- Sony Xperia 1 V - kizárólag igényeseknek
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Fotók, videók mobillal
- MIUI / HyperOS topik
- iOS alkalmazások
- Samsung Galaxy Z Flip5 - ami kint, az van bent
- iPhone topik
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Samsung Galaxy A55 - új év, régi stratégia
- Samsung Galaxy Z Fold5 - toldozás-foldozás
Hirdetés
-
Kapnak egy rakás reklámot a Roblox játékosai
it Videohirdetésekre készülhetnek ezentúl a virtuális világokban a Roblox játékosai.
-
Snapdragon 8-as szériával várhatók a Honor 200-ak?
ma A Honor 200 állítólag a 8s Gen 3-at, a 200 Pro változat pedig a 8 Gen 3-at használja majd.
-
A Colorful "fagyosan kompakt" alkatrészekkel megy elébe a nyárnak
ph A vállalat többek között egy slim profilos léghűtővel, egy helytakarékos táppal és egy ITX-es házzal adott magáról életjelet.
-
Mobilarena
A topik mindazokhoz szól akik foglalkozni szeretnének, vagy már foglalkoznak vasútmodellezéssel. Nem csak szegecs számláló technikákról szól az oldal, elfér rajta minden ami modellvasút. Vagyis a legpontosabb, profin kivitelezett modelltől, a házilagosan, papírmasé-fűrészpor technikával készült terepasztalig bármi.
Új vagy régi, digitális vagy analóg, bárki bármilyen témával jelentkezhet, hogy a közösség okuljon, szórakozzon általa. Kiállításokon készült képekkel, vagy a saját alkotásokról készült fotókkal és persze megfelelő magyarázó szöveggel a képekhez.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Batman2
őstag
Apropo váltók!
Lehet kapni a nagyobb gyártók kínálatában y illetve illetve 3 ágú y váltót, vagy ez is csak maszek gyártmányban létezik?
TTben lenne nekem jó.Létezik ilyen a valóságban?
Én még nem láttam.Üdv.
[ Szerkesztve ]
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
YanezTTrain
tag
-
YanezTTrain
tag
-
rita7107
aktív tag
Ránézésre sima Piko sín, és egy sima összekötő papucs. Ha megfordítod a sínt akkor rajta kell lennie hogy Piko. Ha nem, mert esetleg más a márka kkor is lehet még kapni.
Bármelyik modellboltban tudnak segíteni.
A trafó pedig egy sima Piko FZ1 trafó. A jobb oldali csatlakozókra a pályát kell kötni, és a középső gombbal tudod előre-hátra irányítani, a bal oldali csatlakozópár pedig a váltók, és egyéb elektromos eszközök csatlakozója.
-
athomi
veterán
válasz pirosvilamos #5407 üzenetére
Szerintem igazad lesz. Így megtaláltam a mozdonyt, meg találtam sínt is ezzel a szóval, tuti ilyen mint a képen.
rita7107: Ezek szerint fogok hozzá találni papucsokat, ez jó hír, köszönöm!
[ Szerkesztve ]
-
Batman2
őstag
válasz YanezTTrain #5403 üzenetére
Szevasz
Köszi az infókat !
Közben én is nézelődtem, leltem is két gyártónál, arra már nem emlékszem én sem, hogy volt e TTben.
Viszont nagyvasúton még sohasem láttam ilyet, tudnál e esetleg egy fotót feltenni, vagy linkelni valahonnan, hogyan is néz ki ez a valóságban ?Előre is köszi !
Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
Egy kicsit érdekes körülmények között mennek a vonatok !!!
[link]Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
Ezek az Indiai vonatok elképesztőek, ott még virágkorában van a vasút!!!
[link]Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Quasi_modo
nagyúr
válasz YanezTTrain #5403 üzenetére
N-ben biztosan létezik több gyártónál is. Illene, hogy hogy legyen
TT-ben is.valami
-
pumukli93
csendes tag
Hátha valakit érdekel egy Roco digitális központ.
[ Szerkesztve ]
-
YanezTTrain
tag
Jön a nyári szabadság. Végre nekifoghatok a tervnek, ami egy ideje már kivitelezésre vár. A csupa dilikör terepasztalt kissé átépíteni, hogy valamivel játszhatóbb pálya jöjjön létre végre. A felső terepszint teljes egészében megszűnik, a vasútvonalat felszámolom, a város leköltözik az alapszintre illetve az újonnan épülő részre, a vasúti alagút fölé. Létesül egy második vágánykapcsolás, hogy a szerelvények üzemszerűen tudjanak átjárni egyik pályakörről a másikra, illetve néhány tároló és csonka vágány. Az összekötő vágánnyal létre jön egy dupla hurok a pályában. Ennyi plusz lehetőséggel már valamennyire feledhető a dilikör jellege a dolognak talán. Minden esetre elég sokféle tolatásra és más vonatmozgásokra lesz majd lehetőség a jelenlegi körbe körbe vonatozás lehetőségével szemben.
Két pályakör marad összesen, az alapszinti legbelső dilikör is eltűnik. Így lekerülnek a pályáról az 5120-as ívek, amik igazából csak a rövid kis mozdonyok kocsik futását teszik lehetővé a 300 mm-es ívsugáron. Három transzformátor fogja kiszolgálni a pályát, kettő a két pályakört, egy pedig a felsővezetéket, ami természetesen a teljes vágányzat fölött ki fog épülni. A felsővezeték trafóját megtoldom egy egyenirányítós pólusváltós kapcsolással illetve egy átkapcsolóval a válakozó és egyenáramú üzemek lehetősége között. Így a Märklin villamosmozdonyok mellett lehetőség lesz egyenáramú villanygépek üzemére a felsővezetékről
táplálva.Némi 3D megjelenítés a körülbelüli kinézetről. A külső pályakör és az azon kívül levő dolgok nem nagyon fognak változni. Azon belül viszont komoly átalakítás fog történni.
[ Szerkesztve ]
A vasútmodellezés nem a kapkodós elmebetegek sportja...
-
YanezTTrain
tag
Még egy váltó beépítésével tovább fokozható a menetek száma. Az új szárnyvonal felmegy a városba. Kis röbid személyvonat E63 mozdonnyal mint betét járat a két állomás között, illetve olykor teherforgalom is lehetséges.
Így az alagút mellett egy újabb látványosság egy komoly méretű ívben fekvő híd is felkerülhet az asztalra. A városnak pedig lesz egy picike kis vasútállomása fent is.
A vasútmodellezés nem a kapkodós elmebetegek sportja...
-
Batman2
őstag
válasz YanezTTrain #5418 üzenetére
Jópofák a tartók !
Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Pityu89
senior tag
válasz YanezTTrain #5419 üzenetére
Nem vagyok nagy híd rajongó. Én inkább az asztal szélét hegyesíteném, az alagút tartana majdnem az állomásig és a dombra meg felkapaszkodhat a vonat, híd nélkül. Hülye ötlet volna?
-
Batman2
őstag
No ilyet még nem láttam, ez nem rossz kis vasút !!
[link]Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
YanezTTrain
tag
válasz hanzohattori #5422 üzenetére
Az ötletek megfontolást érdemelnek. Az alagút meghosszabbításában is van fantázia, bár az állomásig biztosan nem hozom el, esetleg 30-40 fokig az ívben.Így a borzasztóan nagy híd is kisebb lesz, kb a fele, mint a tervezett. Az alagútban a tároló sem rossz gondolat, ezen még rugózni kell hogy oldjam meg, mert hely nincsen. A jelenlegi asztalméret a felhasználható területet illetően 105x250 cm és már a határokon fut a vasút mindenhol.Ha pedig tároló akkor illenék mindkét vágánykörből elérni, ami további keresztváltók beszerzését teszi szükségessé. Na persze a tervező program azért van, hogy megkönnyítse a munkát, különösen ilyen extrém helyhiány esetében. Szóval dolgozom az ötleteken, meglátjuk mit lehet még megvalósítani. Nem csak a pálya áttervezésére gondolok, hanem a vonatközlekedés rendjének elemzésére is.Minden esetre az átépítést két hét múlva elkezdem. Illetve a bontást már a jövő hét közepén. Onnan napi rendszerességgel jelentkezem majd a hírekkel, hogyan is alakul a pálya sorsa.
A legelső variáció mindenképpen létre fog jönni, a többit pedig meglátjuk, mi fér bele a területbe. A terepépítés kizárólagosan hungarocellel lesz megoldva, az asztal súlyának csökkentése okán. Fém, fa, csak a legszükségesebb helyeken a továbbiakban, ahol elkerülhetetlen az alkalmazásuk.
Augusztus végére szeretném rendben látni az asztalt. Persze ehhez kell még rengeteg meló és pénz is nem kevés, mivel az épületeket is cserélni szándékozom.[ Szerkesztve ]
A vasútmodellezés nem a kapkodós elmebetegek sportja...
-
hanzohattori
csendes tag
válasz YanezTTrain #5425 üzenetére
Igencsak átérzem a helyzetet, szélességben nekem sincs 1m-nél több és ez eléggé behatárol midenféle elképzelést.
-
hun_solo
újonc
Sziasztok!
Nos,elhatároztam,hogy építek egy terepasztalt.Eddig volt egy H0-ás PIKO vasutam.Vettem hözzá pár bővítést,de rájöttem,hogy nem olyan élvezetes szőnyegen...
A terepasztal N-es,Fleischmann lenne.Purhabból kivágva,Temperával festve Méretei:180x80 cm.Ma még küldök képet a pályatervről.
A kérdeses dolog a füvezés.Bár nagyon a statikus fű felé hajlok,nagyon macerásnak és drágának tűnik.(Na meg persze teljesen újonc vagyok,megcsinálnám a légycsapós változatot,denem tudok forrasztani se Megéri? milyen más módok vannak fű készítésére?Illetve ottvannak a bokrok,fák...Fákot otthon csinálnám.A lombot viszont rendelném,az a kérdésem,hogy megéri?Jó a NOCH féle lombanyag?Ha nem,mit ajánlotok helyette?
Van még kérdéses dolog...A Fleischmann digitális szetthez 1 betáp sínt adnak.Szükséges több?(küldök majd képet pályatervről)Mert kezdetben egyedül futna rajta a vonat,de a pálya bőven meghaladja a kezdőszett méretét.És késöbb szerelvénybővítés is lesz.
Vasúti jelzők és váltók.Ezek is később lennének digitalizálva.Forrasztani kell hozzá?(mert akkor megtanulom )Illetve a jelzőkhöz is kétállású kapcsolópult kell?
Szóval,így kb. ennyi lenne. Bocsi,ha kicsit sok
Aztán,majd küldök képet a terepasztalról is.Az életben egyszer mondj igazat! Ha a mentősök kerdezik,mit vettél be!
-
YanezTTrain
tag
válasz hun_solo #5427 üzenetére
Nos, a digitális téma nem egy egyszerű dolog. Viszont elvileg szinte bármit meg lehet csinálni vele.
Terepasztal építés. Ezt a purhab dolgot kicsit zavarosnak találom. Nem nikecell amire gondolsz? Terepasztalt viszont illik valamiféle erősebb vázra a vágányokat pedig minden képpen valamiféle fa alaplemezre telepíteni. Ez lehet olcsó OSB, vagy farost, ha jobban el vagy eresztve zsével, akkor rétegelt lemez. az nem vetemedik.
Forrasztás. Egy vasútmodellezéssel foglalkozó embernek elkerülhetetlen az, hogy valamilyen szinten tudjon forrasztani. Nekem speciel a szakmám szerves része, de azért, ha minimálisan is de ajánlott beletanulni, Bármikor adódhat egy letört forrasztás, fém alkatrész, amit vissza kell tenni, hogy a vasút működhessen. Én pl. magam készítettem az asztal teljes felsővezeték rendszerét és az oszlopok egy részét, ami igen csak komoly forrasztási munka volt, viszont sok-sok tízezret spóroltam az asztal építésénél.
Terepfű téma: A leginkább a valósághoz hasonlatos a statikus szóróanyag, mivel több féle szálhosszban, színben, stb. kapható, ezeknek a kombinációjával tényleg nagyon szép terep építhető. Régen, vagy 30 éve még divatban volt a színezett fűrészpor, leginkább azért, mert sztatikus anyagot Bécsnél előbb nem nagyon lehetett kapni.
Fűszórásra nagyon jó a szűrős megoldás, de egy közepes méretű szélesebb szájú műanyag palack is megtaszi. A palack kupakjára 5-6 mm átmérőjű lyukakat kell fúrni. Palackba bele a statikus szóróanyagot. A palack felrázásával a dörszölődés hatására a sztatikus anyag feltöltődik. Kiszórva, ha nem is áll minden szál mint a szög, de elég jó felület jön létre a ragasztón.Váltó-jelzők vezérlése: Kapcsolópulttal pillanat árammal az állítóműveket lehet vezérelni. Ha a fényjelzőnek van állítóműve, akkor azt is lehet ilyen pulttal hajtani, egyébként állandó áramot adó több állású kapcsolóra van szükség, attól függően, hányféle jelzésképet akarunk a jelzőn megvalósítani.
Fák készítése-lomb anyag. Ki kell próbálni, kinek mi válik be a gyártáshoz. Ez egyedi dolog. A vasútmodellezés alapjainak elsajátításához javaslom Linzbauer Tamás Vasútmodellezés c. könyvét beszerezni. Csak antikvárosnál, vagy vaterán, stb lehet egy-egy példányt időnként elcsípni, elég kemény árakon. A vasútmodellezés Bibliájának is szokás nevezni. Jó kis könyv, pedig van vagy 30 éves. A másik Gerhard Torst Vasútmodellezés c. könyve. Ez nem annyira átfogó, de az alapokhoz ez is elég. Ezt el tudom küldeni pdf formátumban ha kell.
A vasútmodellezés nem a kapkodós elmebetegek sportja...
-
hun_solo
újonc
válasz YanezTTrain #5428 üzenetére
Köszi a választ.
A könyv megvan(egyelőre könyvtárból)
Mit jelent az hogy vetemedik?
Egyébként nikecell szerű anyagból lesz,falemez alapon.
Hidakat miből célszerű építeni?
Néztem egy rakás videót,elég sokat tanultam.Forrasztást meg megtanulom akkor,habár itthon nincsen.
Olvastam,hogy az alagutakat 10-15 cm mélyen célszerű kidolgozni,mert addig belátunk kb.
Ezt hogyan célszerű?Véssek kő mintát a nikecellbe,aztán fessem le?
Útkézsítésre néztem cuccokat,holnap még leírom,miket találtam,és hogy célszerűek e.
LáttameBayen10esért elemes statikus szórót,jó lehet vajon?
Bocsi ha kicsit sok lett,ezek a kérdések,amiket nem találtam neten,és itt a tapasztaltak tudnak segíteni.
Üdv SoloAz életben egyszer mondj igazat! Ha a mentősök kerdezik,mit vettél be!
-
YanezTTrain
tag
válasz hun_solo #5429 üzenetére
A könyvet tanulmányozd át alaposan. Többször is érdemes az aktuális fejezeteket átnézni, mindig akad valami új, ami megfogja a fantáziát.
Alagutak kidolgozása. Ha nem belátható az alagút, akkor nrm igazán kell túlspilázni a dolgot. Ha szem előtt van, akkor alagűt belső falát lehet burkolni kőnyomatos műanyag, vagy karton lappal. A műanyag 3D-ben kidolgozott, valós barázdákkal, stb. A karton lap 2D viszont egyszerűbb vele a munka mint a műanyaggal. A műanyagot ívre hajtani sem egyszerű, ahhoz valami sablon, hőlégfúvó, azbesztkesztyű kombó ajánlatos. Már, ha még kellenek az ujjaid. Nikecell faragás is szóba jöhet, de az nagyon molyolós, szerintem nem éri meg és nem lesz olyan szép, mint a műanyag vagy karton lapos burkolás.Én kartont használtam az asztalhoz.
Vetemedés: Anyag eldeformálódása. Esetünkben csavarodás, görbülés, felpuposodás, amire számítani lehet, ha az asztalt mondjuk a fürdőkádban tartod fél méter vízben. Normál esetben azért a vetemedés esélye elég kicsi, főleg, ha a nyers asztalt valami festékkel esetleg lenolajjal bekened azaz konzerválod. Én matt szürke alapozó festéket használtam. OSB meg amúgy sem könnyen szívja a vizet, a benne levő nagymennyiségú ragasztónak köszönhetően. Hidak készítése. Linzbauer könyvben erre bőséges anyag található. Viszont azt mondom, ha kezdő modellező vagy gyakorlat híjján, az alagút kapukat, hidakat, felsővezetéket inkább boltból, maceráról ebayról szerezd be.
Statikus szóró 10 ezerért, hmmm... Jó lehet. Viszont az sem biztos, hogy tuti álló füvet csinál. Temofeszten a VMC-sek csinálnak évről évre terepépítési bemutatókat és bizony ott sem mindig volt az a fű a húha kategória. Egyéni ízlés és főleg zseb függvénye.
Terepasztal forrasztási munkáihoz érdemes beszerezni egy forrasztó állomást. Ez átlagban egy 4-8 ezer forint közötti összeget kíván, típustól függően. Nem kell az eredeti Weller-t megvenni harminc ezerért, jó egy gyengébb másolat is. Persze nagy mennyiségű durvább forrasztáshoz nem árt egy pisztoly páka, vagy egy két állandó hőfokú hagyományos forrpák. Forrasztó anyagból legalább két különböző olvadáspontút illik tárolni. Erre pl. szükség van a felső vezeték építésénél. A magasabb hőfokúval készülnek az oszlopok, függesztékek, maga a felső vezeték elemek, stb. Az alacsonyabb hőfokúval pedig a felsővezeték megy a helyére, hogy forrasztásnál a már elkészült szerkezeti elemek ne olvadjanak meg, ne essenek szét.. Persze ehhez kell a már említett forrasztó állomás, ahol a forrasztó páka hőfoka szabályozható.
Út készítésére megint csak van millió féle megoldás. Jó a karton burkoló lap, vagy az előre gyártott útelemek. Viszont, ha pl. Faller Car Systemet is akarsz az asztalon üzemeltetni, mindenképpen valami komolyabb strapabíróbb burkolat kell az acél vezetőszál fölé.Imhol van némi képes, videós információ az asztalomról. Itt elég sok minden házi készítés. Persze nem verik a gyári cuccokat, de azért nem is olyan csapnivalóak.
A vasútmodellezés nem a kapkodós elmebetegek sportja...
-
hun_solo
újonc
válasz YanezTTrain #5430 üzenetére
Köszi újra.
Hát,én ilyen spéci dolgokat biztos nem fogok belerakni mint a Car System vagy felsővezeték
első körben úgyis dízel fut majd,a felsővezeték meg majd(ha építek )a következő asztalra megy majd.
Hát,én útnak a Woodland Smoot itet néztem ki,de azt lefesteni...inkább veszek valami ragasztószalag alapút,de a kartont is megfontolom.
Megpróbálok mintát faragni,lessz egy kis próba terepem.Ha nem megy rendelek,hidat meg amúgy is rendelni fogok akkor.
Az asztalod tökre király,habár az enyém nem lesz ilyen szép.
Föld szóróanyagot honnan szerezhetek be?Mert weben nem találtam,de láttam olyat aki száraz levélből csinált(feldarálta) de egyelőre rendelésnek örülnék.
A sínt hasonló alapra ragasztom(előtte lekenem alapozóval),aztán megy raá a töltés,aztán a wet water és a ragasztó.
Egyébként alapból digitális,nemtudom ismered-e a Z21-et és a MultiMaus-t.
Itt vannak a tervek: https://itcafe.hu/dl/upc/2017-07/6
https://itcafe.hu/dl/upc/2017-07/667358_snapshot2.jpg67358_snapshot.jpg
https://itcafe.hu/dl/upc/2017-07/04/667358_j4k6c0cj6uliiv6c_snapshot3.jpg[ Szerkesztve ]
Az életben egyszer mondj igazat! Ha a mentősök kerdezik,mit vettél be!
-
hun_solo
újonc
válasz Quasi_modo #5432 üzenetére
Elnéztem arrafelé,és ők is hasonló anyagból építik a domborzatot.A sín farostra lesz fektetve,nem közvetlen erre a habszerű anyagra.Purhabot pedig már elvetettem
Egyébként(nyilván nem fog annyira jól sikerülni)de ha szerintetek NAGYON jó lesz,akkor pl.a veszprémi általános téli kiállításra lehet jelentkezni?Vag ez egy nagyon hülye ötlet?Az életben egyszer mondj igazat! Ha a mentősök kerdezik,mit vettél be!
-
br120
csendes tag
válasz hun_solo #5433 üzenetére
Helló , pár tanácsot én is adnék.
A síneket ne a faanyagra fektesd közvetlenül , hanem rakj alá parafa lapot [link] . Ez egyben töltésimitációnak is jó. A síneket ne ragaszd , inkább szöggel rögzítsd. Ha esetleg fel kell szedni , a ragasztott vágányzat annyira fog sérülni , hogy nem fogod tudni újra felhasználni. Szóróanyagot a VMC-nél [link] lehet beszerezni , de ledarált parafából házilag is el lehet készíteni , vízfestékkel igény szerint színezni. Az aszfaltút házilag is elkészíthető , kartonlap vagy rajzlap méretre vág felragaszt és vízfestékkel vagy temperával festhető. Esetleg finom homok festékbe keverésével imitálható a durva felület. Terepasztal anyagának rétegelt lemezt ajánlok léces vázszerkezettel. -
hun_solo
újonc
Igen,ezekre gondoltam.Parafa van itthon rengeteg
N soportot sajna nem találom linket tudsz adni hozzá?
Köszi a szóróanyagot.Szögnek van rés a talpfán?Vasúti töltésanyagot rendelni fogok szerintem.Akkor utat is otthon csinálok
Megjött az első hungarocell lap,még varom az alapot(rétegelt lemez) és egy másik hungarocellt.Aztán gyihaaa
Csak alagútbejáratot,hidat és kőmintás lapot nem találtam sajna.Ezekről kérhetek linket?
Bocsesz ha megint sok lett
Előre is köszi
Üdv,SoloAz életben egyszer mondj igazat! Ha a mentősök kerdezik,mit vettél be!
-
YanezTTrain
tag
válasz hun_solo #5436 üzenetére
Kőmintás karton. Egyelőre nincs még fent az oldalamon, de egy két napon belül felkerül a letölthető A4-es tégla, terméskő, stb. Ezt fogod, ráteszed egy pendrive-ra és egy nyomtató szalonban kinyomtatod annyi példányban amennyiben akarod. Ha úgy tetszik sima A4-es fénymásoló papírra, avval könnyen lehet burkolni bármit, vagy viszel 200, 250,300 -as papírt és arra nyomtattatod a cuccot, akkor önmagában is képes megállni. Vagy ha nagyon sürgős, akkor nézz körül itt.
A Brick Paper fülre kattintva rengeteg tégla, kő, mifene burkoló anyagot tudsz letölteni. Nyomtatási eljárás, mint fent.
NE SZÖGELD A SÍNT!!!
Csavarozd, két talpfa között, megfelelő méretű és fejnagyságú csavarral. Egyébként, ha az ágyazat elkészül ott lesz annyi ragasztó, ami a vágányt megtartja a csavarokat ki is veheted. Nekem még a nehéz M-es töltéses fém síneket is megtartja az a ragasztó mennyiség ami a sínek mellé kerül a terep, ágyazat építésekor. Az N-es vágány súlya meg lepkepuki a Märklinhez képest.
A fenti oldalon találszépületeket, alagút kaput minden féle jó dolgot. Ez egy angol oldal, itt minden 00, azaz 1:76 méretarány. Ha lekicsinyíted kb. 55 százalékra nyomtatásnál a dolgokat, akkor tökéletesen megfelelnek az N-es vasúthoz.
A vasútmodellezés nem a kapkodós elmebetegek sportja...
-
hun_solo
újonc
válasz Quasi_modo #5438 üzenetére
Köszi
Jogos,könnyű...de én béna vagyok és nem sikerültAz életben egyszer mondj igazat! Ha a mentősök kerdezik,mit vettél be!
-
Quasi_modo
nagyúr
válasz YanezTTrain #5437 üzenetére
Észrevétel: sínt csavarozni két talpfa között csak akkor lehet, ha az ágyazatos. Nem biztos, hogy olvtársunk azt használ.
A fénymásoló papírra nyomott tégla/terméskő minta szerintem roppant igénytelen. Én nem használnám.
valami
-
YanezTTrain
tag
válasz Quasi_modo #5440 üzenetére
Talpfa közbe tud csavarozni. N méretú vágányról beszélve, már a 2-es osb csavar feje is tart a két talpfán annyit ami kell szerintem. Ha meg leragasztotta az ágyazatot, ki is veheti a csavart.
Én a hungarocell dolgokat az asztalomon mindenhol sima 120 grammos papírra nyomott anyaggal burkoltam. Nem mondanám igénytelennek. Igaz nem otthoni nyomat, hanem egy profi nyomtatóstúdióban készült a nyomtatás brutálisan komoly fotoprintereken. Viszont mivel telibe nyomtatták az A4-es oldalakat így sokkal olcsóbb volt mint modellboltban megvenni a kis ficniket, sok száz forint per darab áron. Sajnos a nyomtatásra rá kell áldozni egy bizonyos összeget, de ha negyobb mennyiség kell mindenképpen megéri.
Persze az igazi a Stirol lap, de az horrorisztikus költségeket okoz a terepasztal építése során komolyabb mennyiségszükséglet esetén.De szerintem ezt bízzuk mindenki egyéni fantáziájára és ízlésére. Minden esetre kíváncsian várom barátunk képeit a készülő asztalról, mert egy új alkotás születésének figyelemmel kísérése mindig izgalmas és tanúságos dolog. Hajrá modellező bajtársak, kellemes kerékcsattogást a síneken a nyár hátralévő részében!
A vasútmodellezés nem a kapkodós elmebetegek sportja...
-
hun_solo
újonc
válasz YanezTTrain #5441 üzenetére
A képek hamarosan érkeznek,amint megjött a maradék lap
Csavarozva lesz első sorban;aztán kiveszem,amint odakerült a ragasztó.
Némileg változtatva lett a terven,pár egyenes ki lett véve hosszában.Viszont betettem több váltót,és egy 2-állásos fűtőházat.Az életben egyszer mondj igazat! Ha a mentősök kerdezik,mit vettél be!
-
Quasi_modo
nagyúr
válasz YanezTTrain #5441 üzenetére
Változatlanul állítom, hogy a nyomtatott papír csak akkor jöhet szóba ha vastag dombornyomott. A többi igénytelen. De ha valaki igényes, van ideje és némi tehetsége, akkor van más megoldás is téglafal és hasonlók készítésére.
N méretnél pedig lehetőleg az átfúrt talpfába csavarozunk és nem a talpfák közé. Igényesebb, gusztusosabb.[ Szerkesztve ]
valami
-
hun_solo
újonc
válasz Quasi_modo #5443 üzenetére
Nos,megpróbáltam bekarcolni a mintát,majd lekentem szürke makettfestékkel.Annyira
jónem lett rossz,ha gondoljátok,rakok fel képet róla.Az életben egyszer mondj igazat! Ha a mentősök kerdezik,mit vettél be!
-
hun_solo
újonc
válasz Quasi_modo #5445 üzenetére
Nos,ilyen lett.Semmi extra,csiszolva se lett,egyszer lett lekenve.Jobb lenne ilyen módszerrel(természetesen kidolgozva rendesen )csinálni?Az életben egyszer mondj igazat! Ha a mentősök kerdezik,mit vettél be!
-
OceanStorm
tag
Ez a Tangent Scale Models kocsi most van fent az eBayen, nem olcsó 23000 Ft + Pk még gondolkozok rajta aztán lehet hogy rárepülök, egyszer élünk. 1987-es gyártmány, még meg sem születtem amikor ez készült. Nagyon részletes a kidolgozása, illetve kapott egy kis "koszt" hogy még eredetibb legyen.
A dolgomat csak az nehezíti hogy egy másik ritkasággal is szemezek már egy ideje, ez még real life is ritkaság volt, a modellt pedig már vagy 10 éve nem gyártják így elvétve találni olyat ami még jó állapotban van.
Mindkettőt be kéne szerezni de akkor lehet arcon is csapnám magam mert most nincs eleresztve a ló.
[ Szerkesztve ]
-
OceanStorm
tag
Miután megírtam az előző hozzászólást vettem észre hogy az eladó csak Amerikán belül postáz, rákérdeztem hogy nem-e tudna kivételt tenni mire azt válaszolta hogy semmi probléma, azt csinált egy számlát "potom" 6000 Ft-os pk-el. Ezután már nem gondolkodtam sokáig a vásárlást illetően, ilyen szép modellt nem sokat láttam még, ha volt is egy-kettő az eBayen pont akkor mindig üres volt itthon a kassza.
-
hun_solo
újonc
válasz Quasi_modo #5449 üzenetére
De,lehetséges,csak kipróbáltam,hogy milyen lenne.
Az életben egyszer mondj igazat! Ha a mentősök kerdezik,mit vettél be!
Új hozzászólás Aktív témák
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Sony Xperia 1 V - kizárólag igényeseknek
- Fujifilm X
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- NBA és kosárlabda topic
- OLED TV topic
- Renault, Dacia topik
- További aktív témák...