Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • pinnacle

    nagyúr

    válasz *Ropi* #29754 üzenetére

    Köszi! Akkor tényleg nem értem, hogy miért szívatnak. Lehet, hogy le sem szedték, hanem csak mondták, hogy ezt cserélni kell. Csere helyett meg csak megtisztították volna?

    Egyébként a NFH-nál azt mondták, hogy nem elég a szóbeli közlés, írásba kell adni.

    "Az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet alapján a termékre egy év kötelező jótállás vonatkozik. Ez a jótállás minden esetben a kereskedőt terheli, azt a vállalkozást, aki a fogyasztó részére a terméket közvetlenül értékesíti.

    Jótállás esetében a kereskedő a termék jótállási időn belül előforduló valamennyi hibája miatt helytállni tartozik. E felelőssége alól csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja azt, hogy a hiba oka már az átadást követően lépett fel, így például a termék nem rendeltetésszerű használatából eredően.

    A bizonyítás során nem elegendő a kereskedő szóbeli állítása, véleményét bizonyítékkal (szakértő véleménnyel, szakvéleménnyel, bevizsgálási jegyzőkönyvvel stb) kell tudnia igazolni. Amennyiben a kereskedő nem tudja ezt bizonyítani, helytállni tartozik. Ennek keretében elsősorban javításra, illetve cserére köteles. A javítás és a csere közül egyébként a fogyasztó választhat, kivéve ha lehetetlenség (pl. a terméket már nem gyártják) vagy aránytalanság (pl. a javítás kisebb összegből valósítható meg, mint a csere) áll fenn.

    Az Ön esetében a kereskedő alátámasztotta bármiféle bizonyítékkal, hogy rendeltetésellenes használat következménye a hiba? Ha nem, akkor Ön kérheti ennek megfelelő módon való alátámasztását.

    Amennyiben Ön vitatja a kereskedő által végzett vizsgálat (bizonyítékkal alátámasztott) eredményét, úgy állításainak alátámasztása érdekében Önnek is lehetősége van - az arra jogosult szervtől - a termék tekintetében szakvélemény beszerzésére, amelynek költségeit azonban Önnek kell megelőlegeznie. (Valószínűleg ennek tett eleget a kereskedő a másik szakvélemény beszerzésével).

    Amennyiben a kereskedővel továbbra sem tudnak megegyezni, úgy jogainak érvényesítése érdekében bírósághoz vagy békéltető testülethez kell fordulnia. A fogyasztóvédelmi hatóság ugyanis nem jogosult a felek között fennálló jogvita érdemi eldöntésére, a hiba keletkezési okainak felderítésére. A békéltető testülethez fordulás az eljárás egyszerűsége, gyorsasága, valamint költségkímélõbb jellege miatt tekinthető kedvezõbb választásnak. Az eljárásról bővebben itt olvashat: www.bekeltet.hu

    Amennyiben a kereskedő a minőségi kifogásáról nem vett fel jegyzőkönyvet, vagy arra 30 napon belül nem válaszolt, lehetősége van bejelentést tenni az illetékes fogyasztóvédelmi felügyelőségen. Ha a kereskedő a javításra szolgáló határidőt indokolatlanul és/vagy jelentősen túllépte, úgy annak kivizsgálása érdekében is bejelentéssel élhet az elsőfokú hatóságnál. A jótállás keretében javításra átvett termékről átvételi elismervényt kellett volna kapnia, rajta pl. a vállalt javítási határidővel. Ennek elmulasztása is vizsgálható fogyasztóvédelmi hatáskörben.

    A szerviz által okozott kárral kapcsolatban ajánljuk figyelmébe alábbi cikkünket: http://mno.hu/fogyasztovedelem/serulesek-szervizen-innen-es-tul-2-resz-1259498

    Gondolom a szerviz ezért hárítja egyből a hibát az ügyfélre, mert senki sem csinálja ezt végig. Ráadásul ha valaki végig csinálja, és igazat adnak neki, a következő ügyfél nem hivatkozhat erre, hanem kezdheti elölről.

Új hozzászólás Aktív témák