- Motorola Edge 40 - jó bőr
- Az iPhone 15 frissítésgaranciát, a 16 szép rendereket kapott
- Milyen okostelefont vegyek?
- Azonnali mobilos kérdések órája
- Samsung Galaxy S21 Ultra - vákuumcsomagolás
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Mobil flották
- Milyen hagyományos (nem okos-) telefont vegyek?
- Samsung Galaxy A72 - kicsit király
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
Hirdetés
-
Computex 2024: háznézőben a Montech asztalainál
ph A vállalat sok portékájának közös vonása, hogy a csatlakozóikat túlsó felükre száműző alaplapokat és az óriásira hízott VGA-kat is tárt karokkal várják.
-
Frissítve! Summer Game Fest 2024 - Az összes bejelentés egy helyen!
gp A show késő este kezdődik, de utána az összes trailert összegyűjtjük egy helyre.
-
Ingyen osztogatja a Samsung a Galaxy Watch FE-t
ma Pedig még nem is létezik. Közben befutott a szuperfényes Watch Ultra specifikációja.
-
Mobilarena
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
_q
addikt
-
Szada85
aktív tag
Persze, szerintem mi sem mondtuk, hogy csak, és kizárólag H Astra lehet a befutó. Emiatt is javasoltuk többen, hogy próbálj ki minden szóba jöhetö típust, és az alapján dönts. Mindenki más, és más, emiatt más karekterü motor, autó fog bejönni. Én is vásárlás elött vagy egy tucat típussal szoktam kezdeni, majd onnan szükítem a listát a mindenféle preferenciák alapján.
Ami miatt én a nyomaték, illetve a görbék fontosságára utaltam, ahhoz érdekes megnézni a teljesítménygörbéket.
Mindkét motor 6000 feletti fordulatszámnál adja le a maximális teljesítményét, nagy csoda ebben persze nincs, a benzines motorok legtöbbje ilyen.
Ami viszont szerintem a hétköznapi, átlagos közlekedésnél elöforduló használati mód, hogy a soför 2-3-4 ezres fordulatnál a legtöbbször elváltja a fokozatot, de még pályára felhajtáskor sem sokszor látni/hallani azt, hogy 6 ezer, vagy afölé lenne hajszolva az autó.
(Számomra ezért nem szokott egy egyszeri rápillantásnál többet jelenteni a 0-100, sokkal érdekesebb egy 40-140, vagy 80-120, aminél az autó rugalmassága, motor-váltó összhangja látványosabb.)Sokkal gyakrabban elöfordul szerintem, hogy kényelmesen autózunk a városban (jellemzöen 2000-2500-as fordulat körül), vagy autóúton majd innen szeretnénk gyorsítani valamekkorát, hogy átérjünk a zöldön, sávot váltsunk, kikerüljünk bringást, bármit. És ebben az esetben a legtöbb ember nem fogja visszaszúrni 2-esbe, vagy 3-masba, hogy a fordulatot felpattintsa 5000 fölé, hogy elszabaduljanak a lovak, hanem vagy simán gázt ad, esetleg 1-et visszavált (amivel még mindig csak 500-1000 fordulattal lesz magasabb, tehát 3000-3500 körül lesz), ami kb a nyomatékcsúcsok sávja, így pedig inkább nyomatékból, majd csak utána a felépülö teljesítményböl oldjuk meg a forgalmi helyzetek legtöbbjét.
Persze nagy diffi ebben sincs egy H és egy Focus között, szóval továbbra is azt mondom, hogy a komplett csomagot hasonlítsd össze, és az alapján dönts, amelyik neked szimpatikusabb, meggyözöbb. -
_q
addikt
válasz Szada85 #85752 üzenetére
Sikerült megint kicsit összezavarni magam Igazából a gyorsulási adat talán egy elsőre megnyugtató dolog volt számomra, de mint a nyomaték/teljesítmény ábrán is látszik (amivel nem foglalkoztam különösebben, gondolva hogy arányos lesz a gyorsulással), tévedtem. Tényleg sokat jelent a +30 Nm az 1.8-as motor javára, meg ugye a dízelek is pont emiatt jók, ahol általában használják őket a 2000-3000 közötti tartományban segítenek az előzésben, 4000 fölé ritkán forgatja bármi is a motort, még benzines esetén is.
Jól összefoglaltad köszi. Ezek után nyomatékgörbét is keresni fogok.
Megkérdezhetem neked mi lett a végén a keresés eredménye?
-
Tikakukac
titán
Az a baj papíron akarod megoldani azt, amihez vezetni kéne.
Ezek így jó dolgok, száraz macskatápnak remek. Otthon a céges Rangert mikor cserélték és ültem az újba... azt hittem megőrülök. Megpakolva olyat lépet, hogy kerestem az állkapcsomat. Aztán megnéztem a papírt és bumm. Tizedre azt tudja mint az Astra
Az érzet az nagyon durván el tud térni amit átélsz és ez a lényeg. Hogy most a katalógus szerint 1-1 másodperc ide meg oda... sosem fogsz úgy váltani, mint egy versenypilóta és sosem lesz az a körülmény, mint amit pályán csinálnak. Túlgondolod
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
-
_q
addikt
válasz Tikakukac #85754 üzenetére
Igazad van, egyetértek ki kell próbálni. Viszont egy kereskedésbe nem nagyon fogják komolynak tűnő szándék nélkül ide adni a kulcsokat, magánembert meg nem akarok szívatni vele, hogy csak ki akarom próbálni, de tudom, hogy megvenni úgy se fogom
(#85755) athomi
Lehet akkor amit találtam adat nem valós, kombira nekem 10.8 s jött ki. -
Tikakukac
titán
Lehet nyaggatni kollégákat, fórumtársakat, nyugodtan. Erre van a platform.
De itt legnagyobb szopó majd a gépsas megtalálása lesz. Baromi gyorsan zsugorodik ám a piac. Szalonban azért más, ott megmondod mit akarsz, utólag meg, hááát. Elég szopó bármit is okosítani. Ködlámpa 2 hónap munkám volt. Pedig azért G Astra van bontva és nem egy ördöglakat.
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
-
Szada85
aktív tag
Engem nem szabad alapul venni, mert nálam a döntésekben ugyan ott van a racionalitás iránti szárnypróbálgatás, csak sose az gyöz, hanem hogy picit "különlegesebb", az autóbuzis énemet is valamilyen módon kielégítö autó legyen.
Ettöl függetlenül heteket, hónapokat olvasok típushibákról, véleményekröl, motorokról, váltókról, igyekszem rendszerben gondolkozni, illetve azt is számításba venni, hogy nekem mire kell az autó, milyen körülmények között fogom használni, illetve persze a megbízhatóság, szervizelhetöség ugyancsak szempont.
Én most utoljára egy 3.2-es V6-os C Vectrában kötöttem ki, ami elsöre mindenkinél kicsapja a biztit (#jajjdedrága, #leesziahajad), de ha összehasonlítom pár egyéb Vectra motorvariánssal akkor
8L vegyes /11,1L város a FL 1.8-as ugyanígy 140 lovas,
8,6L vegyes/ 12L város a 2.2-es FL elötti 147 lovas, és
10,5L vegyes/~12-13L város a 3.2 fogyija, ami cserébe 211 ló és 300Nm, V6-os hanggal füszerezve, akkor már másképp mutat az egyenlet.Elötte 2 literes turbós G Astra OPC Caravan-om volt, annál tágasabb, utazóautósabb irányba szerettem volna váltani, aztán került képbe a Vectra, ott pedig a motorokat, menetteljesítményeket, fogyasztást, szervizigényt, komplexitást, és a "b*zifaktort" figyelembe véve lett ez a verzió a befutó.
Néha most is belémbújik a kisördög, el szoktam kalandozni, mi lehetne az utódja, de egyelöre mindig sikerül visszatérni a Vectrához, bár a kísértések sokszor erösek.
Egyébként pedig egy topiktali erre is tökéletesen alkalmas, szokott lenni jópár fajta, eltérö motorizáltságú paripa is, nem egyszer volt már utaztatás is programon, az is tökéletesen alkalmas az élmény- és tapasztalatszerzésre.
-
Petyyyyy
addikt
válasz Szada85 #85762 üzenetére
Az attól függ hajlandó lesz-e elvégezni szerelőm a rettentő időigényes javításokat vagy sem. Utóbbi esetben majd valamelyik bokor mögé tolom a taligát. Vagy lehet hogy a béna kategóriába sorolok és csak 101 pacit viszek ki a parkolóba.
De ofkorsz, egyébként nyálazás ON.Szemed az úton, pedál a padlón || Whatever, Im the star
-
N.Ferry
senior tag
Sziasztok!
Tegnap cserélve lett az autóban a hosszbordás szíj görgője, ma délután hazafele menet kigyulladt a kis motor ikonom. Egyből mentem a szerelőmhöz, aki azt mondta hogy nincs gond, lehet pár indítás után el fog tűnni, vagy ki lehet ütni.
Kérdezném hogy kiütni hogy lehet, ha nem fog elmúlni?
Walking Dead
-
peppe79
senior tag
Sziasztok!
Elegendő szabadidő híján, csak most, estefelé tudtam kicserélni az elöregedett antenna gumitalpat az Astrán. Viszont elkövettem azt a hibát, hogy előtte nem kötöttem ki a világítást. Most úgy néz ki, hogy nem működik az utastér- és csomagtér világítása. Mivel bent áll a kocsi a garázsban, és vak sötét van, nem tudom leellenőrizni; de reménykedhetek benne, hogy csak a biztosítékot kell cserélnem?
[ Szerkesztve ]
-
Sanki
addikt
Ebben a videóban a fószer valami fáziskereső ceruzát használ a fűtőszálak ellenőrzésére?
Valamit az ellenőrzés előtt a házra csíptet földelés miatt. -
joker91
tag
válasz diablo1984 #85635 üzenetére
Szia,
köszönöm a tippet. Figyeltem mostanáig és a fagyálló fogy...
Gondolom a radiátor hibás és ereszt valahol. Ennek cseréje mennyire bonyolult? Műszerfalat ki kell venni hozzá?
Próbáltam befeküdni, nézelődni, de sehol nem látok eresztést, ami látható műszerfal mögött. -
Sanki
addikt
válasz Tikakukac #85769 üzenetére
Akkor végülis olyan, mint a fázisceruza, csak kisebb feszkóra.
-
mohabá 007
aktív tag
válasz N.Ferry #85764 üzenetére
Az ECU jelez, hogy hiba van, és mindaddig jelezni is fog, hiába törlöd, amíg a hiba fennáll. Ha a hiba megszűnik jelezni se fog, kiütni se kell, majd elfelejti magától.
Ami biztos, nem a kicserélt görgővel lesz gond, annak nincs hibakódja, annak működését az ECU nem felügyeli. A hibakódot kell kiolvasni, és kiderül miért jelez.
(a szerelő meg menjen az annyába)[ Szerkesztve ]
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
Tikakukac
titán
válasz N.Ferry #85764 üzenetére
Kiütni majdnem leírtam kit kéne Ha már nincs hiba, eltűnik. Olajcserénél benzinpumpa reléjét kaptam ki és úgy forgattam kicsit a motort. Szépen sárgázott is egyet. Visszaraktam, beindult, eltűnt a jelzés. Ennyi. Ezeket ütni lehet, de olyan lesz, mint a lambdaszonda. Üthettem én 50-szer is, ha egyszer rossz volt
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
-
beg
veterán
Miután 3 szerelő 5 félét mondott, ezért feldobnám témának, hogy z14xe esetén (meg amúgy a többinél is) 2-es lambda fesz. hiba vállrándítós/fél évenként törlős vagy cserélendős kategória? Ugye ez már nem a leömlőnél van, hanem a katit figyeli, elvileg az ecu felhúzott orral tudomást sem szerez róla, csak bevillant egy sárgát.
Feleslegesen nem vennék 30-40 ezerért a csatakancába díszt, ezzel ráköltve a reálértékének 10%-át[ Szerkesztve ]
You are the result of 3.8 billion years of evolutionary success, act like it. Sarcasm is the body’s natural defense against stupidity.
-
Tikakukac
titán
Túlestem rajta. Ha más baja nincs, akkor cseréld bontottra. Én valami 10 fontért hozattam egyet angolból. Tök jó.
Viszont trükkös volt a köcsög, mert kettest jelzett eredetileg is, viszont a motor is erőtlen volt meg berángatott. Első csere után megjavult minden, második csere után pedig eltűnt a kód is.
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
-
beg
veterán
válasz Tikakukac #85776 üzenetére
Az egyes köszöni jól van, nincs más probléma vele. A bontottal úgy vagyok, hogy lehet holnapután bedöglik, én meg mászhatok megint a sárba 3m erőkarral a csőkulcson.
You are the result of 3.8 billion years of evolutionary success, act like it. Sarcasm is the body’s natural defense against stupidity.
-
Tikakukac
titán
Én meg úgy voltam vele, 4k vs 20-30-40-50k, úgy, hogy abszolút nem biztos nem-e vezeték gond, mérni meg otthon épp nem tudott senki... ennyit bőven megért.
Mondom az okosságot. Egyfelől: egyszer kell csak cserélni, utána rezes zsírral tekerd vissza és ne 3m erőkarral hanem 20Nm-el húzd le. Plusz másik titok: én tekertem már ki jobb oldalról kitekert kerék mellett is benyúlva, valamint még egyszer motorháztetőt felnyitva only Elég pöpec helyen van, ha már nincs berohadva, sima ügy.
[ Szerkesztve ]
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
-
HoaryFox
Topikgazda
No, maholnap megyek az autóért, kemény 160ezer forintos költségem lett az autón, kormánymű felújítás, 1 motortartó bak (azt mondta a szervízvezető, nagy sz*pás volt, sok csavar be volt rohadva, motortartó bakba bele is tört), lengőkar szilentek, egyéb apróságok plusz munkadíj.
Igen, megint megvan akkor az éves "nagyszervíz" (nagy = 100+ezer forintos)
"A wikipedia nem tudományos lexikon, hanem egy multiplayer módú notepad." by Pikari
-
beg
veterán
válasz HoaryFox #85779 üzenetére
Én is ma adtam be egy olajcsere+komplett testüregmotozásra.
A kormánymű nekem is már fáradt, majd kíváncsi vagyok mi a tapasztalatod a felújítás után. Neked volt már hangja (nyiszogó, ropogó, belül is jól hallatszódó)?You are the result of 3.8 billion years of evolutionary success, act like it. Sarcasm is the body’s natural defense against stupidity.
-
beg
veterán
bluetooth OBD2, droidos torque appal.
(#85783) 7Sony7: Nem, G. Nekem pont fordítva, melegben morog csöppet. De 90 ezer km-el ezelőtt már mondták, hogy készüljek a felújításra
[ Szerkesztve ]
You are the result of 3.8 billion years of evolutionary success, act like it. Sarcasm is the body’s natural defense against stupidity.
-
beg
veterán
válasz 7Sony7 #85786 üzenetére
Gondolom ugyanaz mint melegben
Szervómotor, fogaskerék, csapágyak, meg amit a mérnökök áldozatos munkával beleszuszakoltak, hogy ne rakott pótos IFA feelinggel kanyarodj.You are the result of 3.8 billion years of evolutionary success, act like it. Sarcasm is the body’s natural defense against stupidity.
-
Markizmark
addikt
válasz 7Sony7 #85788 üzenetére
Hidegen sűrűbb olaj, melegen pedig tágulhatnak annyit az alkatrészek, hogy eltűnnek a problémák. Az én autóm motorja pl hidegen hangosabb... pedig a hideg miatt sűrűbb olaj pont tompítaná a zajokat. Aztán bemelegszik és csökkennek a hézagok. Ilyesmi lehet az oka a kormányműved zajának.
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
beg
veterán
Amiért az enyém melegben. Hőtágulás mind a két véglet. Az egyiknél szűkebbek az alkatrészek, a másiknál tágabbak. De ropoghat pl. féltengelytől elkezdve, lengőkar szilenten át kutyacsontig minden, szóval szerintem vidd látó emberhez aki ért a lovakhoz.
You are the result of 3.8 billion years of evolutionary success, act like it. Sarcasm is the body’s natural defense against stupidity.
-
trialboj
őstag
2002es opel astra g ben mennyi időközönként kell vezérműszíjat cserélni? 4 éve vásároltam akkor cseréltek benne, a papíron azt írja 60.000km vagy 2 év, de ez a 2 én rettenetesen kevésnek tűnik, még a 4 is. Többnyire városban van használva.
Köszönöm
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
Szada85
aktív tag
válasz trialboj #85791 üzenetére
Szia itt motorkód alapján találsz némi infót: [klikk-katt]
-
Tikakukac
titán
Maga a hibakód amit kidob az mindegyiken ugyanaz lesz. Itt az érdekesebbek az élő adatok, a logolás valamint, hogy mihez férsz hozzá. Nyilván ebben opcom verhetetlen, a sima BT-s olvasok egy rakat dologhoz nem férnek hozzá.
trialboj: Az idő az idő. Ha megy, ha nem, öregszik a szíj.
[ Szerkesztve ]
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
-
Bitpalace
senior tag
sziasztok!
Valaki tudna érdemben segíteni G astra 1.7 dízel hogy kéne benne gyárilag lennie előfűtőnek? Vagy ha nincsen akkor utólag van rá mód és lehetőség beépíteni? Ha igen hol keressem a helyét? azt sem tudom hol kellene benne lennie de valaki mondta nekem hogy meg kell lennie a gyári helyének és csak be kell tenni.
Üdv!
-
Petyyyyy
addikt
válasz Bitpalace #85794 üzenetére
Úgy tudom ez egy ritkább extrának számít, általában 22DTH/DTR motorok kapták az Astrában, elvétve a 20-as motorkóduak. Megvan a gyári helye mégpedig a klímabox aljában. Este tudok képet küldeni, van otthon egy komplett klímabox egy előfűtővel.
Szemed az úton, pedál a padlón || Whatever, Im the star
-
beg
veterán
válasz HoaryFox #85796 üzenetére
Ja, az nekem is tűnöget, de azért szerintem felesleges 100k+ kiadni. Még 4 éve vettem egy literes GM szervóolajat hozzá 4-5 ezerért, azóta néha töltikézek rá, de olyan kevés megy bele, hogy még mindig van a pót olajból.
Amikor megvettem, porzott a szervótartály. Akkor mondták, hogy 117 ezerért felújítják.
[ Szerkesztve ]
You are the result of 3.8 billion years of evolutionary success, act like it. Sarcasm is the body’s natural defense against stupidity.
Új hozzászólás Aktív témák
- Summer Game Fest 2024 - Az összes bejelentés egy helyen!
- Computex 2024: bemutatkozott a Biostar alaplapok AMD-s zászlóshajója
- Eredeti játékok OFF topik
- Autós topik
- Motorola Edge 40 - jó bőr
- Xbox Series X|S
- SGF24 - Megjelenési dátumot kapott a Dragon Ball: Sparking! Zero
- Milyen légkondit a lakásba?
- Kínai, és egyéb olcsó órák topikja
- Bakancslista Route 66 Chicagótól Los Angelesig 3.
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs