- Bemutatkozott a Moto G32 4G
- Nothing Phone 2a - semmi nem drága
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Poco X6 Pro - ötös alá
- Véroxigénszintet is mér a Honor Band 5
- Vodafone-ra áttért Digi Mobilosok
- Google szolgáltatás (GMS) Huawei telefonokra
- Alcor e-Pad - van még remény
- Ennyibe kerülnek a Huawei Pura modellek Európában
- Telekom mobilszolgáltatások
Hirdetés
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
-
Mozgásban az F1 24
gp A Forma 1 versenyek rajongói hamarosan végre belevethetik magukat az idei epizódba.
-
iPaden is vége az App Store monopóliumának
ma Ősztől lehet alternatív alkalmazásboltból telepíteni az EU tagállamaiban.
-
Mobilarena
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Den
veterán
válasz mumtaz #55350 üzenetére
Van ami gyárilag szabályoz, van ami nem. Én kínaival tapasztaltam, hogy a tök mezei fekete kiöntött cdi-közt is van amelyik fix előgyújtással meg, van amelyik nem. márkás robeszeknél csodálkoznék, ha nem szabályozna, nincs jelentős költsegvonzata, és szerintem a környezetvédelmi előírások miatt is célszerű.
A direkt tuning cdi-knél, még azt tapasztaltam, hogy erősebb szikrát adnak. Volt egy gép, mint később kiderült gyújtótrafó hibás, ami a rajta lévő tuning cdi-vel csak alapjáraton hagyogatott ki, magasabb fordulaton jó volt, gyár divel, viszont darált, füstölt, nem pörgött ki. Jó trafóval aztán mindkettővel ment rendesen.
A csapágyat már latom merendelted szettben. Máskor ha nem kell szett, érdemes megnézni egy csapágyboltban, mert ezek simán katalógusban lévő csapágyak többnyire.
www.simson4t.hu
-
nyogo83
Topikgazda
Srácok, van valakinek B125-ös jogsija, ami automatára/robogóra van korlátozva?
Most jött meg a jogsim és a korlátozásoknál csak a szemüveg van bejegyezve(101), semmi más.
Pedig az NKH-s igazoláson rajta volt a kód, de az okmányirodában kapott ideiglenes jogsin/papíron is mâr csak a 101 van rajta.Ezek szerint akkor nem vitték fel a rendszerbe?
-
mumtaz
senior tag
Én speciel magam építettem a CDI-t neten található leírás alapján. Ahogyan néztem, szinte mindegyiknek azonos a kapcsolási rajza. Alig volt eltérés. Az egyik peugeot-ét megcsináltam és az van benne.. Mezei tirisztoros CDI.
Csapágyban utánaszámoltam, mert nézegettem. Nem jött volna ki sokkal jobban.
NTN csapágyak jönnek.
[ Szerkesztve ]
-=- ASUS TUF B450-PRO GAMING - AMD Ryzen 7 1700X - G.Skill Aegis 2x8 GB DDR4@3200MHz - Sapphire RX 5700XT Nitro+ 8GB - ASUS ROG Strix Flare HU - REVOLTEC FightMouse ELITE - RIOTORO ENIGMA G2 850W Gold - Cooler Master MasterCase MC500Mt -=-
-
mumtaz
senior tag
Felteszek egy érdekes kérdést: A hengerszettel jönnek gyűrűk is meg minden, de az érdekesebb egy pici lemez, ami úgy tűnik, hogy valamelyik gyűrű alá való. Másik fórumon évekkel ezelőtt olvastam már valakitől, de nem emlékszem rá, hogy hol és hogy konkrétan hová is való.
Ott látszik a képen a gyűrűkkel együtt:
A másik kérdés a hengerfej. Az, hogy ugye módosul a henger furata 7mm-el. Nem kell ehhez módosítani némileg az égésteret?
[ Szerkesztve ]
-=- ASUS TUF B450-PRO GAMING - AMD Ryzen 7 1700X - G.Skill Aegis 2x8 GB DDR4@3200MHz - Sapphire RX 5700XT Nitro+ 8GB - ASUS ROG Strix Flare HU - REVOLTEC FightMouse ELITE - RIOTORO ENIGMA G2 850W Gold - Cooler Master MasterCase MC500Mt -=-
-
Den
veterán
válasz dzso22 #55356 üzenetére
Simán lehet, hogy valójában 70-es volt. Vettem már olyan filléres minarelli kínai 70-es hengerszettet, ami ötvenesnek volt feliratozva, sőtt olyan ötvenes komplett négyütemű blokkot, ami nagyon men, és szétszedve kiderült, hogy hetvenes a henger és a hengerfej is, nagyobb szelepekkel, pedig még a motorkód is 139fmb volt.
[ Szerkesztve ]
www.simson4t.hu
-
mumtaz
senior tag
Nos itt az élő példa. Itt vannak a cuccok.
Az a bizonyos lemezke nincs a csomagban. Kicsit nem a legjobb a szájízem, mert a dugattyú felületi kidolgozása nem nyerte el a tetszésemet. Körben oké, de a dugattyú teteje...
Ugyanakkor a gyűrűk sem. A végük a stifteknél nem tudom, mennyire normálisak, hogy csak úgy vége. Eddig minden gyűrűn, ami a kezembe akadt itt volt egy kis átfedés a stifteknél.
A henger valóban poénos, mert - ahogyan a képen is látszik - 49,9ccm, de valójában ugye 70-es 47,00 furattal. Valamit tudhatnak odaát, vagy csak annyi, hogy ugyanazt a hengert nagyobbra fúrják a gyártás során. De nem is baj. :-)
Egyxébként van egy papír is a henger mellé egy rajzzal és szöveggel:
FIGYELEM!Amennyiben a hengerszettet a gyári hengerfejjel kívánjuk összeszerelni, úgy az összeszerelés során szenteljünk komolyabb figyelmet a préstáv beállítására.
Ideális beállítás:
-1mm (+/- 0,2mm)[ Szerkesztve ]
-=- ASUS TUF B450-PRO GAMING - AMD Ryzen 7 1700X - G.Skill Aegis 2x8 GB DDR4@3200MHz - Sapphire RX 5700XT Nitro+ 8GB - ASUS ROG Strix Flare HU - REVOLTEC FightMouse ELITE - RIOTORO ENIGMA G2 850W Gold - Cooler Master MasterCase MC500Mt -=-
-
-
mumtaz
senior tag
Asszem lehet, hogy jól megszopattam magam. A főtengelyre direkt rátekertem mindkét anyát. Olyan szerencsétlenül pakolásztam, hogy odavertem és a lendkerék oldali anya megferdült. Nagyon nehezen le tudtam tekerni, de az anyában letört a menet (van új), a főtengelyen viszont deformálódott. Remélem, hogy a centrírozása nem ment el és egy másik anya (10.8-as keménységű) kifésüli a menetet. A menet külső 1/3-a nyalódott le.
Nincs szerencsém. :'-(
-=- ASUS TUF B450-PRO GAMING - AMD Ryzen 7 1700X - G.Skill Aegis 2x8 GB DDR4@3200MHz - Sapphire RX 5700XT Nitro+ 8GB - ASUS ROG Strix Flare HU - REVOLTEC FightMouse ELITE - RIOTORO ENIGMA G2 850W Gold - Cooler Master MasterCase MC500Mt -=-
-
Kloden
senior tag
Sziasztok, lenne egy kérdésem a szakikhoz.
Van egy Piaggio X9 200cc-es motrom, nemrég cserélt a szerelő ékszíjat, görgőt és variátorházat is.
Viszont azóta nem úgy megy a gép mint régebben.
Most többet pörög a motor, gázadásnál előbb felpörög a motor, majd lassan felgyorsul a gép. Eddig nem ilyen volt, sokkal közvetlenebb, azonnali volt a gázkar hatása.
Most 100 körül ha még ráhúzom a gázt, nincs semmilyen közvetlen hatása, lassan komótosan elkezd gyorsulni.
Nem értek a dologhoz, de én a görgőkre gyanakszom, pedig elvileg olyat rendelt bele amilyen volt benne, Ø20,5mm, hossz: 17mm, súly: 11g. Lehet hogy nem ilyen kéne bele?..."Ön fél a haláltól?" "Az élettől félek."
-
akos3
addikt
Nah ma elővettem este én is végre a motort. Mikor ráültem ez volt az érzésem mintha a tél alatt összement volna Eddig is tudtam, h nem nagy motor a cbr, de most vhogy nagyon kicsinek tűnik De legalább pöccre indult
-
mumtaz
senior tag
válasz Dexar007 #55367 üzenetére
Főleg, hogy 70-es.
Nem a lyuk zavar, hanem az öntés minősége. Volt dugattyúöntő ismerősöm. Az öntőforma kialakítása miatt van ott az a pötty. Engem a felület zavar. Mintha zárványokkal lenne teli.[ Szerkesztve ]
-=- ASUS TUF B450-PRO GAMING - AMD Ryzen 7 1700X - G.Skill Aegis 2x8 GB DDR4@3200MHz - Sapphire RX 5700XT Nitro+ 8GB - ASUS ROG Strix Flare HU - REVOLTEC FightMouse ELITE - RIOTORO ENIGMA G2 850W Gold - Cooler Master MasterCase MC500Mt -=-
-
mumtaz
senior tag
Nem értem. Most tettem fel a csapágyakat a főtengelyre. Az egyik teljesen fasza, a másik viszont ott, ahol a csapágy helye van elforog a tengelyen. Pont mellette kifelé rászorul, de pont ott nem, ahol a helye van.
Lehet, hogy ezen a főtengelyen már korábban elforgott a csapágy és elkopott. kb. 0,05mm, de ez pont elég. Fenébe. Mit csináljak vele? Nem tudok másik főtengelyt keríteni. Kenjem be menetrögzítővel vagy valami egyéb ragasztóval?[ Szerkesztve ]
-=- ASUS TUF B450-PRO GAMING - AMD Ryzen 7 1700X - G.Skill Aegis 2x8 GB DDR4@3200MHz - Sapphire RX 5700XT Nitro+ 8GB - ASUS ROG Strix Flare HU - REVOLTEC FightMouse ELITE - RIOTORO ENIGMA G2 850W Gold - Cooler Master MasterCase MC500Mt -=-
-
mumtaz
senior tag
válasz mumtaz #55369 üzenetére
Na szóval. Megnéztem a régi csapágyat és megakad illetve nehéz eltekerni. A belső gyűrűn forgásirányú húzásnyomok vannak, tehát abban el-el forgott a főtengely. Hoztam csapágyragasztót, 60-as csiszolóval picit érdesítettem a felületet a főtengelyen és pontozóval 6 helyen megpontoztam. Csapágyragasztóval bekentem és ráraktam a csapágyat. Szerintem jó lesz, mivel a lehűtött főtengelyre apró kocogtatásokkal tudtam felrakni a felmelegített csapágyat. Nem vad ütlegeléssel.
-=- ASUS TUF B450-PRO GAMING - AMD Ryzen 7 1700X - G.Skill Aegis 2x8 GB DDR4@3200MHz - Sapphire RX 5700XT Nitro+ 8GB - ASUS ROG Strix Flare HU - REVOLTEC FightMouse ELITE - RIOTORO ENIGMA G2 850W Gold - Cooler Master MasterCase MC500Mt -=-
-
mumtaz
senior tag
válasz Kloden #55370 üzenetére
Igen. A méret nem változtatható. Adott varióba 1 méret. Csak a súlya más.
Más: A főtengely ok. A varióval van némi cumi, mert a kínai varióba elvileg a saját belső tárcsája lenne jó, de az deformálódott. A gyári varió tárcsája megvan, de leütközik a varióban, ezért hézagolhatatlanul kint lenne a szíj. Megtaláltam a helyet, ahol felfekszik, ezért flexszel ki kell vennem a tárcsából egy kicsit. Nem hiszem, hogy kigyengülne, mert a kínai tárcsa anyaga kb fele, vagy még vékonyabb volt a gyárihoz képest. Ugyanakkor csak kb. 2-3mm.
Jó lesz ez.
[ Szerkesztve ]
-=- ASUS TUF B450-PRO GAMING - AMD Ryzen 7 1700X - G.Skill Aegis 2x8 GB DDR4@3200MHz - Sapphire RX 5700XT Nitro+ 8GB - ASUS ROG Strix Flare HU - REVOLTEC FightMouse ELITE - RIOTORO ENIGMA G2 850W Gold - Cooler Master MasterCase MC500Mt -=-
-
Weeman1
veterán
Végre itt a jó idő.
Kipufogó lefestve,karbi kipucolva,gumi lecserélve.Xiaomi 11T Pro
-
Pete55555
addikt
Katana:
Rámértünk a feszültségre, akkumlátornál 13-14 V van, ahogy húzom neki nyilván.
Viszont az automata szivató 5-6-8 V-ot kap, ahogy húzom a gázt, lefele megy a feszültség.Szar lenne a feszabályzó is ?
...Szeretem leracsniztatni...
-
Pete55555
addikt
Közben szétkaptuk, és tényleg úgy van, ahogy mondod.
A problémát az okozta, hogy elromlott a mumtiméter...
Rámértünk egy másikkal, és minden fasza. Szerencsére... Nem sok kedvem lett volna 30e-ért fesszabályzót venni, vagy generátort javíttatni.[ Szerkesztve ]
...Szeretem leracsniztatni...
-
mumtaz
senior tag
Én meg mára feladtam.
Beraktam a főtengelyt, henger a helyén, hengerfej kicsit alakítva, felrakva. Jönne a varió és a lendkerék, viszont egyik tengelyvégre sem tudom rákapatni az anyát. És nem értem, mert délelőtt direkt rátekertem az anyát mindkét végére. Csak akkor vettem le, amikor raktam be a főtengelyt. Most meg egyik oldalra sem megy rá.
Megőrülök. Majd holnap megnézem, mi a helyzet, mára már nincs lelki erőm.-=- ASUS TUF B450-PRO GAMING - AMD Ryzen 7 1700X - G.Skill Aegis 2x8 GB DDR4@3200MHz - Sapphire RX 5700XT Nitro+ 8GB - ASUS ROG Strix Flare HU - REVOLTEC FightMouse ELITE - RIOTORO ENIGMA G2 850W Gold - Cooler Master MasterCase MC500Mt -=-
-
30z.Samu
félisten
Volt szerencsém élőben látni Ákos Liberty-jét, nagyon szép! És megy, mint a meszes.
Sic Parvis Magna
-
madmike
őstag
Sziasztok!
Nemrég átvettem barátnőm öccsétől egy régi Aprilia SR50-et. Az utóbbi 8 évben amióta náluk volt csak használták, eléggé gatyán volt szegény, de szerencsére motorikusan rendben van. Elkezdtem megcsinálni amiket tudtam. Már csak egy dolog maradt, a világítás. Egy 15w-os izzó van benne, ami semmire se elég. Arra gondoltam, hogy bele rakok egy H7-es izzót,mert kis átalakítással belemenne. Mi a tapasztalat, müködik majd rendesen egy ilyen 55W-os izzó ott ahova 15W-ost terveztek?"Az igaz, hogy a kemény munka még senkit sem ölt meg, de minek kockáztasson az ember?" - Ronald Reagan
-
mumtaz
senior tag
válasz ludsimon #55384 üzenetére
Annyira nem reklám az, hogy ne lehessen megadni:
Ez Naraku Performance Sport 70ccm. Speciel ez az enyém (Peugeot Speedfight), de gondolom, hogy máshoz is így adják.
Más: Sikerült felraknom a variót, de két anyában is elnyalódott a menet, mire egy harmadikkal fel tudtam rakni. Egyelőre jó lesz így, de ebből vagy főtengely csere lesz, vagy ezt kell elvinnem majd esztergályoshoz. Jó lett egyébként, de azért biztos ami biztos alapon valamit csinálni kellene vele.
Egyébként már össze van rakva és mindjárt viszem is, hogy berakjam a helyére.Szorítsatok.
-=- ASUS TUF B450-PRO GAMING - AMD Ryzen 7 1700X - G.Skill Aegis 2x8 GB DDR4@3200MHz - Sapphire RX 5700XT Nitro+ 8GB - ASUS ROG Strix Flare HU - REVOLTEC FightMouse ELITE - RIOTORO ENIGMA G2 850W Gold - Cooler Master MasterCase MC500Mt -=-
-
mumtaz
senior tag
válasz ludsimon #55388 üzenetére
Azt nem én mondtam.
Tekintve, hogy most raktam fel a vadiúj hengert és csak most viszom ki a motorblokkot összeszerelve, így nehezen tudom, hogy kerékre akar-e állni vele.Meg ez bejáratós lesz még. A dugattyú annyira passzent és annyira új még a henger, hogy a hónolás miatt alig lehet kézzel húzogatni a dugattyút a hengerben.
-=- ASUS TUF B450-PRO GAMING - AMD Ryzen 7 1700X - G.Skill Aegis 2x8 GB DDR4@3200MHz - Sapphire RX 5700XT Nitro+ 8GB - ASUS ROG Strix Flare HU - REVOLTEC FightMouse ELITE - RIOTORO ENIGMA G2 850W Gold - Cooler Master MasterCase MC500Mt -=-
-
Pete55555
addikt
válasz Pete55555 #55377 üzenetére
Suzuki Katana AY50
Na, szétszedtük a hajtást. Kuplunggal nincs gond, kicsit felcsiszoltuk a pofákat, van még rajta kb. 2 mm
A variátor oldalon már vannak gondok. A főtengely végén el van nyírva a menet, kb 2 menet van ami fogja az anyát. Hűtött tárcsa ugye nincs a motoron, de ahogy néztük el sem férne nagyon a deknitől.Görgők: 5 grammos malossi görgők vannak benne most. Na most gyanítom ezek marhakönnyűek, gyárilag mekkora való bele, mert sehol nem találom ?
Gondolom ettől van az, hogy elindulásnál csak lassan gurul, aztán később felpörög, és megindul. Csak most nem tudom mekkorára kellene kicserélni....Szeretem leracsniztatni...
-
madmike
őstag
Megnéztem. A foglalatra rá van írva, hogy 16W. Rég jártam Olaszországban, de nekem úgy rémlik, hogy ott is sötét van éjszaka. nem tudom hogy gondolták ezt a 16W-ot.
Sebaj, belefaragtam a H7-est. Első próba után királynak tűnik, ezzel már neki mernék vágni az éjszakának. Bánom, hogy nem csináltam előtte utána fotót."Az igaz, hogy a kemény munka még senkit sem ölt meg, de minek kockáztasson az ember?" - Ronald Reagan
-
z0l1ka
aktív tag
Sziasztok !
Adott egy minarelli blokkos robogó (F15 50ccm) dellorto 12-es karbi gyári benne minden és gyárilag előírt gyújtógyertyával van használva. Üzemmelegen semmi gond nincs vele indul önindítóval csak egy kis gázt kell neki húzni , hidegen viszont mikor beindítom eléggé felpörög a motor már már majdnem elindul , ez pár másodperig csinálja aztán szépen lassan visszamegy az alapjárat ,akkor ha elindulok vele hiába húzom a gázt nem veszi fel a fordulatot rendesen az első megtett 100 méter után egyszer csak jó lesz ,tehát ha bemelegszik kissé a motor ismét semmi gond nincs vele..mivel autómata szivatós ezért arra gondoltam ,hogy nem a motort szívatja hanem engem valamint tegnap motorozgattunk mindenféle probléma nélkül ,aztán letettem a robogót este 5 óra fele ,aztán este 8-kor mondom megnézem indul e (közben eléggé le hűlt a levegő ) de sajnos megse nyekkent , se rúgásra se önindítózásra semmi reakció ,. este már nem foglalkoztam vele mondom majd másnap megnézem mi lehet , "reggel " 10-óra fele mondom megpróbálom és első rúgásra beindult hozzáteszem kb +9 fok volt már reggel 10-kor.
Szerintetek a szívató sz@rakodik ?? Ha igen ,érdemesebb manuális szívatót venni ?!<-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------->Célom .: Egy olyan rádió csatorna üzemeltetése, ahol a nap 24 órájában adásszünet van !!
-
madmike
őstag
válasz z0l1ka #55393 üzenetére
Szia!
Lelkes amatőrként inkább nem próbálok meg válaszolni neked, de az én SR50-em is elég rapszódikusan indul. Illetve nálam is megvan az hogy hidegen az elindulás utáni 10-15 másodpercben úgy kell neki könyörögni, hogy történjen valami."Az igaz, hogy a kemény munka még senkit sem ölt meg, de minek kockáztasson az ember?" - Ronald Reagan
-
Debilon
addikt
-
madmike
őstag
válasz Debilon #55395 üzenetére
Ezzel tisztában vagyok, időnként ránézek majd, történt e valami. De ezt meg kellett lépni. A 16W-ossal olyan volt mintha a telefont magam elé tartva próbáltam volna megvilágítani az utat...
"Az igaz, hogy a kemény munka még senkit sem ölt meg, de minek kockáztasson az ember?" - Ronald Reagan
-
mumtaz
senior tag
válasz madmike #55396 üzenetére
Szerezz bele kínai, 35W-os xenont. Jobban fogsz látni vele, mint egy 55W-os halogénnel és a kábelezést sem terheled túl.
"Rég jártam Olaszországban, de nekem úgy rémlik, hogy ott is sötét van éjszaka."
Ez tetszett. :-D[ Szerkesztve ]
-=- ASUS TUF B450-PRO GAMING - AMD Ryzen 7 1700X - G.Skill Aegis 2x8 GB DDR4@3200MHz - Sapphire RX 5700XT Nitro+ 8GB - ASUS ROG Strix Flare HU - REVOLTEC FightMouse ELITE - RIOTORO ENIGMA G2 850W Gold - Cooler Master MasterCase MC500Mt -=-
-
mumtaz
senior tag
válasz huszi.gyb #55399 üzenetére
a vakítás is beállítás függő. Mondjuk sima tükrös fényszórómba én nem rakom bele, mert nekem eleve egy hibás konstrukció a lámpa. Ez biztosan vakítana és semmit nem látnék vele. Ezért fogok inkább belerakni egy projectort. Nem vakít és rendesen világít
-=- ASUS TUF B450-PRO GAMING - AMD Ryzen 7 1700X - G.Skill Aegis 2x8 GB DDR4@3200MHz - Sapphire RX 5700XT Nitro+ 8GB - ASUS ROG Strix Flare HU - REVOLTEC FightMouse ELITE - RIOTORO ENIGMA G2 850W Gold - Cooler Master MasterCase MC500Mt -=-
Új hozzászólás Aktív témák
- World of Tanks - MMO
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Ukrajnai háború
- Stellar Blade
- AMD off topik: VGA, CPU, APU és minden, ami AMD
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Így építsd a billentyűzeted!
- Linux felhasználók OFF topikja
- Bemutatkozott a Moto G32 4G
- Luck Dragon: MárkaLánc
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest