- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Mobilinternet EU-n kívül, eSIM adatcsomagok használata
- A Watch7-tel debütálhat a Samsung vércukormérője
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Bemutatkozott a Polestar Phone
- Poco X6 Pro - ötös alá
- Motorola Moto G24 Power - hol van az erő?
- MG4 menetpróba
Hirdetés
-
Lenovo Essential Wireless Combo
lo Lehet-e egy billentyűzet karcsú, elegáns és különleges? A Lenovo bebizonyította, hogy igen, de bosszantó is :)
-
Robotkart irányított a majom a kínai Neuralink agyi chipjével
it A mindezt lehetővé tévő Neucybert a Neuralink kínai riválisa, a Beijing Xinzhida Neurotechnology fejlesztette ki.
-
Mozgásban az Arena Breakout: Infinite (PC)
gp A korábban csak mobilokra/tabletekre megjelent FPS hamarosan PC-n is elérhető lesz.
Új hozzászólás Aktív témák
-
AirBooms
addikt
Nos, a "rossz" eredmények, ahogy az a screenshotból is látszik, pont egy hidegebb nap éjszakáján készült, kb. 23 fokos szobahőmérséklet mellett. Előző napon (amikor fülledt meleg volt), mikor megvétel után összeraktam az új lapot az új procival elsőre csináltam egy olyan húszkörös LinX tesztet, ahol 62 GFlops-okat kaptam, itt meg ahogy látszik, éppen hogy néha elérem a 61-et. nem, nem telípetettem semmit sem fel azóta, vírusirtó is maradt a régi. A Vcore-ral egyébként elmentem egészen 1,3 V-ig, attól sem lett jobb.
Ami viszont némileg segített, hogy amikor már a második kör után mindig hibát dobott a LinX (holott előtte hiba nélkül lefutott), csináltam egy bios resetet a lapon és nyomtam egy load default-ot, s utána állítottam csak be megint a 4200 MHz-es HToff profilt. Na, ekkor már jött némi javulás, már olyan 61,3-61,4 GFlops-okat csinál körönként a LinX, de még mindig nem érem el a 62 feletti tartományt.Qru: Ez a felülfeszelés csak egy feltevés, s azon alapszik, hogy forróbnak éreztem a ramokat, mint a Rampage II Extreme-ben. Ott a ramoknak adott feszültség szinte hajszálnyira annyi volt, mint a bios-ban, ellenben a Vcore ingadozott nagyon. Itt meg az tűnik szinte tökéletesnek. Ugyanakkor ami nagyon bosszant, hogy egy ilyen kaliberű és ilyen helyre pozicionált lapnál miért nincs monitorozási lehetőség a qpi/vtt feszültségről? Egyrészt tönkre lehet vágni vele a lapot, másrészt szinte lehetetlen stabillá tenni az amúgy nagyon jó kis deszkát. Testzik ez az alaplap, s még mindig nem vennék Gigát, de ez egy nagyon csúnya fekete pont az Asus-nak!
Igazából abból inulok ki, hogy eddig minden Asus lapom alulfeszelte (elég alaposan) a qpi/vtt-t. Így ha mondjuk adnék neki 1,34V-ot (ami egyébként már a piros mezőben van), valószínűleg még mindig mesze járok a valós 1,34V-tól. Az R2E-ben 1,35 qpi feszre kb. 1,3V valós értéket kaptam. Mindenesetre tartósan nem merek 1,35V-nál többet beállítani a lapnak, mert mi van, ha mégsem jó a logikám, a feltevésem? Így viszont maximum csak 3200-as uncore-on tudom járatni a procit, mert magasabb uncore-nál fagy a gép. (tehát szinte biztos, hogy alulfeszeli a qpi-t, csak azt nem tudom, mennyivel). -
HSM
félisten
válasz AirBooms #22301 üzenetére
Hát ez igen-igen bosszantó... Nálam ezért is volt szempont, hogy olyan lapot vegyek, amin vannak mérőpontok. Mondjuk az EVGA-m méri szoftveresen is, csak épp pontatlanul, de legalább tudom mérések alapján, mennyivel kell korrigálni... (A VTT a legdurvább, 1,25V beállításra 1,34V-ot mér, közben multiméterrel kimérve centire pontosan 1,25V-ot ad..)
A Giga lapomhoz képest a legviccesebb, hogy kisebb feszeken, és jóval alacsonyabb hőfokon megy ugyanaz a beállítás. Szval meg van csavarva ez a fesz kérdés elég rendesen.
Hűh, a memória időzítésekkel gondban leszek, nem akarok most CL7-et belőni, de meglássuk...
Mondjuk szvsz felesleges emiatt aggódnod, ez a "csökkenés" szinte bármitől lehet, szinte mérési hibahatáron van... (max 2%) -
HSM
félisten
Na, ránéztem, nem lesz nekem időm a ramom CL7 beállításaival bíbelődni, de azért kis túlfeszeléssel sikerült lefuttatni 2 kört 2048MB rammal, 64 biten, úgy 59,1Gflops-ot kaptam. A boot-os feszekkel error-t dobott, ráküldtem még kis szuflát a ramra meg VTT-re, 1,375V és 1675V-on már lefutott a 2 kör.
Sajnos ez a beállítás már nem az én kényelmes 24/7-re kihegyezett motyómnak való...[ Szerkesztve ]
-
AirBooms
addikt
Nem, nem aggódom (nem arról van szó, hogy a Ferraim nem megy 320-at, csak 315-öt... ), csak egyszerűen nem értem az okát.
A lapcserékből pedig már elegem van. Nagyon. Direkt nem vettem hiper-szuper tuninglapot, mert azokkal csak a gond van, s csak azoknak jó, akik állandóan buzergálni akarják a cuccukat. De azért ez kb. olyan hiányossága a WS Pro-nak, mintha egy személyautóban nem lenne sebességmérő műszer (még ha csal is valamennyit), közben pedig ugye nincs olyan útszakasz, ahol ne lenne meghatározva, mennyivel mehetsz. Szóval szerintem a qpi és ram fesz. kérdése pontosan ugyanilyen.Igen, nekem gyanúsak azok a jelenségek, amikor valaki arról számol be, hogy a procija egy másik lapban kisebb feszültségen ment ugyanolyan jól, s még kevésbé is melegedett. Szerintem arraól van ilyenkor szó - leginkább - hogy csak a számok mások, amiket leolvasunk a mérőszoftverekről, gyakorlatilag nem egyébről.
-
HSM
félisten
válasz AirBooms #22304 üzenetére
"Szerintem arraól van ilyenkor szó - leginkább - hogy csak a számok mások, amiket leolvasunk a mérőszoftverekről, gyakorlatilag nem egyébről."
Részben igen, részben nem. Mert mindkettő kitesztelt, "minimumfeszes" érték, és mégis ugyanabban a házban, ugyanazzal a hűtővel hűvösebb.... Mindegy, úgyis túl sok az ismeretlen tényező, aligha fogunk tudni biztos következtetést levonni, mindenesetre érdekes...
A sebességmérő műszerről... Sajnos az egyik céges autóban be van krepálva egy ideje... Simán lehet tudni, mikor mennyivel mész a fordulatszám/sebességfokozatból... Bár nem mondom, hogy élvezem... Engem sokkal jobban irritál, ha nincs a kocsiban fordulatszámmérő....
Amúgy az ok valószinüleg valami olyan apróság, hogy milyen programok voltak megnyitva, milyen processzek futottak a háttérben, vagy éppen milyen sorrendben nyitottad meg a programokat...
(#22305) AirBooms: Csekkold le Linx közben a VTT tápkört, milyen meleg! Asus lapokon nincs hűtése... Bár két kör alatt nem túl valószínű, de nem is kizárt...
[ Szerkesztve ]
-
Qru
MODERÁTOR
-
"Infinity"
aktív tag
Van esetleg itt i7 965 XE tulaj , hogy egy pár szót írjon hogy miféle tuningeredményeket csikart ki belőle?
Giga lapom van , tehát ez is szempont (UD5).
Köszi. -
FoBCRaistlin
őstag
Ha jól olvasgattam, akkor i7-es rendszerben nem szabad több feszt adni a ramnak mint 1,65v.
Akkor az hogyan lehet, hogy a lapom default XMP on állapotban 1,7v.ot ad a ramoknak?Tuning szempontjából fontos, hogy "hány Mhz hideg van éppen" T56 - www.pcvizhutes.hu WOT: RaistlinX
-
subaruwrc
félisten
válasz FoBCRaistlin #22309 üzenetére
úgy hogy az intel spec bolondbiztos a valóságban meg semmi baja nem lesz 1.7v-os ramfesztől
van nem egy olyan ram aminek az xmp profiljába 1.6/1.7v qpi fesz van... -
ffodi
veterán
válasz FoBCRaistlin #22309 üzenetére
Úgy, hogy a ram XMP profiljában az adott órajelhez 1,7V tartozik. Lődd be 1,65V-ra menni fog az szerintem úgy is.
Milyen ramokat is vettél most?
"A minőséget régen gyártották, ma már csak biztosítják." Magassy I. axiómája
-
FoBCRaistlin
őstag
Patriot Viper Cl8 1600mhz.
persze majd bepróbálom a cl7-et is ezen a sebességen, tesztek alapján tudja.subaruwrc: nekem is gyanús, hogy kicsit alacsony. ugyanezek a ramok amd rendszerben 1,9v.ot simán kaphatnak
[ Szerkesztve ]
Tuning szempontjából fontos, hogy "hány Mhz hideg van éppen" T56 - www.pcvizhutes.hu WOT: RaistlinX
-
subaruwrc
félisten
válasz FoBCRaistlin #22312 üzenetére
ha 1.9v-ot is kaphatnának akkor i7 ben nem fognak jól menni csak szólok
-
FoBCRaistlin
őstag
válasz subaruwrc #22313 üzenetére
ok, azzal tisztában vagyok nagyon kíváncsi leszek erre a cuccra. LGA775-öt ismerem rendesen, de ez most ismeretlen terep lesz.
most kicsit kiakasztalak... volt ugyebár egy frankó e8400-em Tőled... most alapon megy egy "szakmai zseni" gépében.
Tuning szempontjából fontos, hogy "hány Mhz hideg van éppen" T56 - www.pcvizhutes.hu WOT: RaistlinX
-
loree69
aktív tag
hát OCZ-ben csalódtam..
a memó volt rossz.. (RMA)
de mire válaszolt a support..
becseréltem 1 MUSHKIN COPPERHEAD CL7 re és most vígan szalad a gép![ Szerkesztve ]
loree
-
subaruwrc
félisten
válasz FoBCRaistlin #22314 üzenetére
kár azért a prociért de legalább nyugis nyugdíjas évei lesznek
-
Sárpac
nagyúr
Én úgy tudom, hogy a QPI és a Ram fesz között i7-nél pontosan 0.3V különbségnek kell lennie(állítólag ez a különbözet máshova megy) ezen a legstabilabb az i7-es rendszer.
Alapfesz alatt a maximumon túl!
-
subaruwrc
félisten
válasz FoBCRaistlin #22319 üzenetére
poénból megküldeném nitroval is azt a kis bestiát
megérné csak nincs alá jó lapom -
AirBooms
addikt
válasz Sárpac #22317 üzenetére
Ezt a tényt nem tudom, kinek írtad, így elnézést ha hazzászólok.
Elfogadom, amit írsz, ehhez én nem értek, ezért is kérek tőletek/tőled tanácsot. tegyük fel, meg is próbálok eszerint a szabály alapján eljárni, így beéllítani a rendszert. de vajon mi számít? Az, hogy a biosban mit állítok be (vagyis a bios beállítások esetében legyen meg a 0,3 V-os különbség)? Vagy pedig a valós értékek között? Logikusabb, hogy inkább ez az utóbbi. Nos, akkor kérdem én, hogy a búbánatban teljesítsem ezt a szabályt, ha fogalmam sincs, milyen feszültségeket ad a lapom a ramoknak, de főleg a qpi/vtt-nek? Mert, hogy közel sem azt adja, amit beállítok, az ezer százalék... -
atesz90
csendes tag
Sziasztok!
Egy kis segítséget szeretnék kérni, mert nem vagyok járatos ilyen téren. Adott egy Asus P6T alaplap, ehhez tartozik egy Core i7-940 (s1366). Tuningolás nélkül milyen ramot ajánlotok hozzá úgy, hogy a DRAMSB arány 1:1 legyen? Próbálgattam valamit számolni, de nem sokra jutottam Tud nekem valaki segíteni? Meg van egyántalán értelme ezzel foglalkozni?
Előre is köszi!
szerk: ha vki el tudja mondani, hogyan kell ezt kiszámolni azért is hálás lennék!
[ Szerkesztve ]
-
katt777
félisten
válasz AirBooms #22304 üzenetére
Ha nem akartál hiper-szuper tuninglapot, miért nem vettél ASRock-ot? 4-4.2GHz-et az is bizonyítottan elvisz. Anyám Marutijában pontos a sebességmérő, haverom Alfájában csalt. (Bár a Marutinál nem tudtuk 190-nél nézni. )
E8400-zal és i920-szal is volt alkalmam több lapban nézni a feszeket. Bár a beállított feszek mások voltak, a lapok saját szoftverei szerint mindig ugyanazon a "valós" feszen volt stabil ua. beállítás. ASUS-nak anno elég volt alacsonyabb fesz. a GB-nál, ASRocknak meg megint picurkát több kell.
Qru: Akkor én mázlista vagyok, hogy ha az alapbeállítást leszámítva csak 7-8-7-16-ban is, de szépen mennek az OCZ-k? Igaz, max stabilan 1670MHz-et tudtak.
atesz90: Mindenekelőtt nézd meg a QVL-t. Tuningolás nélkül is érdemesebb lehet gyorsabb RAM-okat beletenni (gyorsabb lesz a konfig), 1600-asok is jók, tuning szempontjából inkább 1866. Időzítés kevesebbet számít, inkább sebesség legyen.
[ Szerkesztve ]
Funkcionális analfabéták kíméljenek!
-
AirBooms
addikt
válasz katt777 #22324 üzenetére
Ööö, mert nem akartam ASRockot venni... Ez szerintem nem szorul magyarázatra.
Tulajdonképpen nem is értem, ezt a kérdést (s már ugye nem először merül fel). Ha valakinek valamivel problémája van, vagy csak feltesz egy elméleti kérdést, akkor arra miért azzal kell jönni, hogy "látod, ha XY-t vettél volna..." Ne haragudj, ez nem válasz.
De térjünk vissza az autós példához?
Lassan másfél évtizedes autós újságíróként nem egyszer tették fel a kérdést nekem, "milyen autót vegyek?", illetve sokszor hangzott el, a "mennyire sok gondom van ezzel a kocsival" típusmondat. Nem hiszem, hogy bárkit megnyugtattam volna, illetve a problémájára választ adtam volna, ha állandóan az én elképzelésemet, az én favoritomat, az én imádottamat tukmálom a másikra. Ha neki Alfája van és problémája, akkor azzal kell megoldani a gondot, nem pedig azzal jönni, "miért nem vettél inkább Hondát?" Ez így - szerintem butaság.
Mellesleg honnan tudod, hogy a Marutiban tökéletesen mutatott a sebességmérő? Amúgy meg, ha mégis, akkor elárulom, nem az a jó! Ugyanis gyárilag csalnia kell - mégpedig lefelé, vagyis kevesebbet kell mutatnia egy picivel. Amúgy meg nem is lehet olyan, hogy "tökéletes". Elég ha egy mérettel más gumiabroncsot raksz rá (amit egyébként is ajánlanak - nem mindig indokoltan és megfontoltan - a téli gumira átálláskor), vagy csak a korábbi vadiúj abroncsaid elkoptak, s máris nem ugyanazt mutatja a sebességmérőd!
Visszatérve az alaplapokhoz: nem az a (fő) probléma, hogy nem a pontos értéket kapom a a monitoromon (ilyet szerintem egyik laptól sem kapunk, eltérő mértékben, de mindegyiktől más értékek jutnak el szemünkhöz, mint ami a valóság), hanem, hogy egyáltalán nem kapok semmilyen információt, s azt sem tudom, milyen értékkel korrigáljam a hibát (vagyis hány százalékkal tértem el mondjuk az abroncsméret miatt az eredetileg jónak ítélt sebességmérőm hiteles értékeitől). Az ASRock hasonló, tehát nem csúcskategóriás lapjai adnak infót, adnak monitorozási lehetőséget a qpi-ről, dimm feszről?És ezt már HSM-nek, csak úgy apró zárójelben : Ha egy autóval élsz együtt, igen, meg lehet szokni, hogy nincs sebességmérőd, elég egy fordulatszámmérő és tudnod azt, hogy milyen fokozatban vagy, ebből jó érzékkel lehet következtetni az aktuális sebességre. Csak mi van akkor, ha állandóan másik autóban ülsz (mint ami velem gyakran előfordul (heti három-négy autó)? Vagy, ha megbontod a "rendszered", és mondjuk más felnit, egyel magasabb oldalfalú téligumit raksz fel? Netán az elöbb említett módon kopni kezd a gumid? Igaz, elvileg így az eltérések olyan 2-3 százaléknál nem nagyon lesznek nagyobbak, de amikor zérótolerancia van, s már akkor is kijön a csekk, ha lakott területen 50 helyett 52-vel mentél, hát bizony gond lehet... Szóval nem árt, ha van mindig valami, amihez tudsz viszonyítani, s tudod azt, hogy milyen korrekciós tényezővel számolj - ha a határon autózól (vagy a PC-dben a határon használod a cuccod).
[ Szerkesztve ]
-
katt777
félisten
válasz AirBooms #22325 üzenetére
Én arra írtam, hogy szerinted nem akartál tuning-lapot venni, mégis olyat vettél, nem pedig a problémádra (ha figyelmesebben olvastál volna ). Sok embernek kellemes csalódás manapság az ASRock, és senki nem panaszkodott rájuk, főleg annyit, mint a nevesebb lapokra. Annyira nincs velük gond, hogy a topicjuk tetszhalott, miután mindenki beállított mindent. Ne érts félre, eszemben sincs sztárolni, egyszerűen egy jó iparos-lap, ami tudja, amit kell, minden extra nélkül. Infót adnak mindenről, fizikai mérési lehetőség persze nincsen. Amúgy ASUS ez is.
Nekem meg az fura, hogy valaki vesz egy extrább lapot, aztán közli, hogy ő nem is akart olyat venni, úgyhogy inkább szólok, hogy mi a "nem extra" kategória.A sebességet bemértük. Amikor pedig egy "autós újságíró" azt írja, hogy a sebességmérőnek kevesebbet kell mutatnia a valósnál (ez pont az, amikor az ő véleményét másnak el kellene fogadnia), azt nem tudom komolyan venni (német autós újságokat olvasva a magyar "szaklapokat" amúgy sem ). Az ember meg figyeljen oda a gumijaira, és úgy ált. az autójára/vezetésre; én sem megyek 50-nel lakott területen (max. bicikivel próbálkozom, de akkor a traffipaxosok is csak biztatni szoktak ). A mai hiper-szuper, elektronikával teleb.szott autócsodák miért nem figyelik a gumivastagságot, és határozzák meg a sebességet ezt beszámítva? Talán mert a felhasználó itt is magasról le van szarva, és egyszerűbb azt ajánlgatni, hogy mérjen rosszul a sebességmérő, azaz egy hibát próbáljunk javítani egy másikkal, amely megduplázza a vezető bizonytalanságát. Gratula! Az autós véleményedet tekintve nem is tudom, miért problémázol a "mérhetetlen/monitorozhatatlan" lapon. Nyilván ezzel is téged véd a gyártó.
Funkcionális analfabéták kíméljenek!
-
MiB
tag
A qpi clock ratiot hogy kell beállítani? Miben módosít ez? Ha pl feljebb veszem az bclk 133-ról 160-ra, és proci szorzót visszább veszem hogy eredeti frekin menjen, akkor a qpi-t hogy kéne beállítani?
-
AirBooms
addikt
válasz katt777 #22326 üzenetére
Tényleg ne haragudj, de az idézett részt:
"Én arra írtam, hogy szerinted nem akartál tuning-lapot venni, mégis olyat vettél, nem pedig a problémádra (ha figyelmesebben olvastál volna ). Sok embernek kellemes csalódás manapság az ASRock, és senki nem panaszkodott rájuk, főleg annyit, mint a nevesebb lapokra. Annyira nincs velük gond, hogy a topicjuk tetszhalott, miután mindenki beállított mindent. Ne érts félre, eszemben sincs sztárolni, egyszerűen egy jó iparos-lap, ami tudja, amit kell, minden extra nélkül. Infót adnak mindenről, fizikai mérési lehetőség persze nincsen. Amúgy ASUS ez is."
egyszerűen átugrom a hsz-edből. Már annyiszor olvastam, hogy kívűlről fújom, s ahogy az imént is jeleztem, nem érdekel. Nem akarok ASRockot venni és nem is fogok, s ezt nem kell megmagyaráznom. Még akkor sem, ha te még nyolcszázerezszer le fogod ugyanezt írni.
Sehol nem írtam, hogy nem akartam WS Pro lapot venni. De, ilyet akartam venni. Csak meglepett, hogy egy fontos dolgot nem tud. Ennyi. Ja, és laptól függetlenül volt egy kérdésem, hogy mitől lehet, hogy egy nap még X Gflopspt mérek a gépen, a másik nap meg X-2-t.Autós lapot pedig ott olvasol, ahol szeretnél - én sem írtam, hogy hol írok (ki tudja, lehet, hogy éppen egy német magazinban? Hm... ) A gyártók ettől függetlenül tartják magukat ehhez az íratlan szabályhoz, ezt nem mi, újságírók találtuk ki, s ezt ugyanúgy tudja egy német Motor Pressés újságíró, mint mondjuk a Daimler Benznél a tervező mérnök.
Amúgy hiába figyelsz oda a gumijaidra, s minden egyébre (nagyon helyesen), ha mondjuk a sebességmérőd becsap. Vagy pont annyit mutat, amennyit kell, de egy pillanatra ránézel egy szép lány fenekére az egyik biciklin, s máris 52-vel mész a faluban... A féktávod, s ezzel együtt egy lehetséges baleset elkerülésére az esélyed nem sokat változik, ellenben a ravasz traffipax máris lekap... S igenis, nem szabad ennyire kicentizni a dolgokat, rá kell hagyni mindenre. A méréseink szerint ezeket kivétel nélkül minden gyártó szépen be is tartja, a leggagyibtól kezdve, a legdrágábbig. Még például a Mercedes is, amiben viszont ők nem ismernek tréfát, hogy az üzemanyag-szintmérőjük decire annyit mutat, amennyi a kocsiban van. S kilométerre annyit tudsz vele megtenni, amennyit kiír. A japánok általában túlságosan bolondbiztosak ebben a tekintetben, s már rég ki kellett volna fogyni az üzemanyagnak a jelzéseik alapján. Míg pl. a franciák egyértelműen becsapnak. Ha azt írják ki, van még 50 kilométered a tankolásig, jobb ha 10 kilométeren belül keresel egy benzinkutat, szinte 10-ből kilencszer elöbb fogy ki belőlük a nafta.Na de nagyon elkanyarodtunk...
Ha az alaplaptervezők annyira az én érdekeimet védenék, akkor meg sem engendnék, hogy babrálhassak a qpi vagy a dram feszültségekkel... Dehogynem engedik meg, hiszen enélkül ma már el sem tudnák adni a motyójukat. Viszont éppen ezért nem értem, miért nem lehet beépíteni azt kis lehetőséget (ami nem hiszem, hogy földhöz vágná őket), hogy ellenőrizzem, amit csinálok. Mert hát azt a lehetőséget is megadják, hogy mehessek én faluban-városban annyival, ami kifér a csövön. Csak tudjam is kontrollálni.
Szóval szerintem rosszul látod a dolgot. És még egyszer hangsúlyozom, nem érdekel az ASRock. Ahogy a többi márka sem. Az Asus sem. Nekem van egy adott alaplapom, azzal kapcsolatban volt egy kérdésem. Ennyi.
Ellenben arra még nem válaszoltál, hogy az ASRock hasonlóan nem csúcslapjai tudják-e monitorozni a qpi/vtt és a dram feszültséget.[ Szerkesztve ]
-
AirBooms
addikt
válasz Sárpac #22328 üzenetére
Értelek és ez a logikus, én is ezt próbáltam megvalósítani. Csak két olyan tényező is van, ami eléggé befolyáslja a tuningot, és mindkettővel a sötétben tapogatózok. Érzésre nálam már az 1,62V is nagyon sok a ramoknak. De ez csak érzés. A qpi-ből pedig még az 1,35 is édeskevés - de ez megint csak érzés. Mondjuk beállítok ebből 1,38 V körül valamit, aztán meg mi van, ha mégis megdöglik a cucc egy hét múlva? Vagy éppen sosem fogom tudni ilyen logika mellett stabilizálni?
-
Erdei88
veterán
Új lap és proci kombó:
P6X58D-E + W3530[ Szerkesztve ]
-
-
AirBooms
addikt
válasz subaruwrc #22338 üzenetére
Félreértesz, nem szándékozom kötözködni - csak várok némi magyarázatot, hogy ezt mire alapozod? Mert ha sötétben tapogatózom, s fogalam sincs, hogy valójában mekkora feszt kap a memória kontroller qpi/vtt beállításon keresztül, akkor hogy jelenthetem ki, hogy tuti nem fog károsodni? Tényleg érdekel.
-
subaruwrc
félisten
válasz AirBooms #22337 üzenetére
akkor a te elméleted szerint 1.54v vtt és 1.8v-ramfesztől szikrázva kéne elégnie a komplett gépemnek?
mod:
azért valami támpontot ad a bios még ha nem is műszerrel mért érték pontosságú
ameddig skálázódik az adott órajel / cpu / vtt /qpi és közben nem 100c addig nem lesz baja tőlepl nálam qpi limit van 3900mhz körül, 3880at megy 1.4v-tal de 3900-at 1.55v-tal se
az már nem egészséges[ Szerkesztve ]
-
AirBooms
addikt
válasz subaruwrc #22340 üzenetére
Nincs elméletem, találgatok. Nem értek hozzá.
Viszont te ezeken feszeken bátran használod 24/7-ben?
S még azt sem tudom, hogy mikor lesz 100 fokos (ezt nem tudom, mire írtad), mivel, hogy csak a CPU magokat tudom mérni. Illetve van még egy olyan hőmérsékletérték az Everestben, hogy "Alaplap", na de hogy ezalatt mit kell érteni?
Csak azt tudom, hogy a ramjaim már 1,6 V-tól forrók (terhelés nélkül), holott ugyanezen a feszen az R2E-ben szinte hidegek voltak. Ja, és hogy még 1,35 V-os (bios) qpi mellett sem hajlandó 3600-as (de még 3400-as) uncore-ra sem proci... Ami azért gyanús, pláne, hogy viszonylag kis feszen szaladgál 4,2 GHz-en.
Szóval tényleg csak valami ötletre, elképzelésre vágyom, logikus indoklással. Elfogadom, amit írsz, mert látom, hogy tapasztalatból írod, csak ekkora feszektől nem kicsit parázok... -
subaruwrc
félisten
válasz AirBooms #22341 üzenetére
nem ekkora feszeket próbaképpen adtam neki max bclk teszt közben
1.5v vtt 1.74v ramfeszig akármikor elmegyek hoszabb tesztekre is de az enyém meg annyira melegszik hogy nincs értelme küldenem mindennapra. nem csinálok olyan dolgot a géppel amire kell a powerha idle is forró, az nem túl jó de nem nagyon lesz baja annak se
hogy 1.35qpi feszen 3400-at se megy stabilan az viszont nagyon rossz. példaképp az enyémnek 3400mhz uncorehoz elég 1.195v vtt biosból állítva, akár 1700 cl6-os ramokkal ami mondjuk nem könnyíti az uclk/imc dolgátha megoldja a gondodat ( 3600nhz uncore stabilitás) akkor szerintem bevállalható az 1.38v qpi fesz ( intel max ugye 1.35v) ha az sem oldja meg akkor más gond van
szorzókra figyelni kell, mondjuk 1333-as 1600 as ram mellett lehet h nem azért instabil mert nem bírja a 3400-at hanem mert a 17-es uclk szorzót nem szereti
nézd meg ram*2 órajeleken h mit bír
tehát mondjuk 200 bclk 1600 ram 3200 uncore és így menj feljebb -
FoBCRaistlin
őstag
1,27v-os "VID" az mondható átlagosnak, vagy már inkább a magasnak számít?
Tuning szempontjából fontos, hogy "hány Mhz hideg van éppen" T56 - www.pcvizhutes.hu WOT: RaistlinX
-
AirBooms
addikt
válasz subaruwrc #22342 üzenetére
Most próbáltam a 180x21-et 3600-as uncore-ral, ramok 1800 MHz-en AUTO-n (CL9 3T). Dram 1,62V (elvileg a 2000 MHz CL9 1T-t viszik 1,6 V-on, R2E-ben gyakorlatilag is így volt), qpi feszt 1,3750 V-ra toltam, bios-ban. Kékhalál LinX közben. Most megnézem valami 3400-as uncore-ral....
Erre valami ötlet???
Az 1600 Mhz ramot és 3200 uncore-t szépen bírja. És igen, én is úgy próbáltam a kezdetekkor mindent, ahogy te írtad a postod második felében. -
tom_tol
addikt
válasz FoBCRaistlin #22343 üzenetére
mi is a vid ?
alapon bios érték vagy cpu-z ?
nekem 920 1,2v , 930 1,15v biosAirBooms csak a rog lapok monitorozzák a fesz. értékeket de azok sem pontosak
én elég sokat keresgéltem a P6T széria mérőpontjait illetően de sajnos semmi használhatót nem találtam
próbálhatnál 1800c9 ram mellett 3600 uncoret csak kivánciságbólmás
érdekes a qpi/uncore viszonya
nézegettem egy 930-t és 133 bclk-n 1600-a ramok mellett 3200 uncore 1,2v-l is linx illetve hyperpi stabil
200 bclk-n már 1.3 v kell neki[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Csevegésre használjátok a friss, ropogós OFFtopicot!
- Autós topik
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- Mobilinternet EU-n kívül, eSIM adatcsomagok használata
- Milyen processzort vegyek?
- A Watch7-tel debütálhat a Samsung vércukormérője
- OLED TV topic
- Milyen légkondit a lakásba?
- Milyen autót vegyek?
- További aktív témák...
- Beszámítás! Intel Core i3 10105 4 mag 8 szál processzor garanciával hibátlan működéssel
- BESZÁMÍTÁS! ÚJ Intel Core i5 11400F / i9 11900KF / i9 11900K tálcás processzorok 27% áfás számlával
- Beszámítás! Intel Core i9-11900 Processzor - Garancia & Számla - Utolsó Darabok
- Intel I5 13600KF 14mag/20szál - Új, Tesztelt - Eladó! 88.000.-
- i3 8100/ ingyen automata