ?
-
trialboj
őstag
válasz Somatom #5615 üzenetére
Ez amúgy rég óta érdekel, az elektromos roller minek minősül? Lazán mennek 30 felett a nem bérelhető verziók, pedig az egy sokkal instabilabb konstrukció. Kilátásban sincs olya tervezet hogy 25 fölött is lehessen ebikot venni ha van B-s jogsid?
Még runner írta hogy a motorok hamarabb halnak ha kiütöd belőle a limitet, de amcsiba eleve 31 a limit, akkor az ő motorjaikkal mi van?"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
Somatom
veterán
válasz trialboj #5617 üzenetére
Az elektromos roller még nem minősül semminek, szürke zóna. Most készül a jogszabálytervezet. Abból is többfajta van, ahogy bringából is. Olyat veszel, amilyet akarsz. Olyat vezethetsz, amire van érvényes jogosultságod és ott vezetheted, ahol azzal a járművel szabad közlekedni. A "B" kategória nemtom mire jogosít. 40 éve motorozok és 37 éve van "A" kategóriám, úgyhogy ez a rész nem foglalkoztat. Mint írtam, villanybringában a 25 fölött rásegítő kategóriát S-Pedelec -nek hívják és nem minősül kerékpárnak, tehát legálisan nem közlekedhet pl. kerékpárúton.
A 32Km/h jó kérdés. Az enyém is ki van ütve. A motor még nem halt meg, de akkuból már újat kellett vennem, mert elfáradt.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
axlfsi
veterán
.. szép ez a bringa!
én annó 2 éve Bafangosítottam a Focus bringámat. Nem mondom, hogy nem oldok meg vele bármit is, de őszintén szólva, kicsit már bánom, hogy a legnagyobb akkupakkot raktam rá, több mint nettó 21Ah(!)
...igaz, a világból is kivisz, lazán elmész vele 200km-t (amiről azt hittem, hogy majd milyen jó lesz, mert mekkorákat túrázok vele, de valójában nem ez történik).˜”*°•.˜”*°• 𝟚𝟘+ é𝕧𝕖 𝕒 𝕜ö𝕫ö𝕤𝕤é𝕘 𝕥𝕒𝕘𝕛𝕒 •°*”˜.•°*”˜
-
Warzoz
senior tag
Én most, legkésöbb tavasszal akarom lecserélni a 12,5Ah-s akksipakkokat 20Ah-sra. Sajnos legutóbb amikor letekertünk balatonra az xv. kerből, Balatonakarattya kellős közepén nullázódott le az akksim. Ami meg azért is volt kellemetlen, mert a kijelző még 2 vonalnyi töltöttséget jelzett, amikor egyszer csak elkezdett dadogni a motor, majd leállt. Miért bánod a nagyobb akkupakkot? A +súlyon felül mi a problémád vele?
-
Warzoz
senior tag
válasz Szilágyi84 #5621 üzenetére
Most a balcsis úton tekertünk összesen 172km-t. Elsősorban az emelkedőkön használtunk rásegítést, meg amikor nem tudtuk tartani könnyűszerrel a 20km/h-s sebességet, például szembe szélben. Hogy pontosan mekkora volt a tényleges táv, amikor használtuk a rásegítést, meg nem tudnám mondani. Viszont néhány hónapja, amikor kitekertünk Szlovákiába és vissza, nagyjából képben voltunk. Akkor körülbelül 55km-t tettünk meg a 2. (tour) fokozatban és olyan 20km-t a 3. (sport) fokozatban összesen az út során úgy, hogy még maradt azért az akkukban.
-
Warzoz
senior tag
Letekertünk tegnap Budapestről a Velencei-tóra, Gárdonyba. Kajászó előtt az utolsó nagy lejtőn (Ady Endre utca), ahol kb 40-50km/órával száguldozhatunk lefelé, raktak az útra fekvőrendőrt, közvetlenül egy kanyar után. Aszfaltból öntötték ki, jó 20cm magas, semmi jelzés rajta. Figyelmeztető tábla csak a másik irányból van.
-
Maximum1
őstag
Nagyon durvák a használt árak, 3-5 ezer kilivel 6-900 ezreket kérnek, szerintem ez vicc kategória, ennyiért van új a decathlonban.
Az új, belépő kategóriák meg 1-1,3 milla, amin már jó cuccok vannak onnan már egy ugrás a fully.
Mit lenne érdemes venni?
kb 40 km lenne betonon és 40-60 km terepen max 1000 méter szinttel, havi 2-3x, országúti mellé venném dzsuva időre.
Jó lenne 1 milla alatt maradni.... Decathlon? elég jókat olvasok róla, de valljuk be, minden terméküket dicsérik, én még nem olvastam olyat hogy ott bármi rossz lenne....Látom a 27,5" jobban elterjedt mint a 29", sokat számít a különbség ?
[ Szerkesztve ]
-
sebgutkopf
őstag
válasz Maximum1 #5627 üzenetére
Amelyik gyártónál elől 27,5-es kerék van az minimum egy generációnyi feljesztéssel le van maradva, vagy még nem adta ki az aktuális gépét, esetleg előző generáció végéből lévő készletet árul, ergó akár olcsóbb is lehet.
Ismerek olyanokat akik deca-s emtb-t használnak, és a normálisan felszereltekkel meg vannak elégedve.
1m alatt gondolom valami merevben tudsz gondolkozni újban.
Használtan jó és márkás fully-t kb 1,5 millától lehet kifogni, akár pár száz km-el is (pár hete vett egyik ismerős egy nagyon frankó trail ghost-ot, full 29). Szerintem jobban megéri mint venni 2-300k-val olcsóbban egy gyengén felszereltet, aminek a használható szintre fejlesztése többe fog kerülni mint 2-300k. -
aktív tag
válasz Maximum1 #5627 üzenetére
Ha segít, én ezt vettem meg szeptemberben; az E-ST900-zal is szemeztem.
https://www.alza.hu/sport/sava-29-deck-93-merete-21xl-d5874041.htm
Eddig nekem tetszik, kifejezetten. Többet egyelőre nem tudok hozzátenni mindössze ennyi idő távlatában.
Nevermind...
-
DigitXT
félisten
válasz Somatom #5631 üzenetére
Kíváncsi lennék, hogy milyen áttétel kell, hogy 60-nál még rásegítésnek
lehessen csúfolni, és érdemben számítson az emberi hajtás. Ha meg
nem szól már bele, oda biztos nem elég 500W... Bizony ára van...Szimulátor szerint kb. 1800W folyamatos kell ekkora tempóhoz. Az egy
dolog, hogy negyed óra alatt vége az akkunak (~15 km), másik, hogy az
se mindegy, hogy egy 500W motor ennyit NEM visel el folyamatosan.
Minden motor túlhajtható rövid ideig, amíg le nem olvad valami...Bocsánat, én néztem be: az 1800W veszteségek nélkül értendő! Szóval
a motor beránthat ilyenkor akár 2500W-ot, így 4 perc alatt szénné ég.Ui: természetesen van motor, ami simán le tud adni ilyen teljesítményt,
csak ami eleve nem arra volt méretezve, attól nem lehet csodát várni...
(Nem igazán tudok elképzelni olyan "speed boxot" ami ilyenre képes.
Kiütni a 25 km/h limitet azt igen. De hogy mellé húzza a vezérlőáramot
ill. rakjon bele nagyobb feszültségű akkut. Mese habbal az a 60 km/h.) -
Somatom
veterán
válasz DigitXT #5632 üzenetére
Sztem csak a szoftverben van ilyen "engedem" lehetőség. Az enyém 30 -nál olyan, mintha a levegőben tekernék. A 45 -höz rendesen bele kell taposni. A légellenállás pedig négyzetes, szóval 60 -nál ....
Ami az áttételt illeti, a gyárival 100 fölötti csapásszámnál volt a 45. Elöl két foggal nagyobbra lett cserélve. Így normálisan kitekerhető. A 60 -hoz nemtom mi kéne, de az enyémbe nem is fér be nagyobb.Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Maximum1
őstag
válasz sebgutkopf #5628 üzenetére
és LZs?!, köszönöm, a végén a Bergusonból elhoztam egy Cube-ot, most engednek magánszemélynek -180 ezret.
-
trialboj
őstag
Ne viccelj már, egy komoly márka sem tud olyan bringát amivel 200 km-t lehetne menni, a tiéd mégis hogy képes ennyivel jobb teljesítményre?
Még egy 100km is brutál sok egy házilag épített bringán."Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
Gézengúz
addikt
válasz trialboj #5636 üzenetére
Miért lenne sok? Sebességtől és rásegítési mértéktől függ.
Szintén Bafang 48V-os 20Ah-s akksival. Mentem egy Vác-Esztergom-Vác, oda-visszát. 104 km. lett. Duna egyik oldalán oda, másikon vissza. Igaz 30 felett nem nagyon mentem, de 54V-ról csupán 48.5V-ig esett az akksi, 73%-ot mutatott. -
sebgutkopf
őstag
válasz Gézengúz #5637 üzenetére
Itt lesz a turpisság a 48V meg a 20Ah paraméterből az 960 Wh-s akksit jelent. Ma meg a jellemző a 625-750Wh kombinációk legalábbis emtb vonalon és 36V-os rendszerek, míg a Bafang a ritkább 48V rendszert használ, aminek egyébként egyértelműen vannak előnyei többek között a jobb hatásfok.
-
trialboj
őstag
válasz sebgutkopf #5639 üzenetére
Bocs én noob vagyok, de akkor a gyártók miért nem használják egy modellnél sem ezt a bivaly akkut? A speci 90Nm-es motorja is csak 750Wh, a full carbon bringa alig több mint 20 kiló, vajon miért nem rakják bele azt amit ti emlegettek?
Nem kötekedni akarok, de érdekel, miért bír többet egy DIY ebike mint egy gyári."Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
DigitXT
félisten
válasz Gézengúz #5644 üzenetére
Jó, de az "csak" 960Wh, teljesen átlagos energiasűrűség (213Wh/kg):
az imént linkelt 1510Wh akku állítólag 6.5 kg... 232Wh/kg. Kicsit fura.
(Tudván a 21700 jobb, mint a 18650 ilyen szempontból mindenképp.)Nekem is 21700-as cellákból épített pakkom van. Papíron 60V/36Ah.
Más kérdés, hogy olyan forma**, hogy nem férne el egy kerékpárban,
de nem is kell neki, hiszen rollerbe készült. Emiatt inkább nagyobb
áramokra tervezve, és nem maximális kapacitásra... (Létezik ugye jó
5000 mAh 21700 is, abból kevesebb elég, de kevésbé terhelhetők.)Kíváncsi voltam, mégis milyen nehéz. 11.2 kg, szóval valóban elég
kicsi a fajlagos energiasűrűsége, de nagy áramú pakknál a sallangok
tömege is nagyobb... Maga a 144 db 21700 olyan 9.8 kg lehet "csak":
egy DIY eBike, ha nem "motorozásra" készült nem kell ennyit tudjon...
16s9p, Samsung 40T cellák = elméleti* max. áram 315A (320A BMS)*: kevéssé valószínű, hogy 20 kW környékén lenne bármikor terhelve.
**: kb. 57x15x9 cm, nem tudom háromszög alakban mekkora lenne?
Meg ha már háromszög, milyen doboz fogadja, az milyen nehéz, stb.
A lényeg, hogy maga a 40T papíron 14.8Wh. És olyan jó 68 gramm...Ui: történetesen van itthon 35E cellám is, majd lemérem mit mutat...
Google szerint csak 50 gramm/darab: meglepő, de lehetséges.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Gézengúz #5646 üzenetére
A 35E úgy tudom, jónak számít. (13s9p: 117 cella 5850 gramm, és még
ilyenkor nincs összerakva: végülis nem rossz, csak nekem kellett egy jó
155A terhelhetőség, ahhoz meg karcsú egy ilyen pakk, min. 15p kellene
de inkább 16, és ha ezt 60V-ra vetítem... az már 256 cella, és 12.8 kg.) -
Đusty
addikt
Tudtok ajánlani elektromos biciklire kulacstartót? Ugye a szokott helyen az akksi van, elég szegényes ahova elférne valami. És még 1-2 kis tatyó is kellene rá (csomagtartó nem játszik, az nincs)
-
#86883328
törölt tag
Kipróbáltam egy év után egy másik elektromos rásegítésű kerékpárt. Sajnos borzasztó élmény volt. Állítólag a pedál negyed elfordulása után kezdi el a rásegítést. Mit kell nézni, mi a technológia pontos neve ami azonnal segít?
Új hozzászólás Aktív témák
- Rendkívül ütőképesnek tűnik az újragondolt Apple tv
- Autós topik
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Garmin Forerunner 255 Music - nem csak futóknak
- Miniképernyős, VIA-s Epomaker billentyűzet jött a kábelmentes szegmensbe
- Kínai, és egyéb olcsó órák topikja
- Formula-1
- Fujifilm X
- iPhone topik
- TP-LINK routerek
- További aktív témák...
- Creative Hybrid Pro Classic (Egyszer kipróbált, garanciális)
- iPhone 15 Pro 128gb Natúr Titanium, bontatlan, független
- ÚJ Apple Watch Ultra 2 GPS + Cellular 49mm - titántok, alpesi szíj
- 8/16GB memoriák
- APPLE MacBook Air 2020 13" Retina - M1 / 8GB / 256 GB SSD / MAGYAR / 96% akku, 81 ciklus / Garancia