- Fotók, videók mobillal
- VoLTE/VoWiFi
- Okosóra és okoskiegészítő topik
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Ezeket a telefonokat mutatják be az idei nyár folyamán
- Honor Magic V2 - origami
- Redmi Note 13 Pro 5G - nem százas, kétszázas!
- Huawei P30 Pro - teletalálat
- Samsung Galaxy A52s 5G - jó S-tehetség
- iPhone topik
Hirdetés
-
Szupervékony külsővel jöhet a Mix Fold 4
ma A Xiaomi viszont nem ezt, hanem a Mix Flipet hozhatja a nemzetközi piacra.
-
New York visszafogná a közösségi média algoritmusait
it A fiatalokat védenék azzal, hogy megtiltanák a tartalmak algoritmikus vezérlését a fiataloknál, szülői hozzájárulás hiányában.
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
-
Mobilarena
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Petyyyyy
addikt
válasz Skynet258 #86449 üzenetére
Majd referálj, kíváncsi vagyok hogy szuperál ennyi pénzért. Bár úgy tudom valami tanítást is el kell majd végezni(...?)
amargo - Fura, mert nem először gurultál ki, mégis megint rá lehetett csodálkozni az autódra. Legalábbis nekem sikerült. #alzheimer Neve pedig nincs, de a betegség valid.
beg - Félreértés ne essék! A szükségkerék az a virsli, aminek láttán azt hiszi az ember, hogy rögvest összerogyik az autó alatt. Keress nyugodtan teljes értékű kereket, mert simán befér a pótkerék helyére és nyilván jobba is jársz vele. A 185 és 195 széles gumik biztosan passzolnak, nagyobbat nem próbáltam még oda.
Szemed az úton, pedál a padlón || Whatever, Im the star
-
ArthurShelby
addikt
válasz amargo #86450 üzenetére
Na, igen, ha mentem volna, egy mindennapi használatos koszos autót vittem volna (bár múltkor is így voltam és nem lettem megkövezve). Tetszene, ha tisztább lenne, de annyi energiám/időm/esetleg kedvem nincs vele foglalkozni. A terv, hogy egyszer teljesen patika lesz az autó (megbízható karosszéria lakatos kerestetik, a sajátomban nem bízom meg).
"Örülök neki, hogy legkoszosabb autó díj nem lett indítva"
Pont ezt néztem a képeken (hátsó ablak), hogy van egy hasonszőrű, mint én.Szívesen megmutatom az autót valamikor, privátban megbeszéljük. (és a BT kütyü is kell )
@Szada85:
"szóval legközelebb nincs kifogás"
Mindenképp megyek, viszont jó lenne, ha legközelebb nem szerdán lenne (egyébként cirógatja a szívem/egóm, hogy hiányoztam/gondoltatok rám). Én már a következő tali időpontját várom.@Petyyyyy
Ha már mankókerék:
Anno úgy vettük az autót, hogy azt mondták, csak defekt javító készlet van. Aztán kiderült, hogy alul van egy mankó kerék is, a csomagtartóból kell kicsavarozni (ugyanígy van az A zafinál is), de szerencsére még sosem kellett, és túl nagy munka is lenne (olyan ez nálam, mint a hólánc: van de még sohasem használtam, és csak csak akkor teszem fel, ha már nagyon muszáj).Szerk: Kettős tömegű csere közeledik? [link] (első dízel autóm)
[ Szerkesztve ]
A rosszban mindig van valami megtévesztően jó, különben nem választanánk a rosszat
-
adorjant
senior tag
válasz ricsi8800gt #86446 üzenetére
Szívó oldalit hogy szerelted ki?
Annyit beszéltetek mostanság a szolenoid szelepekről,hogy én is nekiestem az enyémnek, szívó oldali INA, ránézésre 2-3 éves lehet, a kipufogó oldali még gyári lehetett,külsőre is viseltesebb Ezt kikaptam, levettem a szűrőt,és igen sokat javult a hidegindítás,sőt talán egy picit könnyedebben is mozog az autó azóta, de ezt még próbálgatom, aztán ezen felbuzdulva megnézném a másikat is, hátha rajta vana szűrő,viszont Zafirában nem nagyon van hely a tűzfel felől...
-
kazsolt
tag
válasz Markizmark #86448 üzenetére
de így működik
Y17DT akkor csak rádugom és kész. -
beg
veterán
válasz Petyyyyy #86452 üzenetére
Most is 185-ös van benne (a 4 téli szett egyike), de szelepes. Azért gondolkozom a tömör mankóban, hogy ne kelljen pár évente sem légnyomást ellenőrizni benne. (Persze miután kiebrudaltam a fölös plusz szettet.)
Az, hogy virsli, lesajnálom, 97 óta van jogsim, napi szinten vezetek de még egyszer sem volt defektem. Ha az elkövetkező 20 évben is ez lesz a tendencia, vagy esetleg megduplázódik ezen események száma, akkor is ki fogom bírni fél lábon vele a legközelebbi biztonságos helyre.
[ Szerkesztve ]
You are the result of 3.8 billion years of evolutionary success, act like it. Sarcasm is the body’s natural defense against stupidity.
-
Hali!
Van egy olyan gondom amire még nem találtam megoldást, látszólag minden jó de mégsem. 2001 Astra G caravan 1.8 autom.
Havonta egyszer gondolja magát az ESP és 60 felett (valamikor 80) elkezd villogni és enyhén de zavaróan fékezgetni. Korábban ajánlotta a szerelő hogy mérjük meg a kerékfordulatszám szenzorokat. Készültem ilyenre, így fogtam magam és amikor ezt csinálja félreálltam (nem állítottam le és még sebességből sem vettem ki) majd rányomtam egy op-com-ot és felvettem a kerékfordulatszám mérő értékeit azaz mindent ami azon az oldalon van. Így lett egy rakás csv-m amit kielemezve nem látszik semmi rendellenes. Minden szenzor jól mér, azaz a jobb hátsó néha néha 0-1km/s-el kevesebbet mutat egyenesen haladva is.
A vicc az hogy amikor az opcom felcsatlakozik az esp részre akkor a hiba megszűnik és nem is jön elő. Tehát diagnosztika alatt nem fékezget csak világít folyamatosan az ESP és ABS. Diagot levéve elalszanak a lámpák. Valamint ha újraindítom a kocsit akkor is megszűnik a hiba szóval nem szenzor hiba hanem mintha az ECU lenne szar. Hibakód persze nincs semmi. Egyedül annyit sikerült hibakódot csinálni hogy fékezéskor full padló gázt nyomva egyszer kidobta a kerékfordulatszám tartományon kívül esik hibát és az ESP ilyenkor kikapcsol (világít az ABS és ESP lámpa is) de ezt kétszer tudtam előidézni.
Az ESP és ABS is működik, egyiket egy vízátfolyáson sikerült kivillantani nagy gázzal a másikat meg erős fékezéssel. Maga a fő hiba leginkább sok városozás után másnap jött elő hidegen, országúti napi bejárásnál szinte sosem!
Korábban azt hittem hogy összefügg a kormányszög jeladóval és fogattam össze vissza de az sem egyértelmű.
Illetve még annyi hogy az esp hiba volt hogy teljesen magától pár kanyar után megjavult menet közben.
ECU-ra gyanakszom mert restartkor megjavul. Hibakódom csak lambda szondára van, azt cserélem majd valamikor.
Az a gond hogy ugyan hiába nagyon ritka amikor csinálja de eléggé kellemetlen tud lenn hogy ilyenkor félre kell állnom és elcseszni perceket a restartal.
Hogyan tovább?Vintage Story PH szervere újra fut!
-
Tikakukac
titán
válasz stickermajom #86459 üzenetére
Mert profitorientált?
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
-
adorjant
senior tag
válasz ricsi8800gt #86460 üzenetére
Az tiszta sor, csak sokkal kevesebb hely van ott matatni, azért kérdeztem
-
Tikakukac
titán
válasz stickermajom #86463 üzenetére
Plusz ott gumit is venni. Na ott vannak csak árrések
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
-
Petyyyyy
addikt
Úgy fest a vigyázznyitvaazajtó jelzőfény [link] és #ytalert! projekt nem olyan egyszerű, mint reméltem.
Ahogy az a posztban olvasható, elég rövid ideig volt gyártósoron ez a fícsör, az utólagos beszerelés pedig vér macera - meg kellene vágni az ajtót. A kutatás folyik tovább.Szemed az úton, pedál a padlón || Whatever, Im the star
-
BaKeSZ87
senior tag
Y20DTH szívócsonk takarítás elvégezve.
Kedden az utcán 4 óra alatt sikerült. Aki ilyesmin gondolkozik, hogy maga megcsinálja, azt mondanám inkább keressen egy szerelőt aki elvállalja. Überszopás, főleg, hogy 2007-ben voltak utoljára levéve a nagynyomású csövek az adagolóról. Vettem fékcsőkulcsot ( 17-es kell hozzá ) plusz volt két csillag-villás kulcsom, az egyik csillag részéből kivágtam egy darabot, hogy rá tudjam dugni a csőre, és úgy lelazítani, nagyon kevés hely van, az anyák persze jól rá voltak szorulva az adagolóra, nem volt egyszerű művelet az eltávolításuk. Jól jött volna pár új rézbevonatú anya, muszáj voltam a régieket visszarakni, kettő úgy rá volt rohadva a tőcsavarjára, hogy kitekerte azokat. A pillangószelepek, és mellettük a szívócsatornák eléggé tökig voltak koksszal, csavarhúzóval le tudtam kaparni nagy nehezen, aztán gázolajos csiszolópárnát ( skót szivacs, majomszőr, ki hogy hívja) használtam takarításhoz. A vákuum dugattyú ami mozgatja a pillangószelepek tengelyét tele volt olajjal, az EGR szelepben is szokott lenni. Ez mennyire normális? Van helye a vákuum rendszerben olajnak? A vákuumpumpában valami kenés kell, gondolom. -
Tikakukac
titán
-
Sanki
addikt
Az alábbiak szerint működik jól a levegőkeringtetés állítása?
Külső levegő bejöhet
Csak belső levegő keringtetése. -
Petyyyyy
addikt
válasz BaKeSZ87 #86468 üzenetére
Mennyire normális..? Nem az. Vagy turbónál vagy kartergázszürőnél a levegővel együtt eljut odáig az olaj. Ugye "normális" esetben a képen látható száraz koksz lehetne csak a szívósorban.
Érzésre milyen tisztítás után?
Tikakukac - Vagy vegyél pár dl gázolajat és akkor rögtön az EGR-t is leszedheted és beáztathatod.
[ Szerkesztve ]
Szemed az úton, pedál a padlón || Whatever, Im the star
-
BaKeSZ87
senior tag
válasz Petyyyyy #86471 üzenetére
Messze nem nézett ki ilyen rosszul a helyzet. Meg is lepődtem kicsit, azt mondta az előző tulaj, hogy még soha nem volt takarítva. A MAP szenzornál volt a legtöbb koksz a fedélben. A csatornáknál ott volt több koksz ahol ténylegesen van pillangószelep és nem csak a tengely megy keresztül.
Mivel nem volt olyan nagyon durván lekokszosodva így nagy különbség nincs, kisebb fordulaton ( mielőtt működne a turbo ) kevésbé "fuldoklik" talán és minimálisan jobban veszi a fordulatot.
Ja és a művelet után baromi nehezen indul be először, mivel tiszta levegő a rendszer, pedig van pillanatok alatt berakható kézi pumpám amit pumpáltam is serényen.Az üzemanyagszűrő ház levegősödését így oldottam meg:
Valami Ford gázolajszűrő plusz e-bayről rendeltem gyorscsatlakozót.[ Szerkesztve ]
-
siletto
tag
Sziasztok!
Egy rutin szereléssel kapcsolatban kérnék segítséget, így nem is húznám nagyon az időt.Szóval a hiba jelensége: 2004-es G Astra, Z16XE motorral, a hűtővíz nem melegszik be.
10km alatt sem melegszik be, ezután is hiába megyek vele akármennyit, terheléstől(sebességtől) függően beáll a víz egy egyensúlyi 70-74°C-ra, fűtés nélkül, és meg se moccan. Mutató és OBD kütyü is ennyit mutat. Fűtés nagyon gyenge, klíma szuper. Azonban ha megállok, alapjáraton rögtön megindul felfelé, egykét percen belül már 85-90 fokig.
Arra gyanakszom, hogy a termosztát bekrepálhatott, mert az ősrégi 1.6-os F astra 3km után már 90fokot verdesi, ez meg nagyon nem. Lehet hogy hónapok, talán évek óta ilyen, csak senki nem foglalkozott vele eddig.A kérdésem az lenne, hogy pontosan hogyan, meddig kell leengednem a hűtővizet a rendszerből, ha cserélni szeretném a termosztátot? Másfél éve volt motorgenerálon az autó, ezmiatt jó a fagyálló benne, újra cserélni nem szeretném, leengedném amennyit kell, aztán visszatenném bele, ha nem látok benne nagy koszt.
(végre egy javítás, amivel meg tudom magyarázni miért kellett annyi pénzt szerszámra költeni )
Köszi előre is!
-
Szada85
aktív tag
válasz bognar110 #86442 üzenetére
Az Insigniáknak van néhány véleményes jellemzöje, ami miatt eléggé megosztja az embereket.
Ami tény, hogy az Opel azon korszakában született, amikor eléggé szenvedtek az autóik a saját tömegükkel, így az Insignia is elég súlyos egyéniség. Ami aztán befolyásolja a menetteljesítményeket is, és a fogyasztást is. A beltér szükösségére is gyakran van panasz, bár ez emberfüggö persze.A 2.8-nál (bár én az OPC variánsról olvastam többet, a motorkód eltér, de az alapjai azonosak) volt gond a korai évjáratoknál a vezérmülánccal, de ezt egy vásárlás utáni cserével meg lehet elözni persze. Elöfordul a leömlökkel gond, azok töcsavarjai törhetnek el, így kifújhat a kipufogó. A 2.8-at csak 4x4 hajtással lehetett venni, annál a Haldex rendszerrel ugyancsak elöfordulnak gondok.
A 2 literes turbósról kevesebb rémtörténet kering, abból is van 4x4-es, a fenti érvényes rá, és van sima elsökerekes. Az elsö évjáratoknál itt is volt némi láncmizéria, cserélni kell, és akkor nem lesz gond.
A fogyasztásuk az motormérethez képest nem csekély (ahogy írtam, a tömeg sokat ront ezen), a 2 literes is bekér 10-13 litert könnyen, a 2.8 pedig 12-17 litert is 100km-en.
-
Szada85
aktív tag
válasz amargo #86450 üzenetére
Szerintem - részemröl - semmi akadálya a próbaútnak sem, késön jutott eszembe nekem is, hogy felvessem a témát, de legközelebb pótoljuk.
@legelek: Akkor igyekszünk úgy szervezni, hogy csütörtök legyen mondjuk. A péntek nem jó opció, mert ha valaki családi ramazurit tervez a hétvégére, abba már belelóg a péntek is, így ezért szoktuk a kedd-szerda-csütörtök háromszög közül becélozni valamelyiket. Én legközelebb december végén, a két ünnep között Leszek otthon - ami tudom, persze, megint elég necces a családi programok végett -, így valamikor akkor lehet mód a következöre.
-
-
mohabá 007
aktív tag
válasz amargo #86450 üzenetére
"....A sziszegő/szuszogó hangot pedig vadászom, nem tudom továbbra sem mi lehet...."
Itt nézted már?[kép]
"...Szelepfedél cserével lehet a lyukas szimeringet orvosolni, azt már tudom: [link]..."
Ha a pénzednek ellensége vagy: igen. 65000Ft
A szelepfedél membránja átszakad, és ekkor van a gubanc.Ez a membrán a szelepfedélből [kép] kiszerelhető,[kép],[kép], és csak membránt kell keresni a net-en.
[kép]
[kép]. Zsebbe marad közel 60000FtMurphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
Szada85
aktív tag
válasz HoaryFox #86478 üzenetére
A 2 literesröl nem nagyon olvastam, a 2.8-as blokk maga ugyanahhoz a motorcsaládhoz tartozik (GM High Feature Engine, LP9 ahogy itt van , aztán persze van sok fejlesztés a motor többi részén, más a turbó, a szelepvezérlésben is van eltérés, ha jól olvastam.
De kívülröl ránézve elég hasonló a két motor. -
diablo1984
veterán
H astra fékolajánál van bármi speckós előírás vagy dot 4 és annyi?
-
amargo
addikt
válasz mohabá 007 #86480 üzenetére
Köszönöm, a pénzem ellensége nem vagyok, viszont a membrán maga nem cserélhető, ha jól tudom ahhoz a fedőt kell kifúrni, ami nekem azért furcsának tűnik.
Siletto: erre már nem emlékszem, hogy le kell-e engedni.
“The workdays are long and the weekend is short? Make a turn! Bike every day, bike to work too!”
-
ricsi8800gt
addikt
Na hát ahogy ki lettek cserélve a szolenoid szelepek és szűrő nélkül tettem vissza őket nekem továbbra is van traktor hang napi első induláskor,Lehet a 10W40 olajat kellene le cserélni valami 0W-s re nem tudom,azért kevesebb ideig zakatol mind előtte.Csak most volt olaj csere és nem szívesen cserélném le
Opel Astra H Caravan 2007 Z16XER,Ford Focus 1.6.07.KTM EXC 250.07
-
repvez
addikt
Használati utasítást magyar nyelven honnan lehet letölteni? meg csak fő tipusokonként van kiadva, vagy felszereltség függő?
Mert a sok intelligens kütyüt jobb lenne ha magyarul is el tudnám, olvasni, hogy mit hogyan lehet beállítani használni meg , hogy milyen olajak folyadékok egyéb csere alkatrészek kellenek .
-
diablo1984
veterán
válasz ricsi8800gt #86484 üzenetére
10w 40-et eleve nem kellene bele sem rakni, 5w30 való bele!
-
Klemens
őstag
Sziasztok!
Astra J 1.6 Turbo + automata.
Hasznos vélemény?
Ha valakinek akadna és meg is osztaná velem, azt köszönöm!"A tegnap már történelem, a holnap még rejtelem, de a ma...adomány!"
-
Tikakukac
titán
válasz ricsi8800gt #86484 üzenetére
Nem bele való viszkozitású olajtól mit vársz?
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
-
ricsi8800gt
addikt
válasz diablo1984 #86486 üzenetére
Opel Astra H Caravan 2007 Z16XER,Ford Focus 1.6.07.KTM EXC 250.07
-
-
Petyyyyy
addikt
válasz Luck Dragon #86490 üzenetére
Viszont ha jól emlékszem nem automata.
Szemed az úton, pedál a padlón || Whatever, Im the star
-
-
ricsi8800gt
addikt
válasz diablo1984 #86486 üzenetére
5W30-bol melyik ?
Opel Astra H Caravan 2007 Z16XER,Ford Focus 1.6.07.KTM EXC 250.07
-
válasz ricsi8800gt #86493 üzenetére
Mióta van az autóban 10W 40-es olaj?
A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.
-
ricsi8800gt
addikt
válasz Luck Dragon #86494 üzenetére
2 hete kb.amúgy baja nem lesz tőle szerintem
Opel Astra H Caravan 2007 Z16XER,Ford Focus 1.6.07.KTM EXC 250.07
-
Tikakukac
titán
válasz ricsi8800gt #86495 üzenetére
Így vélekedett a márkaszerviz is anno. Nos, nem lett igazuk
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
-
diablo1984
veterán
válasz ricsi8800gt #86493 üzenetére
Dexos 2-őt támogassa és ennyi! De nem 10w40!
A vezérlés módosító kerék is olajnyomással hangol, ha vastag az olaj, akkor idő kell neki, hogy az olajnyomás elérjen addig, azért tud addig traktorozni a motor! -
Lajos1966
tag
válasz diablo1984 #86486 üzenetére
Meg 0W30,0W40 és 5W40!A lényeg a Dexos2!
Nem értem,hogy alakult ki az a teljesen téves szemlélet,hogy a H Astrába csak 5W30-as olaj tehető.Nem olvassa senki az autó használati utasítását?
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs