- MIUI / HyperOS topik
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Samsung Galaxy Watch5 Pro - kerek, de nem tekerek
- iPhone topik
- Mobil flották
- Samsung Galaxy A55 - új év, régi stratégia
- Hat év támogatást csomagolt fém házba a OnePlus Nord 4
- Poco F6 5G - Turbó Rudi
- Milyen okostelefont vegyek?
- Redmi Note 13 Pro+ - a fejlődés íve
-
Mobilarena
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
nyemi
csendes tag
válasz mohabá 007 #85198 üzenetére
Szia.
"Tegyük helyére a dolgokat. Kezdésnek egy kis olvasnivaló:[link]"
Na ez az én is ebből gondoltam, hogy elméletileg minden olajszűrőben van visszafolyás gátló szelep.
Írtam is az olajdokinak a Hengst szűrő képét csatolva , de sajnos ez a kérdés még rajta is kifogott, mert nem válaszolt.
Amúgy túlnyomás szelep, hogy nincs az nem baj mert van a olajszűrő alatt a blokkban.
A menetes csonktól jobbra látható.
"Jelzi, fel is van téve a szűrő felépítése,de mivel a szűrő felépítése azonos,ezért nincs külön mindegyik tipushoz odabiggyesztve."
Egy precíz katalógusban minden benne van (Mann az). Ha kicsit elmerülsz benne és csak egy pár keresési feltételt adsz csak meg, láthatsz olyan szűrő típust, ami két visszafolyás gátló szeleppel rendelkezik, amúgy meg még azt is jelzi, hogy a bypass szelep nyitási nyomása mennyi. Szóval ha nem jelez szelepeket a szűrőben az nincs is. Ha nem hiszed, olajcserédkor vágd szét és megtudod .
Inkább ugye az lenne itt a kérdés: Kell e egyáltalán? Nincs e az C14NZ-X14NZ motor rendszere úgy kialakítva hogy ne is keljen? Az utolsó képemen látszik , hogy az olaj szűrőbe felülről ömlik bele, ez biztosítja hogy a szűrő ne ürüljön ki. De mégse, mert a menetes csonkon keresztül ki ürülhet a főtengely csapágyak fele, ha meleg a motor és egy kicsit hígabb olajat használunk (Pld:5W40-est). Persze így már megszakad az olaj folytonosság és a szivattyú fele is vissza fog folyni ami a csőben van. A Szóval szerintem régen olyan szűrő anyagot (vastagabbat-sűrűbbet) használtak ami ezt meg akadályozta, meg persze az olajok is hígabbak manapság. Ezért már kell a visszafolyás gátló szelep, mert már olyan szűrőt és olajat se kapsz mint régen.
Ezért javasoltam ennek beszerzését. Ezzel aztán felcsavarható az előzőkben linkelt szűrő amiben benne levő szelep megfogja felezni az olajat a csatornákban. Az olajszivattyú felé lefolyó olaj, nagyobb súlya miatt le zárja a szelepet evvel meg akadályozva a főtengely felé való olajkiürülést is.
"Csakhogy ne legyen hiányérzeted,neked csináltam: "
Nagyon köszönöm a fáradozásodat ,sajnos csak egy baj van vele, hogy nem fedi a valóságot.
Megtévesztő lehet más számára.[ Szerkesztve ]
-
Tikakukac
titán
No, hát szakszervizek, még jó, hogy vagytok. Szóval nem raknak fel vezérlés cserénél egy 1000 forintos új tömítést sem, főleg nem egy kicsit márkásabbat... óóóó, nem. Helyette megy a paszta mint a barom.
A TIS szerint ez egy 10 perces művelet. Meg tudok erősíteni, ha nagyon precíz valaki akkor sem több nyomatékolásokkal és szelepfedél kimosással sem 30 percnél. Viszont így csináltak nekem egy 3 órás munkát összesen, mert a hengerfej és a szelepfedél is tiszta paszta volt. Előírás szerint 2mm-es csíkot kell húzni a vezérlés fedele és a blokk találkozásánál, ami úgy 2-2cm-t jelent. Mindenki eldöntheti, hogy ez vajon milyen minőségi munka volt:
És tiszta retek minden ofc. Egy olajcsere tutira el volt kuffantva. Most azon agyalok kapjon de innentől mosót és ultra rövid olajcseréket vagy hengerfej le és teljes takarítás. Szóval ja. Ma megint a kontárok miatt ment el a fél napom.
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
-
diablo1984
veterán
válasz Tikakukac #85203 üzenetére
Nekem ugyanígy nèzett ki a motor belül, valszeg kimaradt efy olajcsere ès kb 3-4 èvig nemt a verda egy olajjal, az olajsáros trutyi be volt állva minden nem "használt" sarokban ès a kartergáz visszavezetès el volt dugulva a kocsonyás olajsártól. Szelepfedèl le, kitakarítottam ès kapott új tömítèst, olajkekhő le ès kipucol ès kapott új tömítèst! Azóta tiszta ès eltűnt a fekete olaj a blokkból! Amúgy a teknőben csak a fekete olaj volt, de az olajszivattyú szűrője tele volt kis göbökkel, ami nem ártott, hogy ki lett takarítva!
-
Tikakukac
titán
válasz Magnum_ #85204 üzenetére
Haham szép lenne. 50m-100m-300m, na ilyenek. Nonstop olajcsere lesz, szerintem most plafon 10k-ra rakom, ha ilyen marad még lentebb.
diablo1984: Még van pár rönk amit fel kell hasgatnom, utána be lehet állni a verdával és megejtem azt is. Utána meg közös szerelés és jöhet egy új vezérlés.
[ Szerkesztve ]
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
-
-
mohabá 007
aktív tag
..."Csakhogy ne legyen hiányérzeted,neked csináltam: "
Nagyon köszönöm a fáradozásodat ,sajnos csak egy baj van vele, hogy nem fedi a valóságot.
Megtévesztő lehet más számára..."El kell,hogy keserítselek,ugyanis amit leírtam, az utolsó szóig igaz.
Túlnyomásszelep ( olajnyomás szabályozó szelep) valóban van az olajszivattyú nyomóoldalán. Amikor túl nagy az olajnyomás, akkor nyit a szelep, és az olajnak egy része visszafolyik az olajteknőbe.
Így néz ki:[kép]".(I).Az utolsó képemen látszik , hogy az olaj szűrőbe felülről ömlik bele, ez biztosítja hogy a szűrő ne ürüljön ki. De mégse, mert a menetes csonkon keresztül ki ürülhet a főtengely csapágyak fele,(/I).."
Waze! Nem, nem, nem!!! Az olaj visszafolyását az olajszűrőben lévő visszafolyás gátló szelep nem engedi visszafolyni!! Ha ez nincs az olajszűrőben, mindegy honnan, milyen irányból ömlik bele, mivel nincs ami elzárja az olaj útját, az az olajteknőbe köt ki.
".(I).Szóval ha nem jelez szelepeket a szűrőben az nincs is.."
Ezt rém egyszerű ellenőrizni.Az olajcserét a szűrő kiszedésével kell kezdeni.Ha a kiszedéskor folyik az olaj a blokkból, (fog) akkor mégiscsak vannak benne szelepek.
Sok fórumtársnak fémházas olajszűrő kell a gépébe,de még senki nem kifogásolta,hogy nem jó,nem belevaló,stb, de ezekszerint mindenki kasu, mert a gyári követelményeknek megfelelő szűtőt tette bele, ami szerinted nem is jó, mert bla,bla,bla...De ha ennyire vágod a témát, minek kérdezel?
(Uff én beszéltem)
[ Szerkesztve ]
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
speedernet
aktív tag
Üdv urak.
Kérdésem az lenne hogy tapasztalatok alapján melyik olaj a legjobb a Z16XER (igazábol f16d4, de ugyan az) motornak?
Jelenleg 5w30 Eneos van benne de lehet jobb lenne az 5w40 vagy a 0w40.Köszönöm szépen
-
zolikaDB
veterán
Sracok!
Ordenare nagy eso Hajdu-Biharban, mi a fouton poroszkalunk. Z14XE G sedan. Hatalmas viz az uton.
A toltes ikon 2x villant fel, 1-1 masodpercre.
Majd itthon falun mentem vele, nyikorgas (gondolom generatorszij), majd toltesikon villanas.
Mi ez? Miert? Mit vagy mit ne csinaljak?
(generator 1 eve Bosch alaktreszekkel felujitva, akksi fel eves Banner 70Ah) -
adorjant
őstag
válasz diablo1984 #85213 üzenetére
Jaja,feszítőt pár évente lehet cserélni Szíjat sem árt kétévente.
-
7Sony7
addikt
-
nyemi
csendes tag
válasz mohabá 007 #85210 üzenetére
"Waze! Nem, nem, nem!!! Az olaj visszafolyását az olajszűrőben lévő visszafolyás gátló szelep nem engedi visszafolyni!!"
Úgy látom csak ragaszkodsz ahhoz, hogy van visszafolyás gátló szelep szűrőben.
Még linkel megpróbállak meggyőzni:[link]
De végül is, nem is neked akarok én segíteni, hanem vebbful 3 éve fennálló problémájára:[link]
Úgy érzem leírtam már a megoldást, ezért nem koptatom, tovább a billentyűzetemet.
Ajánlom magamat.Üdv nyemi
-
pvt.peter
őstag
Sziasztok,
Megint zaklatnálak titeket a cigarettagyújtós biztosítékos problémámmal.
Van esetleg vmilyen eszköz amivel kitudom deríteni, hogy mennyi eszköz meghajtását bírja el egy Opel Vectra C (2004) -ben levő cigarettagyújtó?
Van egy dashcamom ami egy USB csatlakozóval rendelkező FM transzmitteren keresztül kapja az áramot a cigarettagyújtóból.
Eddig tök jól szuperált minden, tehát ment a kamera, majd amikor zenét akartam lejátszani a transzmitteren keresztül, kiégett a cigarettagyújtó biztosítéka.
A kérdésemet még azzal egészíteném ki, hogy akinek ugyanilyen autója van, az hogyan oldja meg több eszköz áramellátását az autóból?[ Szerkesztve ]
Ez egy .50-es rombolópuska, elég szép visszarúgással.
-
Tikakukac
titán
válasz pvt.peter #85218 üzenetére
Még eszköz sem kell hozzá. Szépen összeszámolod hány A összesen amit rá akarsz dugni és megnézed mekkora a bizti. Ha több, mint amennyi a biztire van írva, akkor bukta. Ha kevesebb, de kiég, akkor viszont az eszközöket kéne megnézni meg a foglalatot.
Nekem ki lett szedegetve minden cuccnak biztitáblából extra kraft. De esetedben röhögve kéne mennie mindennek. 10-15Aa azért van a szivarban, te ennek a közelében sem vagy.
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
-
toth_janika
őstag
-
pvt.peter
őstag
válasz Tikakukac #85219 üzenetére
Én is így gondoltam, ahogy írtad a hsz-ed első felében.
Egy 30 amperes biztosíték felel a cigarettagyújtóért ha minden igaz (a hátsó üléseknél levő kiegészítő foglalat pedig 15A -es).
Xiaomi ROIDMI 3S FM transmitter: a két USB port egyenként 2,4A áramot képes leadni, a kettőt együtt használva 3,4A a maximum.
Xiaomi 70 Mai dashcam: ha jól értelmeztem akkor 1,5A -t képes leadni.
Tehát összességében max. ~5A menne át a 30A -es biztosítékon.(Valószínűleg az lesz a baj amit toth_janika kolléga írt a #85220 hsz-ben.)
[ Szerkesztve ]
Ez egy .50-es rombolópuska, elég szép visszarúgással.
-
pvt.peter
őstag
válasz toth_janika #85220 üzenetére
Hm, könnyen meglehet hogy ez történt. Gyújtás alatt húztam ki, majd dugtam rá a Roidmit.
Neked is 3S van?Van vmi ház barkács módszer amivel biztonságosan odalehetne rögzíteni a foglalathoz a transzmittert?
Ez egy .50-es rombolópuska, elég szép visszarúgással.
-
Tikakukac
titán
-
athomi
veterán
válasz Tikakukac #85226 üzenetére
Még jó hogy a szervizfüzet alján ott van, hogy mit szabad beleönteni. Mondjuk az se rossz hogy 25.000 km után mindössze csak egy fékolaj cserét kapott az autó a 10W40-es olajcseréken kívül.
Uncsim az Octáviájában megjelölte a szűrőket, szépen ki is számlázta neki a szakszerviz a cseréket, csak a jelölés maradt a helyén.
[ Szerkesztve ]
-
Tikakukac
titán
válasz athomi #85227 üzenetére
Ugye mekkora poén? Csak nem tudok rajta röhögni. sajnos.
Ó igen, pollenszűrő véletlenül pont ugyanott tud fekete kis ikszet felrajzolni magára gyárilag, mint amit én. Micsoda véletlenek.
Erről ugatok. Egészen addig, amíg az elvben etalon, kiemelt, mindenben leglegleg nevet elbíró szervizek ilyet el tudnak játszani, addig általánosítás lesz és nagyon helyesen is teszik az emberek, hogy bizalmtlanok és kutyáznak. A képlet egyszerű: ha valaki ilyennel lebukik, pároslábbal rúgni ki a parasztot amelyik csinálta és romosra büntetni a szervizt. Ennyi.
Ma rájöttem, hogy gyanúsan az előző f@sz szerelő számlájára mehet egy féltengely is. 2 hónapot legalább ment a kocsi nyitott gumiharanggal és kattog a drága kanyarodva az hamarosan kukás. Éljen, éljen!
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
-
Sanki
addikt
Otthoni autószereléshez ki milyen nyomatékkulcsot használ?
Motor körüli szerelésre gondolok, kerékcsere nem lenne.Hirtelen pl. ezen akadt meg a szemem.
Vagy érdemesebb a minél kisebb nyomatékos felé elmenni a "finom szerelésekhez"? -
Tikakukac
titán
Ezen nekem is megakadt a szemem, mert ez így tutira felejtős.
Én digitális adaptert használok. Atompontos és nincs gond a szétrepülős gagyi lekattanós résszel sem, amin elvérzik kb. minden olcsóbb változat.
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
-
Skynet258
veterán
Na megoldottam a számomra egyik legnagyobb problémát a Zafira esetében, a telefonról történő zenelejátszást. Itt ugyanis kihagyták azt amit a kevesebbe kerülő Ceed alapból tudott, hogy Bluetooth-on átjátsszak zenét. Megszoktam, Spotiy be, és mehet a music. Néztem kábellel, hát a minőség elég kuka volt, meg a franc akarja mindig dugdosni a jack-et. Vettem egy Xiaomi ROIDMI 3S-t, így lett egy fasza szivargyújtóm 2 USB-vel, és ugye van benne FM transmitter is. Kompakt kicsi olcsó, mondjuk a hangminőségtől féltem, mert páran írták hogy sistereg, zajos meg nem találnak csatornát neki.
Alapból a 96.4-re van belőve de ugye az a Rádió 1, néha az is megy így áttettem 96.7-re. Hát azt kell mondjam kiváló, eddig nem voltam elájulva a hangszóróktól, ezzel most baromi jól szól minden, és még csak nem is prémium Spotify-om van...
Szóval részemről ajánlott kis cucc autó "okosításra". -
Skynet258
veterán
válasz ArthurShelby #85232 üzenetére
Nekem oda csak a tárca szokott kerülni így még pont jó. Nincs elég tároló ígyis ebben a nyomorult Zafiban? De amúgy most jutott eszembe hogy van hátul is szivargyújtó, igaz ha oda dugod akkor a töltő része már csak hátra lesz jó, de a Transmitter jó lenne úgyis (sőt, még közelebb van az antennához onnan).
[ Szerkesztve ]
-
farkas-j
őstag
válasz athomi #85227 üzenetére
Mivel az autóm garanciális (még 2 évig), így kénytelen vagyok egyenlőre márkaszervízbe vinni. A disznóságok kiküszöbölése végett minden anyagot (olajat, szűrőket) én viszek, és ott állok az autó mellett, hogy biztosan belekererüljön amit vittem. Sajnos nincs jobb megoldás Ismeretlenekben nem bízom! Utána majd megy a baráti szerelőhöz, benne tökéletesen megbízom, nem kell ott állni mellette.
[ Szerkesztve ]
Segédletek LG TV-khez: http://goo.gl/Brr7V4
-
amargo
addikt
válasz Skynet258 #85231 üzenetére
Én most a kocsiba egy ilyet használok: [link]
Nekem bőven megfelelő a zenei minősége. Most olvastam bele a cikkbe. Oreo alatt simán látszódik a töltöttség (kocsiba ez szerintem mind1) nexus és iPhone al egyszerre simán megy.
Előtte egy uGreen volt, azt akar oda is tudom adni, aki kéri. [link][ Szerkesztve ]
“The workdays are long and the weekend is short? Make a turn! Bike every day, bike to work too!”
-
-
farkas-j
őstag
válasz Tikakukac #85237 üzenetére
Nálam szerencsére ebből nem volt gond. Nem problémáztak az anyagon. Gyári szűrőket és még olajleeresztő tömítést is vittem. Az olaj az Opel előírásának megfelelő Dexos2-es minősítésű Castrol Edge 0W40-es. Annyi megjegyzésük volt, hogy a hozott olaj miatt az elhasznált olajra környezetvédelm díjat is felszámolnak (4000Ft). Ha valami gond lenne, az olajra és a szűrőkre nem verhetik rá, mert hivatalos forgalmazótól van számlával, és az Opel előírásainak is maradéktalanul megfelelnek.
Segédletek LG TV-khez: http://goo.gl/Brr7V4
-
Tikakukac
titán
válasz farkas-j #85240 üzenetére
Naná, hogy nem problémáztak. Az majd akkor lesz ha gondod van. Nem egy ilyen sztorim van, hogy kezdődik a mutogatás a szerviz és a termék forgalmazója között, hogy ki miért nem felelős. Ilyenkor az ügyfél beragad a 2 oldal közé és néz ki a fejéből. Szakvéleményem is van egy ilyenről, ami szervizt marasztal el hibás beépítés miatt. Ügyfél pedig kenheti a hajára a szerviz vállát vont.
Na, így működik a dolog.
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
-
-
amargo
addikt
válasz ArthurShelby #85238 üzenetére
Mikrofonos verziót rendeltem, csak abba nem gondoltam bele, hogy ebben az esetben csak a BT mic-et használja, ami meg lent van a sebváltó környékén.
“The workdays are long and the weekend is short? Make a turn! Bike every day, bike to work too!”
-
peppe79
senior tag
Sziasztok!
Tudom, hogy borzasztó bárgyú kérdés lesz, de nem volt még klímás autóm: hogyan célszerű a manuális klímát használni elinduláskor és leálláskor?
Induláskor 1-2 percig nyitott ablakkal közlekedni, azután a ventilátort közepes fokozatra (2-3) állítani, és néhány percig a belső levegőkeringetéssel járatni a klímát?
Megérkezés előtt pedig 3-5 perccel hamarabb, kikapcsolni a klímát, és hagyni járatni a ventilátort?
-
proof88
addikt
válasz peppe79 #85245 üzenetére
Nekem is idén lett klímás autóm, én is ezeket a szabályokat tartom be ha klímázok.
Viszont nálam automata klíma van, bekapcsoláskor max fokozaton tolja a ventit egy ideig, hiába magas hőmérsékletet állítok be. Igaz, még így is elég nagy volt a különbség a kinti és benti között. 27 fokot állítottam bentre, 35+-os kánikulában. Többet nem tudok mert akkor meg kb mintha fűtene. -
peppe79
senior tag
válasz proof88 #85246 üzenetére
Köszi! Tkp. inkább a klíma leállítása foglalkoztat jobban, hogy megérkezés előtt elég-e az a 3-5 perc klíma nélküli üzem, és hogy szükségszerű-e ilyenkor a ventilátort továbbra is bekapcsolva hagyni?
A másik, hogy - mivel ritkán használjuk az autót - elegendő-e klíma havonta egyszeri, 5 perces járatása?
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: HC Pointer Kft.
Város: Pécs
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest