- Google Pixel 6/7/8 topik
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Yettel topik
- Újabb Samsungok telepíthetik a Galaxy AI-t
- Samsung Galaxy Note20 Ultra - a tollnak nincs ellenfele
- Képeken az egyik kameráját elvesztő Sony Xperia 10 VI
- Samsung Galaxy S24 - nos, Exynos
- Vodafone-ra áttért Digi Mobilosok
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Mindent megtudtunk az új Nokia 3210-ről
Hirdetés
-
Alacsony fogyasztású, 128 GB-os szervermemóriát kínál a Micron
ph Az új RDIMM TSV technológia alkalmazása nélkül éri el a címben említett tárkapacitást.
-
Letartóztatták a bitcoin-Jézust
it Amerikai adókerülés vádjával, Spanyolországban tartóztatták le a bitcoin-Jézusként ismert Roger Vert.
-
iPaden is vége az App Store monopóliumának
ma Ősztől lehet alternatív alkalmazásboltból telepíteni az EU tagállamaiban.
-
Mobilarena
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
mumtaz
senior tag
válasz dzso22 #55200 üzenetére
kijött mindkét mocsok.
Viszont aminek nem örülök az az egyik, hogy elszakadt a hengerfej belső tömítése. A másik, hogy nem találom sehol azt a vízcsövet, ami az Airsal hengerhez volt. Pedig az kell, mert az Airsal hengeren elöl van a csonk, míg a gyárinál hátul és addig a gyári cső nem ér el.
Egyébként a gyári henger kuka. Le akartam fotózni, milyen a dugattyú, mert szép nagy hosszanti szántások vannak benne, de egy kutyának megtetszett és elvitte a ronggyal együtt, amibe beletekertem.
[ Szerkesztve ]
-=- ASUS TUF B450-PRO GAMING - AMD Ryzen 7 1700X - G.Skill Aegis 2x8 GB DDR4@3200MHz - Sapphire RX 5700XT Nitro+ 8GB - ASUS ROG Strix Flare HU - REVOLTEC FightMouse ELITE - RIOTORO ENIGMA G2 850W Gold - Cooler Master MasterCase MC500Mt -=-
-
mumtaz
senior tag
Jut eszembe. 4 szimering van. Abból ugye kettő megy a főtengelyre. A másik kettő menne az áttételházra a kuplung és a kihajtás tengelyére ugye?
Egyébként hihetetlen, mennyire demoralizáló tud lenni, amikor ott a cucc, már eltervezem, hogy készen leszek vele, aztán elszakad egy tömítés és az ember legszívesebben felgyújtaná az egészet.
-=- ASUS TUF B450-PRO GAMING - AMD Ryzen 7 1700X - G.Skill Aegis 2x8 GB DDR4@3200MHz - Sapphire RX 5700XT Nitro+ 8GB - ASUS ROG Strix Flare HU - REVOLTEC FightMouse ELITE - RIOTORO ENIGMA G2 850W Gold - Cooler Master MasterCase MC500Mt -=-
-
Bogyó bá'
nagyúr
A sz*póroller jelenlegi állása képekkel illusztrálva a Motorosban!
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
mumtaz
senior tag
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz mumtaz #55204 üzenetére
Múlt nyár vége óta sejtem, hogy nem úszom meg a generálozást, most szántam rá magam. A múlt hétvégén még motoroztam vele, tehát nem "robbant le", csak szép lassan elfogyott belőle a kraft. Remélem, hogyha rendbe teszem, akkor megint pár tízezer km-t gurulni fog nagyobb bajok nélkül.
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
-
Dexar007
veterán
Lehet meghirdetem a Kymcot. Nem kell esetleg valakinek? Meg meleg.. [ Szerkesztve ]
Give me your cum,bull!
-
Dexar007
veterán
válasz Something_ #55208 üzenetére
Attol függ hany %-os lejtö. De egyenes uton 60-ig meg se all.
Erosen fontolgatom,hogy eladom.Amiota elutottek azota fel se ültem ra. (Azaz mar lassan 1 honapja)
Felek tole.Give me your cum,bull!
-
mumtaz
senior tag
EZ vajon milyen cucc lehet?
-=- ASUS TUF B450-PRO GAMING - AMD Ryzen 7 1700X - G.Skill Aegis 2x8 GB DDR4@3200MHz - Sapphire RX 5700XT Nitro+ 8GB - ASUS ROG Strix Flare HU - REVOLTEC FightMouse ELITE - RIOTORO ENIGMA G2 850W Gold - Cooler Master MasterCase MC500Mt -=-
-
Den
veterán
válasz mumtaz #55201 üzenetére
Ha már ennyire belenyúltál, nem húzod inkább szét? Valami generális hiba lehet ott, ha mély hosszanti karcok vannak. Kenése jó a motornak? Csapágyat is lehet hogy jobb lenne kicserélni, ne a szezon közepén kelljen. Főtengelyt is lehetne ellenőrizni, nem görbe, stb
www.simson4t.hu
-
Bogyó bá'
nagyúr
Nem tudom, a gyárilag előírt méretű (de vadiúj, eredeti Keihin) fúvókák vannak benne, és az úszószint is stimmel a karbikban. Súbertűk középállásban. Mondjuk konstans nyélgáz...
Tegyek bele egy mérettel nagyobb főfúvókákat? Van egy egész készletem, 2 százados lépcsőkkel.
A hengerfejtömítés viszont garantáltan kifújt (lásd a képen) és a szelepszár-szimeringek is gatyák, cserélve lesznek (szerencsére ezek vannak a tömítéskészletben).szerk: pont annál a kipufogószelepnél fújt ki, ahol a "rozsdás" szelep volt...
szerk2: tényleg a hengerfejtömítést felszereléskor meg kell kenni valamivel? három vékony fémlemezből áll, közöttük (kívül-belül is) fekete műanyagréteggel.
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Den
veterán
válasz Bogyó bá' #55217 üzenetére
Nagyobb fúvóka valszeg nem kell, max a levegőcsavarral lehet picivel több benzint adni neki. De még ez sem biztos, lehet, hogy ez így jó, az a helyzet, hogy mi többnyire kínai gépeket javítunk, azoknál nem szokott ilyen fémtiszta lenni a hengerfej és a dugattyú, de ez nem feltétlenül mérvadó, mert azok általában 30-40 éves kétszelepes blokkok koppintásai, ahol nem olyan optimális az égéster formája, mint az újabb motoroknál, a karbik sem olyan jó minőségűek, nem lehet minden üzemállapotra ideállisan belőni őket, meg a gyárban nem is mindig foglalkoznak vele, ezért egy picit dúsabban mennek általában. A gyújtásrendszer is gyengébb minőségű, szóval, lehet hogy ennél a blokknál így kell kinéznie a dolgoknak. Pláne ha sokat megy nyélgázon.
Mi nem szoktunk az ilyen lemezes hengerfej tömítésekre semmit rakni.
www.simson4t.hu
-
mumtaz
senior tag
No hát ez nem volt sikeres. Ki tudtam cserélni a tömítéseket a hengerfejen. Ez eddig ok. Viszont a gép nem indul be. Beköpi a gyertsát, de nem tudtam meghatározni, hogy az most mi is volt. Olyan olajszaga volt, mint a fegyverolaj, amit használtam egy-két helyen a szereléskor, viszont túl híg. Azt hiszem, hogy víz jut az égéstérbe.
Összesen csak két füstös pöffenés volt a kipufogóba a 2 óra alatt. Semmi más. Szomorú vagyok. :-(
Den: Sajnos pont ez a baj, hogy ott kell spórolnom, ahol tudok (kedves exnejemnek hála). Pont ezért akartam legalább annyira megcsinálni, hogy menjen, hogy leállhassak az autóval és spóroljak. Aztán, ha ez már meg lett volna, akkor nekem már tök mindegy, ha mondjuk minden 2. hétvégén szét kell szednem, míg végre minden kicserélődik. Csak addig is jó lenne, ha tudnék járni vele, ha nem is 100%-os.
A hosszanti karcok egy alkalomnak tudhatók be, amikor egyszer mentem be vele a céghez és az olajcső kicsúszott a szivattyúból. Akkor megszorult. Mondjuk ez is mekkora marhaság, hogy a szivíttyúba csak simán bele van dugva az a rézcsonk. Lazán kijön.
[ Szerkesztve ]
-=- ASUS TUF B450-PRO GAMING - AMD Ryzen 7 1700X - G.Skill Aegis 2x8 GB DDR4@3200MHz - Sapphire RX 5700XT Nitro+ 8GB - ASUS ROG Strix Flare HU - REVOLTEC FightMouse ELITE - RIOTORO ENIGMA G2 850W Gold - Cooler Master MasterCase MC500Mt -=-
-
dzso22
senior tag
válasz mumtaz #55220 üzenetére
Akaszd le a karbit,vedd ki a gyertyát, mosd át a hengert keverék benzinnel és ne sajnáld. Ha ezzel megvagy rugdald meg jó párszor a gépet hogy jól tisztuljon ki a rendszer a sok benzintől. Rakj bele egy jó gyertyát majd rugdald amíg be nem pöffen karbi nélkül.
Ha szerencséd van csak túl olajosan raktad össze.
Ha nincs változás engedd le a vizet tisztítsd ki a hengert majd próbáld elindítani de véletlenül se járasd így,csak annyira hogy elindul e vagy sem.A legfontosabb,hogy a kacsák előtt mindíg legyen víz!
-
Pete55555
addikt
Na ezaz, hogy szerintem sem így kéne Gyanítom ezért van az, hogy indulás után nem pörög fel a motor, és egy ideig lassan gyorsul. Nem is jó a tárcsa "szöge" sé túl hamar lesz nagy átmérőn a szíj, így hamar nagy terhelés lesz a motoron, és ledadog, mejd miután gurulok, és gyorsulok kicsit, lesz ereje normálisan gyorsítani.
[ Szerkesztve ]
...Szeretem leracsniztatni...
-
üszök
őstag
válasz Pete55555 #55224 üzenetére
Szerintem elszállt a ricni a főtengely végén,és ez a vékony tárcsa még tud kapaszkodni a megmaradt kevés ricnibe tőben. Azért is van ráhegesztve a berúgó racsni,annak már nem jut ricni. Ez igazi házi gány. (De ez csak tipp nem értek hozzá ) Vedd le a variátort és kiderül. Ha igazam van,akkor sajna főtengely cseréd lesz ha normálisan meg akarod csinálni.
"Semmi szükségem rá,és pénzem sincs"
-
üszök
őstag
válasz Pete55555 #55226 üzenetére
Az anya le lazításához légkulcs,vagy variátor lefogó kell. Vagy egy ilyen okos kis szerkezet. (Van ilyenem,de sosem próbáltam le lehet e venni vele az anyát)
Örülj neki,hogy az anya nincs rácsípve. Akkor még flex is kéne.Faluról vetted a motort?
[ Szerkesztve ]
"Semmi szükségem rá,és pénzem sincs"
-
Pete55555
addikt
Debrecenből, teljesen kúlturált családi háztól. Ráadásul osztrák motor volt, megvannak az osztrák papírjai, forgalmija is. Nem tudom vajon ott, vagy már itthon művelték ezt szegénnyel
(#55231) kcsa Jó, igaz Mind1, annyira nem vagyok elkeseredve, valahogy megoldom, ha más nem melóhelyen esztergáltatok hozzá cuccot. Csak tudjam leszedni.
(#55229) Den. Igen, azt egyből kiszúrtam, aztán láttam a hegesztést
[ Szerkesztve ]
...Szeretem leracsniztatni...
-
mumtaz
senior tag
válasz dzso22 #55221 üzenetére
Itt valószínűleg az lesz, hogy a hengert is leveszem megint. Karbit is, meg mindent. Öntök benyát a forgattyúházba és jól kipucolom. Aztán jól kifújatom.
Még egy kérdőjel: A szimeringeknek mi a helyes pozíciója? mennyire kint, vagy bent lenniük?
-=- ASUS TUF B450-PRO GAMING - AMD Ryzen 7 1700X - G.Skill Aegis 2x8 GB DDR4@3200MHz - Sapphire RX 5700XT Nitro+ 8GB - ASUS ROG Strix Flare HU - REVOLTEC FightMouse ELITE - RIOTORO ENIGMA G2 850W Gold - Cooler Master MasterCase MC500Mt -=-
-
mumtaz
senior tag
válasz mumtaz #55232 üzenetére
Azért csak utánarohantam neten a dolgoknak. A fene egye meg, hogy csak egyszer kellene végre rendesen összerakni jó beállításokkal.
Mellesleg tegnap a vario belső "tárcsája" is szétment. Nem a bolygótárcsa, hanem amelyik fixen áll. Egyszerűen nem lehetett lehúzni a főtengelyről. Muszáj volt egy lehúzót csinálnom hozzá, de így is csak úgy tudtam leszedni, hogy el is görbült. Így azt nem lehetett visszarakni. A régi varióét kellett ráraknom, ami egyébként masszívabb anyagból is van. Az anyaga dupla olyan vastag, mint amit ehhez a varióhoz adtak. Csak ez kicsit meredekebb és most jelenleg már alapból feszít egy kicsit a varión, amitől a hátul a szíj kb fél centivel beljebb van az eddig lekopott résztől. Hézagológyűrűm nincs. Egyelőre.
Egyébként azt is megtaláltam, mitől nem volt hajlandó visszaváltani. A variohüvely volt a ludas. A hüvely belsejében volt egy sérülés. Alig bírtam lehúzni a főtengelyről. Annyira sérült volt, hogy egy nútot karcolt a főtengelybe, ahogy lehúztam. Ugyanakkor a variotárcsa is meg tudott szorulni rajta.
1800-as polírpapírral korrigáltam a hibát. Ez teljesen jó lettVan itt még tennivaló.
-=- ASUS TUF B450-PRO GAMING - AMD Ryzen 7 1700X - G.Skill Aegis 2x8 GB DDR4@3200MHz - Sapphire RX 5700XT Nitro+ 8GB - ASUS ROG Strix Flare HU - REVOLTEC FightMouse ELITE - RIOTORO ENIGMA G2 850W Gold - Cooler Master MasterCase MC500Mt -=-
-
mumtaz
senior tag
válasz ludsimon #55234 üzenetére
Azért nem teljesen erről van szó.
-=- ASUS TUF B450-PRO GAMING - AMD Ryzen 7 1700X - G.Skill Aegis 2x8 GB DDR4@3200MHz - Sapphire RX 5700XT Nitro+ 8GB - ASUS ROG Strix Flare HU - REVOLTEC FightMouse ELITE - RIOTORO ENIGMA G2 850W Gold - Cooler Master MasterCase MC500Mt -=-
-
ludsimon
veterán
13 nap!
Ennyi kellett az okmányirodai ügyintézéstől számítva, hogy megkapjam az AM B jogsim!
Majd kiugrottam tegnap a bőrömből!Egy olyan kérdésem lenne, hogy a vízhűtéses blokk összességében pozitívum vagy negatívum?
Ha figyelembe vesszük, hogy jobban hűthető, tuningot jobban bírja stb, viszont hátránynak ott van a plusz egy alkatrész ami elromolhat.
Mennyire bonyolult cserélni ezt az alkatrészt, mennyire vagyunk ellátva alkatrész ügyileg és nem utolsó sorban fogyasztásban összességében mennyivel jobb egy ugyanolyan motor csak vízhűtésesben?
Yamaha Aerox-ot nézegetem 2T léghűtésesben, de egyszerűen alig van már levegős, csak vizeset látok.
[ Szerkesztve ]
undefined
-
Pete55555
addikt
Az új fejlemények a Katana-val:
Automata szivató ki lett cserélve. Hidegen ugyanolyan nehezen indul... Van, hogy lámpánál megállok, és leesik a fordulat, kicsit oda kell húznom neki, mert félek, hogy lefullad. Máik lámpánál meg pörög, mint a hülye. WTF? Rámértünk a szivatóra, odahúzom neki a gázt, és lemegy a feszültség 5V-ra. Ennek így kell működnie?
Hajtás maradt egyelőre, ugyanúgy nagy fordulaton nyit, kicsit dadog az elején, majd megindul....Szeretem leracsniztatni...
-
-
szmissz
senior tag
Ok, te akartad!
Hiába csendesebb és erősebb, ha bonyolultabb és nincs hozzá alkatrész. A vizessel jobban ki tudnék lőni?
A vízhűtésesre egyébként azt mondta a haverom, hogy nagypapás fíling és nincs presztízse!
Tiszteld meg a másik felet azzal, hogy válaszolsz a privát üzenetekre!
-
kcsa
veterán
válasz szmissz #55241 üzenetére
Megy egy pár kört apu robogójával és majd meglátja. Szerintem alapon is tetszeni fog neki
A "nagypapás" érvekkel nem tudok mit kezdeni, 17 éves kor felett ezek nem is értem hogy hogy számíthatnak.
(max fél évig, utána mindenkinek kevés lesz, és akkor indulhat a korlátlan A jogsi projekt )
-
Den
veterán
válasz ludsimon #55236 üzenetére
Alapból ilyen kis motoroknál nincs túl nagy jelentősége a vízhűtésnek. Van, de nem érzed. Alkatrész többnyire van, a vízpumpa felújítók nem túl drágák, a vízhűtő viszont már húzósabb, ha lyukas, bár javítható. De pl itt van mumtaz peugeot-ja, amihez 20k az új szivattyú.
Tuningolhatóság levegősnél is megvan, bár extrém tuningra jobb a vizes, de szerintem olyat nem akarsz, szolid tuningot meg simán bírja egy levegős.
De alapvetően állapotot vegyél, tehát ha az aerox tetszik, és abból már csak régi lelakott példányok vannak levegősben, akkor inkább az újabb vizeseket nézd. Nem szükségszerű, hogy baj lesz a hűtőrendszerrel, szóval ettől rettegni, és eleve kizárni egy típust, ha amúgy rendben van a motor, nem kell.
[ Szerkesztve ]
www.simson4t.hu
-
ludsimon
veterán
Köszönöm a hasznos információkat mindenkinek!
A tuningot teljes mértékben kizártam, nem akarok 6-8L es fogyasztásokat, jó az a 3,5-4L fogyasztás.
Olvastam, hogy 60km/h ig elég jó a fogyasztásuk.Akkor állapotot veszek nem hűtésfajtát.
Szerinted 150k-bol már ki lehet jót fogni vagy inkább 200k körül nézelődjek?undefined
-
huszi.gyb
senior tag
válasz ludsimon #55245 üzenetére
150k körül nagy szerencse kell szerintem a jó állapotú példányokhoz.
Az Aeroxszal az a baj, hogy a többsége hülye gyerek robogó. Adnak neki olajat (jobb esetben jó minőségűt), és go... Meg persze húzzák amíg tudják... Az olcsóbbak közt nagyon igaz a többségre.Nem lehetetlen kifogni egy jó példányt, de akkor inkább 150 fölött kéne gondolkodni szerintem, bár ha a közeledben látsz 1-2 értelmes darabot, nézd meg, hátha... (Legalább megtudod mennyivel jobb a jó )
A vizes Aeroxok között van 100ccm-es is, azt nem ajánlanám, rendszám nélkül... (Mint ahogy itt senki sem híve a kamu papíros dolognak).
Levegősből tudtommal csak 50-es volt.
www.dongosofor.hu
-
Something_
őstag
-
ludsimon
veterán
válasz Something_ #55249 üzenetére
Azt soha!!
Csak a karbi!Sr 50 ből van választék azért tetszik!
[ Szerkesztve ]
undefined
Új hozzászólás Aktív témák
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- bb0t: Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Google Pixel 6/7/8 topik
- Alkoholista nevelde
- AMD off topik: VGA, CPU, APU és minden, ami AMD
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- LEGO klub
- Yettel topik
- Újabb Samsungok telepíthetik a Galaxy AI-t
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen