- Poco X6 Pro - ötös alá
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- Spanyolországban kezd a Vivo V40 5G és V40 Lite 5G
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Mobilhasználat külföldön
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Huawei P40 Pro - kilökték a célegyenesben
- DIGI Mobil
- Google Pixel topik
- Samsung Galaxy A52 5G - nem csak egy G-vel több
Hirdetés
-
Olcsóbb lett a OnePlus Watch 2
ma Csak arra kell figyelni, Watch X néven vásároljuk meg az Oppo kínálatából.
-
Új ajánlat a TeamGrouptól a gyors USB kulcsot keresőknek
ph Az X1 Max meghajtó kis méretet, Type-A és Type-C csatlakozót, illetve USB 3.2 Gen2 sebességet kínál.
-
Ellopták a Tesla akkumulátor-titkait
it Beperelte egy korábbi beszállítóját a Tesla, és azzal vádolja, hogy üzleti titkokat lopott a Tesla akkumulátorgyártási technológiájával kapcsolatban.
Aktív témák
-
SpeedR
őstag
Véleményt kérnék erről.
Kellene a családba egy kicsi, olcsó, alacsony fenntartású 3. autó kizárólag városon belüli közlekedésre. Tudtok 500-600e között ennél jobb vételt erre a célra? 10 évesnél ne legyen öregebb. A megbízhatóság fontos, mert napi szinten használva lenne. -
Tothgera30
Ármester
válasz
SpeedR #35451 üzenetére
Nem rossz kis autó, de ha tényleg kisautó kell, akkor nézd meg az Altó/Matiz vonalat, mert azok nagyon olcsón fenntarthatóak
. A linkelt Swiftel semmi gond nincs, azon kívül hogy kereskedésben van, és nagy valószínűséggel hozzányúltak a az km-órához
. Én biztos hogy egy nyugdíjas házaspártól vennék Swiftet, lehetőleg pirosat
.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
SpeedR
őstag
válasz
Tothgera30 #35452 üzenetére
Altoból nagyon kicsi a kínálat, Matiz pedig le lett szavazva, mert még egy swiftnél is 10x szánalmasabban néz ki. Fenntartani se hiszem, hogy sokkal olcsóbb.
A linkelt swiftet holnap megnézzük. Mire kell főként odafigyelni, mik a swift gyenge pontjai? -
Khelben
nagyúr
-
meroly
veterán
Nem találtam azonnali autós kérdések topikot, így kénytelen vagyok itt megkérdezni.
Egy klímás autóban milyen időközönként javasolt a klímatisztítás?
Vagy a légkondit hogy kell karbantartani? Kell-e abban valamit cserélni, szűrő ilyesmi?[ Szerkesztve ]
Impossible is nothing
-
-
meroly
veterán
válasz
tibi666 #35461 üzenetére
Feleségem viszi szerelőhöz a kocsit direkt
De egyébként igazad van, mert egyáltalán nem értek a kocsikhoz.De basszus a szerelő nem azért van hogy értsen hozzá? Nekem minek kell? Ez az egyetlen dolog ami totál kimaradt az életemből férfi létemre. Van, használom, tankolok, vezetek, takarítom, ennyi.
[ Szerkesztve ]
Impossible is nothing
-
SpeedR
őstag
válasz
dízelracer #35457 üzenetére
Igen a bódé gyengesége a legnagyobb negatívum. Gondolom a légzsák sem sokat segít, már ha egyáltalán van benne. Városon kívülre nyilván nem is ez az autó lenne használva sohasem.
-
meroly
veterán
válasz
tibi666 #35463 üzenetére
Ez igaz, de ha gondom van később a kocsival és rájövök hogy átver, akkor nem megyek hozzá többet. A mai világban meg meg kell becsülni az ügyfelet.
Azért optimista vagyok ilyen téren, lassan 5 éve járok hozzá, költözött én mégis hozzá viszem.
Ezt nem lehet tudni.....
De ennyi erővel minden szakember átvághatja a laikust, aki nem ért hozzá (villanyszerelő, víz-gáz szerelő, hentes, stb, stb.)[ Szerkesztve ]
Impossible is nothing
-
sosperecek18
senior tag
Sziasztok!
Kérdésem: Alfa 145 1.6 TS vs. Golf 3 TDI
- 120le vs 90le
- 1999-2000 vs. 1994-1995 évjárat
- 7 - 9l E95 vs. 5 - 6 l D fogyasztás
- 53.000Ft vs. 68.000Ft biztosítási díj/év
- Alfa (sokkal jobb felszereltség)Vezetési stílus: városban normál - nem kigyorsítós , városon kívül 90-110-es tempóra beállva.
Vezérműszíj kb. ugyanannyiba fáj mindkettőhöz, egyéb kopó alkatrészek még az alfa esetében: vezérlésmódosító, meg 1-2 futóműhöz kapcsolódó dolog, de az a Golf esetében is cserére érik.Nekem az alfa irányába húz a szívem...vmilyen okból jobban tetszik. Fogyasztás tekintve 4 liter lehet közöttük (4*30Ft=120Ft/100km; 1000km - 1200Ft , 10000km - 12000Ft, 60.000km - 72.000Ft) Kb. ennyit tervezek velük, de lehet hogy több lesz belőle... Szerintetek?
[ Szerkesztve ]
Szabadságot az Ultráknak! XBOX 360 Gamertag: torinho86
-
VR6-Fan
veterán
válasz
sosperecek18 #35469 üzenetére
Golfból van 110le-s verzió is ami jobban fel van szerelve illetve GTI felszereltségű dizel is van, ha bele fér a keretbe akkor érdemes nézegetni azokat is.
(illetve a 90le-ből pik-pak lehet 110-et csinálni)
vagy nézhetnéd még a benzines 2l-s GTI-ket is.
"Már a kép is kimeríti a cserbenhagyásos nemi izgatást. " by tomcsi23
-
SpeedR
őstag
válasz
sosperecek18 #35469 üzenetére
Hol kapod te 30 Ft-ért a nyálat?
-
sosperecek18
senior tag
válasz
SpeedR #35474 üzenetére
A számítással semmilyen probléma nincs
Más: Alfa elég jól felszerelt 500k körül kapható a fenn említett motorral, míg Golfok 700k körül vannak.
Ha feltételezzük, hogy cserélni kell ezt azt az Alfában (komplett vezérműszíj - 37k; vezérlésmódosító 37k; gyertyaszett 30k) akkor is 600k-ból kijön, és van egy olyan autóm, amiben minden van, egyik vágyam, illetve valszeg 30-40.000 km-en keresztül nem kell hozzányulni látványosabban.A benzines számolgatás meg azt tükrözte, hogy 2 év alatt mivel új belépő vagyok a kötelező. bizt világában kb. 10k lenne a különbség a Golf javára, tehát ennyivel kompenzálná az éves biztosítás díj a benzines fogyasztási többletet és persze a benzin magasabb árát.
Valamint a legtöbb '96 előtti golf esetében számolni kell a rozsdásodással, míg az alfák egyik erőssége a rozsdásodás "mentesség".
Vki esetleg nem tudja hogy 90-110 között mennyit forog az Alfa főtengelye (hogy kb. belehessen lőni a fogyasztást), mert amiket olvastam 7,5-13 liter között záporoznak a fogyasztási adatok...ez az ami miatt nem vagyok biztos az alfában, nem szeretném ha 7-8 liternél többet enne, elég kicsi ahhoz a kasztni és a motor is elég erős sztem.
[ Szerkesztve ]
Szabadságot az Ultráknak! XBOX 360 Gamertag: torinho86
-
ALI_G
veterán
üdv.
szeretném megvenni első autóm. Eddig csak pár dolgot sikerült kitalálnom az igényeimmel kapcsolatban:
max. 2.000.000 Ft áll rendelkezésre de jobb lenne alatta
2005-nél fiatalabb
100.000 km-nél kevesebbet futott
dízel, 100 LE környéki motor.
légkondi (mindegy milyen), légzsák (minél több).A többi még képlékeny, márka engem nem érdekel, de azért lada meg ilyenek nem érdekelnek
Corollát és 307-est néztem eddig, hogy kb. passzolnak a feltételeknek. Megbízható autót szeretnék ami több évig jó szolgám lesz -
tibi666
senior tag
válasz
sosperecek18 #35475 üzenetére
de a számításod nem jó.
mert nem 30ft a benzin, hanem 320-350, a gázolaj meg kb 300-310.
ha benzinből 4 literrel többet eszik, akkor az máris 1300-1400ft plusz 100km-en, és akkor azonos üzemanyagárral számoltunk. tfh a golf 6 litert kajál, annak 1800ft az üzemanyagköltsége. az alfa eszik 9et, akkor az övé 2880-3150ft.szóval a számításod helytelen.
-
SpeedR
őstag
válasz
sosperecek18 #35478 üzenetére
Na látom csak leesett.
Ha a szíved vágya a 145, akkor sztem vedd azt. Igaz egy kicsit magasabb fogyasztása, de legalább minden nap örömmel használnád.
-
dízelracer
senior tag
válasz
sosperecek18 #35469 üzenetére
A Golf 3 tdi kifejezetten olcsón fentartható autó. Motoralkatrészeiről mindenki azt hiszi, hogy csilliárdokba kerül hozzá minden mert tdi. Pedig nem. Ez még hagyományos adagolós motor nem PD vagy CR technika. Egyszerű mint egy faék. Racingbazáron láttam rávaló új turbót már 70k-ért is, új porlasztócsúcs garnitúrát 50k -ért (200.000km-t simán kibír), felújított adagolót garanciával 35k-ért. Elég kicsi rá az esély, hogy ezeket mind cserélni kelljen. Ez egy öreg viszonylag egyszerű autó már. Nem kell "annyira" tartani az alkatrészáraktól. Normálisan hajtva két személlyel városban 6-6,2litert fogyaszt országúton 90-100km/h körül 4,5litert (nem katalógus adat saját tapasztalat). Ülj le és számold ki mennyit spórolsz az üzemanyagon 2-3év alatt. Szerintem az bőven fedezné a drágább biztosítást és a szervízköltséget is. Na és persze az Alfa sem megy örökké. Előbb utóbb azon is cserélni kell ezt azt. Nyilván ott nincs turbó és egyszerűbb az egész motor így valamivel olcsóbb lehet a szervizelése. Viszont sokkal többet fogyaszt a lényegesen drágább benzinből.
Én a G3 -at venném.
[ Szerkesztve ]
-
Khelben
nagyúr
válasz
sosperecek18 #35475 üzenetére
Ha ez összejön (10 éves alfához 40ezer km-en keresztül nem kell nyúlni), nyugodtan szólj a guiness rekordosoknak, be fogsz kerülni
-
Khelben
nagyúr
Sok minden üti egymást a feltételeidben. Megbízható dízelt max családtagtól fogsz kapni, ha 100ezernél kevesebbet futott kell, akkor szerintem 3 évesnél öregebbet ne is nézz, 307-es megintcsak nem a megbízhatóságáról híres. Ha 2milla van összesen, akkor 1,6-1,7-ért nézz autót, 100 körül lesz a papírmunka, 2-300at jó félretenni a kötelezően cserélendő dolgokra (vezérlés, esetleg gumik).
-
Rick4
félisten
válasz
dízelracer #35480 üzenetére
Nekem két kocsim van, mindkettő gázos, az egyik 3.1-es, a másik 3.8-as. Országúton 100-zal haladva a fogyasztás gázból 11 liter környéke, 300-as gázolaj árral ez 5.5 liter. 130-150 körül is kijön 12.5 literből. Ez 6.3 liter gázolaj. Persze mindkettő 7 személyes automata váltós 16 mázsás kocsi, kicsit több hely van benne, mint egy golfban, nincsen turbo, nincsen adagoló, és minden alkatrész fillérekért van, egy komplett autót kb 3-400 körül lehet már venni, ha sok dolgot kicserélsz, akkor is megáll 6-700-ból, egy alkatrészautó 100K hozzá. Elmegy a motor 7-800-ezer km-t, a váltó is 400 körül bírja. Szerinted?
Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html
-
Integra
titán
tegnap láttam egy fehér mclaren ssr spider-t. p-s rendszám persze.
brutális egy vas...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
-
dízelracer
senior tag
válasz
Integra #35486 üzenetére
Nekem a kiállított SLS AMG tetszett nagyon tuning show-n. Persze mikor megláttam az árcédulát bilibe lógott a kezem és gyorsan szépen ballagtam.
[link], [link], [link].
mod: ja meg volt kint egy piros ITR is. Tip-top csilli-villi állapotban. Tulaj elmondása szerint utolsó csavarig teljesen gyári rajta minden. Mivel én még életemben nem láttam törésmentes Intergát ezért megkérdeztem ez az-e. Hát nem volt az. Régebben a bal hátuljába belementek.
[ Szerkesztve ]
-
Rick4
félisten
Ez most nem jött össze.. [link]
Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html
-
Rick4
félisten
válasz
dízelracer #35487 üzenetére
Ok, értem én, csak arra akartam utalni, hogy azért a TDI sem az a faék egyszerűség, megvannak ott is a buktatók, igaz, akkor 200 ezer km-es intervallumokban kell gondolkodni..
Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html
-
zsoltee10
addikt
válasz
sosperecek18 #35469 üzenetére
Szerintem a két kocsinak nem sok köze van egymáshoz. Az Alfa egy állat a golfhoz képest, van benne valami plusz. A golf fenntartása olcsóbb lehet, az Alfát viszont élmény vezetni. Én tuti nem vennék egy 15 éves golfot az alfa ellenében.
-
Khelben
nagyúr
Elmondom, én miért nem vennék sose használt dízelt.
Emberke autót akar venni. Bemegy a szalonba, megmondják neki, hogy ez az autó benzinmotorral x forint, dízellel x+1millió. Elkezd számolgatni, neki gyakran kell a kocsi, évi 40-50ezer km-t megy vele, jöhet a dízel.
Eltelik 3 év, az autó 150ezer km-nél jár, mikor kicsit akadozva indul, néha megtorpan. Elviszi a szervizbe, ahol közlik vele: uram, kezdődő porlasztócsúcs probléma*, javítási költség 3-500ezer ft. Emberke számolgat, úgyis lassan új kocsi kellene, elviszi egy szakihoz, aki 10ezerért visszatekeri az órát 60ezerre, majd eladja neked az autót 3 éves, 60ezret futott dízelként persze kifogástalan állapotban. Nyom bele előtte egy kis porlasztócsúcs tisztítót vagy a szerelő kipucolja neki annyira, hogy 1.2 hónapig megint jó legyen.
Hazaviszed, 1 hónapig megy, majd le is áll teljesen. Javítási költség a fent említett. Megérte? Nem.* ide írhatnék még vagy 10 féle hibajelenséget, kezdve a lendkeréktől a kuplungon át a turbóig, ha épp olyan tulajdonosa volt, akinek fogalma sincs, hogy kell használni egy dízelt.
Tehát mégegyszer a lényeg: értelmes ember akkor vesz dízelt, ha évi 30-50ezer km-t vagy többet megy vele és akkor adja el, mielőtt előjönnek a zsebbenyúlós javítások 150ezer km környékén. Nyilván vannak kivételek meg ki lehet fogni jó vételt, de az a ritkább.
-
Tothgera30
Ármester
válasz
Khelben #35496 üzenetére
Azért nézd kicsit pozitívabban, mert nem minden diesel tulaj ilyen. Én ismerek olyan tulajt, akinek a Ventójában most van 250 ezer km, és ő már 3. gazdája, pedig megvan neki már vagy 4-5 éve és még semmi, ismétlem semmit nem cserélt benne (ez alól kivétel a benzin és az olaj).
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Khelben
nagyúr
válasz
Tothgera30 #35497 üzenetére
Gondolom az még szívódízel.
-
dízelracer
senior tag
válasz
Tothgera30 #35497 üzenetére
Attól én sem fosok, hogy súlyos költségekbe ver egy esetleges motorgenerál. Az én bontószökevényemhez is megkapni bármit fillérekért. Sőt komplett papíros motort 30-50e ért.
Aktív témák
- GARIS!! Gamer PC/Ryzen 5 2600/RTX 2060Super 8 GB/16 GB/250 SSD/1 TB HDD
- Kezdődik újra a bányászszezon! Rig Építés/karbantartás/felügyelés stb.
- Eladó hibátlan Sony PlayStation 5 (PS5) Slim Konzol (1TB), 2 Kontroller (+ Diablo IV opcionálisan)
- AMD Gamer PC / AMD Radeon RX 7900 XTX / AMD Ryzen 7 7800 X3D
- iphone 14 Pro Max 128gb, független, makulátlan, 100% akku