- iPhone topik
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Telekom mobilszolgáltatások
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Eleglide C1 - a középérték
- Milyen okostelefont vegyek?
- Android szakmai topik
- DIGI Mobil
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
Hirdetés
-
Kapnak egy rakás reklámot a Roblox játékosai
it Videohirdetésekre készülhetnek ezentúl a virtuális világokban a Roblox játékosai.
-
VR játék lesz az Batman: Arkham Shadow (Meta Quest 3)
gp Egyelőre csak egy teaser trailert kaptunk a teljes leleplezésre a Summer Game Festen kerül sor.
-
Egyre közelebb a Poco F6 startja
ma Újabb ár/érték csatát nyerhet a Xiaomi almárka.
Új hozzászólás Aktív témák
-
alratar
addikt
Én is most tanulom a javat önszorgalomból!
Én az Angster Erzsébet féle Objektumorientált tervezés és programozás - JAVA I. és II. kötete ajánlom.Sokan nem szeretik (nem tudom miért), de szerintem az egyik legjobb anyag a piacon, magyar nyelven meg talán a legjobb.
10 féle ember van: aki ismeri a bináris számrendszert, és aki nem
-
#89874944
törölt tag
Sziasztok!
Nyomógombokra tettem képeket, így:
JButton button1;
//button 2,3....BufferedImage buttonIcon = ImageIO.read(new File("car.jpg"));
button1 = new JButton(new ImageIcon(buttonIcon));A probléma, hogy a képeknek csak egy részét teszi rá a nyomógombokra, (gondolom túl nagyok a képek). Ahogy átméretezem az ablakot, megnövelem, egyre nagyobb rész látszik a képekből. Én azt szeretném, hogy mindig látszódjon a teljes kép, és átméretezésnél legyenek nagyobbak. Hogy tudnám ezt megcsinálni?
A JFrame-en van két panel, a JFrame GridLayout-al van rendezve, a gombok az egyik panelen vannak, ezen belül szintén GridLayout-al.public class iconpanel extends JFrame{
JPanel row1 = new JPanel();
JPanel row2 = new JPanel();// panel a masodik sorhoz
JButton button1;
JButton button2;
JButton button3;
JButton button4;
public iconpanel() {
GridLayout layout = new GridLayout(2, 0);
setLayout(layout);
FlowLayout layoutl = new FlowLayout(FlowLayout.CENTER, 10, 10) ;
row1.setLayout(layoutl);
row1.add(foreignText);
add(row1);
GridLayout layout2 = new GridLayout(0,2);
row2.setLayout(layout2);
BufferedImage buttonIcon = ImageIO.read(new File("car.jpg"));
button1 = new JButton(new ImageIcon(buttonIcon));
row2.add(button1);[ Szerkesztve ]
-
Lacces
őstag
Hali.
Van olyan JAVA-s oldal, mint a .NET-eseknek a codeproject.com es codeplex.com, ahol tutorialok, kisebb projektek, feladatok kodjai vannak megosztva, mint a nettuts+ webeseknek. -
1Laci
tag
Hali, akad itt olyasvalaki, aki Java programozásból él? Mármint cégnek dolgozik, ahol Java-ban programoz, vagy esetleg csak megrendelésre csinál programokat? Lenne pár kérdésem pm-ben
-
Lacces
őstag
Köszi mindenkinek
-
1Laci
tag
Akkor kérdezem itt:
Suliban fél éve tanulunk Java-ban programozni (előző szemeszterekben c,c++ volt már), és ez végre tetszik is, de még nagyon kezdő szinten vagyok.
Lehet hülyén fog hangzani, de mi mindent kell tudni, mennyit kell gyakorolni, mennyire tapasztaltnak kell lennie ahhoz, hogy egy jobb java-programozói állást találj? Vagy mikor mondhatja az ember magáról azt, hogy "na én java programozó vagyok"? (jöhet saját tapasztalat is akár, tipp, minden...akár pm-ben, akár ide)
Jelenleg csak a jéghegy csúcsát látom az egész programozásból, nem vagyok még benne eléggé, de el tudnám magamat képzelni az 5. év után, hogy akár programozó legyek, ezért lenne szükségem pár ilyen helyrerázó infóra, pofra, hogy hogy is néz ki ez valójában.
Ha esetleg tudtok pár jó oldalt vagy akár könyvet ajánlani, jöhet mindenRemélem érthető volt a mondandóm,
A válaszokat köszi előre is, -
M_AND_Ms
addikt
Mondjuk elsőnek ezen rágd végig magad: [link]
Vagy az Ansgter Erszébet féle objektumorientált javás könyv (valaki itt pár napja leírta a pontos címét is)Azt, hogy miképp teszed magadévá a tudást, miképp szerzel némi gyakorlatot az nem szigorúan java kérdés. Általában egy gyakorlati tudásról elmondható, hogy úgy teszel szert rá, hogy csinálod, csinálod és csinálod. Persze jó, ha az elején van ami/aki vezeti a kezedet.
Jómagam, amikor a jelenlegi melóhelyemre kerültem nem javáztam semmit sem. Itt egy Java SE tanfolyamot végigültem, miközben már feladatokkal bombáztak. Azóta meg meg ebből élek úgy, hogy közben sok-sok új technikával, technológiával meg kellett ismerkednem. De ezek már mind specifikusan az adott feladathoz kapcsolódóan jöttek elő. Tehát itt már nincsenek konkrétumok. Mindent úgyse fogsz tudni magadévá tenni. De újra mondom, amit az SE tartalmaz abból szinte minden kell, akármerre mész is.Aki tejszínhabot szeretne, az inkább verje ki a fejéből!
-
modder
aktív tag
válasz M_AND_Ms #4521 üzenetére
Annyit hagy kössek bele a félreértések elkerülése végett, hogy nem minden kell, amit a Java SE tartalmaz.
Ezen a [link]-en a General purpose packages az, amit tényleg tudni kell használni, de Special purpose packages már feladatspecifikus, pedig az is a Java SE része.Egy egyszerű példával élve, ha webfejlesztéssel akar valaki foglalkozni, fölösleges magába erőltetnie a Java Swing tudást.
-
Spam123
tag
Tudom ,hogy amatőr kérdés de elakadtam. Ha egy osztályt szétszedem több osztályra egy packagen belül, akkor hogyan kéne megoldani, hogy lássák egymást?
Elvileg minden függvény és osztály public vagy package láthatóságú, de mégse látják egymást, tudják meghívni az egyik osztályból a másik osztály függvényeit.
-
Spam123
tag
válasz WonderCSabo #4525 üzenetére
Küldtem PÜ.-t!
-
Spam123
tag
válasz WonderCSabo #4527 üzenetére
Hidd el, szívesen tenném, de nem szeretném közkincsé tenni a kódomat, később szívesen leírom a konklúziót, amit levontam a segítségedből, hogy más is tanuljon az esetből.
-
Dolby
senior tag
Sziasztok!
Ha olyat szeretnék megoldani, hogy egy osztály tudjon egy másik uolyan osztály beli objektumra mutatni (konkrétan csoportok egymásba ágyazódását szeretném modellezni) azt hogyan lehetne kódban szépen megoldani?
- Nyugalom, a hosszú élet ritka!
-
Karma
félisten
-
caindwan
tag
Valaki tök véletlenül nem hallott az Unity problémáról? Nem tudom androidra telepíteni az appot. Csak azért kérdem, mert hallottam, hogy valami a JDK-val lehet,..
-
Spam123
tag
válasz WonderCSabo #4534 üzenetére
Oké. És egymás változóit, függvényeit hogy fogják látni az osztályok?
hunfatal:
Köszönöm!
[ Szerkesztve ]
-
veterán
Sziasztok!
Azt szeretném megcsinálni, hogyha megnyomom az escape-et, akkor a játék szüneteljen, és a középső fekete részen egy másik JPanel, vagy akármi jelenjen meg, ahova hozzáadhatok gombokat és textfieldeket.
Mi legyen az az "akármi"? Mivel lehetne megvalósítani? JLayeredPane-re gondoltam, de úgy látom az nem erre való.
Megjegyzés: Jelenleg 3 JPanel van egy JFramebe rakva.
[ Szerkesztve ]
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.lovemap.lovemapandroid
-
Karma
félisten
-
veterán
-
Karma
félisten
-
veterán
Sajnos így nem tudom megcsinálni, mert kb az alapjaitól újra kéne írnom mindent, és két nap nem elég rá.
Most elkezdtem úgy, hogy a bal oldali panelre ismeri a középsőt, és a középső is a bal oldalit. Hozzáadtam a bal oldalihoz egy pause/resume gombot. A gomb ActionListenere azt csinálja, hogy fut a játék és rákattintanak, akkor átírja a gomb szövegét pauseról resumra és a középső panel Paused változóját true-ra állítja. Ezt megcsináltam, de most ha lenyomom a spacet, hogy lőjek, egyből dob egy exceptiont a program és leáll. Lehet azzal van baja, hogy külön ActionListener van az űrhajónak és annak a gombnak? Hmmm nem hiszem. De akkor mitől lehet?
szerk: itt az excpetion:
Exception in thread "AWT-EventQueue-0" java.lang.NullPointerException
at Game.LeftPanel.actionPerformed(LeftPanel.java:30)
at javax.swing.AbstractButton.fireActionPerformed(Unknown Source)
at javax.swing.AbstractButton$Handler.actionPerformed(Unknown Source)
at javax.swing.DefaultButtonModel.fireActionPerformed(Unknown Source)
at javax.swing.DefaultButtonModel.setPressed(Unknown Source)
at javax.swing.plaf.basic.BasicButtonListener$Actions.actionPerformed(Unknown Source)
at javax.swing.SwingUtilities.notifyAction(Unknown Source)
at javax.swing.JComponent.processKeyBinding(Unknown Source)
at javax.swing.JComponent.processKeyBindings(Unknown Source)
at javax.swing.JComponent.processKeyEvent(Unknown Source)
at java.awt.Component.processEvent(Unknown Source)
at java.awt.Container.processEvent(Unknown Source)
at java.awt.Component.dispatchEventImpl(Unknown Source)
at java.awt.Container.dispatchEventImpl(Unknown Source)
at java.awt.Component.dispatchEvent(Unknown Source)
at java.awt.KeyboardFocusManager.redispatchEvent(Unknown Source)
at java.awt.DefaultKeyboardFocusManager.dispatchKeyEvent(Unknown Source)
at java.awt.DefaultKeyboardFocusManager.preDispatchKeyEvent(Unknown Source)
at java.awt.DefaultKeyboardFocusManager.typeAheadAssertions(Unknown Source)
at java.awt.DefaultKeyboardFocusManager.dispatchEvent(Unknown Source)
at java.awt.Component.dispatchEventImpl(Unknown Source)
at java.awt.Container.dispatchEventImpl(Unknown Source)
at java.awt.Window.dispatchEventImpl(Unknown Source)
at java.awt.Component.dispatchEvent(Unknown Source)
at java.awt.EventQueue.dispatchEventImpl(Unknown Source)
at java.awt.EventQueue.access$400(Unknown Source)
at java.awt.EventQueue$2.run(Unknown Source)
at java.awt.EventQueue$2.run(Unknown Source)
at java.security.AccessController.doPrivileged(Native Method)
at java.security.AccessControlContext$1.doIntersectionPrivilege(Unknown Source)
at java.security.AccessControlContext$1.doIntersectionPrivilege(Unknown Source)
at java.awt.EventQueue$3.run(Unknown Source)
at java.awt.EventQueue$3.run(Unknown Source)
at java.security.AccessController.doPrivileged(Native Method)
at java.security.AccessControlContext$1.doIntersectionPrivilege(Unknown Source)
at java.awt.EventQueue.dispatchEvent(Unknown Source)
at java.awt.EventDispatchThread.pumpOneEventForFilters(Unknown Source)
at java.awt.EventDispatchThread.pumpEventsForFilter(Unknown Source)
at java.awt.EventDispatchThread.pumpEventsForHierarchy(Unknown Source)
at java.awt.EventDispatchThread.pumpEvents(Unknown Source)
at java.awt.EventDispatchThread.pumpEvents(Unknown Source)
at java.awt.EventDispatchThread.run(Unknown Source)Ezen a helyen jön elő:
public void actionPerformed(ActionEvent ae) {
if (gameArea.isPaused()) { // itt dobódik a kivétel
pause.setText("Resume");
gameArea.setPaused(false);
}
else {
pause.setText("Pause");
gameArea.setPaused(true);
}
}[ Szerkesztve ]
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.lovemap.lovemapandroid
-
veterán
válasz Oppenheimer #4541 üzenetére
Lehet, hogy ezért van?
panelLeft = new LeftPanel(panelMiddle);
panelMiddle = new GameArea(panelLeft, panelRight);hmmm.... felcseréltem a két sort és már nem dobál exceptionöket. csak teljesen rosszul működik. Most sehogy sem tudok mozogni az űrhajóval.
Mindig a gomb van kijelölve, így ha spacet nyomok, akkor is az nyomódik le, pedig az űrhajóval mozognék.
[ Szerkesztve ]
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.lovemap.lovemapandroid
-
M_AND_Ms
addikt
válasz Oppenheimer #4541 üzenetére
A gameArea null ez a baj. Mikor és hol adsz neki értéket? Ezt gondold végig!
Szerk: akkor ennek az oka megvan.
[ Szerkesztve ]
Aki tejszínhabot szeretne, az inkább verje ki a fejéből!
-
veterán
válasz M_AND_Ms #4543 üzenetére
Az újabb problémára esetleg tudod a megoldást? Szerintem a focus-szal lesz a baj. Beállítottam a gombot, a középső és a bal oldali panelt is focusablere, így mikor elindul a játék és elkezdem nyomogatni a spacet, akkor a gombra nincs hatással, de sajnos az űrhajót se tudom mozgatni. Ha egyszer rákattintok a pause-ra, akkor utána bárhova kattintok, a space lenyomására mindig a gomb fog reagálni.
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.lovemap.lovemapandroid
-
Spam123
tag
Hogyan tudok fájlból kiírni grafikusan a képernyőre egy ablakra a fájl tartalmát?
Tehát van egy txt file-om, bene szöveggel. Ezt szeretném kiírni egy JOptionPane.showMessageDialog-ra mondjuk.
A txt-t beolvastam egy String-be, de nem tudom kiírni valamiért:
JOptionPane.showMessageDialog( null, beolvasottstring,"Valami",JOptionPane.OK_CANCEL_OPTION)
Pontosabban az a baj, hogy nem látja a beolvasottstring változót, amit így olvastam be:
BufferedReader br = null;
try {
br = new BufferedReader(new FileReader("file.txt"));
} catch (FileNotFoundException e1) {
// TODO Auto-generated catch block
e1.printStackTrace();
}
try {
StringBuilder sb = new StringBuilder();
String line = null;
try {
line = br.readLine();
} catch (IOException e) {
// TODO Auto-generated catch block
e.printStackTrace();
}
while (line != null) {
sb.append(line);
sb.append('\n');
line = br.readLine();
}
final String everything = sb.toString();
} catch (IOException e) {
// TODO Auto-generated catch block
e.printStackTrace();
} finally {
try {
br.close();
} catch (IOException e) {
// TODO Auto-generated catch block
e.printStackTrace();
}
}Ötlet?
[ Szerkesztve ]
-
veterán
Előbb rosszul indultam neki az egész gombos mókának. Most újrakezdtem. A GameArea osztály megvalósítja a Runnable interfacet, és a run metódusában 20ms-onként meghívogatja a LeftPanel doJob metódusát. Mikor elindul a program, akkor egyből elindul a GameArea szállja is, ezért a LeftPanel threadRunning attribútumát true-val inicializálom. (Később majd hozzáadok egy start gombot, amire az első gombnyomás után setEnabled(false) metódust meghívom és elindítja a GameArea szállját, de ezt majd csak akkor, ha pause/resume működik.)
Akkor jöjjön a kód:
public class LeftPanel extends JPanel implements ActionListener {
/**
*
*/
private static final long serialVersionUID = 1L;
private JButton pause;
private boolean threadRunning;
public LeftPanel () {
threadRunning = true;
pause = new JButton();
pause.setBackground(Color.CYAN);
pause.addActionListener(this);
pause.setText("Pause");
pause.setVisible(true);
this.add(pause);
setFocusable(true);
pause.setFocusable(true);
}
public synchronized void doJob () throws InterruptedException {
while (!threadRunning) {
pause.setText("Resume");
wait();
}
pause.setText("Pause");
notify();
}
public void actionPerformed(ActionEvent ae) {
threadRunning = !threadRunning;
}
}Most olyat produkál, hogyha rányomok a gombra, akkor a Pauseról Resume feliratra vált, és megállnak az ellenséges űrhajók. Újbóli kattintgatásra marad a Resume felirat a gombon, és nem folytatódik a játék. Természetesen én a saját űrhajómmal már az elején se tudok mozogni. Valaki tudja erre a 2 problémára a megoldást?
Kiegészítésként itt a GameArea run() metódusa:
public void run() {
long startTime = System.currentTimeMillis();
long beforeTime = startTime;
try {
while (!Finished) {
repaint();
animator.animationCycle();
rightPanel.refresh(player.getHealth(), player.getBaseHealth(), player.hasArmor());
leftPanel.doJob();
//MEGCSINÁLNI A JÁTÉKMECHANIKÁT
//Thread.sleep(20 - (System.currentTimeMillis() - beforeTime));
Thread.sleep(19);
beforeTime = System.currentTimeMillis();
}
} catch (InterruptedException e) {
e.printStackTrace();
}
}https://play.google.com/store/apps/details?id=com.lovemap.lovemapandroid
Új hozzászólás Aktív témák
A topicot kiemeltem. Valaki nem akar egy nyitó hsz-t írni?:))
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
- CASIO órák kedvelők topicja!
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Vicces képek
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Rövid előzetesen a S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl
- Milyen NAS-t vegyek?
- Milyen monitort vegyek?
- HP ProLiant MicroServer Gen8
- További aktív témák...