- Mindenki Z Fold7-et akar
- Telekom mobilszolgáltatások
- Redmi Note 10S - egy a sok közül
- One mobilszolgáltatások
- Huawei Mate 10 Pro - mestersége az intelligencia
- Magisk
- Kirakatba tette a Google a Pixel 10-eket
- Itt egy pár fotó az iPhone 17 sorozatról
- Profi stratégiára vált a Galaxy S26
- Huawei Mate 9 - Mate evangéliuma
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
Mobilarena
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
F_Zolee, Snoop-y, Qru, Tsebacsi, brumi1024, Szada85, ArthurShelby
Köszi, köszi!!focvis
Tarcsi? - bízom benne...BigBlackDog
Holnap veszem csak át, így nincs igazán tapasztalatom, de elég kis esélyt látok bármiben is, hogy az I3 jobb lenne, max kb a csomagtér pakolhatóság. Ami biztos, az ablaktörlő mozgás az biztos a BMW-ben lesz jobb...Minden esős napon erről zeng a Tesla csoport, hogy ez egy rakás kaka. Majd úgy is jövök beszámolóval, ha már nyúzom, hétvégén ha minden jól megy, már lesz egy Bp-Győr-Bp távom vele, meg szerintem egy pár napos külföldi kört is megpróbálok összerakni amint lehet, valami Szlovén/Horvát kört.
sharp4
Köszi, bőven elég a LR is, de árban nem láttam a gigantikus difit, ezért is mentem a performance-ra.szőröscica
Igen, ugyan nem volt szempont, de van benne.radi8tor
Remélem én is, hogy nincs benne katalizáror...brumi1024 autójára én is kíváncsi lennék mondjuk, előzőről így is lemaradtam.
tototos
Igen ez már hőszipkás.Gergőke88
Az összessel is, 26x a korlátozás, nem mintha lenne bármi jelentősége, szerintem 200-220 feletti tempó így se úgy se racionális, Z4-el se nagyon mentem fölé...sutszi
Látom brumi válaszolt már, de igazából a para ott van sokakban, hogy idővel erre nem fogják leadni az újításokat, mert nem lesz elég gyors hozzá, mint a ryzenes. Majd kiderül... ezen nem agyalok feleslegesen. Amúgy kifejezetten pdc szenzorost kerestem és ez az utolsó, azért ez sokkal biztosabb, mint a kamera.
Kép meg telefonos, és kb nulla fényerőn túltoltam a csatornákat, gépen nézve tényleg vicces.tboldi
Köszi, azért annyi mindent megcsinálsz Te is... nem semmi. -
válasz
radi8tor #309429 üzenetére
Köszi végre valaki…
Mindenki megnyugodhat gumis kivette, de nem volt nagyon benne, nem eresztett, jöhettem tovább, ingyen nem kellett fizetni, pedig random gumis, sose voltam ott, nem tudja ki fia borja vagyok. (apám oda jár 1x éve)
Gumira visszatérve el van kopva én is látom, de ha hiszitek ha nem ezek az eco gumik bordázottság tekintetében ritka fosok újnak is, egyáltalán nem hagyományos gumi kategória, viszont előírt értéken felül van, ergo használható.
Nem mellesleg a héten ülök át másik autóba ez már sokat nem fog futni ezeken a gumikon, nálam legalább is, aki meg megveszi az autót, eldönti mit akar. -
válasz
MasterMark #309397 üzenetére
Az folyamatban, de nem ez volt a kérdés… köszi. Kopásjelző felett vagyok amúgy bőven.
-
Kihúzzam ne húzzam? - nehéz döntés elszoktam már az ilyen dilemmáktól nagyon
-
válasz
szőröscica #309240 üzenetére
miért… nem is értem, sosincs gond egy korosodó autóval, vagy inkább sosincs olyan, hogy nem kellene épp valamit megcsináltatni.
Más:
Nagyobb méretű kutyát (30kg) ki hogy szállít olyan autóba - ha muszály, ahol a csomagtartó nem alkalmas erre, lábtér, anyós ülés előtt? -
válasz
brumi1024 #309120 üzenetére
Város/autópálya egyértelműen nem játszik. A feltett utjaid miatt kérdeztem pont, hogy a kanyargós szakaszokon mire számítasz. Persze normális keretek között közlekedve, olyannyira jelentéktelen tényező lesz ez, jó futómű/tapadás meg lesz…
Egyértelműen jól választottál, ilyen ismeretlen végű vásárlásba nem szabad belemenni, főleg nem Tesla vonalon, mert egyet húznak és egyik hónapban rajta a büntető vám utána meg ledobnak 10%-ot, hogy vigyek őket… giga amortizáció foganatosodik egyből.
Én meg téblábolok, kettőre ráalkudtam kb 5%-ot (még tanakodnak), de most a használt árak is kiszámíthatatlanok, persze nem hajt igazán semmi, használt piac úgy is padlón, majd jön egy megfelelő vétel. - nepperek meg nem igazán tolonganak a behozós ajánlataikkal -
válasz
macilaci78 #309098 üzenetére
Nem mindegy miből ülsz át, azért van ennyi fújás a Teslára, cserébe azért nagyságrendi különbségek vannak árban.
Legalább is szerintem, nem követem az új árakat, de használt vonalon legalább 40-45%-al kerül többe egy BMW mint a Tesla, azaz kb 5-6M a difi, ami nem kevés. -
Mondjuk erre kíváncsi lennék...
-benyelné-e a rendszer... van rajta egy QR kód mondjuk, bár tény, hogy azzal nem mennek sokra... teszem azt egy olyan műszakiztató helyen, ahol én is voltam... fogalmuk nem volt semmiről, se a Z4 esetén, se az I3 estén... (egyik Bp-i random, másik meg itt ajánlott Szigetszentmiklósi)
szőröscica
Mondjuk ez pont lehetséges, használati szempont lenne, mármint a betonkeverő, a gyorsulás mire képes az logikusan nem. -
válasz
brumi1024 #308912 üzenetére
A vontatási csomag jóvoltából utánfutót vontathat és sportszert (kerékpárt, sítalpakat, snowboardot stb.) is szállíthat Model 3 gépkocsijával.
Másik manual: [link] - de néztem már többet is… pl a HL-et is, nincs semmi összhang igazából, vagy én nem találom...
Teljes a káoszTeszlavarázsló szerint egy dolog a mérvadó, mi van az ajtóba írva… kb semmi nem mutatja mi a valóság csak ez, alváz se, típus se… (mármint std, lr, vagy perf)
-
Z4-be is volt 280l, nem tartottam sose nagyon kicsinek.
Ma viszont voltam méretet szemrevételezni, szerintem elengedem a hatchback vonalat egy időre:
[kép]
Már csak az árban is megfelelő példányt kellene meg találnom, mondjuk ebben legalább 20e km volt nem 60-70e.
Nepperek nagyon hallgatnak jelenleg, egyik se küldött semmit, a hazai kínálat meg korlátosabb. -
Segítsetek miként és mennyiből kell adót bevallani, ha eladok idén 2 autót és veszek 1-et, mert ugye hivatalosan, a különbözet után fizetni kell, jövedelemadót.
A 2 eladotthoz képest drágábban, veszek egyet várhatóan.
Viszont pl a vásárlási árhoz képest drágábban adtam el az egyik autót… elvileg fizetnem kell, de 7 éve vettem… költöttem rá - az is levonható (kérdés kell-e számla…) illetve egy 7 éve vett autó mai értéke hogy összevethető jelen inflációs környezetben? -
válasz
macilaci78 #308297 üzenetére
Anyós orra alá paprikát törni nem igazán szerencsés hosszú tavon.
-
válasz
ArthurShelby #308272 üzenetére
Nullást is most csesztetik… a száznyolcvanadik javítás… ahelyett, hogy a kivitelezőt rég keresztre feszítette volna valaki…
Nyugtassatok meg, hogy másnál is van olyan, hogy ha anyós jön autóval egész napra minden alkalommal úgy áll meg a ház előtt, hogy ne férjek ki. 300 nm van előttünk… de sose képes erre, ez női tulajdonság, vagy generációs gond?
-
válasz
brumi1024 #308169 üzenetére
Mondjuk tény, hogy nagyon sok a fejlődés a Hl-nél... én lehet kivárok, hogy legyen belőle használt LR, igazából az a legésszerűbb.
Mondjuk tegnap 5 alkalommal voltam Tesla töltőn, a legtöbb autó az SR vagy LR, mondjuk 30-ból van 2-3 performance, 2-3 HL, meg 3-4 model S, pl tegnap este egy francia P100D volt Miklóson éjfél körül, az se jellemző annyira. -
válasz
tototos #308151 üzenetére
Ez egy dilettáns kép… bármivel lehetsz akadály, nem kell ehhez elektromos. Itt pusztán annyi, hogy van az a helyzet amikor inkább settenkedsz 15-20 km-t egy végcél közelében mintsem kiálljanak tölteni csak azért, hogy 130-al tudj haladni. Amúgy a 110 emészthető tempó, a 120 lenne az ideális igazából mert a távolsági buszok meg egy két kisteher ott akad meg, így meg azok előznek.
-
válasz
tototos #308144 üzenetére
110-el mentem igen, ott van a kutya elásva, meg volt ebbe nem pálya szakasz is. A 20 kWh teljesen reális 130-al, csak ha hosszú távot megyek, úgy a biztonságos töltési etap az a 110-120km… az meg nagyon kevés, még több töltő, még több kitérő, megállás… ez mind mind idő azért, meg plusz km is ugye ha épp a töltő nem direkt a vonalon van.
pl elég arra gondolni, hogy pálya egyik oldalán van csak töltő, teszem azt pont az ellenkező oldalon, átmész egy hídon kerülőút majd vissza, ugyanazon az úton és feleslegesen elment 6-8 km pikk-pakk, meg 5-10 perc. -
válasz
macilaci78 #308143 üzenetére
Nem irreális persze, ha kockázattósabb vagyok akkor egy megállót ki lehetett volna hagyni és picit többet tölteni másik alkalommal ezzel nyertem volna egy 10-15 percet kb, de nem akartam szivatni magam, hogy 90-100-al kelljen esetleg pályázni az utolsó 15-20km-t, így nem feszültem egy töltés elott se, bőven 25-30% között érkeztem töltőre, ami nagyon biztonsági játék. Hazaérkezést azt direkt lőttem szét, hogy úgy essek be, az nem mérvadó.
-
Történt az eset ki kellett szaladni a bécsi repülőtérre, I3 van “csak”, abból főzünk ami rendelkezésre áll.
552 km pályán 110 tempó, kint pálya elkerülése megengedett max körül
Bruttó 99 kWh elhasznált energia
Átlag: 17,8 kWh
Mivel fizetős töltések voltak nem pazaroltam el semmit.
Összesen fizettem 16.350 Ft-ot ebből 4e volt a havi Tesla tagság, így olcsóbb volt a töltés, kb ezen az úton megtérült a havi díj, innentől ha épp megyek valahova ezzel stabilan lehet számolni. (jelenleg az egyik legolcsóbb gyorstöltési lehetőség, ahol kellő mennyiségű töltőfej van)
Sehol nem kellett várnom, mind az 5 töltés patentul ment, töltött… a fekete leves a töltési idő volt 100 perc összesen.
Biztosan lehetett volna faragni rajta, mert 2 alkalommal engedtem 85% fölé tölteni ott ment el azért idő vele, ahol már kezd nagyon lelassulni (volt üres töltőhely, nem foglaltam senki elől) egyik alkalommal odafele mentem és volt időm a gép érkezés miatt várni, másik alkalommal meg kajáltunk.
60ah-s akkuval ez egy db kb 35-40 perces pandorfi töltés lett volna… el is kezdtem aktívan keresni. -
Fiat panda hybrid konklúzió, szar de legalább keveset eszik.
850 km-t mentem vele, 4,5l/100km lett az átlagom.
Borzalmasan szar az összerakása is, 900 km-el vettem àt, de pl hátul szétjött a tető kárpit meg az oszlop találkozása úgy pattantgattam vissza, sorjás műanyag illesztések elől, nincs benne tempomat, a kormány fogása rettenet, állandóan szenvedtem vele - nem tudom ez Fiat betegség-e, nem ment, hoába toltam neki, ajtóból az egyik hátsót állandóan be kellett rendesen csapni, hogy be is záródjon.
Futómű kényelmes ballonos, kanyarba se éreztem, hogy fel akarna borulni, viszont vezetékes CarPlay van benne, ez pozitívum. Illetve jól viseli az autós szafarit, mikor a kecskék felugrálnak az ajtóra… sajáttal biztos nem megyek ilyenre. Természetesen le voltak szedálva az oroszlánok, de sajnáltam nagyon őket, némelyiknek az egész feje fel volt dagadva (Fasano zoosafari).
Ég és föld volt ma elugrani este boltba az I3-al…
Ez viszont már hazai… anyós autója nem is értem hogy ment àt műszakin vagy csak úgy bármilyen szerelőn, engem ilyennel senki nem engedett volna tovább.. Ezzel mentünk a reptérre fékezéskor rázott mint az ökör, nem mentem sose vele, de többet nem is fogok az biztos. Azt is agyoncsapnám, aki futómű alkatrészt nem párban cserél… de ez így tragikus.
Nő nem ért hozzá nem érdekli… de ki tudja fizetni ha valaki azt mondja ezzel egy métert se…
[kép] [kép] [kép]
Katalizátor sehol, abs jeladó sehol… -
válasz
brumi1024 #307673 üzenetére
Ajjajajj, német prémium után mi lesz itt.
- de a highland azért ugrott előre, én se vetem el teljesen, hogy inkább azt kellene vennem.
Szerintem aki ráérez az elektromos vonalra tudja tölteni, beleillik a használati moráljába, az nehezen tud/akar utána visszaülni robbanómotorosba.
Üzemanyag spórolásban én lassan elérem azt, hogy a napelemes befektetésem nullázódik. 3+M Ft… a Z4 és az I3 eladás terén meg kb nullába leszek a végén ami az autó árát, költéseket erinti, ezt nem tudj a Tesla sajnos, ahogy más is írta, nagyobb az értékvesztés. -
Én meg beszívtam innentől… G7 itt van a közelemben, ma egy alig 20km-es szakaszon ha nem volt 50+ rendőri auto akkor egyse… páncélos buszok, sima rendőri autok az összes le/felhajtón, civil villogós autók, meg persze volt néhány spéci alfa amik 3-5 fős kupacokban száguldoztak. Mondjuk békesség volt, 90 helyett ugyanúgy 110-el ment mindenki… a rendőrök persze felette.0
-
Jaja partközelben vagyunk.
Legalább a fogyasztása barátságos, 300 km-en vagyunk túl, 5,1l/100 km, 1,86-1,89 eur a puruttya, self service helyeken. Ebben mondjuk van kacskaringós is, ahol fel-le is kell tekerni, volt ahol kettesbe volt hajlandó nem fuldokolni.
Mai spotting:
[kép] [kép] ez is beáll a sorba a hátsó lámpa párásodással, nem értem miért nem tudja ezt ennyi gyártó megugrani…
Mondjuk 8M-ért nem is kapod meg a kiindulási alapot. -
Ezt a gyöszt… olasz életérzést nem hozza semennyire, inkább olyan tuktukos, nem lopta a szívembe magát ez a panda. 500-ast akartam de “elfogyott” lehet abba még ennyire se fértünk volna be, gyerekülés se volt adtak egy ülésmagasítót a kezembe, 1,5 éves gyereknek… azon agyaltam, ha fejbe csapom vele Govannit megérti-e, hogy nem felel meg. 5 perc waffankulozás után elzavartam őket “venni” egy gyerekülést. Felirent nem ajanlom.
Ez az auto menni nem megy, sehogyse a hybrid üzem se jön át nekem - fogyasztás vélhetően nem lesz rossz, de kb azért mert feladtam a forgatását, pont úgy nem megy fent se mint lent… indexnek akkora a holtjátéka, hogy állandóan azt hiszem már jelzek, de mégse, ajtók mint valami budiajtó, úgy csukódnak.
Csomagtartó nagyon pici pedig ránézésre tágasnak néz ki, de I3 ehhez képest kamion (megnézve a méreteket azért hosszabb meg szélesebb is a bmw optikailag nagyon csalóka ez az alul kiszélesített dizájn). Fordulóköre jó könnyen lehet parkolni, dobfék van hátul, de nem annyira rossz a fék rajta, cserébe elől már most rozsdás, pedig egy teljesen új autó, most fordult át 1000 km-en nálam.
Fura egy jószág, nekem eddig… kormány túl nagy, valahogy sehogy se akar jó lenni az üléspozíció/kormány kombinálása. 6 sebesség van rajta de minek azt nem értem, 60-nál már rinyál, hogy tegyek 6-odikat, utána meg nem történik semmi, kb 80-ról 90-re nem akar felkúszni sehogyse, max ha legalább 3-4 be visszateszem, akkor történik valami.
Kiváncsi leszek mennyire barátkozom meg vele míg ittvagyunk.[kép] [kép]
-
rbalint88
Ez nem egyedi eset... elmúlt pár éves tendencia, sok gyártónál.
Ennyi pénzért, kapsz egy normális méretű, 4 embernek elfogadható méretű, 82 kWh-s akkuval szerelt elektromos autót... ez így árkategóriában nem igazán van itt.
Mindegyiknek van baja... Teslának is, de szerintem a prémium gyártók is elbújhatnak... mert túl van nagyon misztifikálva ez a prémiumság sokszor.
Szóval igen, én megkóstolnék vagy egy ID3-at, azt lehet pakolni, nagyobb mint az I3, hátul hajt és batár akku van benne, vagy ugye a Modell 3, S-t nem mernék bevállalni, az jobban pakolható, de többet fogyaszt, régebbi konstrukció.
Meglesem a Meganet azért.bandus
Jogos teljes mértékben, túl fáradt voltam, örülök, ha bármi is érthető volt belőle.
Az a baj, annyira szét lehet cincálni ezt a sok elektromos autót, de teljes átfogó lista nem is nagyon van, mert jön egy FL, vagy pl van 2-3 akku méret, ami visz magával egy csomó mást is... töltési sebességeket, nehéz nagyon összevetni. Arról nem beszélve, hogy melyiknek milyen az agya... mennyire gyors, mennyire megbízható, az külön megér egy misét.
A csomagtartóra megoldás az S azonos árkategóriában, de én meg azt nem merném bevállalni, pedig külsőre jobban tetszik, itt van pl ez így hirtelen: [link] .Qru
Pedig nem vicc, annyi.Miért a Dacia Spring 19 sec akkor micsoda?
Szerintem rá lehet kattanni, meg lehet találni benne a jóságot, eltöltesz vele pár napot, hetet, hónapot és sok dolog van amit tudsz értékelni, átértékelni és utána nem érted a robbanó motoros hátrányokat. Szerintem pl az instant nyomaték az annyira jó tényezője, hogy rengeteg dolgot tud feledtetni... és persze a fordulaton érkező erő is hasonló érzés, csak más.
Nem zavar a FWD, csak társuljon mellé egy RWD is.Amúgy nagyon megszoktam az évek alatt, hogy hátul hajtanak az autók, régen is nagyon szerettem, családi autó amin a friss jogsival tanultam is egy kocka Lada volt, egyszerűen az érzés, mikor kanyarba megtaposod... annyira más, mint egy első kerekesnek és nem kell keresztbe menni, csak egyszerűen nekem valahogy nagyon adja. Meg amúgy I3-al is szoktam picit csúszkálni kanyarokba, ha épp olyanom van, no nem kilinccsel előre, csak úgy jelképesen engedem megindulni... ezt nem biztos, hogy elengedném.
Az összkerék meg azért lenne szimpatikus, mert az tényleg megindul, megtapad... Z4 is meg az I3 is ebben volt gyenge, egyszerűen a rajt eleje azért pocsék, mert nem tapad be 2 hajtott kerék igazán csak az összkerekes.Győr tali
Sajnos változott a program, csak vasárnap leszek Győrben... köszönhető a dilettáns Nivo kerítésnek, akik 1 hete nem tudnak információt adni, hogy szaros 3 fém oszlop mikor vehető át... igazából csak 1-1,5 hónapot fog minden késni miattuk... és akkor még azt se tudják, hogy hegesztéssel vagy csavarozással kell kapumotort feltenni, mint valami kezdő vállalkozás komolyan. -
válasz
rbalint88 #306443 üzenetére
Ez nem egyedi eset... elmúlt pár éves tendencia, sok gyártónál.
Ennyi pénzért, kapsz egy normális méretű, 4 embernek elfogadható méretű, 82 kWh-s akkuval szerelt elektromos autót... ez így árkategóriában nem igazán van itt.
Mindegyiknek van baja... Teslának is, de szerintem a prémium gyártók is elbújhatnak... mert túl van nagyon misztifikálva ez a prémiumság sokszor.
Szóval igen, én megkóstolnék vagy egy ID3-at, azt lehet pakolni, nagyobb mint az I3, hátul hajt és batár akku van benne, vagy ugye a Modell 3, S-t nem mernék bevállalni, az jobban pakolható, de többet fogyaszt, régebbi konstrukció.
Meglesem a Meganet azért.bandus
Jogos teljes mértékben, túl fáradt voltam, örülök, ha bármi is érthető volt belőle.
Az a baj, annyira szét lehet cincálni ezt a sok elektromos autót, de teljes átfogó lista nem is nagyon van, mert jön egy FL, vagy pl van 2-3 akku méret, ami visz magával egy csomó mást is... töltési sebességeket, nehéz nagyon összevetni. Arról nem beszélve, hogy melyiknek milyen az agya... mennyire gyors, mennyire megbízható, az külön megér egy misét.
A csomagtartóra megoldás az S azonos árkategóriában, de én meg azt nem merném bevállalni, pedig külsőre jobban tetszik, itt van pl ez így hirtelen: [link] .Qru
Pedig nem vicc, annyi.Miért a Dacia Spring 19 sec akkor micsoda?
Szerintem rá lehet kattanni, meg lehet találni benne a jóságot, eltöltesz vele pár napot, hetet, hónapot és sok dolog van amit tudsz értékelni, átértékelni és utána nem érted a robbanó motoros hátrányokat. Szerintem pl az instant nyomaték az annyira jó tényezője, hogy rengeteg dolgot tud feledtetni... és persze a fordulaton érkező erő is hasonló érzés, csak más.
Nem zavar a FWD, csak társuljon mellé egy RWD is.Amúgy nagyon megszoktam az évek alatt, hogy hátul hajtanak az autók, régen is nagyon szerettem, családi autó amin a friss jogsival tanultam is egy kocka Lada volt, egyszerűen az érzés, mikor kanyarba megtaposod... annyira más, mint egy első kerekesnek és nem kell keresztbe menni, csak egyszerűen nekem valahogy nagyon adja. Meg amúgy I3-al is szoktam picit csúszkálni kanyarokba, ha épp olyanom van, no nem kilinccsel előre, csak úgy jelképesen engedem megindulni... ezt nem biztos, hogy elengedném.
Az összkerék meg azért lenne szimpatikus, mert az tényleg megindul, megtapad... Z4 is meg az I3 is ebben volt gyenge, egyszerűen a rajt eleje azért pocsék, mert nem tapad be 2 hajtott kerék igazán csak az összkerekes. -
válasz
rbalint88 #306335 üzenetére
Kicsit hosszú lett, I3-hoz viszonyítok illetve a saját preferenciáim szerint ezért szubjektív is lesz, de hátha mondok vele bármit.
10M alatt:
Hyundai Ioniq facelift
Előnye az ajtók, csomagtartó nyílása, DC tölthetőség viszont csak 44 kWh, az akku méretben sem látom a nagy előrelépést +10 kWh, illetve AC tölthetőség is 7,2kwh csak, valamint lomha 10 sec a 100km/h.
Előnye, hogy 7M körül megáll.Kona 64kwh
Méretben ugye sokat nyernék, akku méret terén is, leginkább az elsőkerék hajtás nem tetszik, meg a forma se, beltér se, de árban ez is emészthető, legyen 8M. Tölthetőség ac-ugyanaz mint az ioniq, dc 77kwh se hoz lázba, ekkora akku esetén, viszont jobban gyorsul, pályán meglepően keveset fogyaszt, végsebesség még itt is gyengusz 167 km/h. Építményben viszont mivel kiesett a kanyarvadász ezért nem biztos, hogy egy “hintázó csónak” annyira örvendetes lenne állandóan, ha vezetési élményt próbálnék keresni, ez sok másikra is igaz.Kia Niro es Soul 64kwh
Niro kb ugyanaz mint a Kona csak nagyobb picivel, első kerék ez is, formára jobban tetszik, de ami hátrány dc töltése itt is csak 80 kWh, cserébe ac meg 11kwh, azt gondolom, hogy 50+ kWh netto akku felett legalább egy 100kwh dc töltés szükséges, mert sose végzel és hiába a nagy akku, ott rostokolsz a töltőn ha egyszer lekerül.
Ez a soul rettenetesen néz ki teljes defekt az én nézetemben. :)Nissan Leaf 62kwh
Itt ugye már inkább 9M körül járunk... fürgébb mint a 40 kWh-s verziók, végsebesség is alakul, de első kerék hajtás, és a fekete leves a chademo, elkerülném messzire, jah nincs akku hűtés, töltési görbékben ez is megmutatkozik.sok km-es Model3
Egy std range 130e km-el 9M alatt is van már, hátsó kerék, töltőhálózat előnye, akku fűtés töltőre, technikailag rengeteg jóság van. Ez már kellően gyors, 225 km/h a vége több mint kellhet. DC tölthetősége messze jobb az előzőeknél, 170kwh, persze mindegyiknél hozzáadódik, hogy milyen környezeti viszonyban, meg töltöttségi mértékben állsz neki tölteni, de akkor is előbbre vagy az előzőekhez képest. Keveset fogyaszt, méretben elegendő nem feleslegesen nagy, de ennyi pénzért ez pár évvel idősebb ergo garancia lejárat is ehhez mérten értékelendő már.Id3 Pro S kimaradt 10M alatt is van már, létezik pl 82 kWh-s akkuval (ezt láttam 9,9-ért pl ma, igaz km is volt benne)
Nekem ez formára nagyon bejön, ac/dc tölthetőség remek, gyorsulás végsebesség nem igazán előnye, viszont igazi hatótáv bajnok… 120-al 300+ km megtehető, ami azért kifejezetten jó, jól pakolható, de még pici auto, többet fogyaszt mint az előző azonos áru Tesla kerek 10M ársávban, viszont nagyobb az akku, bár van LR-is ennyiért azzal kb pariban van ezen a téren, minél nagyobb a pályatempó annál szerencsésebb a Modell 3 felépítése Id3-al szemben. Szerintem ez a kettő a dobogós 10M alatt nálam, dobfék ide vagy oda, na meg csak 4 személyes az akku mérete miatt. De pl ez jó vétel: [link]10-15M savban:
Cupra Born, Mustang mach-e, Hyundai Ioniq5, Kia EV6, uj Niro, faceliftes Leaf 62kwh, Polestar 2, Renault Megane e-tech 60, Skoda Enyaq iv60, Tesla Model 3, Model Y
Itt nagyon szélesedik a paletta, kb ez a sorrend nálam:
Modell 3 perf., Ioniq5, Modell Y, itt viszont pikk-pakk inkább 15M-nál és felette vagyunk, pl ha összkerekest veszünk akár csak az ioniq 5 esetén.
Born, Mach-e túlárazott ahhoz képest amit ad biztosan nem venném, Polestar, Renault nekem nagyon nem, 10M alatt kerülnének képbe kb.Állami támogatás nekem nincs, ezt se rám szabták, új autó kiesett az első pár éves értékvesztést meghagyom másnak, így a Volvo EX30 is.
Mivel én nem vagyok egy spórolós lábú, ezért minden ami nagyobb légellenállás és hajlamos ugrás szerűen növekedni fogyasztás terén az annyira nem jó választás. -
válasz
brumi1024 #306307 üzenetére
Biztos látják a puritán Tesla volumeneket és gondolták ha azt megveszik minek “feszüljenek”.
Viccet félretéve nem látok semmit az újban… amennyire az I3-at eltalálták a kategóriájában, egyszerűen nem érzik a következő nagy dobást, kb mint a sokadik filmsorozat elve.
No de rengeteg az egyéni preferencia, eleg egy apró dolog ami nem tetszik egy autóban hiába lenne teljesen az ideális.
Nekem pl modell 3 esetén a csomagtartó, az összes többivel tudnék élni, fogyasztás akku méret, beltér, anyagok. Ki mire mennyire kényes. -
válasz
Corsa02 #306313 üzenetére
Na ezt nem tudtam, köszi ennyivel kevesebbe kell kutakodnom utána
… mondjuk csak most kezdtem nézni, olvasni mi van velük. Ez kb az, hogy bemész egy specifikus auto csoportba, össze vissza megy az ajnározás, aztán ha jobban belekerülsz látod, hogy mindegyiknél van szar bőven.
-
válasz
macilaci78 #306298 üzenetére
Na igen fejtér, fölfelé nem gondolkoztam, csak szélességben meg hosszúságban.
-
válasz
rbalint88 #306236 üzenetére
E-tron kimaradt meglepően értelmezhető áron van az 55-ös. Mindről van igazából véleményem, este kerítek időt, írok egyesével nekem melyikkel mi a pro contra.
Skoda enyaq rs az mozgatna engem is, de az megint keret fölötti. I4-ek fognak esni mert itt az új… azt is érdemes fejben tartani szerintem.
Más, ma délelőtt egy barátom Tesla M3P-át zúzták be ráfutásos baleset pályán, még meg se tudtam nézni… 4-én kapott magyar rendszámot, vélhetően tk. elment az egész hátsó része kerekek még egybe maradtak… hiteles, benne rakás spórolt pénz, ilyenkor mindig felhördül bennem a hang, kocsiba pénzt tenni nagyon kockázatos…
Mindent is megcsináltak rajta behozatal után, első szélvédő csere, karbantartás, hajtóműolaj, felni felújítás, polírozás… pont olyan amit vennék én is szívesen, FL csak még nem Ryzen.
Ez a hónap kemény másik barátainknak meg kigyulladt az Audija, szénné égett az eleje (régi A3, 2005-ős talán)… azt is 1 hónapja fényezték újra eladásra felkészítve.
Képeket nem ”tudok” betenni, de ezek inkább a minél kevesebb pénzt tartsak kocsiba irányt tolják. -
válasz
macilaci78 #306234 üzenetére
I3-ba befernél bőven…
-
Ez a ****tenger nyilvantarto.hu miért nem képes működni?!
… itt szenvedek rajta 1,5 órája, nem megy el egy platformon se, 5-600 kb-os képekkel.focvis
Szerintem is. -
brumi1024
Arra én is, nem is annyira egyszerű, megfelelőt választani. Leginkább egy sedan kellene, összkerekes, de a pakolhatósági szempontot nem igazán tudom elengedni - az meg ugye pl Tesla vonalon egy S (ahol van fenntartásom, pl fogyasztás terén - ez csak hosszú út esetén gond amúgy nem érdekel, hogy 15 kwh/100 vagy 25 kWh no meg akár a légrugót figyelembe véve), vagy ugye I4 (szintén, főleg az ára miatt) nem igazán, a Tesla Modell 3 - ami leginkább árban beleférne, miközben többnyire városi/elővárosi közlekedésre használjuk, normális mennyiségű dolgokkal, ami nem indokol hatchback felépítést.
Hatótávban azért drasztikus előrelépés kellene az I3 hoz képest legalább 60 kwh-s akku, de inkább fölötte, különben nem látom racionálisan értelmát a váltásnak, hiszen pár idegesítő dolgot leszámítva (hátsó ajtó, pályatempó és hatótáv, kanyarstabilitás), maximálisan ellátja a feladatát, 2-2,5M Ft többletből meg simán veszek egy 120Ah-s S-t és az nem fog fájni, mint további 4-4,5M Ft.tototos
Taycan az ára miatt se igazán jön képbe, meg vannak vele bajok, illetve maga a szervizelése is, ha jók az információim, szóval szivatni nem akarom magam.Összességébe pedig nagyon tetszene, de na...
szőröscica
Macilaci is belefért, ugyan vezetni nem tudta volna.radi8tor
Lemaradtam, mi ez a váltás?Ez van el kell engednem a durrogást... marad a chilisbab.
-
Ennek is eljött az ideje közel 7 év után, egy darabig biztosan nem lesz benzines autóm, szerintem jó helyre került, legalább is nagyon bízom benne, 7 év után nem volt jó érzés elengedni, nagyon nem - mégha annyiért kelt el amit szerettem volna érte alku nélkül… de rengeteg emlék fűz hozzá, egy jó vállalkozás indítás után vettem, majd annak eladása covid lejtmenet miatt, de tengernyi élmény, nyaralás kötődik hozzá, utoljára igazán kihasználva feleségem várandóssága alatt volt, de nagyon jók voltak vele a fórumos találkozók is.
I3 felkészül… kiváncsi vagyok a racionális napi igás eladása milyen érzés lesz, az biztos üzemeltetésben a lehető legjobb választás volt, picit tartok is a továbblépéstől, viszont jöhet valami új, jöhet a keresgélés, “vadászat”, elektromos vonalon, azt már vélhetően térkövön fogom begurítani a garázsba. -
Tegnap… azt hittem kandikamera felvétel van… vidéki mosó, volt 25 percem munka előtt, mondom lemosom a kocsit bőven van idő.
Két állásos mosó vidéken, mindkettő foglalt, de ilyet nem láttam még soha, első 5 percben ideges voltam a következő 15 percben kb röhögtem az egészen igen összesen 20 percig nem tudtak végezni … bácsi bal oldalon folyamatosan a csomagtartóban matatott, kivett szőnyeget visszarakta, próbált mosni majd megint csomagtartó pakolgatás, de nem tudom mit csinált mert a végén száraz, koszos kocsival ment el, maradt a gépben még vagy 100 Ft is, de a legjobb a jobb oldal volt, anyukavál üvöltött a nagyobb gyerek, hogy mennyire rosszul csinálja, majd 15 percig kb a koszos vízzel meg két nyeles kefével dörzsölték az autót ahol érték. Összes ajtó nyitva, volt motormosás, volt nyitott ajtók/csomagtartó mellett küszöb mosás víz fröcsögött mindenhova… utastérbe csomagtartóba…
[kép]
I3 fogyasztás volt bőven töltés nem spóroltam el: 23 kWh/100km -
válasz
MasterMark #305610 üzenetére
Na ja, az megy… ebben igazad van.
Én tudom, hogy bemehetnek piroson is, többiek lehet nem tudták.
- mondjuk azért veszélyes… én is ötször körbenéztem
-
válasz
szőröscica #305607 üzenetére
Alig bírtam átjönni a városon, állt a víz mindenhol.
Annyi balfék ember van jön a szirénás autó ezerrel villog csörget sötét volt már ennél feltűnőbb nem is lehetett volna, a sok idióta meg áll bámul (ezerrel zenét hallgattam, de így is levágtam), átmentem miatta a piroson (kereszt forgalom ügyesen el se indult zöldre), hogy többiek is szétszéledhessenek, erre mindenki áll mint a malac, senki nem mert tiloson bemenni a kereszteződésbe, hogy elférjen a 3 sávban… nem is értem, kb a Barázda utcánál ért utol az auto… addig tartott atvergődni.
[kép] beteszek egy képet, a taxi helyén álltam elöl
Persze kiderült csak egy rendőr furgon, aki utána rohadtul ráért és villogva poroszokált picit előttem, majd visszafordult a Hunyadiról a nyári rezidencia felé… -
válasz
sagesz93 #304675 üzenetére
Nem hagyunk autótetőt nyitva, az emberek, 99%-a ugyan nem fog hozzányúlni, ha nyitva van az autó akkor se, de állandóan van az az 1% aki ilyenkor éli ki magát... bedobja a rágót a csikket, sorolhatnám... amúgy meg nem praktikus, elég egy poros nap, tökig lesz porral az egész, vagy levelekkel, madárkakával.
Mai vicces forgalmi rend változás (lámpa lesz) van hazafelé jövet, balra kanyarodni tilos részen bekanyarodott a főszer előttem, szinte a szembejövő sávba (már a lámpatartók is fent vannak az új lámpás kereszteződés indításhoz), ahol épp egy rendőr jött vele szembe, no és mi lett? Semmi, rendőr lassított elengedte és mindenki ment tovább mintha semmi se történt volna.
- én vagyok az tuti lekaszálnak.
Más, Veresegyház Medveotthon, hát hogy is mondjam, nem voltunk vagy 8-9 éve szerintem, de most meglehetősen negatív volt a tapasztalat.. minden le van lakva, mosdó retek, csöpögő csap... igazából a terület is olyan elhanyagolt volt... nem érte meg elmenni.
Az meg hab a tortán, hogy elkérnek közel 3k-t belépőre, majd képesek a puszta közepén, még 500 Ft-ot legombolni parkolási díjnak, a bevezető utón meg nem lehet parkolni... azt persze tökig kitáblázták. Vicc az egész... kérnének inkább 3200 Ft-ot és lenne ingyen a parkolás. -
Újabb 1000km-es fogyasztási adat:
[kép]
Van benne minden mint a búcsúban… 1,5 órás araszolgatás a városban, 110-es tempomat pályán, vmax tempomat, tegnap pl 2,5 órát ültem a kocsiban várakozva, ment végig a fűtés, kint 7,5-9 fok volt, bent 20 fok. 6%-ot vitt el, azaz óránként 0,7 kwh elmegy… álló fűtésre . -
válasz
Tsebacsi #302583 üzenetére
Majdnem, ez egyel drágább talán, ide járnak a technikai felszereltség miatt onnan is az orvosok, pl erre vagy hasonló a műtétekre. NÚSZ-al van szembe, ha már autós topik, nem is offolok tovább.
stickermajom
Nem egyszerű semmilyen gyógyászati téma, úgyhogy nehéz mérlegelni, ha valami sikeres, ha nem, hogy valójában mennyire volt az ellátó körültekintő/profi, mindegyik esetben lehet bármelyik lehetőség is sajnos állapot/baj függvényében.Bizakodunk köszi!
-
válasz
Tsebacsi #302556 üzenetére
Zállatokról jut eszembe, inkább egy gyorshajtási bírság esett volna mára jól, mint állatkórház... mai napom mérlege, kutya szarul van, kivizsgálás közel 130e, csütörtök műtét egy órás, 400e (kb 2 helyen vállalnak ilyen epeműtétet) ha nincs komplikáció, persze inkább ezt fizetem... + havi 40e gyógyszer, till the end.
-
válasz
rbalint88 #302344 üzenetére
Várom a lottó ötöst.
Z4 ha elmegy vélhetően az lesz, long range vagy performance, 2022 utáni, Y lenne a praktikus de azért még többet kellene nyújtózkodni és így is autóba ennyi pénzt tenni… még az is megfordult a fejembe, hogy 21 előtti 100+e km felettit veszek 10M alatt (még garisat)… nagyon nem látom az árakat meddig mennek le elektromos vonalon. Egy ismerősöm vett MYP-et újat 1,5-2 éve talán, 21M körül (akkor brutál jó áron) most 17M-ért nem viszik el… 30e km-el.
Nekem ugye 6,2 helyett ha 5,2-ért eladom vagy akar 5-ért, nincs nagy bukó, 70e km alatt eleget fogtam a “benzinen”, de 10+M-s összegeknél nem így néz ki a matek. -
válasz
Atomgeszi #302272 üzenetére
Azért a kamionosokat se kell félteni... meglehetősen sok paraszt van köztük.
Mondjuk tegnap jöttem egy teherautó után, aki mindenáron a nulláson be akart menni a kamion elé, záróvonalon keresztül, az meg nem hagyta a végén csak behúzta elé... én elhagytam egy 3-4 autó távolságot biztos ami tuti. Majd megállt a kamion előtt és elkezdett neki magyarázni, miközben amúgy az a sor ahonnan átsorolt teljesen üres volt, kb átértem ezen a remek hídon mire a teherautós utolért a középső sávban.
Mondjuk az is botrány, hogy nap óta a hangterelő miatt, tele van bójával a nullás a 6-os út Budai oldalról felhajtva és össze vissza állnak, mert annyinak mentek már neki...
Be is jelentem, ki tudja hol lehet ezt megtenni? -
válasz
molnarpeter #301990 üzenetére
Nem is kerestem, de feltűnt volna a menüben ez már korábban is, meglesem majd tüzetesebben
-
-
válasz
Tsebacsi #301980 üzenetére
TPMS hibával járok 2 éve... mert a mérőműszer szerint a 4 db szenzor jó, a téli gumiban levő szenzorokat felismeri a központ, a nyáriban levőket meg nem. Van tartalék 4 db TPMS-em, de senki nem meri azt mondani, hogy az jó lesz... és a központ elfogadja őket, ha újragumiztatom a felniket. Egy ember nem volt képes sorozat/típust megállapítani és az alapján azt mondani, hogy ez jó ez nem jó... mindegyik gyári TPMS, csak ezekkszerint valamiben más...
Új hozzászólás Aktív témák
- BESZÁMÍTÁS! ASUS B450M R5 3500X 16GB DDR4 500GB SSD RTX 2060 Super 8GB Zalman N5 Zalmann 600W
- Honor Pad X8 64GB, Wi-Fi, 1 Év Garanciával
- Telefon felvásárlás!! iPhone 13 Mini/iPhone 13/iPhone 13 Pro/iPhone 13 Pro Max
- LG 25GR75FG - E-Sport Monitor - FHD 360Hz 1ms - NVIDIA Reflex + G-sync - AMD FreeSync - HDR 400
- IPhone 15 Pro Akku: 88% 12 hó jótállás!
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest