- MIUI / HyperOS topik
- Franciaországban nyit a Honor 200 Lite
- Világító alma helyett világító tok és szíj az almákra
- Motorola Moto G24 Power - hol van az erő?
- Garmin Forerunner 165 - alapozó edzés
- Na, még egyszer, csak ezúttal OnePlus Open néven
- Telekom mobilszolgáltatások
- A Watch7-tel debütálhat a Samsung vércukormérője
- Fotók, videók mobillal
- iPhone topik
Hirdetés
-
Robotkart irányított a majom a kínai Neuralink agyi chipjével
it A mindezt lehetővé tévő Neucybert a Neuralink kínai riválisa, a Beijing Xinzhida Neurotechnology fejlesztette ki.
-
A Video AI lehet a One UI 6.1.1 ütőkártyája
ma Vagy hogy fogja a mesterséges intelligencia manipulálni a mozgóképeket?
-
Ülésezik a hardveregylet
ph Az irodai készülékek és monitorok társaságát egy ház, egy egér és egy DAC egészíti ki.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Vesa
veterán
Üdv,
Normál bringás topikl küldtek ide. Bemásolom amit oda tettem, ha nem gond.
Kérdés: Milyen össztelós MTB E.bike-ot érdemes venni max. 1-1,5M-ig?
Nekem csak arra kellene, hogy hetente három-négyszer menjek vele kb. 20-40km távot, jellemzően terepen, de nem a járhatatlan sziklás részeken. Nem megy már úgy a tekerés mint régen, kell a rásegítés, főleg nagyobb emelkedőkön.
Ahogy a kínálatot nézem az újak kiesnek, mert eszement árak vannak ilyen 2-4 milliókért (ami vicc, mert 8-ért vettem egy Ioniq EV-t tavasszal, komolyan nem értem, mi kerül ezeken a bringákon ennyibe de mindegy, ez van), vagyis a kérdés az lenne, hogy érdemes-e használtat venni? Ha igen, abból is milyet (agymotoros, vagy vázba integrált), esetleg vegyek valami normálisabb Fully MTB-t, aztán kendácsoltassak rá valamiféle elektromos rendszert? Utóbbiról hallok mindenféle rosszat, de mivel nem találok épeszű áron új pedelecet, lehet, hogy nem marad más. 3-4 millióért biztos nem fogok bringát venni, szóval ha valakinek van ötlete vagy tanácsa, azt nagyon megköszönném!A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
válasz Somatom #5754 üzenetére
Köszönöm, akkor azt elvetettem!
Középmotoros átalakítószettből létezik nyomatékszenzoros ami ajánlható?
Egy analóg össztelós MTB-t -ami nekem megfelel- tudok venni olyan 700-900k között, akkor gondolom jobban megéri ehhez venni valami elektromos átalakítót és így kijövök 1,5M-ből.Esetleg használt? Találtam pl. egy ilyet, de lövésem nincs róla, hogy érdemes-e megvenni? Kb. 4 éves modell, nyomatékszenzoros, Yamaha motor, ennyit tudok róla. Persze fene tudja, mennyire lett széthajtva és milyen az akkuja, + az ilyen jófogásos dolgoknál tartok attól is, hogy esetleg lopott.
A tudomány a valóság költészete!
-
sebgutkopf
őstag
válasz trialboj #5744 üzenetére
Neked akkor a Giant kijelző rendszere tetszene a legjobban, ami lényegében a felső vázcső tetején 2x 5db ledsor. Az egyik az akku töltöttségét mutatja, a másik meg a rásegítés módját (erősségét).
Az általad írt szempontokkal teljesen tudok azonosulni, szeirntem ez a kijelző mizéria mtb-n, ami terepen megy erősen túl van értékelve. Azon kívül, hogy letörik egy esésnél a kijelzőknek nincs sok haszna. Mit nézzek rajta, mennyivel megyek? Megnézném én azt a ridert, aki a fák között a sziklágon ugrálva, és veretve le tud nézni bármilyen kijelzőre, hogy vajon mennyivel megy. Persze fölfelé rá tudok nézni, de igazából az akksi töltöttsége az ami érdekel, a többi nem, azokat gyűjtheti az app, vagy egyéb rögzítő eszközbe.Rendszer élettartam: forrásban már nem vagyok biztos, talán Runner rá tud erősíteni, vagy cáfolni, de nekem ilyen 50e km körüli tervezett élettartam rémlik a középmotorokra. Biztos volt róla céges meeting, milyen legyen a termék élettartama, hogy ne legyen túl sok garis gondod vele.
-
sebgutkopf
őstag
Trecking, túra, vagy közlekedési célú felhasználásnál látom létjogosultságát egy átalakító szettnek. MTB vonalon nem igazán tud igazi egységgé összeállni, ami terepen is megállja a helyét.
Egy bringa súly terhelhetősége rendszer tömeget jelent, amibe a te és a bringa súlya is beleszámít, tehát a + elektromos rendszer is bele számít. Míg egy elektromos gép esetében ez a terhelhetőség magasabb.
Jobb gépek esetében egyébént az analóg és az azonos célra szánt elektromos gépek ára között alig, vagy már semmi különbség sincsen. Olcsóbb gépeknél válik láthatóvá az egyébként nem elhanyagolható elektronika ára, ami mint rendszer több mint 2000€.Ha az anyagi hatérértéked valós és nem érzelmi (egy bringa nem ér többet 1,5 millánál), akkor kimondottan a használt piac felé érdemes nézelődnöd. 1,5 m-ért lehet jó és kevés km-es használt gépeket venni, akár garisokat, már olyan évjáratot, amelyben a vázban van az akku és rendszer nem csak ráaggatva egy félig analóg gépre a külső akku. Most érdemi nézelődés nélkül csak a saját magad által linkelt hirdetés alatt ilyenek szerepelnek: [link] A két bringa nagyon nem ugyanaz a kávéház, amit én linkeltem az egy aktuális modell.
A 4 éves az egy 1. generációs elekromos a gyártó kínálatában, jelenleg a giant a 3. generációnál tart motor és elektromos rendszer tekintetében, plusz a váz fejlesztések. -
-
-
andrisbandi
őstag
válasz trialboj #5744 üzenetére
https://sport.appsolute.hu/kategoria/szerviz
Ők sokmindent javítanak a weboldaluk szerint.Szakiktól én is azt hallottam itt a fórumon (egy normál pedelecnél);
- motor 50e km-ig bírja szervízelés nélkül, normál használattal. Nonstop gyilkolászás+ állandó sár; kb fele.
- akku 6-8 év. 70%-os állapotban már javasolt a csere.Nekem a levo 4 éves lesz, 4e km, akku 90%. Műszakilag mint az új. Igaz több bicóm van.
【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
Gézengúz
addikt
-
Vesa
veterán
válasz sebgutkopf #5757 üzenetére
Köszönöm a részletes választ! A linkelt bringa tényleg sokkal jobb, ez valamiért elkerülte a figyelmemet.
Egyébként jól látod, nálam ez elvi kérdés, nem akarok többet költeni az említett összegnél bringára akkor sem, ha egyébként nem okozna gondot. Nem vagyok versenyző, nem megyek olyan terepre ahol törhet a váz, nem is hajtom úgy mint a profik. Nekem csak arra kell, hogy kvázi egészségmegőrzési célból heti 3-4-5 alkalommal tekerjek 20-40km-t a közeli erdőben vagy a környékén, de mivel hegyen lakom, egy durva meredek emelkedő tetején, sajnos már szempont az is, hogy fel tudjak tekerni infarktus nélkül. Eleve emiatt kell az elektromos. Ehhez felesleges egy 2,5M-es bringa. Egy Specialized analóg MTB-m volt éveken át, csodásan kiszolgált, szóval nem érzem úgy, hogy 2 millió pluszt kéne kiadnom csak azért, hogy az emelkedőn legyen némi rásegítésem.
Aki tényleg komolyan tolja, annak valóban kell a profi cucc.
kovacs65
Ahh, köszönöm, ezt nem ismertem, nézegetem majd.A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
Mi a vélemény erről?
Giant Stance E+ 2. Ez kijönne 1,5M-ből új, üzletből.A tudomány a valóság költészete!
-
-
Runner_fxr
Ármester
válasz trialboj #5744 üzenetére
Én úgy tudom, hogy a mini remote csak a felső csövön lévő kijelzővel együtt működik, tehát csak az új bringákon.
Az élettartam egy összetett dolog, mert függ a felhasználás módjától is és a szerencsétől is. Én azt látom, hogy néha nincs magyarázat a rövid élettartamra, sajnos benne van a pakliban, hogy kifogsz egy gyengébb példányt. Ez lehet egy hamar bedöglő motor, akku, töltő, bármi. Az elméleti élettartam motorok esetében az 50 ezer km, de ehhez kell az is, hogy egyrészt szerencséd legyen és tényleg kifogj egy jól sikerült példányt, másrészt ne tuningold és figyelj arra is, hogy ne kapjon rengeteg sarat meg vizet. A legnagyobb ellensége a motoroknak a víz.
Most épp egy Gen2-es Levo-t javítok. 2000km után egyszer csak reccsent egyet a motor és megszűnt a rásegítés, szétszedtem és ez fogadott. [kép]
Ledarálta a motor a szíj fogakat. A probléma csak annyi, hogy ez a szaros szíj, meg egy fisz fasz tömítés 80 ezer ft a speedway-nél és akkor még a munkadíjról nem is beszéltünk. Legolcsóbban eddig 50 ezerért láttam ilyen szíj szettet. Szerelésessel együtt 70-80 ezer alatt nem igazán lehet megúszni. Én már csak ezért sem vennék brose-t, mert egy időzített bomba, ha a motor maga bírja is sokáig, a szíj egészen biztosan nem fogja 5, nagyon szerencsés esetben 10 ezer km után biztosan cserés.
Bosch-t azért szeretem, mert az egyik legjobban szerelhető motor és rengeteg hozzá az alkatrész, bontott motor stb. És elég megbízhatóak is. Shimano bár nem javítható, viszont elég megbízható és rendkívül jó a tömítettsége.
Yamaha motorokról sem hallani túl sok rosszat, megbízhatóak, de ott azért az alkatrész ellátottság, javíthatóság nem ugyan az mint egy jóval elterjedtebb Bosch esetében.Ami az akkut illeti, itt is előfordulnak megmagyarázhatatlan dolgok. Nem rég adtam el a 2020-ban vásárolt Merida eone-sixty bringám. A nálam lévő kb másfél év alatt, végig figyeltem az akku kezelésére. Nem hagytam lemerülve, közepes töltöttségen tároltam télen, szobahőmérsékleten. Ennek ellenére amit eladtam a bringát, az új tulaj jelezte, hogy döglődik az aksi. 30-40%-os töltöttségnél egyszer csak kikapcsolt a rendszer. Szerencsére garancia még volt rá, de ha nincs akkor 300 ezer ft a 630-as akku. Persze ez nem törvényszerű, mert vannak aksik amig meg akár kiszolgálnak egy motort és 50 ezer km futásig is működnek egész tűrhető kapacitással. Amit általánosságban le lehet szűrni az élettartam kapcsán, hogy az ebike hasonló a modern autóiparhoz, szépek, jók, nagy élmény amíg jól működik, de előfordulnak idő előtti meghibásodások amik zsebbe nyúlósak.
-
Đusty
addikt
Az akksit érdemes levenni a kerékpárról téli tárolásra vagy inkább rajta hagyni vagy tök mindegy ha ugyanabban a légtérben van?
-
Đusty
addikt
válasz Runner_fxr #5778 üzenetére
-
sebgutkopf
őstag
Egy infót megosztanéka Stance-ről, ami fontos lehet. Egyik súlyosabb rider esetében terhelésre a srácnak a hajtás (hajtókar) beleért az alsó támvillába (láncvilla). Valószínű, hogy nem jellemző, de érdemes megnézni mennyi hely van a kettő között.
Felszereltség tekintetében az előttem szóló E1-es felszereltségi fokkal értek egyet (főleg az akksi miatt).Ami még infó, hogy a Stance 2022-ben még nem került frissítésre még a 2. gen motor van benne, amiről a 70nm és a beépített motor formája és mérete. Ez a te felhasználási módodat nem valószínű, hogy zavarná, illetve a váz geo is pár éves (talán 2020?), ami szintén a célod szempontjából kevésbé releváns, cserében a keretedbe beférő új és garis gépről beszélünk.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz sebgutkopf #5780 üzenetére
Az a 475-ös láncvilla jó hosszú, de az tény, hogy ez túrázásnál nem lesz probléma.
-
kovacs65
senior tag
válasz Runner_fxr #5776 üzenetére
Mint főszerelő!
A Giant Yamaha motorjairól van-e tapasztalatod-véleményed?
Mivel erősen a vásárláson gondolkodok, inkább a Bosch körül nézelődjek?
Bosch Performance Line Speed a nagyobb sebesség miatt mennyivel sérülékenyebb?
Az elektromosításról (Bafang, Tongsheng) a szerelők igyekeznek lebeszélni (vagy csak nem akarják szerelni)
Erre a vadkeleten szervíz sem nagyon létezik.
THX[ Szerkesztve ]
Ryzen 9 3900-as noti, RTX-2070, 32 GB, 250 GB+ 1 TB SSD, Gyártó Schenker Technologies, Németo.-ból rendelt. Érdekel valakit?
-
Gézengúz
addikt
válasz Runner_fxr #5776 üzenetére
Esetleg Bafangról van hasonló tapasztalatod?
-
aktív tag
válasz Gézengúz #5783 üzenetére
A Bafang tapasztalatokra én is kíváncsi lennék érintettként, ha van releváns.
Köszönöm előre is.
Más, ha már Bafang:
GMC Hummer EV All-Wheel-Drive e-Bike [link]
Igen, 'az' a Hummer.
42 kg, 2x 750W motor, AWD, 1kWh akksi
Everything is better in bigger.
[ Szerkesztve ]
Nevermind...
-
Warzoz
senior tag
Az új, nagyobb akkupakkal sikerült egy húzásra letekerni a balcsira a XV. kerületből, meg a déliből haza. 158 km lett a vége összesen, ebből tourban mentünk úgy 80 km-t, sportban meg kb 40 km-t. 2x álltunk meg enni, 7 és fél óra volt az út oda. Az akksiban maradt még valamennyi, de sajnos ezt nem tudom százalékra, pedig jó lenne.
-
Warzoz
senior tag
válasz Szilágyi84 #5786 üzenetére
Köszi!
Nem számolgatok én kalóriákat, de párom órája 2240 elégetett kalóriát ír. -
Runner_fxr
Ármester
válasz kovacs65 #5782 üzenetére
Én személy szerint még nem szedtem szét olyan motort, de jókat hallok róla. Illetve mentem yamaha motoros bringákkal, nekem mindig tetszett a rendszer, az új giant féle yamaha motorok nagyon jól sikerültek, tudtommal a piacon a legkisebb fogyasztású motorok, még a Bosch-t is megelőzik egy kicsit. Kevés meghibásodásról hallani, de az biztos, hogy ha gond van vele, nehezebb hozzá szakit, alkatrészt találni mint egy Bosch-hoz vagy Brose-hoz.
Ettől függetlenül szerintem meg lehet venni, garanciával. A gen 2-es bosch speed motor gyengébb is volt mint a sima cx, nyilván amiatt, hogy mivel a speed motor gyakrabban meg csúcs nyomatéka körül, nem menjen szét hamarabb. A gen4-es bosch speed-nél már ugyan azt a nyomatékot alkalmazzák mint a sima cx-nél, ez egy jobban kitalált, masszívabb motor. Nem sérülékenyebb, mert a speed motorok programozása okosan van kitalálva. Úgy szabályozza a nyomatékot, hogy a nagyobb tempó se tegyen kárt a motorban. A speed motor működése nem egyenlő egy tuningolt cx motor működésével. Ha egy 25-ös motorból csak simán kiveszed a korlátozást, akkor a nyomatéka folyamatosan a padlón van, mert becsapod a rendszert. A speed program nem ilyen, fokozatosan veszi vissza a nyomatékot amint közelítesz a 45km/h felé, hogy ne lépd azt túl. Épp ezért reklamáltak is páran akik 45-ös bosch bringát vettek, mert nem tudták kitekerni 45-re. Igen, mert ahhoz már oda is kell tenni magad, míg egy tuningolt gépet könnyebben kitekersz 40-45-re. Az viszont ténylegesen tudja amortizálni a motort. A gyári speed motortól nem kell félni.Bafang, Tongsheng rendszereket nem ismerem, én ezekkel nem nagyon találkozom, csak a jól ismert Bosch, Yamaha, Brose, Shimano-hoz konyítok valamit.
Ettől függetlenül én soha nem voltam az átépítés ellen, mert van amikor észszerű megoldás
A Bafangról jókat hallani. Nincs ezzel baj, csak nem terepre való az utólagos átépítés.
A szervizek arra specializálódnak amiből sok van, amiből pénzt lehet csinálni, nálunk meg sok a fent említett 4 márkából van, de főleg a Bosch megy, így ehhez is értenek a legtöbben. Bár hozzáteszem, konkrétan ebike motorra specializálódott szerviz igen kevés van idehaza. -
Vesa
veterán
válasz sebgutkopf #5780 üzenetére
Köszönöm!
Személyesen veszem meg, úgyhogy meg tudom majd nézni amit tanácsoltál. A korábbi generáció nem zavar, amire nekem kell arra tökéletes lesz és a rászánt keretbe is ez fér bele. E1-es verziót foglaltam be, az a kis felár már nem téma, tényleg jobban megéri. Köszönöm a sok tanácsot, segítséget, így végül csak sikerült rálelni egy megfelelő bringára és nem kell barkácsolnom.[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
sebgutkopf
őstag
válasz Runner_fxr #5781 üzenetére
Igen erre gondoltam én is. Nem fog manualozni, szűk helyen kanyarogni, igazi stabil kezdő, erdőben kiránduló, kényelmes ebike.
-
galocza
aktív tag
üdv, kedves emberek!
(csak ha unatkozol: cégünk olyn ágazatban működik, ahol a forgalom ~70%-a 15 éve meghatározott - s akkor is csöppet elmaradt - hatósági áron történik. eddig is volt ok nyekegésre, de mivel béreket barbár módon növeltem, s fogom is még, mert muszáj, mert a kollegák nem halhatnak éhen, de a bevételek rohadtul elmaradnak a költségnövekedés mögött, keresek vmi pluszt, ami nekik is jó, s a cégnek is. egy pedelec jó lehet akár: én adhatok valami pluszt, occóbban, mint a bérköltségek, ők meg spórolhatnak vele. kecske+káposzta?)
tehát ilyesmire szeretnék példát:
-van állami támogatás (nyilván)
-hatótáv nem kell, h több legyen, mint 50km
-1 kivételével mind városon belül használná, jó minőségű kerékpárúton (s aki nem, az valszleg amúgy sem azzal járna munkába)
-inkább csöppet drágább, de masszív, strapabíró, amortizációs időt kibíró darab legyen.lenne ilyesmire tipp?
köszi,
g -
-
Tannen
tag
Lánccserére megérett a bringám, 1x10 sebességes Deore váltó van rajta. A bringa egy KTM Macina Cross. Milyen specifikációjú láncot kell vennem ehhez, illetve linket is küldjetek légyszíves, ha tud valaki ebben segíteni. Runner mester?
Shimano-nak kapható ehhez Deore szintű lánca? -
Tannen
tag
válasz Runner_fxr #5795 üzenetére
Kösz, szuper, akkor veszek egy ilyet.
Patent szemmel az ebike láncok is szerelhetőek? -
Maximum1
őstag
válasz Runner_fxr #5795 üzenetére
Nem parasztvakítás az ebike lánc? kibír 2x annyi km-et?
Felébe van deore. -
Maximum1
őstag
Mégis azt pakolják rájuk, de megnézheted a többi gyártó is alap lánccal adja a portékáját.....
Értem én a marketing dumát, kérdés van értelme kifizetnem?Erősített láncszemek a szakadás ellen, Csendesebb, tartósabb kivitel, Shimano Sil-Tec technológia, E-bike design
Gondolom az E-bike desing-ra szükségem lesz.....
Az meg hogy bevonja valami anyaggal régen sem ért túl sokat, ezt sem ma találták ki. -
matt22
tag
válasz Maximum1 #5799 üzenetére
Az enyémen (Bosch 4 gen 85 nm nyomatékkal) gyárilag cn-hg53 volt, amibe 300 km után már beleesett a láncnyúlásmérő! Az első két alkalommal ugyanerre cseréltem gondolván gyárilag az van rajta biztos jó lesz. Persze ugyanúgy párszáz km-t bírtak.
A Runner által linkelt cn-e60 sorozat öbb ezer km-t kibír rendesen gondozva. Ugyanúgy bontható, patentszemezhető. Tapasztalatból mondom nagyon bevált.
Új hozzászólás Aktív témák
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Vírusirtó topic
- Rossz üzlet az EV-kölcsönzés
- MIUI / HyperOS topik
- A személyre szabott reklám lehet a streaming következő slágere
- EAFC 24
- Retro teló rajongók OFF topicja
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Van, amit nehéz lett megtalálni a Google keresőjével
- Székesfehérvár és környéke adok-veszek-beszélgetek
- További aktív témák...
- LG NanoCell 55NANO766QA Halvány píxel csík
- Philips 58PUS8545/12 1 ÉV GARANCIA Játék üzemmód
- Tyű-ha! HP EliteBook 850 G7 Fémházas Szuper Strapabíró Laptop 15,6" -65% i7-10610U 32/512 FHD HUN
- Bomba ár! HP EliteBook 840 G5 - i5-8G I 8GB I 128GB SSD I 14" FHD I HDMI I Cam I W10 I Gari!
- The Last of Us Part I Ps5