- OnePlus 7 - magabiztos folytatás
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- iPhone topik
- Samsung Galaxy S24 - nos, Exynos
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Realme 8 - az igazi nyolcas
- Termékoldal buktatta le a Huawei Watch Fit 3-at
- Mobil flották
- Netfone
- Motorola Edge 40 neo - színre és formára
Hirdetés
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
-
Új Beats fej- és fülhallgatók jelentek meg
ma Frissítette a Solo termékcsaládot az Apple házi audiomárkája.
-
Jövő hónapban érkezik Apple eszközökre az Assassin's Creed: Mirage
gp Az előzetes információk szerint a játék első 90 perce ingyen elérhető lesz bárki számára, a teljes verzióért természetesen fizetni kell.
-
Mobilarena
Új hozzászólás Aktív témák
-
Dinter
addikt
válasz Peter Kiss #7200 üzenetére
Bonyolultabb, de használhatóbb, ezt mondta egykét ember. Ezért én a C-re gondoltam.
-
-
Dinter
addikt
válasz Peter Kiss #7202 üzenetére
Altalanos dolgokhoz, ha kell vmi megírni magának.
-
Dinter
addikt
És mi a legjobb módja? Könyvből megtanulni?
-
bbTamas77
aktív tag
Helló,
Én is elkezdtem, ezt a "Tanuljuk meg a C++ programozási nyelvet 24 óra alatt" című könyvet lapozgatni ennek a hozzászólás hatására: [link]
Valódi célom az, hogy a Pawn (scripting language) tanuljam meg használni.
Aki nem értené, [link]Pawn C++-hez hasonló Objektum orientált szkript nyelv.
Most az lenne a kérdésem meddig mélyedjek el ebben a C++-s könyvben amely a pawn tudásomat is építi?
Következő fejezetek vannak, amelyek már nem az alap szint hanem haladó:Alapvető osztálvok,Az osztályokról - mélyebben,Mutatók,A mutatók kifinomult használata,Hivatkozások,Operátorok túlterhelése,Öröklődés és többalakúság.
Most ezeket is nézzem át, vagy semmi értelme nem lenne? Mert én a pawn szkript nyelvet szeretném megtanulni, C++ alapja ahoz jó volt, hogy megértsem, de úgy gondolom, hogy a többi fejezet tudását nem tudnám kamatoztatni a pawn nyelvben. -
kispx
addikt
válasz bbTamas77 #7209 üzenetére
Gyorsan ránézve:
A Pawn doksijában belenézve nem találtam objektumokat, szóval az objektum-orientált részeket kihagyhatod. (De ekkor inkább C mint C++)
Meg egy dynamically typed jelző is befigyel.
De ha Pawn-ban szeretnél programozni, akor miért a C++-t tanulod? És miért nem ebből tanulsz?
[ Szerkesztve ]
-
dabadab
titán
válasz bbTamas77 #7209 üzenetére
A Pawnnek kb. semmi koze a C++-hoz, ranezesre egy kicsit a C-re hasonlit, de amugy tok maskepp mukodik, mert egy scriptnyelv, igy pl. pointer (ami a C-ben abszolut kozponti dolog) egyaltalan nincs is benne. Szoval ha Pawnt akarsz tanulni, akkor tanuld azt
DRM is theft
-
bbTamas77
aktív tag
Objektum-orientált részeket kicsit kibővítenéd, hogy pontosan melyik azok?
C++-nél "Tanuljuk meg a C++ programozási nyelvet 24 óra alatt" csak az alapokig olvastam el.
Azért tanulom a C++-t mert a legtöbb helyen úgy írták, hogy hasonlít a C++-re ezért úgy gondoltam, hogy alapnak jó lesz ez a könyv pawn tanulás szempontjából
Változók és állandók, Kifejezések és utasítások,Függvények,Vezérlési szerkezetek, ezeket vettem át eddig.
Angol tudomásom nagyon szerény, és mivel kezdő tanuló vagyok ilyen téren ezért szükségem van/volt egy viszonyítási alapra.Belenéztem a dokumentumba, de ahhoz az angol tudásom nagyon kevés.
Akkor ne is foglalkozzak a C++ többi fejezetével, mert felesleges mert nem építi tudásomat ott ahol használni szeretném?
Játékokat szeretnénk szkriptelni, pawnt legtöbben erre használják, csak találok egy pontos kiindulási alapot.
-
kispx
addikt
válasz bbTamas77 #7212 üzenetére
Legelőször én az angol nyelvet javasolnám (de komolyan; és intenzív tanulással gyorsan fel lehet egy embert hozni, hogy kellően sokat megértsen ebből a szövegből). Semmi értelme egy másik programozási nyelvet megtanulni ha nem is fogod használni. Ha ezt szeretnéd használni felesleges egy viszonyítási alapot tanulnod ugyanis:
a két nyelv különbségét nem fogod megtanulni (az angol tudásod miatt) és e két nyelv között van eltérés (ha már csak a változódefinícióra is ránézel).[ Szerkesztve ]
-
dabadab
titán
válasz bbTamas77 #7212 üzenetére
"Azért tanulom a C++-t mert a legtöbb helyen úgy írták, hogy hasonlít a C++-re"
Nem hasonlit. A C-re hasonlit (a wikipedian is azt irjak), de csak a szintaxisa, azt meg kb. egy ora alatt meg lehet tanulni, maga a mukodese (ami a nyelvben az igazan lenyeges), egyaltalan nem C-szeru (vagy legalabbis nem elegge es eleg sok - szamodra minden bizonnyal zavaro - kulonbseg van a ket nyelv kozott).
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
Jim-Y
veterán
sziasztok.
Megrendelői oldalról, hogy működik egy megrendelés.
Például én egy hozzá nem értő felhasználó vagyok, és kell nekem egy szoftver. Meg akarok bízni vele egy programozót, milyen dokumentumokat, és milyen részletességgel kell benyújtanom? üdv -
-
Jim-Y
veterán
válasz Jim Tonic #7217 üzenetére
Jó, de valahogy csak át kéne adni, hogy miről szóljon a program. Az ideális eset az lenne, ha kapna a programozó egy felhasználói dokumentációt.
UML Use Case?
UML Activity?Én úgy képzelem, hogy egy alapszintű funkcionalitásbeli dokumentációt elkészít a megrendelő, és a programozó azt követve leprogramozza a programot nem?
Vagy ez nem így szokott menni, hanem csak élő szóban elmondja a megrendelő, hogy mit akar, ahhoz készít a Programozó egy doksit, amit megmutat a megrendelőnek, és közösen reszelnek még rajta?
megj: az elkészítendő termékkel szemben már vannak olyan meghatározott alap dolgok, hogy pl a bejelentkező képernyőn legyen 4 gomb, az egyik erre jó, a másik arra. Itt ilyen adatokat kérjen be, ott olyat.
Ezek már specifikálva vannak, engem az érdekelne, hogy ezt az alapszintű leírást milyen formában szokás benyújtani. Nyílván a tökéletességre törekszem, ezért kérdezem^^ üdv[ Szerkesztve ]
-
Jim Tonic
nagyúr
Ne viccelj már...
UML-t mióta készít egy megrendelő?Azt a fejlesztőnek kell tudnia, milyen egy jó felhasználói felület, de fel is vázolhatod. A fejlesztés közben is lehet róla egyeztetni. Sokkal jobb ott felvázolni, átbeszélni, mint beadni valamit az elképzeléseidről, amit vagy megértenek, vagy nem. Eleve meg kellene nekik adni a bizalmat. Felvázolni a megoldandó problémát, és hagyni, hogy a legjobb tudásuk szerint megvalósítsák. Valamiért nem Te csinálod, valamiért őket választottad...
Azt mondanám, túlliheged a dolgot, de nem ismerem a projektedet.
Alcohol & calculus don't mix. Never drink & derive.
-
dabadab
titán
válasz Jim Tonic #7219 üzenetére
Azert persze az ovatossag se art, lattam mar olyat, hogy Nagyceg1 akar valamit Nagyceg2-tol, 2 fejleszt ezerrel, amikor elkeszult a cucc fel ev utan, akkor 1 meg beszol, hogy "de mi nem ezt akartuk". Ilyenkor jol jon az, hogy ha van valami dokumentum, amire lehet hivatkozni, hogy most ezt akarta-e vagy sem (persze az meg jobb lett volna, ha eleve nem ertik egymast felre).
DRM is theft
-
martonx
veterán
Mondjuk amikor én megrendelői oldal vagyok, akkor a beszállítóknak szoktam egy pár oldalas tömör specifikációt készíteni pl. felhasznált adat struktúrákról, web szolgáltatások eléréséről, használt protokollokról stb...
Amikor viszont nálam rendelnek meg, tényleg jellemzően semmit nem kapok, néhány szóbeli egyzetetést, emailezést leszámítva. Aztán már a saját hátsód védelmében érdemes ebből gyorsan egy specifikációt rittyentened, ami a mellékletét képezi a szerződésnek, a későbbi félreértések, pereskedések elkerülése végett.
Én kérek elnézést!
-
amargo
addikt
Én szabadúszóként egy szóban elmesélt projektbe bele se kezdenék, ha csak nem arról van szó, hogy puszta jó szívből teszem, ingyen vagy a macskád is bmw-vel fog járni, továbbá akármikor kész lehet.
Ami le van írva azt kérheted számon és azt is kérhetik rajtad számon. Mázlistának tartom az olyanokat, akiknek a projekt életciklusa alatt egyszer sem változott még a kívánság lista és persze ingyen, tegnapra, mert azt gondolták.Az a jellemző, hogy: "élő szóban elmondja a megrendelő, hogy mit akar, ahhoz készít a Programozó egy doksit, amit megmutat a megrendelőnek, és közösen reszelnek még rajta?" Ez akkor is dokumentált! Mint írtam, ezeket ütheti pár megállapodás. De alapszabály, hogy a felhasználó sosem tudja, hogy mit akar azt tegnapra és ingyen. UC-nek mezítláb ezért van értelme. A felület persze változhat, de azzal is ellehet szöszölni.
“The workdays are long and the weekend is short? Make a turn! Bike every day, bike to work too!”
-
Jim-Y
veterán
Köszönöm a válaszokat, azt nem mondom, hogy most sokkal előrébb vagyok, bár mégis, legalább most már tudom, hogy bevett, csak általam nem ismert folyamat nincs erre
De mondom, köszönöm a válaszokat, jól jöttem
-
Dinter
addikt
Az Illés Zoltán- Programozás C# nyelven című könyvet ismeri valaki? Jó, ha abból tanulok? Lehet nem ide kellett volna
[ Szerkesztve ]
-
Jim Tonic
nagyúr
-
aclandiae
senior tag
Sziasztok!
Van egy TP-Link TD-W8961NB routerem. Használom a JDownloader 0.9-es verzióját. Sajnos ez a router már nem szerepel a listában, amivel az Újrakapcsolódási parancsot létre tudnám hozni.
Ilyen a kiindulási alap:
[[[HSRC]]]
[[[STEP]]]
[[[REQUEST]]]
AUTH /? HTTP/1.1
Host: %%%routerip%%%
Authorization: Basic %%%basicauth%%%
[[[/REQUEST]]]
[[[/STEP]]]
[[[/HSRC]]]Szeretnék segítséget kérni kifejezetten ehhez a routerhez megírni a parancsot! (mivel én sajnos nem értek hozzá)
[ Szerkesztve ]
-
bambano
titán
úgy, hogy egy pár mondatos leírásban feldobod a labdát, és amelyik beszállító jelölt alkalmasnak érzi rá magát, az elvállalja. utána pedig egy nagyon sok menetes megbeszélés sorozat kezdődik, ahol a beszállítónak kell rendelkezni azzal a szaktudással, hogy kihúzzon belőled minden infót, ami a teljesítéshez kell.
neked el kell mondanod mindent, amit a feladatról, a környezetről, a folyamatokról konyhanyelven tudni kell a beszállítónak. azt viszont teljesen rossz elgondolásnak tartom, hogy az a megrendelő, aki nem érzi magát annyira profinak, hogy megcsinálja a programot, azért előírja a profinak, hogy hogyan is kell megcsinálni.
az, hogy hogyan szedik ki belőled az infókat, külön tudomány, de nem a megrendelői oldal tudománya. az interjú sorozat végén pedig kapsz a megrendelőtől egy rendes specifikációt, amire neked bólintani kell.
ehhez még társulhat olyan tudomány vagy igény, hogy a program elkészülte mellett megmagyarázzák, hogy a megrendelő cégében mit kell változtatni ahhoz, hogy az új rendszer jól működjön.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
szabog4
aktív tag
Nézzétek el, ha nem jó helyre írom, de fogalmam sincs ezzel a kérdéssel hova fordulhatnék!
Üdvözlök mindenkit!
Olyan problémám lenne, hogy vettem egy gamepadot és kipróbáltam eddig a legújabb Mortal Kombat-al (9 azt hiszem) meg a CMR 2-vel ezekkel működött szuperül viszont Serious Sam 3 BFE illetve CMR Dirt 3-nál már nem tudtam SPLIT SCREEN-be játszani, mivel ott megáll a tudomány, hogy a billel leokézom aztán kéri, hogy a player 2 nyomjon startot és semmi. Nem reagál. Elég zavaró az a helyzet, potya pénzkidobásnak érzem eddig. Mondjuk az lenne a legjobb, ha mindkettő gamepadot tudnám használni (haverral), mint CMR2 meg Mortal Kombatba, de már a bill+gamepad combo is megtenné.
Ennek a hibának a kiküszöbölésére miféle megoldás lehetséges?
Gondolok most, hogy a játékon belül kellene valamit átírni vagy pont, hogy a gamepadhoz valami plusz programot vagy programkiegészítőt írni (ha igen, akkor miként)?(Battlefield 2 próbáltam beállítani, hogy majd azzal tolom...részben sikerült csak az egeret nem tudtam ráállítani a jobb karra)
Választ és a segítséget előre is köszönöm!
HUN_Thorpedo
-
Lacces
őstag
Hali,
Nos, szoktam webalkalmazást (php, java) fejleszteni a laptopon, a localhost-ot használva. Viszont hallottam olyanról, hogy lehet úgymond ezt úgy is csinálni, hogy nem a saját gépén csinálja az ember, hanem valami online szolgáltatást vesz segítségül, ahova felküldi a kódot, ott létrehozza (vagy létrehozzák neki a virtuális szervert, adatbázis, minden ott van és nem a helyi gépne) és oda fejlesztget, meg direkt a fejlesztést segítő eszközök is rendelkezésre állnak. Én egyet sem ismerek, de szívesen kipróbálnám.
Ha van ilyen, akkor ezeknek a szolgáltatásoknak mi a gyűjtó neve? (fogalmam sincs hogyan kell rájuk keresni - engem elsősorban ingyenesek érdekelnek)
A válaszokat előre köszönöm. -
Karma
félisten
Cloud PaaS vagy IaaS talán? Vagy konkrét eszközt keresel?
Egy egész jó összefoglaló van sok szolgáltatóról a DZone-on (regisztráció kell), lehet köztük van.
Ha kapásból ki akarsz próbálni valami általánost, az OpenShift egy példa az ingyenes megoldásra
[ Szerkesztve ]
“All nothings are not equal.”
-
Lacces
őstag
Köszi a PaaS jó lesz Konkrét eszközről még nem tudok .
Tényleg csak egyelőre az, hogy tudjok PHP, Java EE (esetleg Spring / Play / Grails) futtatása, MySql, MongoDB, PostgreSQL támogatása.
SVN vagy Git kezelés .Olvasom, amit linkeltél. Az OpenShift nem tűnik rossznak Köszi
-
wmati
addikt
Tud valaki C++ sdl hez valami tutorialt ?
-
wmati
addikt
Ezzel kezdtem ezek szerint jó úton járok Csak ennél a leckénél valamit elrontok és itt elakad a program
SDL_Surface *load_image( std::string filename ) -
Karma
félisten
Hát, médiumi képességekkel biztos ki fogjuk tudni találni... De lehet hatékonyabb ha egyrészt elárulod, hogy mi akad el - fordítás? linkelés? futtatás? -, és hogy mi a konkrét hiba...
Így hogy egy függvény szignatúráját idézted, a tippem fordításidő lenne, és hogy elfelejtetted include-olni vagy az SDL egyik headerjét, vagy a <string>-et.
Vagy a linkernek nem szóltál, hogy azt is be kéne kötni, és nem tudja mi fán terem az SDL_Surface.
[ Szerkesztve ]
“All nothings are not equal.”
-
Karma
félisten
Mivel érdekesmód az SDL libet sem találja, próbálj meg végigmenni újra az első tutorialon, különösképpen a negyedik lépésen.
“All nothings are not equal.”
-
shinodas
tag
Sziasztok srácok!
Nem tudom jó topicban vagyok e, de szerintem igen. Ubuntu 12.10 alatt szeretném a bitbucket ssh hozzáférést beállítani, de a config fájlra azt írja, hogy:
root@peter-VPCEH1M1E:/home/peter/Dropbox/C++/Qt/sql/.git# git push git@bitbucket.org:erbal/sql.git
/root/.ssh/config: line 1: Bad configuration option: [core]
/root/.ssh/config: line 2: Bad configuration option: repositoryformatversion
/root/.ssh/config: line 3: Bad configuration option: filemode
/root/.ssh/config: line 4: Bad configuration option: bare
/root/.ssh/config: line 5: Bad configuration option: logallrefupdates
/root/.ssh/config: line 6: Bad configuration option: ignorecase
/root/.ssh/config: line 7: Bad configuration option: [remote
/root/.ssh/config: line 8: Bad configuration option: fetch
/root/.ssh/config: line 9: Bad configuration option: url
/root/.ssh/config: line 10: Bad configuration option: [branch
/root/.ssh/config: line 11: Bad configuration option: remote
/root/.ssh/config: line 12: Bad configuration option: merge
/root/.ssh/config: terminating, 12 bad configuration options
fatal: The remote end hung up unexpectedly
[/MPedig a config fájl tartalma ugyan az, mint amit ír a bitbucket: itt
Mi lehet a gond, vannak tapasztalatok hasonlóval? -
bigbuda
aktív tag
Kedves Fórumtársak!
Egy olyan kérdéssel fordulnék hozzátok, hogy ha én programozni szeretnék, akkor melyik az a programozási nyelv / nyelvek, amelyekkel érdemes foglalkozni? Melyikek a legnépszerűbbek, leghasználatosabbak?
Anno Pascalon nyomtam, de az már nagyon nagyon régen volt, most jött az elhatározás, hogy szabaidőmben szeretném újra űzni a programozást. Mondjuk android OS-re írni pár progit, játékot..
Időm az lenne, csupán segítségre szorulok abban, hogy merre induljak el, mivel kezdjem, és hol? Esetleg valami szuper könyvet, vagy internetes oldalt tudtok ajánlani?
Biztos vagyok benne, hogy sokan azt gondolják, hát ez hülye, így biztos nem fog megtanulni, de én hiszek magamban. Egy kezdő löketet szeretnék kérni a Nagyoktól!
Előre is köszi a tanácsokat!
-
martonx
veterán
válasz bigbuda #7249 üzenetére
Ha konkrétan Android-ra akarsz fejleszteni, akkor egyértelműen a Java kell neked.
Én még javasolnám a web fejlesztést, ekkor HTML + CSS + Javascript-re lesz szükséged, plusz a későbbiekben valamilyen szerver oldali nyelvre (ez is lehet Java, vagy PHP, vagy ASP.NET - C#)Én kérek elnézést!
Új hozzászólás Aktív témák
● olvasd el a téma összefoglalót!