- Yettel topik
- Redmi Note 12 Pro - nem tolták túl
- DIGI Mobil
- MIUI / HyperOS topik
- OnePlus 7 - magabiztos folytatás
- iOS alkalmazások
- Realme GT 2 Pro - papírforma
- Új Beats fej- és fülhallgatók jelentek meg
- Futott egy Geekbench kört egy új HTC készülék
- Készülőben a Xiaomi 2021-es csúcsmodelljeinek HyperOS frissítése
Hirdetés
-
Agyi chipes gyártóba fektetett a kriptocég
it A Tether 200 millió dollárt fektet a Blackrock Neurotech agyi chipes vállalatba.
-
Samsung Univerzum: Így ismerhető meg a Galaxy AI bármilyen telefonon
ma A Try Galaxy webalkalmazás kontrollált környezetben mutatja meg, mit tud a One UI 6.1-es rendszer és a mesterséges intelligencia.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Mobilarena
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
etnies
senior tag
Egy evvel ezelotti beirasra ragaltal
Amugy igaz, nekem a legujabb es az egyik legjobb mocim van, de en kerestem meg az arat es en tartom fent.
Es imadom!
Es imadom kihajtani a hatso labtartot, rarakni a labam es ugy bedolni a kanyarban hatvannal. Es 24 vagyok"önmagam hite vagyok magamban"
-
Den
veterán
válasz GodHeart #2304 üzenetére
úgy emléxem te írtad hogy a 70-es hengerrel melegen volt egy fordszám ahol a motor elgyengült, és amit végülis könnyebb görgőkkel orvosoltál.
A gyári kipufogó 50-es hengerhez való, gondolom én. egy hetveneshez való jólhangolt kipufogogó sokat dobhatna a teljesítményen.szvsz.www.simson4t.hu
-
Elephant
csendes tag
Tudja valaki, hogy mi lesz ez az új törvény, hogy augusztustól kiszürjék a valójában 125 cm3-es motorokat 50-es papírral?
Mert most sokan akarnak eladni 125-öst, hogy állítólag augusztustól már néznek vmit a motoron majd, hogy nem 50-es valójában.
Sztem ez sokakat érint.
Ezekre a kismotorokra ugyanúgy kell műszaki? Láma vok a témához...
Küldhetitek privátban is a választ.
[Szerkesztve]KERESEK! Minél több 20000Ft-os bankjegyet lehetőleg aktatáskában előkészítve, de nem gond, ha nincs táska, tudok vinni!
-
GodHeart
senior tag
válasz Elephant #2307 üzenetére
van új törvény? nem is tudtam róla...
mondjuk én is kiv wok rá... mivel 70-es a moci, így ha valami beméretésre kell vinni, akkor vissza kell pakolni 50-es hengert... Bár mondjuk elvileg 45-nél sem mehetne többet a moci.. szóval azt hogy fogják lekorlátozni!? Beletszek istennagy görgőket Aztán fog gyorsulni mint az állat, de a végsebessége meg megáll 45-50 környékén -
Elephant
csendes tag
Akkor elméletileg ha nincs rajta rendszám, akkor nem is feltételezheti, hogy az nagyobb mint 50-es...
Azért nem olyan könnyű megállapítani egyes robogókról, hogy nem 50-esek szerintem.
Milyen eszközeik vannak meg hozzá, hogy kiszűrjék?
[Szerkesztve]KERESEK! Minél több 20000Ft-os bankjegyet lehetőleg aktatáskában előkészítve, de nem gond, ha nincs táska, tudok vinni!
-
Topiccsendőr
addikt
válasz GodHeart #2306 üzenetére
Ezt akkor én megint nem értem. Ha nehezebb görgőket raktál bele, akkor előbb engedi rá a pofákat a kuplungra. Azaz az alsó fordulatszámtartományban - ahol elég gyenge - használod, vagyis még gyengébbnek kellene lennie, és kb 30-40-től kellene megjönnie az erejének.
Szóval nem könnyebb görgőket raktál bele?Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz golyani #2309 üzenetére
Ami jó ötvenesre az olyan szinten jó hetvenesre, hogy annak a kipufogónak is lyuk van a végén. De egy párszor már neked is leírtam, hogy egy motort egy egységként kell kezelni, ha bármit kicserélsz benne az magával vonzza a többi alkatrészek cseréjét egészen a kihajtásig.
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
golyani
addikt
válasz Topiccsendőr #2314 üzenetére
vágom én miről van szó.
nekem lesz majd vmikor:
Laser Xpro
Malosssi Redfilter + fúvóka
érzés szerint görgők. -
GodHeart
senior tag
válasz Topiccsendőr #2313 üzenetére
én nem tudom, hogy minek mi a következménye.. de 4grammos görgő helyet 4.7-es lett beletéve a motornak meg megjött az ereje.. azaz most szépen egyenletesen normális erővel húz...
-
GodHeart
senior tag
válasz Topiccsendőr #2317 üzenetére
nem, mert a varióhoz való marad benne, mikor vettem. azt meg 4grammossal adták... ill nem is.. hanem ami alapból benne volt az lett asszem az új varióba beletéve.. deee a motoromban egy Jamaha Jogból volt a varió.. szóval mikor elsőre került fenyitásra a picike pár apró ilyen dolog kiderül : )
-
Papesz01
tag
Sziasztok!
Nekem is nem rég raktak bele 4.5-es dayton görgöket a yamaha jog-ba és azota gyorsul mint álat de azért még igyis megy végre 70-en körül!!Jobb csendben maradni, és hülyének látszani, mint megszólalni és eloszlatni a kételyeket.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz golyani #2315 üzenetére
Aha, és hol marad a főtengely, a kuplung, meg a végáttétel, meg stb? Ha beraksz egy hetvenes hengert kipuffal, és nem cserélsz a kihajtásnál semmit, akkor hanyatt fogod vágni állandóan magad vele. Nomeg a kuplungot is gyakran meg fogod égetni, mivel eléggé játékszer az is. Minimum egy nyitott kuplungfedél. Persze nem az otthon kifurkált, hanem a szűrős gyári. De még sorolhatnám a többit.
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
GodHeart
senior tag
válasz Topiccsendőr #2321 üzenetére
mevannak a régi görgők, esküszöm hazajövök megmérem már én is kezdek kíváncsi lenni
-
Topiccsendőr
addikt
válasz GodHeart #2322 üzenetére
Elég könnyen meg tudod állapítani:
Jobban kell-e pörgetni a motort, hogy elinduljon, mint a régi röpsúlyokkal. Ha meg alacsonyabb fordulaton kezd indulni, akkor nehezebbek lettek belerakva. Persze ha a kuplungrugó is megváltozott, akkor annak is lehet ez a következménye.Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
golyani
addikt
válasz Topiccsendőr #2320 üzenetére
ki mondta h rakok 70-es hengert?
a gyári hengrembe 1800km van amíg e zszar állapotba nme lesz én nme rakok rá 70-es hengert. -
Topiccsendőr
addikt
válasz golyani #2325 üzenetére
Akkó, ha ötvenes marad mit akarsz rajta cserélni? Az úgy jó ahogy van. A sok okos japán szemüveges neked számolta ki, hogy hogyan jó így, ötvenesként. Ha meg más görgőt raksz bele csak a végsebesség/gyorsulás arányt változtatod meg, jön egy nagyobb emelkedő, és átkozni fogod a nehezebb röpsúlyokat.. A gyári légszűrő bárminél jobb.
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
golyani
addikt
válasz Topiccsendőr #2326 üzenetére
de ha teszek rá egy Xpro-t. az még belefér.ahhoz meg elég görgőzni. meg egy (esetleg)légszűrőt+fúvókát cserélni.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz GodHeart #2328 üzenetére
Azért 40%-al nem lesz erősebb. Annyira nem fog jól gyorsulni. Mivel a környezetvédelmi előírásokat valahogyan teljesíteni kell, valamennyire lefojtják ezeket. A sportkipuval mindezt kihajítod, vele együtt az ésszerű üzemeltetést, ugyanis igen iszákos lesz utána. Egy kicsit dinamikusabb lesz tőle, jobban ki tudja magát pörögni, HA jó a kipufogó a hengerhez, illetve olyan gyújtáselektronika van benne, amellyel mindez véghez vihető, és úgy van beállítva a karbi ( min 5-6l fogyasztás). És még 49 Cm3-ről beszélünk. De olyan nem csinálnak, hogy kipufogóhoz veszik a hengert... Még mindig elszeparáljátok egymástól ezeket az alkatrészeket, mintha ezek külön önálló életet élnének. Rossz felfogás... No mindegy.
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
GodHeart
senior tag
válasz Topiccsendőr #2329 üzenetére
No hát én is így gondolom. Azért vettem én is hengert.. de valszín kipuff nem lesz rá.. így is sokat eszik.. sztem 3.5 körül áll meg, ami azért sok.. benzinben és pénzben is.
-
golyani
addikt
válasz Topiccsendőr #2329 üzenetére
ha már erőnél tartunk egy gyári fojtatlan aerox hány ló körlü van? én olyan 5-6-ra saccolom.
sza l ha a kipu már ezen is 20%-ot dob az már jó -
Topiccsendőr
addikt
válasz golyani #2332 üzenetére
20%? Szerintem az egy kicsit sok csupán a kipufogó érdeméhez írni. Persze lehet lóerőt növelni. A következő képpen: Még több tüzelőanyag elégetéssel, amit ugyebár két módon tudsz megcsinálni. Fordulatszámnöveléssel, vagy lökettérfogatnöveléssel.
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Den
veterán
egy kis kétütemü technika. Az egyszerű résvezérléses huroköblítéses kétütemüeknél mint ami a robogókban van, mivel a kipufogórés záródik utoljára, a keverék egy része kiömlök a kipufogón még a sűrítés kezdete előtt, ezért van az a szép kék füst meg az a finom illat, és ezért környezetszenyezők, és többekközt ezért fogyasztanak sokat
A kiömlött keverék az egész primitív konstrukcióknál akár 30% is lehet.
Ennek a problémának a csökkentésére találták ki a rezonátoros kipufogót, ahol a kipufogóban haladó, hangsebességgű lökéshullámokkal próbálják a hengerbe visszatolni a kipufogóba ömlött keveréket mielőtt a kiömlőt zárja a dugattyú. A dolognak nagyon bonyolult fizikája van, a rezonátor karakterisztikája függ a hosszától, a kúpok szögétől, átmérőjétől, a gáz hőmérsékletétől, áramlási sebességétől, stb... külön tudomány.
Egy rezonátornak van egy működési tartománya amikor a lökéshullám pont időben ér vissza, itt adja a legtöbb plusz teljesítménnyt, ezalatt és fölött csökken a hatása, szélsőséges esetben ronthjatja is a teljesítmény. minnél hatásosabban működik a rezonancia frekvencián annál szűkebb fordszám tartományban hatásos. ezért jön meg a kihegyezett kétütemüeknek olyan robbanásszerüen az ereje. erre találtákki a kipufogó vezérlést,ami a laikus szlengben power szelepként ismert, de ebbe most nem megyek bele, külön történet, és a robogókon úgysincs ilyen.
Egy mai robogónál az előírások miatt nincs már 30%-nyi kiömlő keverék, ezért a kipufogóval nyerhető plussz teljesítmény sem lehet ennyi, mert mint látható, itt csak az egyébként elvesző keverék adta plusz erő nyerhető .
ráadásul a nyereség is csak egy szűk tartományban jelentkezik.
ezzel együtt sokat dobhat egy jó kipufogó egy mai robogón is ha jól hangolják, például a nyomaték görbén lévő hullámot lehet kiegyenlíteni,vagy a max fordulatszámot kicsit feljebb tolja
itt egy ngol leírás képekkel animációval
[link]www.simson4t.hu
-
golyani
addikt
igen ez nekem nem újdonság ezt mind tudom.
de volt régeben egy teljesítmény diagram a Laser oldalán és az Xpro ott 1Le + adott egy gyári aeroxnak. ott volt a görbe is gyári cuccal 4,8-5 Le Xproval meg olyan 5,7-5,9.
és azt nézed h csak egy kipuffot tettél rá + esetleg elvitted szervízbe beállíttatni ahhoz képest egész jó.
[Szerkesztve] -
zetorg
aktív tag
én le sem merem mérni, hogy mennyit eszik
Blaha oda-vissza fél tank... (20km)
sok volt a lámpa
[Szerkesztve] -
Den
veterán
válasz golyani #2337 üzenetére
igen az télleg jó. Egy kétütemünél a kipufogó sokat számít. A hsz-em lényege annyi volt csak hogy, bár sokat segít csodát tenni azért nem tud, másrészt ez egy nagyon bonyolult működésű dolog ami csak akkor működik jól ha egy rakás paraméter megfelelő,ezért nincs olyan kipufogó ami hetvenesre is ugyanúgy jó mint 50-esre (változtatás nélkül).
És azért új hsz.-ként írtm mert nem címeztem direkte senkinek, csak úgy leírtam ismeretterjesztés gyanánt.www.simson4t.hu
-
Topiccsendőr
addikt
válasz golyani #2337 üzenetére
Azért vakon nem kell elhinni semmit.
Ha a gyári adatból indulunk ki, akkor ott kisebb fúvokával, gyári kipufogóval persze, hogy jóval kisebb a teljesítménye. Szóval ez továbbra sem csak a kipufogó. Mindent hozzáállítanak. Szerintem a légszűrőtől kezdeve a fúvókáig, subertűig, mindent átraknak.Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
golyani
addikt
jaja gondolom.
majd ha meglesz elviszem szervízbe avgy vmi szakihoz h össze kéne lőni a dolgokat. -
zetorg
aktív tag
csináltattam matricákat:
-
etnies
senior tag
Megvolt ma az 1000-es szerviz, minden ok volt, 6300 penzbe kerult.
Nem tudom pontosan mitol, de dinamikusabb lett a rotyogo. 50-es temponal is, ha kicsit jobban huzom, megindul, tetszik.
Megnezem a konyveben, miket cserelnek/allitanak az elso szerviznel."önmagam hite vagyok magamban"
-
ToRR3nt3
senior tag
Tegnap feltöltöttem az olajtankomat és csak utána vettem észre hogy nem sprit volt hanem csak arol. Az előbbi való robogókhoz az utóbbi meg trabihoz barkaszhoz stb. ahogy az a flakonra rá is van írva. Károsodhat ettől a motor vagy a nagyobb kétütemű bűzön (ami nekem bejön) kívül nem lesz semmi?
...We pay. Nothing can save us. Justice is lost, Justice is raped, Justice is gone...