- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Redmi Note 13 Pro 5G - nem százas, kétszázas!
- Honor Magic5 Pro - kamerák bűvöletében
- Poco F3 - a mindenes, de nem mindenkinek
- iPhone topik
- Google Pixel 8 Pro - mestersége(s) az intelligencia
- Milyen okostelefont vegyek?
- Yettel topik
- A Watch7-tel debütálhat a Samsung vércukormérője
- OnePlus 7 - magabiztos folytatás
Hirdetés
-
A személyre szabott reklám lehet a streaming következő slágere
it A jobb célzott hirdetések érdekében adatplatformot indít a Warner Bros Discovery.
-
SMITE 2 - Napokon belül indul a zárt alfa teszt
gp Több mint egy tucat karaktert próbálhatnak ki a szerencsésebbek, a teljes listát a május első napján esedékes streamben árulják el.
-
Olcsó 5G-s ajánlatot nyújt a Realme Indiának
ma Megérkezett a Realme C65 5G, az első készülék a MediaTek Dimensity 6300-zal.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Runner_fxr
Ármester
válasz insight #4848 üzenetére
Esetleg linkeld be ide, megszakértjük.
Lehet venni pedelec-et használtan, de ha nem kereskedőtől veszed, akkor mindenképp csináltassatok egy diagnosztikát és egy akku kapacitás tesztet is. Az sem gáz ha gyenge az akku, de akkor értelemszerűen azt le kell vonni az árból. Maga a Bosch motor megbízható, de hajlamos a beázásra ha nagynyomásúval mossák. Érdemes a láncot leakasztani róla és úgy megforgatni a hajtóművet, ha csapágy gondja van az érződik mert darál és zajos. Ez sem kis költség, szóval érdemes észnél lenni. Ezen felül mindent át kell vizsgálni mint bármilyen kerékpáron. Elsődlegesen a hajtás állapota, láncnyúlás. Kerékagyak állapota. A vázat is érdemes átnézni, nincs e rajta javítás. Egy alapos átnézést csak szervizben fognak tudni csinálni, és csak olyan szervizbe akik Bosch szervizpartnerek.70km-t 500Wh-val már meg lehet csinálni simán ha nem sok az emelkedő. Ahogy StLui is írta, itt leginkább az emelkedők zabálják az energiát, síkon el lehet lötyögni hosszabb távokat is.
-
insight
aktív tag
válasz Runner_fxr #4851 üzenetére
Köszönöm a válaszokat!
Át fogom nézni, de az akkura azért nem alapoznám a vásárlást, mert ha a bringa 500k és még 300-ért veszek hozzá akkut, az még mindig kevesebb, mint az 1.2 millió egy új bringáért. Alapvetően hétvégi brinyózásra kellene tavasztól kora őszig, de mivel a Balcsi mellett lakom, a kiskört minimum jó lenne, ha tudná, ami egy 6 órás trip, tele emelkedőkkel.
Ha neccesnek érzem a motort, inkább otthagyom az egészet. Mennyire szervizelhetőek ezek a Bosch motorok?
Kiindulási pontnak, ezekről mi a véleményetek?
[KTM Macina CX GPS Full XT]
[Ktm cx5 ebike xl 29]aka Coyote2000 ('05-'13) / S24 Ultra / Flip 5 / QE75QN90A / Q5'20 / Corvette'81 / 944 '86 / Wrangler '97 / A3 e-tron '15 / Scott e-bike
-
Runner_fxr
Ármester
válasz insight #4852 üzenetére
Egy 500K-s használt bosch rendszerű pedelec kb annyit is ér, ha ebbe vehetsz újonnan akár csak 200-ért akkut, akkor már nem biztos, hogy jól jártál egy gari nélküli, régi géppel, ezért írtam, hogy ha gyenge az akku, akkor annyival olcsóbban érdemes megvenni. Az új 1,2 milliós trekkingbe nem ez a régi gen2-es bosch cx van hanem a gen4, ami azért egy jobb motor. És kapsz 2 év garanciát is. Ettől függetlenül el lehet lenni még a gen2-vel is. Amiket linkeltél az egyik egy cross trekking, a másik meg mtb. Érdemes eldönteni melyik felé indulsz el. A monti értelemszerűen jó lesz terepen, erdőbe is, de a cross trekking inkább aszfalt bringa. Persze a montival is mehetsz aszfalton, de arra pl sárvédőt és csomagtartót egyszerre nem tudsz rátenni, míg a trekkingre igen. Illetve a vázméreteket is nézni kéne, mert amit linkeltél trekking, annak a váza 46cm, ami kb egy S-es váz és nagyjából 170 centis embernek jó. A Monti meg XL váz, ami meg nagyjából 185 centitől lesz kényelmes.
Ránézésre kb ezek reális árak, nagyjából 450-500k-t érnek, ha hibátlan állapotban vannak.
A Bosch motorok szervizelhetőek, ami azt jelenti, hogy a csapágyat lehet bennük cserélni, viszont ha elektronikai baja van, akkor inkább kuka, bár ilyen gond ritkán van. A csapágy csere költsége attól függ, hogy csak részlegesen vagy teljesen tönkrement, az alap service kit-el 50-60-ért felújítják, de ha nagy generál kell, szerintem az 100 ezer magassága is megvan. Egyébként ha nem áztatod be, nagyon sokat kibírnak, 50 ezer km körül.
Ami a hatótávot illeti, erre pontos adatot nehéz adni, mert múlik a testsúlyon, rásegítési fokozaton, pedál fordulaton, váltó használaton, terep viszonyokon. Én az 500-as akkuval elmentem terepen 50-60km-t és kb 1200m szintet, de optimális pedálfordulaton és okosan használva a rásegítést és a váltót. Le lehet meríteni jóval hamarabb is ha maxon hajtod és nem használod rendesen a váltót. Amire Te használnád az jóval kevesebb szint, szerintem kibírhatja a 70km távot, de ha tuningolod akkor biztos nem. Itt egy Bosch hatótáv kalkulátor, kiindulási alapnak jó: [link]
Én azt javaslom, hogy keresd fel az Orange Bike-ot és tőlük vegyél használt pedelec-et, ne magánszemélytől. Magánszemélytől csak akkor ha előtte egy alapos átnézést végzett egy szakember.
[ Szerkesztve ]
-
insight
aktív tag
válasz Runner_fxr #4853 üzenetére
Köszönöm az alapos válaszodat.
Nekem az optimális a monti lenne, mert néha terepre is megyek, és míg a monti használható aszfalton, a cross trekkinget sajnálnám a vadonban szétcsapni. A belinkelt bringák csak példák, nem konkrétan ezeket, de ilyeneket néznék. A vázméret nekem necces bizony, mert 180 centis vagyok és kb az L méret kellene, most is ilyen méretem van, 53 vagy 56cm, nem emlékszem pontosan.
Az akkura nem félek költeni, mert akkor legalább TUDOM, hogy jó és új, és garis is. De ha jól értem, a használt, bringához kapott akku állapotát lehetetlen megállapítani egy próbakörben, bizonyára nem írja ki a kijelző sem. Szakemberem nincs az átnézésre, de ahogy belemélyedtem ebbe a világba, egyre inkább úgy érzem én is, hogy necces használtat választani.aka Coyote2000 ('05-'13) / S24 Ultra / Flip 5 / QE75QN90A / Q5'20 / Corvette'81 / 944 '86 / Wrangler '97 / A3 e-tron '15 / Scott e-bike
-
Somatom
veterán
válasz insight #4854 üzenetére
Ha bótból veszed, akkor van esélyed valamennyi garanciára. A szakember meg pont olyan, mint az autóknál. Én újonnan vettem a Berguson -nál. Hivatalos viszonteladó, szervízre is oda kellett vinnem. Amikor azzal hagytam náluk a bringát, hogy ereszt a hátsó teló, akkor elsőre azzal adták vissza, hogy ez nem ereszt. Nem tudom, hány hónapig tartott és hányzor mentem vissza, mire megjavították. A legkisebb lánckeréken pattogott a váltó. Ahányszor odavittem, mindíg kértem, hogy állítsák be. Egyszer sem sikerült nekik. Lejárt a gari, onnantól valóban szakember kezébe került a bringa, aki érdekes módon be tudta állítani úgy a váltót, hogy utána egész szezonban tökéletesen működött.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Runner_fxr
Ármester
válasz insight #4854 üzenetére
180 centihez valóban az L-es méret az optimális. Típusonként eltérő, hogy ez cm-ben mit jelent, de egy XC merev vázas monti L-es méretben többnyire 47-48 centis nyeregvázcsővel rendelkezik, 50 felett már XL szokott lenni.
Azt neked kell tudni, hogy mi fér bele a keretbe, ha neked az úgy belefér, hogy a használt géphez még veszel egy új akkut, akkor ok. Én úgy gondolom, hogy az már nem érné meg, kizárólag akkor ha annyival olcsóbban is adják a bringát mint amennyiért az akkut veszed.
Az akku állapotát próbakörön nem lehet megmondani, ahhoz egy teljes lemerítés kéne, hogy lásd mit tud. Illetve a Bosch-hoz van kapacitás teszter, ez néhány bringaszervizben van, és ezzel az eszközzel pontosan meg lehet mondani mennyi a degradálódás. Azért mondtam, hogy inkább kereskedőtől vedd, mert a kereskedők letesztelik, és nem adják oda gyenge akkuval. Ha még is probléma lenne, tudsz hova menni reklamálni, magánszemély macerásabb. Nem feltétlen necces használtat venni, de tény, hogy ha nem figyelsz átverhetnek. Orange Bike sok bringát elad, nem fognak átverni. Vagy marad az új, garival.
-
Đusty
addikt
Itt is minden gyártó spéci csatlakozást csinál az akkunak, hogy csak a sajátja legyen jó, vagy univerzálisak az akkuk? A hervis-es e-mtb vagy a decathlonos inkább? Nagyjából egy árban vannak és ennél olcsóbb nemigen van sajna.
-
mistar
tag
válasz insight #4852 üzenetére
Sziasztok!
Egy kis számmisztika ...
A Mátra kört eco modban simán megcsináltuk 50 évesen a Feleségem Gepida Reptila (400Wh) és az én Haibike Sduro 3.0 (500Wh) bringákkal .
Mindkét bringa 700k alatt volt az állami támogatással újonnan az ebikeshop-tól vásárolva. -
Đusty
addikt
válasz Runner_fxr #4859 üzenetére
-
Joshi
titán
válasz Runner_fxr #4859 üzenetére
Decatlonossal mentem, de szerintem szörnyű egy holmi.
-
Runner_fxr
Ármester
Én sem vennék ilyet magamnak, mert az agymotor eleve egy zsákutca terepre, de ha azt nézzük ma mit adnak 500 ezerért újonnan máshol, akkor azt kell mondjam, hogy ez a decathlonos E-ST500-as megéri az árát. Nyilván nincs benne olyan fejlett szenzor mint egy Bosch vagy Shimano rendszerben, és ezek kicsit butábban adagolják a rásegítést, de azért használható alap szinten. És maga az alap bringa is egész tűrhető, ahhoz képest, hogy máshol mi fér bele ebbe az árba.
[ Szerkesztve ]
-
Joshi
titán
válasz Runner_fxr #4864 üzenetére
Ezzel teljes mértékben egyetértek. A gond ott kezdődik, hogy aki egyszer megkóstolta a minőségi termék ízét, annak ez nagyon gáz.
-
nilrem
tag
Sziasztok!
Gyakorlati tapasztalata van valakinek ezzel a bringával? Ez jó ár érték aránynak számít az alábbi paramétereimmel a vásárláshoz. Össztelós MTB, legalább 140 mm rugóút és az új 750 Wh aksis Bosch smart rendszer.
[link]Az élet a legjobb játék próbáld ki!
-
nilrem
tag
Ez a gép is nagyon tetszik. [link]
1)Itt azt írják a kerék méret 26" gyártó oldalán nekem ez 27,5"-nak látszik.
2) ktm comp 30.9/400 nyeregcső van bent. Ez dropper vagy nem?Az élet a legjobb játék próbáld ki!
-
Runner_fxr
Ármester
Egyik sem igazán jó vétel. Esetleg ez? [link] Vagy ez? [link]
26”-os kerékkel már csak nagyon alap bringákat árulnak.
27,5” az a KTM, de a legtöbb már inkább 29” vagy mullet.
Dropper nincs egyikbe se amit linkeltél.
Ez is jobb vétel lehet: [link]
Persze kérdéses a készlet, bringahiány van.[ Szerkesztve ]
-
nilrem
tag
válasz Runner_fxr #4868 üzenetére
Köszönöm a választ! Esetleg dropperrel és Bosch 750Wh rendszerrel is tudnál ajánlani típusokat.
Az élet a legjobb játék próbáld ki!
-
baluka
tag
Arra azért fel kell készülni hogy Bosch rendszert 750Wh-s akksival igazi mission impossible lesz raktáron találni a hazai bringaboltokban (sokszor még a nagy német webshopokban is...) pláne ha nem L esetleg M a keresett vázméret, netán a színkombinációkban is vannak bizonyos elvárások...
750Wh-s rendszert ugyebár a Bosch a 2022-es modellévre kezdett kínálni megsépeklve a smart rendszerrel, az pedig köztudott hogy a 2022-es modellek raktárkészlete több mint kétsegbeejtő márkára való tekintet nélkül...
Elég csak a legnagyobb hazai ebike kereskedők weboldalain rászűrni a 2022-es modellévre és mindjárt képben van az ember... -
baluka
tag
A szomszédban, a már többször megdicsért Nagymartonban azért sokkal rózsásabb a helyzet:
Itt ugyebár a lényeg a sofort verfügbar, vagyis azonnal vihető...
-
baluka
tag
Igaz nem Bosch, de nálam most ez a befutó:
Ha most kellene ebike-ot vennem (jelenleg ez nem jön szóba, nagyon elégedett vagyok a mostani DIY gépemmel) ezt hoznám el, a gyár által ajánlott ár alatt tudnék hozzájutni egy szép kedvezménnyel...
[ Szerkesztve ]
-
Đusty
addikt
Melyik rendszer az amelyik nem használható teljesen kikapcsolva mert akkor visszafogja a hajtást?
-
hroberto
veterán
Bosch akkumulátort hol érdemes felújíttatni? Ahol viszonylag korrekt az ár, és a minőség is. Köszi!
Xiaomi 13, Xiaomi Pad 5, KTM 1290 Super Duke R
-
StLui
veterán
Kikapcsolt mnotorral mindet nehezebb hajtani mint egy normál bringát, emelkedő és sebesség függvényében jön ki egyre jobban a különbség. EZért nem járok ebike-kal dolgozni, mert normál bringával simán megyek 30-at ezen a rövid távon, ebike-kal pedig alig bírom tartani a 26-ot, ahol már nincs rásegítés. Amúgy pl Bosch Gen 4 jóval kisebb ellenállású mint a gen2., Shomano motornál is azt hiszem hasonló, de ott az előző generáció, EP8000 is könnyebben tekerhető mint a gen2 Bosch
Könyvelőirodába önállóan dolgozni tudó könyvelőt, bérszámfejtőt keresek Dunakeszire
-
Runner_fxr
Ármester
Nem teljesen, az agymotorost a legnehezebb hajtani kikapcsolva, persze az agymotorok közt is vannak súly különbségek, de az biztos, hogy a plusz teher a keréken a leginkább érezhető. A középmotorosok közül a gen2-es bosch-t érezhetően nehezebb tekerni, de a gen3-4 már jobb. Illetve a shimano rendszereknek sincs nagyobb ellenállása. Brose, yamaha se rossz. Viszont emelkedőn minden ebike használhatatlan kikapcsolva, a súlya miatt. Síkon el lehet tekerni.
-
kisninja
őstag
Mesélnél a banfangról ? Régóta szemezek egy 750W os szettel de nagyon megszaladtak az árak, majdnem fél milla nagy akkuval. Sajnos a bringa amire szerelném aluvázas de nem lett tárcsafékre felkészítve. Néztem használt elektromos bicajokat azok is ilyen áron vannak. Vagy melóba járásra elég lenne egy 2x800W roller is
powered by: ®MAJORMÜVEK®
-
mistar
tag
válasz kisninja #4887 üzenetére
A régi bringámra szereltem 750-es szettet, hogy segítsen rehabilitálódni két térdműtét után. 2020 végén még 330k volt az ára 840Wh-val. Nagyon erős. Tekerés nélkül is 40 feletti sebességet tud sík úton.
Pont ezért, és az időközben megtapasztalt nyomatékszenzoros bringák finom működése (+ tényleg ahogy írod, a komolyabb fék és futómű) miatt váltottam inkább az előírásoknak is megfelelő típusra.
Annyira megtetszett, hogy eladtam a robogómat és 2021-ben több mint 3000km-t tekertem. -
Joshi
titán
Sziasztok. Szerintem van egy kis gond. A Merida Espresso 400-as bringámat be akartam kapcsolni de se kép se hang. Shimano rendszere van, egy BT-8035 típusú aksival. Kivettem az aksit, de zölden világított a led, szóval nem hinném hogy baja lenne. Töltöttem kb fél órát (van átalakítóm is), visszaraktam de ugyan úgy semmi. Rádugtam a töltőt a vázra és most már az alábbi kép bejött a kijelzőn. Kérdésem, hogy létezik hogy seggre merült volna az aksi? Én úgy tudtam, hogy a lítium aksi magában nem merül le. Az elmúlt két évben ilyen nem volt.
Vagy a kijelzőbe is aksi van és az merülhetett le?
[ Szerkesztve ]
-
macilaci78
nagyúr
Sziasztok!
E-bike bérléssel kapcsolatban van-e tapasztalatotok? Budapesten kellene április elején. Van-e javasolt, vagy kerülendő cég?
Köszi!
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
hr2
őstag
Üdv.
Jelenleg van e olyan elektromos kerékpár amire nem kell jogosítvány. Egy idősebb ismerősömnek kellene.
Nem tiszta mire kell és mire nem.
Segítséget előre is köszönöm. -
matt22
tag
Elektromos kerékpár gyűjtőnév alatt sokan sokfélét értenek, legegyszerűbb és laikus számára is legérthetőbb válasz hogy ha a kiszemelt biciklit hajtani kell és az elektromos rész erre csak rásegít akkor nem kell jogsi, ugyanazok a szabályok mint sima bringánál. Ha nem kell hajtani hanem "megy magától is" akkor kell jogsi, bukósisak és felelősségbiztosítás is.