- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Samsung Galaxy S24 - nos, Exynos
- Redmi Note 12 Pro - nem tolták túl
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Milyen okostelefont vegyek?
- Samsung Galaxy S21 Ultra - vákuumcsomagolás
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Honor Magic5 Pro - kamerák bűvöletében
- Magisk
- Késik a következő S24 Ultra kamerafrissítés?
Hirdetés
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Gray Zone Warfare - Napokon belül kiderül, hogy mikor indul a korai hozzáférés
gp A jelentések szerint a zárt tesztek sikeresek voltak, hamarosan még többen belevethetik magukat a programba.
-
Rossz üzlet az EV-kölcsönzés
it Küszködik az EV-kölcsönzés miatt a Hertz Global, még több EV-t adnak el.
-
Mobilarena
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
Ebit
addikt
válasz tibi666 #3403 üzenetére
Ez azért nem igy van./nyilván a beirt progi is meghatározó/
A leirtakból egyértelmű,hogy az tökéletes,amikor az autó meglévő paramétereit folyamatosan, mérve,ellenörizve a beépitett alkatrészeknek , az autó aktuális állapotának figyelembevételével végzik a teljesitménynövelést igazolható modon,de ez komolyabb felkészülést,berendezést igényel./jó fékpad telepitése+folyamatos ellenőrzése,sem két fillér/
-
tibi666
senior tag
ezek a tuningboxok lényegesen kevesebb paramétert tudnak állítani, jellemzően egy szenzor értékét hazudják el, és ehhez igazodik az ecu. míg chiptuningnál rengeteg dolgon tudnak változtatni. én ilyen egyenszart tuti nem raknék a kocsiba. ha már megcsináltatom, akkor legyen normális, minőségi.
mint ahogy most is az. még ausztriában írták a programomat úgy 7 éve. 170-ről, 200 lóerősre.
valószínűleg ugyanoda fogom vinni a lagunát is. -
Ebit
addikt
válasz tibi666 #3407 üzenetére
Röviden,ha fix tartalom,van mindegy,hol irják,inkább a kérdés az min.és mennyit változtatnak,ilyen szempontból előnyősebbek az elektronikusan vezérelt feltöltös motorok,de a lényeg az komolyabb tuninghoz,nem elég a vezérlőprogit változtatni,és a 20 % feletti modositás lehetősége,megfelelő biztonsági tartalékkal,már nincs benne az autókban gyárilag,komolyabb mechanikai átalakitásokat kell végezni hozzá, sok esetben pontosan, ezért éri megvásárolni, a gyárilag tuningolt tipusokat, ahol az autó egésze összhangban,optimálisan van kalakitva./motor teljesitmény,futómú,biztonsági berendezések/
-
FRENK1988
veterán
De azért borsos árat kell fizetni, ami már nem ér meg annyit mint egy chiptuning(100K)+airride futómű(80k)+akármire(50k). És így még fél milla sincs. Nézz meg egy sima Megane II Sport vagy "csak" GT-t annak az ára mennyire magas egy mezei típushoz képest. Oké ott a feeling, hogy gyári turingos a gépem, de akkor inkább magam csinálom és büszke vagyok. hogy nekem sikerül megcsinálni. Igaz akkor meg a zsernyákoktól kell félni
Nem a lóerő öl, hanem a NYOMATÉK! :)
-
aphra2
aktív tag
válasz FRENK1988 #3409 üzenetére
Azért nem csak chiptuningból áll a gyári tuningos autó.
Pl: ugyan nem renault , de haverom 1.9-es egyen PdTdi motorját is felhúzták, csak éppen a kuplung nem bírta, csúszott még negyedikben is, 2x ment vissza , hogy vegyenek el a lovakból mire nem csúszott a kuplung, az autó Seat Toledo volt.
Általában még a váltóáttétel sem ugyanaz mint egy mezei verzióban.Probléma??Hát az meg micsoda?!!
-
Ebit
addikt
válasz FRENK1988 #3409 üzenetére
Szerintem ezt a magadnak csinálok érzést felejtsd el, ezt némi nosztalgival mondom, mert itt már olyan szintú ismeretekre van szükség ami nagyon nehezen beszerezhető,valamint a technikai berendezésekről, anyagiakról,nem is beszéltünk.
Összehasonlitva,egy gyári RS gép sokkal olcsóbb.
Tulajdonképpen az optikai+gumi-felni tuningon kivül,mit tudsz megcsinálni sk?
-
Vamp
senior tag
Lehet eladó lesz a Clio. Különösebb gondom nincs vele, csak folyamatosan hal meg sokminden. Ma pl a fékrásegítő kezdett szelelni, 110-nél pályán elment a rásegítés, azt hittem, kitaposom a belem, mire le tudtam fékezni egy kamion mögött... +A motorból valahol jön az olaj, de belefolytom a szerelőmet, mert mikor vettem 1 hónapja, a motor ki-be művelet előtt egy gramm se jött ki máshol, csak a szűrőnél. Most, ahogy láttam, valamelyik gyűrűnél ereszt. A kipuff mélyen rezonál, mintha egy bak elengedte volna. Nem nagy tétel, csak idegesítő.
A k*rva rádióba még mindig nem tudom a kódot, amit a neten mondtak, nem jó. Apró pici dolgok, szerintem reálisan jönnek elő, de nehogy 1 millába legyen a kocsi fél éven belül. 7,7 literes téli fogyasztás normális 1,2es motorhoz?Offba rakom, me nem nagyon vág témába:d
-
Ebit
addikt
valahol jön az olaj, de belefolytom a szerelőmet, mert mikor vettem 1 hónapja, a motor ki-be művelet előtt egy gramm se jött ki
Olajat cseréltek benne előfodul ,de az is lehet,hogy egy tömités sérült aszerelés során,esetleg, nálad az intenzivebb használat során ment ki valahol.A rádiókododat ha nem ismered kitudják olvasni ,bár lehet,hogy jobban jársz egy új fejegységgel.
Az autodat szerintem, meg nem érdemes eladni, mert az ismert hibákat,már megcsináltattad,sajnos véletlenszerű hibák mindegyiknél előfordulhatnak.
-
AMD Power
titán
Eddig is talán a Renault volt a legjobb francia gyártó. De az elmúlt 2-3 évben bemutatott modellek után egyértelmű ,hogy a Renault lett a francia autógyártás zászlóshajója.
A majdnem tökéletes családi autó
Teszt: Renault Grand Scénic 2,0 dCiEladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html
-
tkazmer
addikt
válasz AMD Power #3416 üzenetére
ok, hogy bőrülés meg anyámkínja is van benne 6millióért, akkora, hogy belefér egy átlagos család nagymamástul, stb...
de mit ér az egész, ha nem látsz ki belőle? aki szereti a belső tükröt használni, bele se üljön. további hibája, hogy nem csak hátra, de előre sem látni ki belőle, ugyanis ott az a hatalmas műszerfal, ami takar mindent, legyen az gyerek kismotoron vagy kutya, esetleg parkolásnál az előtted lévő vonóhorga.
szerencsére adnak hozzá rengeteg parkolássegítő kütyüt, de amit én a környéken látok, hogy a drága jó anyukák az espaceszal, xc90-el, x5-tel, c8-al és hasonlókkal, hogyan parkolnak tolatóradar és/vagy kamera vezénylettel, hát nem bíznám rájuk a virágládámat se...ja, 192cm vagyok, tehát nem a magasságommal van baj a kilátás tekintetében
[ Szerkesztve ]
úgy tervezték, hogy kibirjon egy atomtámadást is. De nekünk komolyabb fegyvereink vannak, mint pl Béla bá, a földmunkagépkezelő
-
tkazmer
addikt
ültem már olyan biztonságosnak mondott autókban (volvo s40, s60, s80, xc90), amelyekből ennél sokkal jobban kilátni. de még a cliojukból is sokkal jobb szerintem a kilátás. a marha magasan elhelyezett km óra és tsai pedig ne mondd, hogy a biztonságot javítják...
úgy tervezték, hogy kibirjon egy atomtámadást is. De nekünk komolyabb fegyvereink vannak, mint pl Béla bá, a földmunkagépkezelő
-
Vamp
senior tag
Első féknyereg kb mennyi egy clio I-be? Sehol nem találok árakat...
-
tkazmer
addikt
-
tkazmer
addikt
na, egy audi Q5-ös remekül leamortizálta szegény espace elejét. szerencsétlen fickó d helyett r-be rakta a váltót és ennek megfelelően egy előre indulás helyett egy remek tolatást vágott le.
espace első hűtőrácsa betörött, lökhárító és egy mögötte lévő vasdarab tette a dolgát, talán a hűtő nem sérült (bár ezt nem lehet látni pontosan, gyakorlatilag éppen a hűtőig nyomódott a vasdarab), viszont annyiban ciki a helyzet, hogy a baloldali lámpatest elmozdult, erőteljesen lefelé, kb 5m-re ha elvilágít a tompított...
a fickó elismerte a felelősségét, ezzel nincs gond, habár a felesége cégének autóját vezette felhatalmazás nélkül, amihez kérdéses, hogy volt-e joga.
azt nem tudjátok esetleg, hogy ilyen balesetnél lehet-e az ő kötelezője terhére csereautót bérelni?[ Szerkesztve ]
úgy tervezték, hogy kibirjon egy atomtámadást is. De nekünk komolyabb fegyvereink vannak, mint pl Béla bá, a földmunkagépkezelő
-
tibi666
senior tag
válasz tkazmer #3427 üzenetére
az ügyes. nem tudom a q5-ben milyen váltó van, de a legtöbbnél elég nagy bambának kell lenned hozzá, ugyanis p-r-n-d(-s) sorrendben vannak a fokozatok, plusz a féket is taposnod kell.
a kötelezőre nem tudok mit mondani, de ismerve a biztosítókat, gyakorlatilag kizártnak tartom.
-
tkazmer
addikt
válasz tibi666 #3428 üzenetére
igen, tudom hogy vannak, (a féktaposás mondjuk gázadásnál már mindegy) de más magyarázatot nem tudok találni, a fickó meg nem magyarázkodott...
csereautót tekintve nem tűnik bíztatónak a helyzet, reméljük akkor megoldható az, hogy megrendelik az anyagokat, addig használjuk, majd 1-2 nap alatt építenek rá egy új első részt...
úgy tervezték, hogy kibirjon egy atomtámadást is. De nekünk komolyabb fegyvereink vannak, mint pl Béla bá, a földmunkagépkezelő
-
Ebit
addikt
válasz tkazmer #3427 üzenetére
azt nem tudjátok esetleg, hogy ilyen balesetnél lehet-e az ő kötelezője terhére csereautót bérelni?
Kőtelező alapján, csak akkor adnak cserekocsit , ha a munkaköröd ellátásához szükséges/pl háziorvos körzetéhez stb/,és ezt igazolni is tudod.
viszont annyiban ciki a helyzet, hogy a baloldali lámpatest elmozdult, erőteljesen lefelé, kb 5m-re ha elvilágít a tompított...
A lámpatestben a foncsor az állitás miatt gömbfejeken fekszik fel,ez szokott sérülés nélkül szétugrani/cserére veszik fel,és minimum 30 k maga a lámpa,de némi szerencsével,házilag,szétszerelés nélkül,helyre rakható.
-
tkazmer
addikt
hát akkor félő, hogy csereautó nem lesz ingyé' köszi az infót!
házilag nem állnék neki barkácsolni, egyrészt azért, mert megcsinálja a szervíz az árát meg kifizeti a biztosító, másrészt meg mert automatikus magasságállítású xenonról van szó harmadrészt meg nem nagyon értek az autószereléshez
úgy tervezték, hogy kibirjon egy atomtámadást is. De nekünk komolyabb fegyvereink vannak, mint pl Béla bá, a földmunkagépkezelő
-
Vamp
senior tag
Rálógott a féktárcsára. Most felújította az ember, így csak egy 5ös volt. Viszont a rásegítés elment a féknél, szopóág van, fékmembrán csere lesz szerintem. Ez így életveszélyes, mert adagolhatatlan a fékerő, blokkolás meg laza fékezés között 1-2 mm a különbség. Még valami, valamelyik gumi erőteljesen búg, nem, nem kerékcsapágy, ez gördülési zaj. Lesz felni meg gumicsere lassan, mert megöl az ideg. Az olajszűrőt bele kell majd csiszolni a helyére, mert ereszt a tömítés. Elég rendesen ráadásul.
Az már csak hab a szaron, hogy itt kérem "műszakin simán átmegy" verdát vettem, erre a fél vezérlést, meg sokmindent ki kellett cserélni egyáltalán ahhoz, hogy ki merjek vele menni az útra. Mostmár ráköltök még egy 100-ast, és patentül rendbehozom, de hogy az előző tulaj mehet pereskedni a vételára másik feléért, az szent.Kimerítő volt a válaszom a féknyeregkérdésre?
-
Ebit
addikt
-
Ebit
addikt
Röviden ezeket,megpróbálhatod a régi tulaj felé érvényesiteni a PTK alapján,/gondolom Pécsen jogra jársz/,de az, nem lesz egyszerű történet,mert az aránytalanságot neked kell bizonyitani számlákkal együtt.
Érdemes elgondolkozni még most is,nem tudom a te esetedben volt szakszervizben állapotvizsgálat az adásvétel környékén,mert az egy jó alap lehetne.
Gumibugás- 5 azonos gumi esetén folyamatosan lehet,cserélgetni, kizárásos alapon,de a konkrét gumitipus is segithet,mert néhánynak,azért komoly gördülési zaja volt.
Műszakija mikor járna le?
Én azért reméltem,hogy nem merültél ki,és végre ,megkapom az ajándék fejhallgatót,bár lassan, ha igy folytatod,az autod felújitását,már az egész családot,te látod el. -
Vamp
senior tag
Fülhallgató, és nem merültem ki, van még 1 db.
Címet kérek priviben, hehe.
Előző tulaj jó barátom, nem fogok én perelni, 80-ért vettem végülis a 14 éves autót, és hozzáteszem, az ember tökéletesen analfabéta a kocsikhoz, ilyenek miatt nem leszek fillérb*szó. El fogom mindenesetre mondani neki, mi volt a helyzet a megkímélt, nem hajtott kocsijával. Tény, hogy belülről és kívülről patent állapotban van, csak sajnos az érrendszere, és a szervei betegeskék. Még jó, hogy a szíve dobog.
Itt valahol a 2-3 tulaj környékén lehettek a gondok, szerintem falábbal gyilkolászták a verdát, ez a kuplungból látszott. Én az 5. tulaj vagyok. Az előző csak ott b*szta el, hogy egy olajcserét, egy hűtővízcserét nem csináltatott a verdán a másfél év, és 12000 km alatt. Áldom az eget, hogy minimálisan sem hajtotta.
Ha 5 milliós, újszerű kocsiról lenne szó, szólnék pár nógrádi legénynek, de így különösebben nem bánt a dolog, legalább tudom, mi új a verdán. Mivel hosszú távra gondolom magamnak, korrektül karban fogom tartani. Meg megtanulom szerelni is, a következő kocsihoz csak jól jön majd.
Nah minek írok ennyit. -
tkazmer
addikt
tulajdonképpen cseréljék csak a fél elejét, nem gond az, legalább új lesz minden amíg fizet a biztosító, dolgozzanak csak rajta...
meg aztán amilyenek itt a solymári renaultsok, simán kicserélik a hűtőt is, mert esetleg hozzáért a bordákhoz az a vas meg valami műanyag is kicsit fölötte.
a motorháztető úgy néz ki, hogy nem sérült, pont alatta történtek a bajok. bár igazából biztosat nem mondanék, egyrészt mert valami akad (nem lehet rendesen lezárni a motorháztetőt és az autó sem bezárható, mert zavarja a riasztót a nem jól bezárt motorháztető), másrészt mert pl. a volvonál a legkisebb karcolás után is cserélik az egész motorháztetőt - 100k körüli összeget számlázva ezzel a biztosítónak
ja, meg majd kell rá egy új rendszámtábla is, a mostani olyan lett, hogy modellezni lehetne rajta valamelyik hegységünket alulról...
a Q5-ös fickó meg nagyon rosszul járt, elsőre észre sem vette, hogy valami baja lett az autójának (nem is látszott), csak én vettem észre most az espaceon törött piros lámpa darabokat - és a kárbejelentő lap tanúsága szerint a fickó nem kötött magának casco-túgy tervezték, hogy kibirjon egy atomtámadást is. De nekünk komolyabb fegyvereink vannak, mint pl Béla bá, a földmunkagépkezelő
-
Ebit
addikt
Nem véletlen irtam fejhallgatót,és igy a cim sem szükséges.
Ezek az autók sajnos olyanok,hogy igénylik a figyelő kezeket,füleket,és néha az ellenőrző műszereket.
Az olajcserét érdemes a gyár által előirt,intervallumban és kenőanyaggal megtartani.
A fagyálló,fékolaj csert minimum 4-5 évenként szigoruan meg kell csináltatni.A szereléstől kivéve,néhány nagyon olcsó részfolyamatot óva intenélek,elég komoly felszereltség,és szaktudás szükséges hozzá,helyről,és spéci szerszmokról, már nem is beszélek,valamint mostanában,az autó javitási dokumentumát,nem ingyen osztogatják,és a mesterfogásokat,sem egyszerű ellesni.
Inkább,majd keressél annyit tisztességes munkával,hogy beviszed az autodat,egy szervibe,és megvárod,majd kifizeted a javitást.
-
-
Vamp
senior tag
Olajcsere, fékolajcsere, stb nálam szigorúan be lesz tartva, mindenből a legjobbat kapja a verda, a mostani javításnál is korrekt olajat kapott. A váltóolajat most cseréltettem ma, fekete volt, mint a szén, és jót röhögtünk a szerelővel, mert a kézikönyvben (ami tájékoztató jellegű, laikusoknak) az van, h sose kell lecserélni. Nyilván 5-10 évre szánták az autót, mindenesetre kétlem, hogy idáig bárki lecserélte.
Tavasszal motormosást csinálunk belülről, mert ami rozsda kifolyt a motorból a "hűtővízzel" együtt, azt lassan méhtelepre vihetném.
Van aknánk, a zsiguliszelep meg ebbe is belemegy, miért ne szerelnék ( ).
Van amúgy kézikönyvem, csak nincs torx csavarkészletem. Azért egy hificserét megejtek majd itthon.
Köszi a jótanácsokat, lesz itt még 1000 kérdésem a jövőben.
-
Vamp
senior tag
Gyári Renault DC 577-es fejet, meg a Jóisten tudja milyen hangfalakat lecserélem valami normális Clerionra. A kódot képtelen vagyok kiszedni a netes szakikból, ma este kiszerelem a rádiót, és a gyártási szám alapján kibogarásztatom velük, mert a matricás jelzések nem elegendők, rossz kódokat kapok.
Jelenleg azt se tudom, mi megy bele, 3 csati van a hátulján, asszem 2*2, és két darab 3*5-ös műanyagtűs csati.
-
AMD Power
titán
Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html
-
FRENK1988
veterán
Nah holnap viszem a szekeret szervízbe 42 lepedő lesz.
Nem a lóerő öl, hanem a NYOMATÉK! :)
-
_ak_
addikt
Sziasztok!
Renault masterről milyen az általános vélemény? A közeljövőben le szeretnénk cserélni a h100as hyundait és bekerült a képbe ez.
Let's begin, de gozaimasu!
-
FRENK1988
veterán
Aham.
Gyári: Általános:
elf 10W40 olaj 5 liter: 14.625.- shell 10W40 olj 5 liter: 8.550.-
olajszűrő: 3.775.- 1.000.-
levegőszűrő: 5.225.- 2.340.-
utastér(pollen)szűrő: 8.480.- 4.820.-
olajleeresztő csavar alátét: 565.- 565.-
karbantartás munkadíj: 8.750.- 8.750.-.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
karbantartás össz költség:41.420.- 26.025.-A jobbikat válaztottam. Pluszba megcsinálták az ülést (be volt a sinbe szorulva egy toll de nem tudtam kibányászni ). Meg kitakarították a hátsó lámpába került lepkéket és port.
2 1/2 óra alatt megcsinálták. Ajánlom mindenkinek. Segítőkészek és kedvesek[ Szerkesztve ]
Nem a lóerő öl, hanem a NYOMATÉK! :)