Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • AirBooms

    addikt

    válasz katt777 #22324 üzenetére

    Ööö, mert nem akartam ASRockot venni... Ez szerintem nem szorul magyarázatra.
    Tulajdonképpen nem is értem, ezt a kérdést (s már ugye nem először merül fel). Ha valakinek valamivel problémája van, vagy csak feltesz egy elméleti kérdést, akkor arra miért azzal kell jönni, hogy "látod, ha XY-t vettél volna..." Ne haragudj, ez nem válasz.
    De térjünk vissza az autós példához?
    Lassan másfél évtizedes autós újságíróként nem egyszer tették fel a kérdést nekem, "milyen autót vegyek?", illetve sokszor hangzott el, a "mennyire sok gondom van ezzel a kocsival" típusmondat. Nem hiszem, hogy bárkit megnyugtattam volna, illetve a problémájára választ adtam volna, ha állandóan az én elképzelésemet, az én favoritomat, az én imádottamat tukmálom a másikra. Ha neki Alfája van és problémája, akkor azzal kell megoldani a gondot, nem pedig azzal jönni, "miért nem vettél inkább Hondát?" Ez így - szerintem butaság.
    Mellesleg honnan tudod, hogy a Marutiban tökéletesen mutatott a sebességmérő? Amúgy meg, ha mégis, akkor elárulom, nem az a jó! Ugyanis gyárilag csalnia kell - mégpedig lefelé, vagyis kevesebbet kell mutatnia egy picivel. Amúgy meg nem is lehet olyan, hogy "tökéletes". Elég ha egy mérettel más gumiabroncsot raksz rá (amit egyébként is ajánlanak - nem mindig indokoltan és megfontoltan - a téli gumira átálláskor), vagy csak a korábbi vadiúj abroncsaid elkoptak, s máris nem ugyanazt mutatja a sebességmérőd!
    Visszatérve az alaplapokhoz: nem az a (fő) probléma, hogy nem a pontos értéket kapom a a monitoromon (ilyet szerintem egyik laptól sem kapunk, eltérő mértékben, de mindegyiktől más értékek jutnak el szemünkhöz, mint ami a valóság), hanem, hogy egyáltalán nem kapok semmilyen információt, s azt sem tudom, milyen értékkel korrigáljam a hibát (vagyis hány százalékkal tértem el mondjuk az abroncsméret miatt az eredetileg jónak ítélt sebességmérőm hiteles értékeitől). Az ASRock hasonló, tehát nem csúcskategóriás lapjai adnak infót, adnak monitorozási lehetőséget a qpi-ről, dimm feszről?

    És ezt már HSM-nek, csak úgy apró zárójelben :) : Ha egy autóval élsz együtt, igen, meg lehet szokni, hogy nincs sebességmérőd, elég egy fordulatszámmérő és tudnod azt, hogy milyen fokozatban vagy, ebből jó érzékkel lehet következtetni az aktuális sebességre. Csak mi van akkor, ha állandóan másik autóban ülsz (mint ami velem gyakran előfordul (heti három-négy autó)? Vagy, ha megbontod a "rendszered", és mondjuk más felnit, egyel magasabb oldalfalú téligumit raksz fel? Netán az elöbb említett módon kopni kezd a gumid? Igaz, elvileg így az eltérések olyan 2-3 százaléknál nem nagyon lesznek nagyobbak, de amikor zérótolerancia van, s már akkor is kijön a csekk, ha lakott területen 50 helyett 52-vel mentél, hát bizony gond lehet... Szóval nem árt, ha van mindig valami, amihez tudsz viszonyítani, s tudod azt, hogy milyen korrekciós tényezővel számolj - ha a határon autózól (vagy a PC-dben a határon használod a cuccod).

    [ Szerkesztve ]

  • atesz90

    csendes tag

    válasz katt777 #22324 üzenetére

    Változott a szitu, Asus P6T Deluxe v2 corei7-930as procival.... megnéztem milyen ramokat támogat a lap, a Kingston ramról mi a véleményed? Konkrétan erről lenne szó:
    [link]

    Corsair-t vagy Geil-t akartam először, mert mondták már páran hogy azok jók, de Kingstonról nem tudok sokat, hogy mennyire jók stb. Szerinted?

    Azért kérdezem mindezt, mert tervezem, h közeljövőben gépet váltok, mert lassan muszáj lesz. Boltba meg átbasztak egy jófajta memóriával még 3 éve :D

    üdv: ata

Új hozzászólás Aktív témák