- Redmi Note 12 Pro - nem tolták túl
- iPhone topik
- Szinte csak formaság: bemutatkozott a Pixel 6 és Pixel 6 Pro
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Telekom mobilszolgáltatások
- Nothing Phone 2a - semmi nem drága
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Motorola Edge 40 - jó bőr
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
Hirdetés
-
Rövid előzetesen a S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl
gp Továbbra is szeptemberi premierrel számolnak a fejlesztők, reméljük több halasztásra már nem kell számítanunk.
-
Rossz üzlet az EV-kölcsönzés
it Küszködik az EV-kölcsönzés miatt a Hertz Global, még több EV-t adnak el.
-
Miniképernyős, VIA-s Epomaker billentyűzet jött a kábelmentes szegmensbe
ph A megfizethető, szivacsokkal jól megpakolt modell ötfajta kapcsolóval és kétféle színösszeállítással/kupakprofillal szerezhető be.
Új hozzászólás Aktív témák
-
alien0903
tag
Sziasztok! Elektromos rásegítésű bicajt alaphelyzetben lehet hátrafelé tolni, vagy okoz valami gondot?
-
Tannen
tag
válasz Maximum1 #5797 üzenetére
Nekem nincs semmilyen tapasztalatom a sima HG54-es lánccal.
Az viszont tény, hogy a bringám (Bosch gen4, CX) két szezont futott, kerek 5 ezer kilométert mentem a gyári lánccal, 50%-ban hegyi utakon tempósan a Pilisben, nem kímélve, (de nem terepen) és most érte el a lánc a nyúlási határértéket. A soron nem tapasztalható kopás. (Folyamatosan figyeltem a karbantartásra és tisztítottam minden nagyobb túra után.) -
Maximum1
őstag
Oké, megdumáltatok.
Az én vasamon Shimano CN-M6100 van, a gyári oldal azt írja e-bike kompatibilis.
Ez is egy 9 ezer forintos lánc, majd elválik mit bír.
12-re xtr van a listán, az egy vagyon. -
StLui
veterán
válasz Runner_fxr #5795 üzenetére
Tudsz valamit Shimano Linkglide ebike szettjéről? Ez újdonság, vagy csak lemaradtam?
Könyvelőirodába önállóan dolgozni tudó könyvelőt, bérszámfejtőt keresek Dunakeszire
-
Runner_fxr
Ármester
Én is csak olvastam róla, de gyakorlati tapasztalatom nincsen még vele. Elméletileg háromszoros az élettartama a hagyományos hajtásokhoz képest. Vastagabb fogak, speciális kialakítás a nagyobb nyomatékhoz. 10/11 sebességes verzió van belőle egyelőre. 11-50 kiosztással.
Szerintem jó lehet, aztán majd kiderül.
A Sram-nak már régóta van az EX1, ami az ebike specifikus hajtása, az csak 8 sebességes, 11-48. Nem lett túl népszerű.[ Szerkesztve ]
-
StLui
veterán
válasz Runner_fxr #5810 üzenetére
Tényleg, rég hallottam arról is. Na majd ha az NX kuka akkor tesztelem a shimanot
Könyvelőirodába önállóan dolgozni tudó könyvelőt, bérszámfejtőt keresek Dunakeszire
-
mistar
tag
válasz Runner_fxr #5810 üzenetére
Pont most váltottam 10 sebességes Deore rendszerű bringáról erre az újabb rendszerrel szereltre. Nem könnyebb mozgatni a váltókart, de nagyon simán vált, ha nem figyelek oda annyira a terhelés visszavételre akkor is. Remélem tényleg olyan tartós lesz, ahogy a gyártó ígéri!
[ Szerkesztve ]
-
StLui
veterán
válasz sebgutkopf #5813 üzenetére
igen, gx van most azóta, meg próbálom jobban kímélni, de nx váltó nyírja azért, sajna az nagyon lötyögős
Könyvelőirodába önállóan dolgozni tudó könyvelőt, bérszámfejtőt keresek Dunakeszire
-
badoer
csendes tag
Szép napot sziasztok.Devron 28431 bafang motoros gépem van.Néha lefagy villog egy kulcs szeru ikon és nem megy a motor majd késsöbb magához tér.20 25 km 3 4 eljátsza.Kezd meghalni?Köszönöm ha tud valaki segiteni
-
kovacs65
senior tag
Giant SyncDrive Pro (2.75 kg és 85 Nm)
Giant EnergyPak Smart 625, 36V Integrated Lithium-IonEzekkel a paraméterekkel mennyire lehet valós az alábbi linken lévő hatótáv? (akár 180 km - gondolom a legkisebb rásegítéssel)
Ryzen 9 3900-as noti, RTX-2070, 32 GB, 250 GB+ 1 TB SSD, Gyártó Schenker Technologies, Németo.-ból rendelt. Érdekel valakit?
-
Runner_fxr
Ármester
válasz sebgutkopf #5815 üzenetére
Azon agyalok, hogy mi legyen az eone sixty helyett. Valamit kipróbálnék ami még nem volt: [link]
De arra is kíváncsi leszek mikor jönnek az első gépek a Bosch CX Race motorral. -
baluka
tag
válasz Runner_fxr #5821 üzenetére
Uhh bakker, ráddőlt a bank?
Amúgy vagány bringa, bár a hátsó rugóstag környéke túlbonyolítottnak tűnik így elsőre...
Gondolom maradni akarsz az EP8-nál, szvsz ennél akadnak jobb ár/érték arányú gépek is ilyen motorral...
-
sebgutkopf
őstag
válasz Runner_fxr #5821 üzenetére
Téged is elkapott a tengeren túli bringák varázsa?
Amcsi vonalon nekem az tűnt fel, hogy náluk valahogy természetesebben jönnek az olyan geo-k, amiket jónak tartok, illetve az én ízlésemet tükrözik. Ennek a gépnek is parádés a geója, miközben nem ültek fel az extra lapos 62-63 fokra laposítás vonatra, a 170-es villával lapos álllásban is 63,9. A stack 10mm-el magasabb mint másoknál, de ez meg annyiból poén, hogy így legalább annyival kevesebb spacer kell a kormány alá.
Ellenben a super boost vonatra felszálltak (
A is feltűnt, hogy szintén amcsi vonalon valamiért a shimano motor megy jobban, főleg a drágább, érdekesebb gépek esetén. Csak tippelni tudok az okokra: shimano nyitott rendszer a gyártó részéről és a gyártók szabadabban konfigurálhaják (bosch kötöttségek zavarják őket, ahogy a horst link szabadalmat se akarják fizetni), másrészt súlyra csak a shimano motor a legkönnyebb és talán a legkompaktabb is, ami a vázba integrálás és teljes gép súly miatt érdekes.
Evil különlegessége talán az, hogy egy szög egyszerű linkage driven single pivot felfüggesztést használ, ám ezt olyan bonyolultan csukló összeköttetéssel vezeti rá a tagra, hogy így már nagy tudománynak tűnik. Ezzel együtt elég jól szokták hangolni, még annak ismeretében is, hogy a single pivot-al a kerék útja nem manipulálható, az mindenképpen a forgáspont körül fog berugózni. (Hajlamos fennakadni, plusz nagyon berugózva ha te is mozogsz talán gyakrabban találkozik a hátsó kerék a herékkel mint hátrafelé jobban mozgó kerekek esetében, ez inkább alacsonyabb embereknek szempont).
Viszont te se vagy versenyző, és egy nagyon élvezetesen használható gépnek tűnik, szuper geóval, jó hangolással. Nem foglak lebeszélni róla, ha belefér a budget-be. -
Runner_fxr
Ármester
Az árat még emésztenem kell az biztos. Az a baj, hogy bármelyik bringát nézed, az árak irreálisak lettek. Minden kétszer annyiba kerül mint kéne.
De hát a mai világban ezen már meg sem érdemes lepődni.
Kicsit mérsékeltebb áron a Kelly's Theos F70 is szimpatikus: [link]
Durva, hogy egy közel 3 millió ft-ba kerülő E-MTB ma már az olcsóbbak közé tartozik, már ha a prémium szegmenst nézzük.
Ráülnék egy Bosch CX-es gépre is, csak az a baj, ott most nem igazán látom azt a vázat ami kifejezetten tetszik.sebgutkopf:
Az amcsi gépek nekem mindig is tetszettek, sőt tulajdonképpen amikor elkezdtem érdeklődni a MTB sport iránt, úgy 1992-93 környékén, az USA gépek voltak az etalon. Yeti, Cannondale, Rocky Mountain, Specialized, Santa Cruz, Gary Fisher, Klein stb. Mindenki ilyen gépekre vágyott aki montizott. Ma már azért nem egyértelmű, mert a többi gyártó is kinőtte magát. Ettől függetlenül az USA gépek a mai napig kicsit másak, egyéniségek, nekem máig a szívem csücske.Kb 5-6 éve egy kerékpár tesztnapon mentem egy EVIL Wreckoning-al először. [link]
Brutálisan jó gép volt, nyilván még kicsit más szögekkel, de a felfüggesztési rendszere ugyan az volt mint most is. Elfogyhatatlan rugóút és nagyon intelligens mozgás jellemezte. Annak ellenére, hogy valóban egy szög egyszerű, egy forgáspontos rendszer az alapja.
Ez mondjuk már az a szint, hogy egy YETI is beleférne, de valahogy nekem az EVIL jobban tetszik. Akárcsak a YETI, sokáig vártak az ebike megjelenéssel, mert a lehető legkevesebb változtatással akarták az analóg verziót átültetni az E verzióba, úgy gondolom elég jól sikerült.Igen, tényleg a Shimano megy az USA gépeknél főleg, én is úgy gondolom, hogy a kompakt mérete, súlya az ami vonzóvá teszi. Az tény, hogy a Shimano rendszerét sokkal szebben lehet integrálni, mint a Bosch-t. Ettől függetlenül én egy kifejeztten jó rendszernek tartom a Bosch gen4-et. Szívesen használnám, mert vannak előnyei is a Shimano-val szemben. Azért erőteljesebb a rendszer programozása és a legnagyobb előnye, hogy teljesen szétszedhető a motor és felújítható, Shimano sajnos nem felújítható.
[ Szerkesztve ]
-
Somatom
veterán
-
sebgutkopf
őstag
válasz Runner_fxr #5824 üzenetére
Ha már mind ilyen drága én az Evil-re szavaznék a Theos-al szemben. Theos-on a rear center 459, meg talán túl forradalmi formát akartak és túltolták. Holott a váz anyaga önmagában maga a forradalom. Ebből majd talán a 2.gen lesz igazán jó.
Yeti: talán emlékszel én is szemeztem vele. Azóta mostanra végre érkezett 1-1 db a német webshopokba a 160E-ből. Neked való L-esből C1 szettel az egyiken (24) épp van 10% akció, így csak 11k €, a többi 12.200 míg a T1 szokás följebb.
Ez ellen 1 dolog szól. A yeti nagyon versenyre hegyezi ki a palatform hangolását (mindenhol sebességet generálni és pumpálni). Nagyon jó bringa, de azért leírják nem mindenkinek való. Aki elég keményen tud vele menni, tudja büntetni és gyors, annak ez maga az álom. Kisebb tudású, vagy lassabb ridernek nem működik, nekik nem is ajánlják a tesztelők, tapasztalt mindent megoldó riderek, versenyzők játékszere.Motorok terén érdekes lesz a 2023.
Itt van a shimi du-ep801, ami már nem zörög, jobb a hűtése és 500W-ról 600W-ra engedték el az erejét.
Bosch-nál meg végre leveszik a csillagrombolót a kormányról, így sokkal jobban használható durvább körülmények között. -
Somatom
veterán
-
Runner_fxr
Ármester
válasz sebgutkopf #5827 üzenetére
Tulajdonképpen az összes felsőkategóriás teló, váz, akkor működik igazán jól ha tempó van. Egyszerűen a csillapítási rendszer így van kitalálva. Persze az igaz, hogy a YETI még inkább verseny orientált. Olvasgattam róla teszteket, megoszlanak a vélemények, mert van ahol tesztgyőztesnek hozták ki, mint legjobb mindenes, 13 bringa közül választották. Mondjuk EVIL nem volt a listában.
Mindenképpen várok még azért a vásárlással, mert ha Shimano rendszeres bringa mellett döntök ismét, akkor az EP801-et megvárnám, Bosch oldalról meg a CX Race-t. Őszintén szólva abban reménykedem még, hogy jön valami nagyon jó váz a CX Race-hez.
[ Szerkesztve ]
-
baluka
tag
válasz Runner_fxr #5829 üzenetére
Úgy emlékszem szemeztél a könnyített, alacsonyabb teljesítményű motorokkal is anno (Fazua, EP8RS stb), azok közül szvsz az EQ motoros Trek eléggé bejövős eltekintve az árától...
[ Szerkesztve ]
-
sebgutkopf
őstag
válasz Runner_fxr #5829 üzenetére
Igazad van, ezért se szoktam sose factory szintű felfüggesztést venni, mert nem tudom kihasználni és lehet beállítani se olyan jól.
Olyan bringa nincs, ami mindenkinek jó, ez is olyan mint minden más sport, ahogy fejlődik az ember úgy változik az aktuális tudásához illő szintű eszköz igény.
A bullit-om se egy kezdő bringa, ez is megkapta a magáét, hogy értő kezekben tudja megmutatni mire képes, viszont ez nem verseny orientált. Inkább játékosabb, öröm bringázós és a lényeg szereti a naaaagy ugrásokat de biztosan lassabb mint a Yeti.
Teszteknél nagyon figyelni kell rá ki és mire ajánlja. Nem mindegy milyen szemüvegen át jó és a legjobb valami.Kíváncsi vagyok végül mi lesz neked!
Egyáltalán mi lesz elérhető ténylegesen, furcsa időket élünk. -
baluka
tag
Annyit még mindenképp érdemes hozzzátenni az új ebike beszerzéséhez, hogy sajnos még mindig igaz: azt kell venni ami épp raktáron van/elérhető, a 2022-es modellekre végig érvényes volt hogy álmodozni ugyan lehetett de aztán szembejött a valóság, az ember kikonfigurálta magának az ideális gépet aztán jött a választás: várakozás az álomgép legyártására ami ugyebár alapból minimum 4-5-6 hónapos határidővel indult folyamatos tologatással vagy kompromisszum itt-ott-amott és vinni ami a raktáron van...
Az említett Kellys pl soha nem került nagyobb darabszámban az üzletekbe, jelenleg sem elérhető, olyan, mint Colombo felesége...Nagyon úgy néz ki a 2023-as modellekkel sem jobb a helyzet, szval nehogy úgy járj hogy a tavszi szezonra nem lesz vas alattad...
-
Runner_fxr
Ármester
Igen, az Orbea Rise nagyon tetszik a mai napig, azon gondolkodtam, de akkor kb beszerezhetetlen volt. Ezzel a Trek-el az a bajom, hogy kölcsön kéne kapnom pár túrára, hogy el tudjam dönteni, együtt tudnék e élni vele hosszútávon. Ha azt nézem, hogy én hogyan szoktam használni az E-MTB bringákat, akkor elméletileg 50-60Nm nekem bőven elegendő, mert eco-és közepes fokozat között megyek szinte mindig, és csak a vége felé, meg egy két durvább mászáson kapcsolok Turbo/Boost fokozatot. Azonban vannak szituációk amikor szerintem hiányozna a full power ebike élmény. Én úgy gondolom, hogy vagy egyik vagy másik, ha analóg élményre vágyunk, akkor lehet több értelme van egy full analóg gépnek. A mai modern geokkal a normál ebike is vállalható kompromisszum. Én a Levo SL-t próbáltam, többször is. Több ismerősömnek is van ilyen, volt aki a sima Levo-ról ült át. Nekem nem jött be, mármint az igaz, hogy a bringa irányítása remek, de ez elmondható a sima Levo-ról is, amiben kétszer akkor akku van és háromszor olyan erős motor. Nincs akkora különbség a könnyű és a full power ebike között kezelhetőségben, mint amekkora ordenáré különbség van a teljesítményben. Illetve a hatótávban is ha nem használjuk a range extendert. Az esztétikus, vázba rejtett akkus időkben nekem semmi kedvem egy külső akkut felcsattintani egy bringára. Annak örülök, hogy már a múlt a külső akku. Valahogy nekem nem áll össze a kép, persze ez a Trek 50Nm, a Levo SL meg csak 35. El tudom képzelni, hogy a motor elég a legtöbb szituációban, de a 360Wh akku akkor is kicsi. Ilyen szép bringákat meg külső akkuval elrondítani, nem tudom. meg akkor már a súly sem olyan extra jó.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz sebgutkopf #5831 üzenetére
Az átlag és még a technikásabb átlag felhasználónak is bőven jó a közép felső kategória telókból, a tetejéből már tényleg csak a versenyzők profitálnak. Ebben egyetértünk.
Az is abszolút igaz, hogy mindenkinek jó bringa nincs és olyan sincs ami mindenre jó. Valahol mindig kompromisszumot kell hozni, a saját igényeinknek megfelelően.
Nem tudom mennyire tartod hitelesnek ezen oldal tesztjeit, de szerintem álltalában korrekt: [link]Nagyon jó gép a Bullit, én is elfogadnám, sőt, ilyet szerettem volna, csak akkor nem fért bele a keretbe. Most kicsit jobb a helyzet, de azért ezt át kell gondolni még.
baluka: Abszolút jogos amit írsz. Vannak azért kapcsolataim, szerintem bringa nélkül nem maradok, de tény, hogy most már nem azok az idők vannak, mint néhány éve amikor besétáltál egy kerékpár üzletbe, volt minden raktáron és az első köszönés után kaptál 10-20% kedvezményt, ha kicsit még alkudoztál többet is, csak vidd. Most nem az a kérdés mennyibe kerül, hanem van vagy nincs?
[ Szerkesztve ]
-
baluka
tag
Nagyon jól összefoglaltad, szinte szó szerint ugyanez a véleményem a light e-mtb kategóriás gépekről, ráadásul nálam még plusz egy faktor játszik: az én kondimmal muszáj a full ebike, komoly akksival...
-
Runner_fxr
Ármester
Sokszor kacérkodok a gondolattal, hogy vissza kéne ülni analógra, de aztán mindig arcon csap a valóság, amikor alám kerül egy analóg enduro, ehhez én már hurka vagyok. Nincs rajta mit szépíteni, ahhoz heti 3 szor kéne minimum hegyre menni, hogy érdemben, élvezettel eltekerjek 15-16 kilós bringákat egész nap a hegyekben. Nekem sajnos ez nem fér bele az életvitelembe, kicsit szomorú, mert az életkorom nem indokolná, 42 éves vagyok, simán össze tudnék hozni olyan kondit, hogy repüljön a bringa alattam, de nincs rá idő. Amire időm van, az jó esetben heti 1 egész napos kalandozás a hegyekben és több rövidebb aszfaltos edzés az analóg fitness bringámmal. De ez ahhoz édeskevés, hogy én 1500-2000m szintekkel kacérkodjak, terepen, egy analóg Enduro (analóg merev XC-n már inkább) nyergében. Biztosan meg tudnám csinálni, ha nagyon felszívnám magam, de az már nem élvezet lenne hanem kínok kínja. Erre nem vágyom. Ezért imádom ez E-MTB bringákat. Tökéletesen illeszkedik az életvitelembe, ami nem azt jelenti, hogy elengedtem a sportot, csak kiegészítem. Nyilván ezt itt ebben a topikban nem kell senkinek magyarázni, de sajnos ez az analógos vonalon még mindig sok megvetést és értetlenkedést okoz. Pedig nem bonyolult a kérdés, de hát ez van. Van ami nem változik.
[ Szerkesztve ]
-
amstro555
tag
Sziasztok!
Felmerült bennem, hogy hatótáv növelése céljából lehetne csereberélni akkumulátorokat, a kölcsönösség égisze alatt. Szóval ha egyszer nekem kell tartalék akksi egy nagyobb túrához, akkor (akár kaució fejében) kölcsönkérek, cserébe legközelebb kölcsönadom az enyémet. Azért nincs olyan kihasználtsága ezeknek, hogy indokolt lenne egy extra akkut venni, de olykor jól jönne, ha lenne. Szóval akit érdekel, írjon ide: berki.nandor@gmail.com (BP, 5. ker.) Lehet, hogy készítek egy excelt, ahova mindenki beírhatja az általa ideális átadási/átvételi pontot, akksi típusát, kapacitását, állapotát, elérhetőségét, ideális kölcsönzési konstrukciót, stb. Mit szóltok???[ Szerkesztve ]
-
Somatom
veterán
válasz amstro555 #5837 üzenetére
Nekem tetszik. Ha kell az akkud, akkor elmegyek érte személyesen és ha vkinek kell az akkum, az jöjjön el érte (Bp. XII.)! De, talán egy, vagy két topiktárs van itt, akinek a bringájára passzolna az akkum és nem tudom, hogy főfalusiak-e. Szvsz. szűkek lesznek a metszéspontok ehhez a project -hez. Mondjuk, kicsi esélyt látok arra, hogy nekem valaha is szükségem lesz másnak az akkujára, mivel van kettő.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Gézengúz
addikt
válasz Runner_fxr #5836 üzenetére
Nyilván ezt itt ebben a topikban nem kell senkinek magyarázni, de sajnos ez az analógos vonalon még mindig sok megvetést és értetlenkedést okoz. Pedig nem bonyolult a kérdés, de hát ez van. Van ami nem változik.
Náluk is telnek majd az évek és rájönnek, hogy 40 fölött már nem olyan mint 25 környékén.
Persze, sok ember akkor sem vallja be.
Ugyanúgy gondolom ahogy Te, pár évvel még idősebb is vagyok Tőled. Teljesen jól kiegészíti egy ilyen bringa a hétköznapjaimat és túráimat is. Pedig ez csak egy Bafang, egy Rockrideren. -
Somatom
veterán
válasz Gézengúz #5839 üzenetére
Nem értettem azt a topikot. Ők sem engem. Erőnlétről papolnak, aztán meg grammokat spórolnak. Én inkább rosszalkodni szeretek, hiszen még fital vagyok, csak 53 múltam . Pl. miért a lejtős lehajtón menjek le egy aluljáróba az átkeléshez, ha a lépcsőn is lemehetek? Fölfelé még gyakorolnom kell, de 8-10 lépcsőfokig már jó vagyok.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
sebgutkopf
őstag
válasz Runner_fxr #5834 üzenetére
Szoktam olvasni ez az oldalt. Annyit érdemes szem előtt tartani az ilyen teszteknél, hogy ezek mind csoporttesztek és az egyes bringákat az akkor tesztelt bringák közötti viszonyításként lehet értelmezni. Tehát olyan bringák összevetésére nem alkalmas, amik két külön mezőnyben szerepeltnek. Tehát a mérce mindig relatív az adott mezőny függvényében, de ez szerintem más ilyen csoportos tesztekre is igaz.
Illetve azt is érdemes megnézni ki ült a gépen, milyen tudás, előélet szemüveggel nézi és értékeli a mezőnyt.
Arra viszont nem melékszem, hogy érdemben próbálgatták volna a tag 3 bekötési állása közötti különbséget (azon kívül, hogy megemlítik van) és véleményt mondtak volna róla. Azért is mert mondjuk a legprogresszívebb 35%-os állásban gondolnám, hogy a rugóút eleje csak lágyabb lesz és változhat a karaktere annyit, hogy nem csak race bike.Mindenesetre egy fontos szempont, hogy a bejelentés után kb 1 évvel, most épp kivételesen van pár Yeti Európában, amit készletről meg lehet venni és a gyártói ajánlott áron megy (felár nélkül), a HUF is épp jobban áll mint 1 hónapja. Szóval ha egy ilyen szintű gépre érzelmileg kényen állsz, akkor most van itt az idő.
Ez pont olyan lehet, mint nekem a Bullit volt, hogy a válogatási agóniám végén épp volt még 2 db készleten, most Bullit nincs Európában, de itt kelleti magát a Yeti. -
sebgutkopf
őstag
Enduro vonalon én viszont már kezdem látni itthon a fordulópontot. Aki sokat bringázik és szeret sokat bringázni (élményben), azok már mind ebike-ra váltottak itthon és hozzám hasonlóan az analógot meghagyták a felvonózós bringázásokra. Sőt már olyanok is vannak egyre többen, akik az analógot eladták és a bikeparkba is az elektromossal mennek, mert azzal is mindent meg tud csinálni, max aznapra nem kell az akkut feltölteni (de benne van a vázban a súlypont miatt). Ezek a nagy rugóutas gépek bírják, nagyon bírják.
Arról nem is beszélve, hogy a technikai tudás is jóval gyorsabban fejlődik ebike-on, mert több a megtett táv, dupla annyi a lejtőzés, sőt felfelé is technikázunk. Olyan helyeken megyünk, egyensúlyozunk, bringát kezelünk és eleve bringázunk, ahol analóggal nem megy fel az ember, máshol megy, vagy már csak tolja. Azt pedig tudjuk, hogy minden tudásnak a gyakorlás a kulcsa.
Idén szezon elején, amikor a télére leállt analógosok hetekig azzal küzdöttek, hogy visszaszokjanak a bringára és újra normálisan tudjanak parkozni, addig én végig ebike-oztam az egész telen, raádásul hegyen és pályán, amienk az lett az eredménye, hogy én nem ott folytattam ahol abbahagytam, hanem jobb voltam mint valaha, többet tudtam mint amire ők emlékeztek, míg ők meg kevesebbet. Ezt látva is lett még néhány új ebike-os idén.
Más meg csak a súlyra fújjol és otthon ül ahelyett, hogy bringázna. -
baluka
tag
Sajnos mint minden más témában (a teljesség igénye nélkül Intel vs AMD, Oled vs Qled, vagy hogy a bringás témánál maradjak Shimano vs Sram stb) mindig előkerülnek a haterek, velük bizony nincs mit kezdeni, megingathatatlanul hisznek a saját elvakult álláspontjukban, és ami a legfájóbb, mindig ők a leghangosabbak...
Bizonyos körökben kötelező gyűlölni az ebike tulajokat, kimutatni a "felsőbbrendűségüket", de előbb-utóbb ők maguk is ebike használók lesznek, mert az évek szaladnak, a kondíció változik, jönnek az egészségügyi gondok... Nincs ugyan ide vonatkozó statisztika, de az ebike haterek túlnyomó többsége max 30-35 éves, abban a korban még minden 40 fölötti egyén öregembernek számít...
Jómagam 2017-ben kezdtem az ebike-ozást, ha belegondolok hogy mennyi tekerős élménytől fosztottam volna meg magam ha nem döntök ebbe az irányba...
-
-
Runner_fxr
Ármester
válasz sebgutkopf #5842 üzenetére
Természetesen én is mindig fenntartásokkal olvasok egy cikket/tesztet, nem tekintek rá szentírásként. Ha érdekel egy adott bringa, 2-3 külön tesztet is elolvasok róla, az úgy támpontnak jó nagy vonalakban.
Idén már nem biztos, hogy veszek bringát, most más a prioritás, de jövőre mindenképpen kell valami. Amúgy igazad van, most kéne lecsapni egy YETI-re ha kell.
Nekem most ez az EVIL jön be leginkább, aztán majd meglátjuk.Tény, hogy azért ma már sok az ebike-os, és ez alig pár év alatt terjedt el ennyire. 2015-ben az első Bosch motoros montimmal felmentem a hegyre, azt sem tudták eszik e vagy isszák. Ehhez képest ma felmész a Plisbe és tele van ebike-al. Ettől függetlenül az átlag bringások fejében még mindig nagy káosz van ebike kapcsán és megy is a hiszti, meg a beszólogatás rendesen.
baluka: Őszintén szólva, amikor megrendeltem az első E-MTB bringám, talán 2014 év vége felé volt, én is bizonytalan voltam benne, hogy ezek a bringák vajon mennyire jól használhatóak? Előtte 20 évig analóg montikat hajtottam. Ott a baromi nagy súly, legalább is analóg mércével nézve, egy csomó plusz hibalehetőség. Akkor a Bergamont forgalmazónál dolgoztam és fél áron (netto gyári áron) tudtam venni Bergamont bringát, ezért minden évben bringát cseréltem ameddig ott dolgoztam, ki akartam próbálni minél többféle gépet. Szóval megjött a gép, összeraktam, elmentem vele bringázni és azonnal tudtam, hogy ez valami hatalmas dolog lesz. Akkor posztolgattam többet facebook-on is, bringás csoportokban, abban az időben ami ment ebike témában, na az tényleg gyalázatos volt. Olyan szintű mocsok és gyűlölet áradt rengeteg emberből az ebike felhasználók irányába, hogy az elképesztő volt. Engem ledöbbentett az az emberi ostobaság és gyűlöletmennyiség. Aztán pár év múlva egy csomóan vettek ebike-ot azok közül is akik okádták a baromságaikat ha meghallották hogy ebike. Finomodott a sztori, de azért még ma is nagy a hazai ellenszél bringás körökben.
[ Szerkesztve ]
-
trialboj
őstag
válasz Runner_fxr #5847 üzenetére
Én valahol a határon vagyok most az ellenzők és támogatók között. Nekem sem tetszik hogy most már nem számít teljesítménynek eljutni valahova bringával mert aki elektromossal megy annak szinte semmilyen erőnlétre nincs szüksége, sőt néha az a kínos hogy már nem tudok bárkivel menni, mert ha nem bírod tartani a tempót akkor nincs mit keress köztük.
Ugyanakkor pont emiatt jó dolog, mert így olyan emberek is belekóstolhatnak a sportba akikkel amúgy sosem bringázhattam volna mert nincs idejük állóképességet építeni.
Viszont az rendkívül frusztrál, hogy utóbb említett emberek miután mentünk pár kört a környéken, többen is azt mondták hogy ők már nem ülnek vissza analógra, és velem sem jönnek többet amíg nem veszek én is magamnak. Ez mondjuk pont két olyan ismerős akinek volt pénze top of the line specit venni, kbaszott könnyű mégis erős motor és nagy aksi, bármit veszek nem fog tudni olyan hatótávot mint azok a bivaly gépek.
Én is olvasgatom a teszteket ki mit ajánl, de sajnos minél többet olvasok róla annál inkább tűnik úgy hogy ez a szakág még mindig a szárnybontogatás fázisban van. A legtöbb teszten olyan baromságokat emelnek ki hogy gyenge telót, váltót, gumit kapott, de bmég ezeket egy napa altt cserélheted, viszont szinte szót sem ejtenek a rendszer integrálásáról, hogy milyen a vezérlő, fityegnek-e a kábelek mint pl az összes bosch rendszeren, ahol egy gagyi gumigyűrűvel van odafogva 2022-ben?
Röhej, most jutottam el a merida concept storeba, ahol végre láttam egy új modellt élőben, láthatatlanul van elvezetve a vezérlő és kijelző kábelezése a kormányon belül, de erre komolyan 2023-ig várni kellett?Shimano 2023-ra sokkal nagyobb dobással készült (a bosch abs-t nem is értem, kinek készült, annál hasztalanabb dolgot el sem tudnék képzelni egy montin amit csapatásra terveztek) itt van ez az autoshift, amit nem teljesen értek hogy működik, de a kommenteket olvasva úgy tűnik hogy közel állunk vagy akár már kész is lenne a tech hogy a váltás a motoron belül történjen, elfelejtve a hátsó sort és a váltót de nem fogják meglépni a gyártók, mert akkor túl sokat egyszerűsödne a hajtás kopó alkatrészeinek listája és ez nekik pénzkiesés, pedig szerintem ez lenne a modern bringázásnak az új mérföldköve.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
Gézengúz
addikt
válasz trialboj #5848 üzenetére
Egyrészt olyanokkal soha ne indulj el sehova, akik ilyet képesek kategorikusan kijelenteni, hogy amíg nem veszel....
Az ilyen emberek nem a barátaid.Másrészt.
Megnézném, hogy egy relatíve olcsó Bafang 48V 20-as akkuval mi mögött marad le hatótávban.
Gyári megoldásokra gondolok persze. -
Maximum1
őstag
válasz trialboj #5848 üzenetére
"Nekem sem tetszik hogy most már nem számít teljesítménynek eljutni valahova bringával mert aki elektromossal megy annak szinte semmilyen erőnlétre nincs szüksége"
Azért ez nem teljesen így van, 70 km és 800méter szinthez terepen azért kell kondi még a villanyon is.
Ezt már a legtöbb gép tudja, nyilván nem mindenki így használja.