- Honor Magic V2 - origami
- Apple Watch Sport - ez is csak egy okosóra
- Elhagyhat egy kamerát a Galaxy S25 Ultra
- iPhone topik
- Júliustól kötelező biztosítást kell fizetni egyes rollerek után is!
- Fotók, videók mobillal
- Indiában startolt a Poco X6 és X6 Pro
- Google Pixel 6/7/8 topik
- Poco X6 Pro - ötös alá
- Mobil flották
Hirdetés
-
Xbox Game Pass [2024] - Az extra májusi lista
gp Az elkövetkező időszakban többek között a Senua’s Saga: Hellblade II-t kapják meg az előfizetők.
-
Európába érkezett a ChatGPT egyik legnagyobb ellenfele
it A Google-hátszelű Anthropic Európában is kiadja a Claude AI-chatbotot.
-
Szimpatikusnak tűnik a T Phone új generációja
ma A Telekom saját márkás modelljeinek új generációja jelentős előrelépés az első T Phone-okhoz képest.
-
Mobilarena
Ha egy termék garanciális ügyintézésével kapcsolatban kérdezel, akkor a könnyebb segítségnyújtás érdekében adj meg minél többet a következő adatokból:
Új hozzászólás Aktív témák
-
ML320
aktív tag
Mé nem tetszik a Profi szervíz? Csak nem csalódtunk már bennük? Két hónap alatt ki tudnak cserélni egy vinyót, főleg ha előtte még azért, hogy szóba álljanak veled, veszel egy XP-t is...
Amúgy: A Profi szervíz (Sulinetes Iris PC-k), az NSE (Asus laptopok), és az Acer is csak hozom-viszem szolgáltatással ad helyszíni garanciát. Csak fejből pár darab. Mennyire jogos ez a szállítgatás, tekintettel arra, hogy egy-egy javítás egy házilag elvégezhető rutinfeladat csak? Lásd: ODD, HDD, RAM , táp csere... Még akár laptopok esetében is!!!net84: Emlékszel az MM-be kijuttatott FSC mini PC-re? Visszakaptuk, de egy oltári nagy karccal az oldalán. Asus laptopról is van hír más topicban, hogy a szállítás során megsínylette a kijelző. Az Iris PC-k is agyon vannak matricázva, amik eltávolíthatósága nem a legjobb...
Ember tervez, Isten perverz...
-
ML320
aktív tag
válasz wwenigma #1310 üzenetére
Még foglalkoztunk internet szolgáltatással, mikor jött egy ilyen levél:
" Tisztelt ügyfélszolgálat!
A gépemről csak küldeni tudom a leveleket, fogadni nem. Kérem írják meg, milyen beállításokat kell használnom!"
Név és cím a szerkesztőségben...Bagira01: kitartás! Nálam is három hétig volt az asszonykám Samsungja szervízben...
[ Szerkesztve ]
Ember tervez, Isten perverz...
-
ML320
aktív tag
Nem a szakemberen van a hangsúly, hanem a szakszerűségen.
Ha pl fordítva teszed fel az adatkábelt, vagy fordítva rakod fel a tápot, annak van látható nyoma és az egyértelműen szakszerűtlen üzembe helyezést feltételezz. Nem röhögni! Kétféle buherátor létezik: az erős és az ügyes. Mindkettővel találkoztam.Ember tervez, Isten perverz...
-
ML320
aktív tag
A vinyókon gyárilag is vannak bad sectorok, ha máshol nem lemezek végén (a gyártásból adódóan a vágás tökéletlensége végett, de ebbe ne menjünk bele)
A bad sector is lehet fizikai vagy logikai. Sok esetben az ilyen vinyókat gyárilag javítottan kapjuk vissza. Ezért még a szervíz nem hajthat el.
Az meg már kényesebb téma, hogy egy bad sector nem okozhat galibát, ha nem terjed. Ha már terjed, és folyamatosan ezzel a hibával látogatja a felhasználó a szervízt, az többszörösen kellemetlenséget okoz neki. Időkiesés, adatbiztonság hiánya, stb...Ha kell, van rá gyógyír, de azt inkább magánba.
Ember tervez, Isten perverz...
-
ML320
aktív tag
válasz Ariadne #1430 üzenetére
Az 1959. évi IV. törvény 306§-a kimondja: "Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye."
És ha egy mai átlagos 1280x1024 képpontból álló monitor esetén az 1.310.720 pixelből egy hibás, ezt ráfoghatják a jelentéktelen hibára. Ha egy normatíva pedigleg azt írja elő, hogy x db pixel még elmegy...Amúgy megint a boltot tudod megszivatni. Karácsony előtt tömegével jöttek az LCD monitorok. Több gyártó nagy mellénnyel hírdeti, hogy ilyen meg olyan pixelgaranciát vállal. Pontosabban: a labdát átdobja a kiskernek. Merthogy a gyártó nem cseréli!!! A kisker meg ki van téve mindennek. No comment.
Ember tervez, Isten perverz...
-
ML320
aktív tag
válasz Ariadne #1432 üzenetére
Samsung? 3db 2232B-t rendelt egy viszonteladónk. 2 pixelhibás.
LG 19-esek: még rosszabb a helyzet. Felhívtam őket, hogy akkor most a nagy mellénnyel hírdetett pixelgarancia akkor hogy van. Ha nem próbálom ki a nagykertől való vásárlás után, akkor buktam. Ha kicsomagolom a moncsikat, akkor magyarázkodnom az ügyfél előtt, stb. Panaszkodom? Igen. Lobbizzak? Hol és kinél? Mikor hallgatnák meg ma a boltosakat? Bármerre is nézek, csak a végső magánszemélyekkel foglalkoznak. A cégek le vannak tojva.
Neked megítélheti a bíróság, de ahogy jelezted, precedens értékű jog nincs nálunk. Te nem veszíthetsz. Egy cég csak bukhat. Ne vedd zokon, de most tényleg kívánom, hogy ha veszel monitor, 1 hónap után legyen pixeles!!! És hogy még bunkóbb legyek: örülök, hogy tőlünk messze laksz...De azért ennyire nem kéne általánosítva támadnod a kiskereket. Bár sok esetről hallottam, mi azzal foglalkozunk, hogy hosszú távú és elégedett ügyfelekből éljünk meg.
Monitorra visszatérve: az Acerhez vehetsz kis felárért 1 hónapos pixelgaranciát, vagy az Asus egyes típusai rendelkeznek ZBD-vel (Zero Bright Dot), 1 éves fényes pixelre vonatkozó garivalEmber tervez, Isten perverz...
-
ML320
aktív tag
válasz Ariadne #1435 üzenetére
Szűklátókörű vagyok szerinted? Lehet. Szerintem meg te csak az egyik oldalt vagy hajlandó látni...
Minden tiszteletem a tied azáltal, hogy a vevői jogokért kiállsz. Kellenek az ilyen emberek! Viszont ahogy te magad elismered, hogy TE hajlandó vagy többet adni cuccokért a többlet szolgáltatásért és tartalomért, és ez alapján meg is kapod azt, ami téged illet (többé kevésbé ). Ugyanakkor miért várod el, hogy a szarért-hugyért vett bóvlisok is ugyanezt az elvárást kapják? Most ne a törvényt vedd elő. Azt egyértelműen be kell tartani. Én ellenben talán egy rossz példát tudnék felhozni, hogy mit is érzek: Ha a rendőr leint egy ellenőrzésre, akkor nem az a lényeg, hogy van-e rajta sapka, vagy sem. Lehet, hogy jogilag olyan nincs: feltételes garancia. Jobban esne, ha mindenhol jegyzőkönyvekkel, szakértői véleményekkel, megtámadott szakvélemennyekkel és egyebekkel rohangálnánk? Lehetetlen állapot lenne. Az a fontos, hogy mit írnak le a cégek a honlapjukon? Belinkeltetem mindenkivel a törvényt, és akkor jó világ lesz? És még folytathatnám.
Az, hogy megnyertél pár bírósági pert, az szép dolog, és maximálisan igazad van. Hát ennyire hülyének ne nézzen senki senkit, és ha nem hajlandóak azt visszaadni, ami neked törvényesen jár, akkor verd is ki belőlük. Ellenben: ahogy már korábban jelezted, már fix helyed van a vásárlásra. Megtennéd velük is ugyanezt? És ha az fáj, hogy a boltosok általánosítnak, akkor nekünk is had fájjon a te általánosításod.A fő gond az, hogy maximum egymás szapulásába mennénk át megint, úgyhogy nem is folytatom. Legyen igazad. Sajnos most nem tudom megtalálni azokat a kifejezéseket, amikkel jól le tudnám írni a véleményet, és tudom, hogy hiába is koptatom a billentyűket, nem fogod átlátni, hogy a te hozzáállásod sem lesz hosszútávon eredményes. És csak arra vigyázz, hogy a sorsnak nagyon furcsa a humora.
Ember tervez, Isten perverz...
-
ML320
aktív tag
válasz Csaba_20_ #1437 üzenetére
Khm... Asszem, már tudom hogy írjam le: a törvényeket be kell tartani! Olvass vissza, ha tucatszor nem írtam le, akkor egyszer sem.
És asszem, azt is jópárszor kifejtettem, hogy a fogyasztónak igenis vannak jogai, azok törvényben foglalva vannak, adottak, természetesek. Ragozzam még?
Én betartom, és amennyire lehet betartatom ezeket. Mi ezzel a gond? Ez nektek a rossz mentalitás? A gondom, hogy minden kisker meg van kötve, és ti csak a fogyvédet és bíróságot tudjátok emlegetni. Nem ez a megoldás. Többször írtam már: mindenfelé jártam, lobbiztam. Tapasztalat, hogy le vagyunk szarva. És mennyire nagy tapasztalat, hogy a fogyasztói jogok emlegetése most már inkább slágertéma. Divat szidni mindenkit, általánosítani. Az aláíráodból látom, van véleményed egy helyről. De tudod egyáltalán, hogy én hol dolgozom? Volt dolgod velünk? Gariztattál nálunk? Vagy egyáltalán dolgoztál kiskerben? Néhány mondat kiemelésével behartárolsz, és ha felemlegetem a jó kis vevői genyóságokat, akkor még vagyok meghurcolva? Hát, akkor tényleg velem lehet a probléma. Álomvilágban élhetekEmber tervez, Isten perverz...
-
ML320
aktív tag
válasz Csaba_20_ #1442 üzenetére
A vezetőségtől ma kaptam egy letolást, hogy garlapja alapján helyszíni garanciás gépet miért vettem át, ha már behozták. (Nálunk vásárolták!!!)
A betartatásról megy annyit, hogy ha a felelősségről van szó, akkor általában üzletvezető vagyok. Ha fizuról, akkor ügyfélszolgálati munkatárs És ha magamnál azt mondom: be kell tartani a leírtakat, és jól álljunk a vevőkhöz, akkor ezt elvárom a szervíztől, az eladótértől, azaz betartatom a szabályokat. Legyen írott, vagy iratlan... Jaj, már megint magamat magasztalom
Ember tervez, Isten perverz...
-
ML320
aktív tag
Mégha weben is rendelték, az áruátvétel, azaz a vásárlás - mint szerződés - személyesen jött létre.
Ugyanakkor, ha valaki weben rendel, és leküldik neki, akkor a számla kiállításától számítva 2-5 nap után kapja meg az árut (hétvége, ünnepek, stb). Ő már kiesne a 3 napos határidőből, így nekik hosszabb érvényesítési idő jár.Ember tervez, Isten perverz...
-
ML320
aktív tag
válasz Stalker76 #1593 üzenetére
Hé, a vevőkkel való kötekedés az én reszortom
Amit leírsz, egyrészt sántít, másrészt meg az alapelvekbe ütközik, légyszi kerüld a kitöréseket.SchDerGrosse - Csak egy olyan kérdés: mikor adtad le a kártyát, mennyi idő után és mit ajánlottak fel? A 8600GT-t ne fogadd el szerintem se, az esetleg a 7900GS utódjának felelhet meg.
Ember tervez, Isten perverz...
-
ML320
aktív tag
válasz Ariadne #1596 üzenetére
Miért, a kereskedői érdekeket is védeni kell. Nekem más a meglátásom a garügyekkel. És ha már korábban felvetetted a kérdést, hogy milyen formában lehetne bevonni a nagykert/forgalamazót a felelősségi körbe, akkor az én nézetem az, hogy a 15 napon belüli törekedés legyen a bolt ügye, mert ezzel a kisker verseny erősíthető. A 15-30 napos javítás, a cserekészülék biztosítása meg a forgalmazó/forgalomba hozó/nagyker stb felelőssége. Csak az gáz, hogy Mo-n túl sok a kereskedelmi csatorna. A nagykerek is kapcsolatban állnak egymással.
Pl: A HRP-ben van Canon papír. De a Rami olcsóbban adja, megveszük onnan. Megjön, rajta a címke: forgalomba hozza: HRP. És hasonló az Epson nyomtatók, APC szünetmentesek, stb esete. Érdekes, ugye? Nagyker a nagykerre mutat.Valamint egy kis segítséget kérnék: Autószerelő ismerősnek segítek munkalapokat/nyílvántartást kialakítani. Az erre a területre vonatkozó jótállással melyik tv foglalkozik?
Fontosabb tényezők: mennyire vonható felelősségre a hozott alkatrészek hibájával, mi a helyzet ha meg nem rendelték a javítást, de látható hiba van, stb. Szegény öreget párszor már megszivatták, és itt is ez nem tetszik. Bár egyértelmű, hogy valamiről nem tehet, de mégis őt akarják mindig felelősségre vonni.Ember tervez, Isten perverz...
-
ML320
aktív tag
válasz Stalker76 #1602 üzenetére
A gond, ahogy szítod a tüzet. Észérveket hozz fel, mert hirtelen szereztél egy adag ellenséget. Ha tényleg ismered a boltot, és tudod, hogy kell viselkedni velük, akkor segíts. Mond meg kit keressenek, mit akarjanak, járj közben egy ésszerű, mindenkinek jó megoldásban.
Az én jelszavam: élni és élni hagyni.Ember tervez, Isten perverz...
-
ML320
aktív tag
válasz SchDerGrosse #1606 üzenetére
Ezeket sikerült felfognom, de valami dátumféleség? Mikor adtad le?
Ember tervez, Isten perverz...
-
ML320
aktív tag
Több helyen fel van tüntetve a számlára, hogy a teljesítésig a termék az eladó tulajdonában marad (a hitel esetén utalásos számla van, amit a bank egyenlít ki a vevő helyett). És ha kötözködni akarok, akkor az eladó adott megbízást a "tulajnak" a garanciális igényre? Vagy inkább egyszerűbb bevonni a terméket, és kiállítani egy visszáru számlát? Nem hittem volna, hogy ilyen könnyen adok vissza pénz
Ember tervez, Isten perverz...
-
ML320
aktív tag
Úgyis kioktatnak majd
Nem tom. Végülis a fő kérdés az lenne, hogy a ki nem fizetett cucc kié, azaz ki gyakorolhatja a garanciából eredő jogokat. Ha valamit nem fizetek ki, akkor a tulajdonosi jogaim nincsenek meg teljesen, tehát nem léphetek fel jogosultként.
Másképp alakul viszont a helyzet a hitel ügyében, hiszen ott elvileg megkaptam mindent, az meg, hogy a kereskedő és a bank között mi van, nem igazán érdekel. (Pontosabban itt is elvárható viselkedés van...)Olyan szépen megcsavartam, hogy már magam sem tudom
Ember tervez, Isten perverz...
-
ML320
aktív tag
-
ML320
aktív tag
válasz luciferc #1653 üzenetére
Is-is. A vevő és a bank között egy fogyasztási kölcsön-, hitel- vagy bármi egyéb néven futó szerződés jön létre, mely szerint a bank finanszírozza a vásárlást.
A bank és a bolt között vállalkozói szerződés van, ami alapján a létrejött finanszírozást a vevő helyett a bank egyenlíti ki (természetesen a jutalékát már leszedi )
Tehát más-más a kapcsolati rendszer.Ember tervez, Isten perverz...
-
ML320
aktív tag
válasz luciferc #1655 üzenetére
Ott is van szerződés. Ha már a jutalékok elszámolását nézem, kell hogy legyen...
És a kuszaságban az a szép, hogy már megint mi szívunk... Volna rá pár szép sztorink.Végül is, ha úgy veszem, a hitel során - elvileg -, amíg ki nem egyenlíti a bank a vételárat, addig a bolt tulajdonában van a cucc. Ha már kiegyenlítette, akkor már az övé, csakhát a vevő gyakorolja a fentartó/üzemben tartó/használói jogokat. Kvázi bérli?
Erre meg levetíthetem azt, hogy a bérlő köteles jó gazdaként eljárni a rábízott javakkal. Tehát ha gond van, üsse a szervíztEmber tervez, Isten perverz...
-
ML320
aktív tag
válasz luciferc #1657 üzenetére
Jogilag igazad van
Lízing esetén kerül át a legutolsó részlettel a tulajdonjog. Normál hitel esetében nem, viszont mert az a fedezet, így a banknak beleszólása van (lásd kocsik értékesítése).
A bank és a bolt kapcsolatára a kölcsönös érdek jellemző. A bank is forgalmaz, a bolt is. De amikor a hatodik kombinációt számoltatják ki a hitelre, hát még egy bankot nem veszünk a nyakunkba! A boltokban is jellemzően egy banki partner van. Multiknál lehet több is, de most ne ez legyen a lényeg. Ha más bank áruhitele jobban tetszik, akkor az adott bank partnereit kell megkeresned. Sorry, az üzlet az üzlet...Ember tervez, Isten perverz...
-
ML320
aktív tag
válasz Ariadne #1664 üzenetére
Apropó, Albacomp.
Hoztak anno egy Albacomp notit hozzám anno, hogy webkamera szoftvere lefagy. Akármerre is néztem, nem volt ahhoz a típushoz Vistás driver, se a webkam gyártó alapján nem találtam semmit sem. A Vista jogtisztán gyárilag volt fent, és az adott típust több fórumon is lealázták. XP-vel tökéletesen működött.
Mennyire vonható esetlegesen felelősségre a gyártó/forgalmazó (nemtom, az albára most melyik fog vonatkozni) ezért a hibáért - azaz olyan oprendszerrel hozza forgalomba, ami nem támogatja az adott összetevőjét a terméknek? Illetve ha ilyen hiba miatt illegális szoftverhasználat valósul meg (bár "rákényszerült", de vissza is vihette volna), mennyire adható tovább a "felelősség"? Végülis nehogy már egy laikus felhasználó naponta nézegesse a weboldalakat, hol bukkanhat fel egy megfelelő driver!Ember tervez, Isten perverz...
-
ML320
aktív tag
válasz luciferc #1740 üzenetére
Mindig is javítgatják a rohadékok. Volt egy készülék, ami négyszer már felment, és négyszer cseréltek benne alaplapot. A negyediknél is hiába kértem fizikai cserét, javították.
És hogy a sors is beleszóljon: A tulaj a helyi közgyűlés. Az épületben a szomszédos iroda a fogyvédEgyébként nálad lett beírás a garancialapra? Mert eddig még láttam a javítás tényét egyen sem feltüntetve.
Ember tervez, Isten perverz...
-
ML320
aktív tag
válasz luciferc #1744 üzenetére
Az a sokszori is P550m. Igaz, mellette sokaknak jó, így nem tennék elhamarkodott véleményt róla.
A mieink az LCP-hez mennek, és az is igaz, hogy mint cég, másként kezelnek.
Sebaj, megkaptuk a kötelező olvasmányt a vezetőségtől: Az új kereskedelmi törvény értelmezése és gyakorlati alkalmazása. 1-2 + 1db CDEmber tervez, Isten perverz...
-
ML320
aktív tag
Többször került már be Samsung monitor hozzánk úgy, hogy nem volt meg a garpapír. Számlát még a saját rendszerből ki lehetett keresni. A Samsung központi ügyfélszolgálatára írtam egy levelet, pontos típus, széria és sorozatszámmal, és pótlólagos garancialevél kiadását kértem. Pár nap után jött is postán, sosem volt semmi gond. Hívd fel őket, és kérdezz rá, most mi a rák van. A gyártó fix, és leginkább az ő érdekük a vevői elégedettség.
A Samsung oldalán két ügyfélszolgálati szám is van.
Gáz akkor lehet, ha szürke importból került be, de ezeknél a cuccoknál nem volt jellemző.[ Szerkesztve ]
Ember tervez, Isten perverz...
-
ML320
aktív tag
válasz Ariadne #1847 üzenetére
Sajna nem sok mindent tudunk mi sem javasolni.
Ahogy írtam, garancialap pótlólagosan is bekérhető a gyártó hazai szervezetétől. Mivel nincs garlap, a vevő egyből a vásárlás helyszínére viszi - azaz pl hozzánk. Mi le tudjuk csekkolni, honnan és mikor jött. A cégünk is kap garlapot, ugyanúgy érvényesíthető a garancia. Ez alapján lekérem, ha megjött, akkor felküldöm. Max egy héttel tolódhat el az ügyintézés.
Ha az adott cég - ahonnan pl smog86 elvtárs vásárolt - egyéb mutyi úton hozta be a cuccot, akkor a hazai forgalmazó hozzáállásán múlik a dolog. Viszont jött az infó: nem ők hozták be. Ebben az esetben jogilag elfogadható a hozzáállásuk, emberileg viszont nem. Sőt, ezt nem értettem sosem. Reklámként is nagyon előnyősen jönnének ki, ha elfogadnák és elintéznék a garanciát.
De az is igaz, hogy ha a kisujjad nyújtod, a karodat kérik. Gondolom, minden forgalmazónak elege lett abból, hogy nem csak egyetlenegy emberke kereste meg őket naponta.Ember tervez, Isten perverz...
-
ML320
aktív tag
Emlékszel a Gericom notira? 1 év garival jött le, és két évesen meghalt a vinyója - Samsung 60GB. Olyan cucc, amire alapból három év gari van az általános forgalmi csatornákon. A Display - mint Samsung márkaszervíz - becsippantotta a gyári számot és már mondta is, hogy nem hazai forgalmazás. Már mutyizni sem lehet
A nagykerek közül meg már mi is szereztünk be nem disztribtől olcsóbban. Be is vallották, hogy direktben hozták be. Ezért volt a csereutalvány intézése 3 hónap.
Így melyik nagykernek írjon? Naponta jön a rakás hírlevél, hogy mennyire jó új nagyker vagyunk, ilyen-olyan márkákkal! Egy évre rá meg eltűnik...Ember tervez, Isten perverz...
-
ML320
aktív tag
Ahoy!
Egy vevő oldali érdekes kérdés (szerencsére nem nálunk vásárolt cucc)
Ha adott egy kitben adott memória, aminek az egyik tagja megadta magát, akkor az egészre vonatkozik a gari, vagy csak az adott hibázgatósra?
Mi Kingstonnal foglalkozunk, ott eleve a két modult küldöm fel, és cserélik. Ismerős viszont Geil-t vett, 2x512-es formában, gyári készletben. Az egyik vacakol, a bolt viszont csak a hibás modult akarja átvenni. Én erősködtem nála, hogy mindkettőt hagyja ott. Részben jogos a bolt álláspontja, hisz a másik nem hibás. Ugyanakkor, mint készlet - gázos. Ha más időzítésűt kap vissza?Ember tervez, Isten perverz...
-
ML320
aktív tag
válasz Ariadne #1869 üzenetére
Pontosan erre gondoltam én is. Ha csak egyet cserélnek, akkor a párosítás fogalma is értelmét veszti. Sőt, mivel nem két különálló RAM-ra szól a garancia sem, hanem egy adott termékre (függetlenül a két önállóan is használható tételre), így én is azt javasoltam a károsultnak, hogy ne hagyja magát. Kicserélhetik csak a hibásat, de a jól működővel teljesen megegyező legyen az új is, hogy akár használtan könnyebben értékesíthető legyen. Kicsit gyámoltalan a haver, néha noszogatni kell. Itt legalább lát egy kis megerősítést.
További érvem: a számlán is egy tétel van csak ...[ Szerkesztve ]
Ember tervez, Isten perverz...
-
ML320
aktív tag
válasz Ariadne #1871 üzenetére
Nem tudom... Nem tőlünk való, és a kisker sem a legjobb hírű webáruház (az utóbbi időszak tapasztalatai). A név maga semmit sem jelent számomra. Ami el tud romlani, az el is romlik. Viszont nem mindegy, hogy hiba esetén ki és hogy áll hozzád, hozzám, vagy a velem kapcsolatban lévőkhöz.
[ Szerkesztve ]
Ember tervez, Isten perverz...
-
ML320
aktív tag
válasz Ariadne #1892 üzenetére
Uff, Edigital... Csodálkozom, hogy még mindig vásárolnak ott emberek...
Korábbi főnökünk istenítette őket! A biztos forrásokat fikázta, hogy az ED-ben így meg úgy occsóbb minden. És egy viszonteladói státuszt akart intéztetni.
A dologról lebeszéltük, őt kirugtukEmber tervez, Isten perverz...
-
ML320
aktív tag
válasz Mr. Teddy #1895 üzenetére
Mert akkor a kiskerek húzhatnák le a rolót. Már ment itt pár vita erről. A te esetedben a kulcsmondat ez: "lehetetlen velük dűlőre jutni"
Ügyfélkezelés. Már régóta szajkózom ezt.
A gond az, hogy mindkét fél - mind az ügyfelek, mind a boltosok a legkirívóbb esetek tömkelegét tudják csak felhozni, hogy a mert a másik... És ezeknek iszod meg te a levét.
A szervízvezetőnek nincs olyan jogköre, hogy cseréltesse. Még ha akarja, akkor sem. Nem ő sza**k a törvényre (bár szinte ez látható), hanem az egész rendszer rossz.Ember tervez, Isten perverz...
-
ML320
aktív tag
válasz Ariadne #1897 üzenetére
Korábban pont te írtad:
"Egyrészt ha tudnak ugyanolyat adni, azt el kell fogadnod, és akkor nem kapsz vissza pénzt, nincs levásárlás - kivéve persze ha maguktól belemennek az üzletben más megoldásba."
Ezek után: "aktuális áron levásárlás" például egészen biztosan soha nem lesz jogszerű?A jogszerűségbe most nem mennék bele. Nekem ez inkább elvi kérdés. Én továbbra is azt látom, hogy a környező piacon megforduló "utolsó napokban meghalt a cuccom, és azonnal kérem vissza a pénzt" emberkék aránya nő. Az indokuk pediglen nagyon sok esetben a nyerészkedés. És sajnos ez a réteg az, akik miatt nem fogunk sohasem mindenkinek megfelelő és elfogadható törvényt kapni. Amíg van kihasználható kiskapu, azt páran kihasználják.
A gyártói garanciával egyetértek, viszont hozzátenném, hogy a gyártóknak is kellene valamilyen formában egy országos hálózatot megszervezni. Nálunk Szombathelyen röhej, hogy nincs pl Samsung márkaszervíz. Bezzeg amikor jön a telefonos elégedettség felmérés, mindig a képükbe vágom: átlag júzer hóna alatt a monitorral megy Pestre? Ebben a vasutassztrájkos időszakban? Na, ez a jelentős kényelmetlenség.
Sajna mindenért a kisker van pellengérre állítva. Akár hardver, akár szoftver. A gyártók továbbadják a felelősséget. Ők szarnak nagy ívben a piacra. Ha az ő felelősségi körüket jobban be lehetne határolni, akkor talán lenne esély a gyorsabb és rugalmasabb garügyintézésre. Addig viszont marad a kiéleződésektől teli kisker-ügyfél kapcsolat. IMHO
Ember tervez, Isten perverz...
-
ML320
aktív tag
-
ML320
aktív tag
válasz Ariadne #2174 üzenetére
Behoztak egy gépet, szintén Iponról frissiben rendelt alaplap, proci és HDD.
Ügyfél szerelte be, de nem indult, ezért szakszervízhez fordult. Azaz hozzánk. Ajajaj.
Az alaplapon a processzor foglalanál a lábak 30%-nál lévő forrasztás szabályosan leolvadt. Legalább ebből a körből mi kimaradtunk.
Nincs szerencséje manapság az IponnakEmber tervez, Isten perverz...
-
ML320
aktív tag
válasz stargazer #2516 üzenetére
mert a tudatlan vevőt lerendezheti egy a termék eredeti eredeti vételárával köszönőviszonyban sem levő alkatrészzel, ő viszont lekér egy a termék eredeti vételárának megfelelőt a nagykertől.
Erre én megjegyeznék valamit.
Bejön a gép, hogy garis. Hibalokalizálás, ellenpróba, stb. Van hogy több nap, mire pontosan ki tudod zárni a hiba forrását. Utánna felmegy nagykerhez az adott alkatrész. A vevő persze már egy hét után egyre aktívabban kérdezgeti, hogy mi vagyon a gépével. A 15. napon már a törvényt idézi. Ilyenkor pl felajánlunk neki egy megoldást, azaz hasonló tudásúra cseréljük a eszközt. Valamilyen formában meg számolunk egy különbözetet (ez legyen egy későbbi vita tárgya)
Ezek után a 30. nap környékén (jó esetben) visszakapjuk a cserélt eszközt! Natúr zacsiban, se driver, se egyéb. Bukta. 10%-ért!!!
És ha mellette még azt nézem, hogy pl a Gigabyte VGA kártyák mostanság milyen állapotban jönnek vissza. Cserélik őket, de laikus számára is láthatóan használtra! S754, StA, S478 alaplapok esetén nem emelnek le mindent kapásból a polcról!Ember tervez, Isten perverz...
-
ML320
aktív tag
válasz Ariadne #2520 üzenetére
Nem tudunk összefogást csinálni. Ez olyan, mint amikor bojkottra hívják fel a figyelmet. Emlékszem, mikor a 80-as években a franciák atomkisérletet folytattak, nyári gyakorlaton csak egy művésznő jelentette ki: ő pediglen nem vesz francia terméket!!!
A kiskerek összefoghatának a multik ellen, a webáruházak ellen, stb. Erről már született egy regény. Volt benne valami szélmalomharcos jelenet isNem tudok erre mit mondani. Negatív tapasztalatok lesznek mindig is. Szerencsére nálunk nincsennek ilyen gondok. Megfelelő magatartással az ügyfél érzékelheti, hogy nincs hülyére véve, fontos a számunkra, és ugyanúgy az ő problémájának megoldásán vagyunk. Sokan vannak így a fórumon, mint vevők, akik szintén megtalálták már a nekik megfelelő boltot. Mások meg megtalálták, hogy hova nem mennek be többet.
Ember tervez, Isten perverz...
-
ML320
aktív tag
Volna egy költői kérdésem:
Behozta az ügyfél pénteken a VGA kártyáját, garanciális felkiáltással. A garlevél szerint szombaton jár le a gari. Bebuktuk, gondoltam, de a VGA-t beraktuk egy gépbe, és a nem ad képet hibajelenség ellenére a 3D Mark is futott rajta fél napig. Tehát semmi baja a cuccnak. Hétfőn fel is hívtam az ügyfelet, és közöltem vele a jó hírt, miszerint a hiba nem jelentkezett. Mellesleg hozott még egy HDD-t is, ami dettó rendesen működik.
Telefonba közölte: majd bejön érte.
A kérdés: A garanciaidő kibővül a szervízben eltöltött idővel. De ha én 1 munkanapra rá már értesítem az ügyfelet, akkor mi van? Ő nyugisan menjen el nyaralni, és legalább addig nem ketyeg a cuccára a garidő?Ember tervez, Isten perverz...
-
ML320
aktív tag
válasz Ariadne #2806 üzenetére
Az értesítés megtörténte után ezt rögzítettem is a munkalapon, ennyire előrelátó vagyok én is
mod: ugyebár ha 3 hét múlva jön érte, akkor a rég lejárt gart is meg kellene hosszabbítanom 3 héttel, holott nekem meg már lejárt. Így ez eléggé cseszi a csőrőmet. Ha tényleg rossz lenne, bebuktam. Benne van a pakliban. De így a törvény őt védi. Nem beszélve azokról, akik úgy hozzák be, hogy "már régóta rossz, de csak most jártam erre". Mind egy-két napon múlik nekik, nekem meg bukta.
Sajna ez az ügyfél olyan, hogy állandóan garidő letelte előtt pár nappal hozza be a cuccot, hogy nem megy. És persze mindig megy...Off volt, ne erre a gyerekre vs kereskedői mentalitásra kezdjünk vitázni
A tárolási díj meg a fogom és eladom a sunyiba dolgot már rá akartuk tetetni az átvételi jegyzőkönyvünkre, viszont az valami jogszabályba ütközik. Anno, akivel megszerkesztettetük a lapunkat, fel is hívta erre a figyelmet, de nem tudnám most elmondani, miért nem lehetett. Mondjuk alapból a gépen lévő személyes tartalom kapásból kihez, hova tartozik...
Amiket nem visznek el, azokat általában 1 év után juttatjuk ki újrahasznosító helyre. Eddig csak egy balhé volt. Másfél éve itthagyott gépért jöttek, ami ráadásul javíthatatlan volt.[ Szerkesztve ]
Ember tervez, Isten perverz...
-
-
ML320
aktív tag
válasz Csaba_20_ #2811 üzenetére
Akkor nem baszogatásként, de eddig mindig is nagy figyelmet kaptak a határidők, napok, egyebek. Ha jogilag nézem a szervizben (rövid i) töltött időt, akkor az a beadás és az átvétel napja közötti x időt takarja, nem? Azt az időt, amíg az adott terméket nem tudta rendeltetésének megfelelően használni.
Tehát ha hétfőn adom át neki, akkor az én értelmezésemben 2 nappal kitolódik a garija. Ha a következő hétfőn veszi át, akkor 9 nappal.
A kérdésem erre vonatkozott.mod: Tárolás szempontjából - miután fizető jelleggel átvesszük, bevizsgáljuk, és kiértesítjük az ügyfelet, mindig jön a válasz: oké-oké, megyünk érte. Ha ezen beszélgetés után fél évvel kivágjuk a francba, év végén a leltárnál kibukik, hogy hiányzik. Magánszemélyeknél meg a nyári viharnál jön a nagy ötlet, ha már rossz, fizessen a biztosító. És ilyenkor jön a lelkes keresgetés, és a felháborodás, hogy mire fel nem őrizzük meg 8-10 hónapig a cuccot.
[ Szerkesztve ]
Ember tervez, Isten perverz...
Új hozzászólás Aktív témák
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- antikomcsi: Való Világ: A piszkos 12 - VV12 - Való Világ 12
- Napelem - 100%-os támogatású pályázat
- Bambu Lab X1/X1C, P1P-P1S és A1 mini tulajok
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- Renault, Dacia topik
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Mikrokontrollerek Arduino környezetben (programozás, építés, tippek)
- Politika
- További aktív témák...
- Samsung ViewFinity S9 5k monitor!27"/5120x2880/IPS/10bit/600 Nit/Thunderbolt 4/Machez is/Beszámítás
- Dell XPS 15 9570 Notebook/Laptop, 15,6" 4K Touch, I7-8750H CPU, 32GB DDR4, 512GB SSD, GTX 1050 TI, W
- HP Z8 G4 duplapresszoros és Z4 G4 windows 11 kompatibilis munkaállomások
- Corsair HX1200 80 PLUS PLATINUM - eladó!
- Google Pixel 8 Pro Obsidian 128gb - Bontatlan, Google gari, akár beszámítással
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs