Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • ML320

    aktív tag

    válasz sasa311 #812 üzenetére

    Viszont ha a kereskedőnek ez anyagi veszteséget jelentene, a pénzvisszafizetést elutasíthatja. Gondolj bele, van egy két év garos DVD-író, ami 23 hónap után megpusztul. Mennyire jó biznisz lenne az árát visszakérni, és venni három újat! Ha a számlán lévő összeg vásárolható le, akkor inkább ne is vitatkozzon a vevő :DDD

    Ember tervez, Isten perverz...

  • ML320

    aktív tag

    válasz Yahoo #815 üzenetére

    Ha cserélnék, egy zsír új terméket kapnál, kvázi most vennéd meg. Ha a jelenlegi bolti árat ajánlották fel levásárlásként, arra azt kell mondanom, szerintem korrekt. Arról lehet vitázni, hogy ebben az esetben miért nem ezt az összeget kapod vissza, hiszen ők semmi perc alatt eladják ezeket a termékeket, ellenben a magánszeméllyel. Ugyebár a számítástechnikában naponta is változhatnak az árak, így most a bolt nem fog neked visszaadni olyan összeget, amennyiért most lehetetlen eladni.
    De ha egy nagyobb vinyó árába beszámítják a mostani áron a régit, az miért nem járható? A 160-hoz képest pl csak pár ezres az eltérés.

    [Szerkesztve]

    Ember tervez, Isten perverz...

  • ML320

    aktív tag

    válasz net84 #818 üzenetére

    Ez már a bolt hozzáállását tükrözné, nem? Ha ennyire egyszerű lenne a dolog, boldog boldogtalan venné a három év garis alaplapot, processzort, RAM-ot, VGA-t, HDD-t, majd a lejárat előtt egy héttel elég egy enyhe''villámcsapással'' helyreraknia, majd ártatlan képpel beállítani a boltba, hogy ''némmá, nem indúl!'' (Ezzel egy tanult kollégám példálózott :D )
    Ez után már nem a cserét kéri, és ugyebár az meg sem oldható, hanem az akkorik vételárat. Viszont ha a bolt felajánlja az új alaplapként/prociként... a csere lehetőségét, az jó, de mert az ilyen jellemű emberek kapzsik (egy jelenlévőkre ez természetesen nem vonatkozik), ezért mindenki a saját érdekeit védi.
    A vinyós ügyben, ha csak kb árakat nézek, akkor a 80GB 9ezer nettó, a 160GB 11ezer nettó. Ha a bolt nem tud 80GB-st produkálni, de felajánlja a nagyobbat. Na itt jön az értékkülönbözetként a jelenlegi két ár különbsége, amit épeszű ember elfogadna szerintem. Hiszen a problémája megoldódik, és még több helye is van. Más kérdés az, hogy szüksége van-e ekkorára, azaz ilyen helyettesítő termékre, avagy egyáltalán tudja-e használni. Pl: három év garos alaplap, de sehol sem kapható már olyan S478, amibe a korai P4 és Cel procik mentek. Itt ha cserél a nagyker, de az nem kompatibilis a jelenlegi rendszerrel, hát az ciki. De visszatérve a HDD-s esethez, itt a bolt így maximálisan eleget tenne a hibaelhárításra vonatkozó kötelezettségének. Egy 2005.-ös ilyen időszaki listát megnéztem, akkor az ominózus 80GB 12ezer nettó volt. Ha most azt az értéket követeli vissza a vevő, és utána 11 nettóért vesz egy 160-ast... Hát ez tényleg jó biznisz! Így mindenki a vételárat követelné, és a boltok tönkremennének.
    És ha jól emlékszem, egy viszonteladónknál volt egy ilyen balhé. LCD monitor. A 25ms értékkel rendelkező monitorra kiadott csereutalványra a nagyker egy 8ms értékűt adott. Az akkori ára 120ezer volt, a monitorok árzuhanását meg nem kell bemutatni. Itt érdekegyeztő tanácsig jutott a dolog, ahol viszont a fogyvéd is belátta, hogy a pénzre megy ki a dolog. Mert oké, hogy a boltnak a nagyker kicserélte a cuccot, de így ők ha visszafizetik az akkori vételárat, akkor 120-ért jutnak egy olyan monitorhoz, aminek 40ezres értéke van. A kedves vevő meg kaján vigyorral bemenne, hogy most akkor szeretne egyet rendelni...
    No, de a vinyós ügy ugyebár nem ilyen verziót mutat. Így most az inkább a kérdés, hogy a fórumtársnak mit ajánlanak fel...

    Ember tervez, Isten perverz...

  • ML320

    aktív tag

    válasz Ariadne #821 üzenetére

    Az a gond a jogszabályozással, hogy úgy értelmezhetjük, ahogy akarjuk :DDD Csak tudod boltosként annyi negatív ellenpéldát tudnék felsorolni, és annyi jogszabályt máshogy értelmező, fellengzős, nagyképű... vevőt tudnék mutatni, hogy csak néznénk. Nem személyeskedés, nem is az itt jelenlévőkre vonatkozik :DDD Persze jönne az ellenpélda is, amikor a vevők mondják a garos horrotörténeteket.
    Ahogy leírtad, te elfogadtad az ''olcsóbb'', de paramétereiben jobb optikai meghajtót! Viszont most van a szervízben egy olyan VGA, amit az ügyfél úgy adott be, hogy kifagy, forró, meg egy rakás xar, és AGP helyett cserét kér PCI-E-re. Szerinted mióta megy a teszt rajta?
    És volt olyan esetünk is, amikor a fogyvéd kötelezett minket az 5GB HDD visszavételére, és miután visszakapta a vételárat, az említett kaján vigyorral vette meg a nagyobbat olcsóbbért. Itt csalódtam a rendszerben, mert így sajnos ki kell jelentenem, hogy a kereskedői hálózatot senki és semmi sem védi. Mi segítünk az ügyfeleknek, mert a cégfilozófiánk eljutott a tudatunkig, és a megoldásra törekszünk! Az ügyfélnek is megoldás kell, és idézőjelesen ez mindent megér neki. Az viszont, ha hülyének nézik az ügyfelet, hónapokig húzzák-halasztják a cserét, magyarán leszarják, az elfogadhatatlan. Maximum megérteni tudom, de elfogadni nem. A konkurens cégeknél vannak olyan dolgok, amikre én javasoltam a fogyvédes feljelentést, de ez másik sztori lesz...
    A boltoknak ezeken a költségeken felül be kell az üresjáratot is tervezni. A nagykerből bejön a cucc, áll egy hétig a polcon, eladjuk. Ha jövőre pont ebben a hónapban jön be, az a bolt kára. Cserélnie kell, nincs mese. Csak már így is annyi összeget kell beépíteni az árba, ami a működést teszi lehetetlenné. Árrés, környezetvédelem, ÁNTSZ, ... Egy idő után nem tudjuk tartani a versenyt és pl néhány konkurens cég szabálytalan működésével nem is akarjuk! Nálunk betartjuk a jogszabályokat, illetve az ügyfelekkel érzékeltetjük, hogy fontosak. Pár hetes gond után is visszaadtuk zokszó nélkül a vételárat (mi ajánlottuk fel!), mert még hasonló terméket sem tudtunk adni. De ezek mi vagyunk, és nem a többiek. Mindenki általánosít, de ezzel nem lesz megoldva megint semmi.
    Ha a kereskedő hivatkozik arra, hogy ez neki többletköltség, igaza van. Ha törekednie kell a 15 napon belüli cserére, hidd el, törekszik rá, de neki sincs nagyobb ráhatása, ha a szervíz vagy nagyker beleszarik mindenbe. Ő megteszi amit megtehet, ezt le tudom fogadni.
    A bolt/kereskedő van a két tűz között. Itt viszont már nem tudok jobbat, nem jogszabály, hanem egységes etikai kódex, vagy valami hasonló rák kellene, amihez az adott kereskedők tartanák magukat. Csere, ügyintézési eljárás, miegymás.. Minősítést kaphatnak, ami alapján a vevők már a nem megbízható kereskedői pontokat már nem látogatnák, vagy ha igen, nem panaszkodhatnak. Tisztulna a piac. Jobb ötletem nincs. Addig ez is egy szélmalomharc...

    Ember tervez, Isten perverz...

  • ML320

    aktív tag

    válasz Ariadne #821 üzenetére

    Még egy apró kérdésem volna, amit egy kis meditáció után csapott belém - akár egy villám!!!
    Ha van villámcsapás, és mondjuk egy három év garral eladott noti elpusztul, az alaplapcseréje horror ár, tehát a javítása nem gazdaságos. Ebben az esetben a biztosítót nagy ívben nem érdekli, hogy mennyiért is vettük a notit, nagy kegyesen kifizet rá kb 50.000-et.
    Ha viszont betojik az alaplap, akkor ugyanerre a notira (remélvén, hogy nem szerezhető bele alaplap), jogosan követeljem vissza az anno 400.000,- Ft-os vételárat és vegyek három újat? Bocsesz, de a jelen és múltbeli értéket most is egységesen kellene vennünk, és bár a fogyvéd nem foglalkozik ezzel a témával (annak ellenére, hogy a szolgáltatásokra is vonatkozik törvény), nyíltan látható, hogy nem megfelelő a jogszabályozás, illetve mindenki azt értelmez, amit akar.
    Egy ilyen eseben egy új noti paramétereit tekintve jobb, árát tekintve kevesebb, mint az eredeti. Itt egyértelműen bizonyított, hogy a kereskedőt pl jelentős veszteség érné. A jelentős veszteség szintén nincs definiálva a törvényben, és a te példád szerint ezt a működési költségbe be kellene számolni. A fórumon jelzett HDD esetében ugyebár két-három ezer forint körüli összegről beszélünk, ami semmi, az ember részegen borravalóként odaadja, viszont ez már 20-30%-os többlet! Gyorshajtásnál már jelentős, talán még a szüzességes is odalesz :DDD

    És amit tegnap elfelejtettem megjegyezni: Bár sosem a jogszerűtlenül eljáró emberből indulunk ki, de jelenleg a törvény jogszerűtlen anyagi haszonhoz tud juttatni embereket, és sokan ezt kihasználják. Evégett te, vagy más lehet akármilyen korrekt, a rendszer hibájából hátrányos helyzetbe kerülhet.

    Ember tervez, Isten perverz...

  • ML320

    aktív tag

    válasz sasa311 #825 üzenetére

    151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet
    az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról
    7. § Ha a fogyasztó a fogyasztási cikk meghibásodása miatt a vásárlástól (üzembe helyezéstől) számított három munkanapon belül érvényesít csereigényt, a forgalmazó nem hivatkozhat a Ptk. 306. §-a (1) bekezdésének a) pontja értelmében aránytalan többletköltségre, hanem köteles a fogyasztási cikket kicserélni, feltéve, hogy a meghibásodás a rendeltetésszerű használatot akadályozza.

    A Polgári Törvénykönyvről szóló 1959. évi IV. törvény hibás teljesítésre vonatkozó szabályai:
    306. § (1) Hibás teljesítés esetén a jogosult
    a) elsősorban - választása szerint - kijavítást vagy kicserélést követelhet, kivéve, ha a választott szavatossági igény teljesítése lehetetlen, vagy ha az a kötelezettnek a másik szavatossági igény teljesítésével összehasonlítva aránytalan többletköltséget eredményezne, figyelembe véve a szolgáltatott dolog hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát, és a szavatossági jog teljesítésével a jogosultnak okozott kényelmetlenséget;

    Hogy a vevőnek is igaza legyen :DDD
    A fogyasztói szerződés keretében érvényesített szavatossági és jótállási igények intézéséről szóló 49/2003. (VII. 30.) GKM
    1. A forgalmazó köteles a fogyasztót tájékoztatni arról, hogy a kijavítást vagy kicserélést a Ptk. 306. §-ának (2) bekezdése értelmében - az áru tulajdonságaira és a fogyasztó által elvárható rendeltetésére figyelemmel - megfelelő határidőn belül, a fogyasztónak okozott jelentős kényelmetlenség nélkül kell elvégezni.

    Csak a teljesség igénye nélkül, a többiről részletesen: [link] és azon belül a Dokumentumtár...

    [Szerkesztve]

    Ember tervez, Isten perverz...

  • ML320

    aktív tag

    válasz sasa311 #827 üzenetére

    Nos, az én olvasatom:
    ''figyelembe véve a szolgáltatott dolog hibátlan állapotban képviselt értékét'' és azt, hogy ''a kijavítást vagy kicserélést - a dolog tulajdonságaira és a jogosult által elvárható rendeltetésére figyelemmel - megfelelő határidőn belül, a jogosultnak okozott jelentős kényelmetlenség nélkül kell elvégezni'' a két kulcsmondat.
    Visszatérve egy vinyó és egy alaplap példájára:
    Ha az S478-as alaplap helyett a bolt (pontosabban a nagyker/szervíz) egy LGA775-öt akar adni, az ütközik a második részbe, hiszen a régi proci kényelmetlenül fogja érezni magát, valamint a RAM és a VGA is inkompatibilis lehet... Ez esetben jogosan visszadobhatja az asztalra, és mert nincs újban ilyen termék, a bolt az eredeti vételárat adja vissza a vevőnek, az meg vegyen egy új lapot, a többit meg bebukta.
    Viszont a 80GB helyett azonnal cserélik egy 160GB-ra, és figyelembe veszik a termék hibátlan állapotban képviselt értékét, azaz egy jelenlegi árak közötti különbözetet kellene fizetni a cuccért, akkor a bolt hozzáállásából látom, hogy törekszik a megoldásra (49./2003. (7.) A forgalmazónak törekednie kell arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést legfeljebb tizenöt napon belül elvégezze) , a vevőt szerintem nem hozza kényelmetlen helyzetbe, hiszen többletet kap többletért.

    Az viszont már más kérdés, hogy ha az alaplap nem tudja kezelni a nagy vinyókat, és a 80GB csak azért lett anno 80GB, mert cap limit állásban használható. Ez esetben megint az első részben felsorolt léphetne életbe, viszont ennyi erővel a lelki kötődést is felhozhatnák az ügyfelek indokként :D

    Itt jön elő az, hogy jelenleg a számítástechnika fejlődése a követhetetlen formában zajlik. Olyan árzuhanásokat és technikai fejlődéseket láthatunk, hogy néha már felfoghatatlan. És ugyanez vonatkozik a digi kamerákra, fényképezőgépekre, valamint rengeteg audio-vizuális termékre. Egy egységesebb szabályozás kellene. Most is vitatkozunk, hogy kinek milyen az olvasata, de még mindig nem tudom, a lenti HDD sorsa hogy rendeződött. A boltok ezt a működési költségbe nem tudják már bekalkulálni, és ha ilyen marad a törvényi rendelkezés, az részben polgári perek ezreit eredményezheti és/vagy megölheti a piacot. Én azért harcoskodom, hogy ha még nem is létezik a precedens értékű per, akkor is legyen valami, amihez mérhetünk. Részben a fent leírtakat mindenki elfogadja, csak nem tudunk egységes igent vagy nemet mondani. Mindig azt hallom, igen, de...

    [Szerkesztve]

    Ember tervez, Isten perverz...

  • ML320

    aktív tag

    válasz luciferc #831 üzenetére

    A hivatkozásod pont az egyenlőség elvét sérti: ''felajánlhatsz neki nagyobb egyenlő mint 80-as vinyót''. Mostantól lehet versengeni! Az első rossz vinyós 250GB-t kap, az utánna jövő már csak 160GB-t, a többi meg ... :D Sőt, a bad sectoros HDD-ket meg mélyformázva adja vissza a nagyker. Néha már azt csinálom, hogy megsütöm az ilyen alkatrészt, mintsem egy javítottal szivassam az ügyfelet.
    A piac ott jön létre, ahol a kereslet és kínálat találkozik. Ahogy eggy hsz-szel előbb olvashattuk, a károsult társunk szerint a mostani beszámolás is korrekt volt. Ha a vevő elfogadja, akkor mi a gond? Aki meg egy ilyen ráfizetési ügyletet nem fogad el, az meg kettővel előbbi hsz-ban kapja meg magára a jelzőt :D
    Ha a delikvens nem fogad el egy ilyen cserét, attól a bolt még betartotta a játékszabályt, hiszen ő törekedett a megoldásra. Ha nem kell, akkor várjon. Majd csak jön olyan cucc...
    Boltban dolgozom. Van pl olyan garintézésünk, ahol 2006.12.08. óta van fent egy SocketA alaplap. Ott a szervíz megjegyzése: ''Cseréljük''. Csakhát nincs mire...
    Ahogy már többször kifejtettem: Nem tudjuk beépíteni az árba az ebből felmerülő költségeket. Olyan árérzékeny piacon élünk, hogy néha a vevő már 10Ft-ért a saját anyjával... Így egy becsületesen dolgozó bolt nem fog bevételt produkálni, és ha gondban van a vevő, akkor az kihez fordul? Az üres helységhez?
    A fő probléma: A 1959-es az alap törvény. Új kellene! És nem kitételekkel, feltételekkel, hanem egyértelmű utalásokkal. Kiemelten kezelve a javíthatatlan/cserélhetetlen eszközökkel, illetve betartandó határidőkkel, valamint szankciókkal. Viszont figyelembe véve a boltok érdekeit is!

    Ember tervez, Isten perverz...

  • ML320

    aktív tag

    válasz luciferc #833 üzenetére

    Az üzleti élet megköveteli, hogy minden vevőt egyenlően kezeljek, ne tegyek köztük különbséget, legyen milliárdos csemete, vagy büdös paraszt. Ez sehol sincs leírva, de szerintem ez az elvárt. A boltos ne játszon istent.

    Emiatt lehet nyavalyogni, de jelenleg ez a törvény és kész, nem kötelező kereskedni. Ha meg nem tetszik a törvény, hát tessék lobbizni

    Ezt csinálom... És próbálok lobbizni, ha visszaolvasol, tapasztalhatod. Sajnos le vagyok szarva. Elhiszem, hogy ez a törvény sokkal kedvezőbb a vevőknek, így hülyék lennének kezdeni ez ellen valamit. Ugyanígy a politikusaink se szeretik a konfliktust, inkább nem is kezdeményeznek semmi olyant, ami az ő karrierjüket veszélyezteti. Itt is felvetettem már valamit és más fórumon is leírtam ezt. Válasz eddig senkitől semmi...
    A Mio PDA-d pont jó, mert forgalmazóhely vagyunk, és a gúnyos megjegyzésekre és is csak csöndesen válaszolok: nálunk két év a garancia. A vevők még mindig nem jöttek rá arra, hogy termék és termék között is van eltérés. Mi maximálisan a vevő igényeit próbáljuk kielégíteni, de ez csak így egy bolt. A konkurenciánál vett termék kicseréléséről egy társunk külön rémtörténetet tudna írni, azt meghagyom neki. Viszont egy-egy ilyen gennyes húzás miatt ''olyan mocsadék állapotok vannak a számtech piacon amilyenek vannak''. Te arrogáns hülyeségnek veszed a felajánlott cserét? Én meg sok arrogáns vevővel találkozom, akinek ha kicserélem újra a terméket, még feljebb áll, hogy miért nem kap nagyobbat. Talán azért, mert köcsög a boltos? Nem, sok esetben a vevők haszonleső viselkedése miatt kerül vissza a termék, és az ilyen alakok miatt van sok helyen olyan viselkedés, amit te elítélsz - joggal!!! És ha érdekel, joggal vagyok büszke arra, hogy anno az ügyfélnek tudtam szerezni egy alaplapot egy hét leforgása alatt. Megértette, és mivel neki az alaplap darab-darab, így most is boldogan használja a gépet. Az a lapka a boltunké, így a mi pénzünk áll benne. Jogszabályszerűen járjak el, és a lapka árát adjam vissza? Ebből még nem lesz gépe.... A nagykerre meg semmi nem vonatkozik...
    És még folytathatnám. Meséljek arról, hogy szar a router, hiszen az internet szolgáltató szerint semmi gond sincs? A router tökéletesen működik... A végén kiderül, hogy a szomszéd már megvette, így inkább visszahozták, mert nem kell. De nem lehetett volna ezzel kezdeni... Alaplap máshonnan való, az ügyfél kibulizza, hogy átkonvertálják neki egy PCI-E-re. Szuper, márcsak azt kéne elintézni, hogy az AGP-s karit is kicseréljék. Elegendő behozni, hogy melegszik...
    A vevőnek mindig igaza van. És elég a fogyvédhez olyan benyögéssel bemenni, hogy félretájékoztattak... Már jönnek és büntetnek, mert persze a fogyvéd csak a boltokat támadja. Még nem láttam se multinál, se nagykernél olyan szintű ellenőrzést, ami nálunk szokott lefolyni.
    Vagy a szomszéd is ilyen kártyát vett, neki 4532 a 3DMark értéke, nekem meg 4466. Biztos át lettem b****va!!!
    És meséljek arról, hogy a srác behozta a kártyáját, hogy eldurrant egy kondi? Elintéztem a cserét, a végén akart adni egy ötezrest, de még azt sem fogadtuk el. Látszott rajta, hogy jól esett neki. Vagy mi a véleményed erről: cserébe adtam egy kártyát a javítás idejére a kuncsaftnak. Persze a kártya matricái a gépén voltak, mikor visszahozta. (az vigasztal, hogy tényleg buzi, így nyugodtan mondhattom rá ;] )
    A boltos alapból nem szivatni akar. Sőt, inkább sokszor minket szivatnak (megsütött alkatrészek, vélt hibák...). Ennek ellenére nem az az érdekünk, hogy húzzuk halasszuk a kicserélést. Sőt, ami neked jó, nekünk meg nem rossz, az ellen miért tegyek? Nem vagyok tipikus magyar ember, és ha már pár helyen felfogják az itt leírtakat, akkor már volt értelme ennyit gépelnem. Ahogyan te azt érzed, hogy én törvénytelenül, nagy szavakat használva kamuzok itt, én azt látom, hogy a te véleményedből csöpög a rosszindulattól, és hiába is mondanék bármit, te nem tudod elfogadni. Biztos igazad van, de csak egy szintig. Mindig lesz a másik által felhozható ellenérv...

    Ember tervez, Isten perverz...

  • ML320

    aktív tag

    válasz Ariadne #839 üzenetére

    Az a kedves ügyfél már a munkalap felvételekkor hangsúlyozta a dr. előtagot... Sulinetre vásárolták a gépet, és a garlapon minden fel volt tüntetve. Csakhát megint a vevő úgy gondolta...
    Ebben az esetben mindig a sárdobálás jön. Köpköd a vevő, a kereskedő meg hiába hivatkozik bármire is, nem tudja megvédeni az igazát. Panaszra meg csak a sóhivatal marad.
    Te megtaláltad a boltot, ahol jól bánnak veled. Mi is ezt tesszük. Visszatérő vevőink vannak, jónak mondható a megítélésünk is. Két nap után én is visszaadom a pénzt, nincs értelme min vitatkozni. De két nappal a három év lejárta előtt? Régen még a multik is azonnal levásárolhatóvá tették az összeget, viszont most már csak átveszik. Ha már nagyon sokadszor és erélyesen lép fel a vevő, akkor kapja meg, hogy levásárolható a számlán szereplő összeg. A DVD-íródat kicserélték szó nélkül. Mi is cseréljük, de mit csináljak, ha a kedves vevő közli, hogy az új típusokkal nem tud 4x-es sebességgel CD-t írni? Pénz vissza? Tudod, itt jön elő a kötözködő vevő típus, aki ellen nem véd senki és semmi. Ha pl annyira ragaszkodik a tulaj a 80GB-hez, de MOST nem tudok adni neki, de tudom, hogy jövő héten lesz, utánna lesz, azaz tudok neki a megoldására határidőt mondani, akkor várjon. Ennyi megértés már csak emberileg kellene, hogy legyen a másik oldalon. EMBERILEG!!! Csak rondán tudom kifejezni magam: ha a vevő bejön és kirakja a seggét elém, egy törvény sem írja elő, hogy nyaljam ki! Sürgősen kell a gép, belerakok esetleg egy 40GB-t, használja, amint megjön a másik, cserélem. Bocs, de az érdekei nem sérülnek, visszakapja ugyanazt a tartalmat, mint ami sérült. Ez meg nem törvény. Ez bolt hozzáállása, vevőkezelése, üzleti szabályzata... Ezt nyavajgom, hogy nem törvényi rendelkezés kellene, hanem ilyesmi szabályzat, követendő magatartás... Amit leírtam, egy ilyen metódussal mi lenne a gond?
    És ahogy már jeleztem: vélt hibák, illetve a hibásnak mondott áruk. Ha visszaveszem, bebukom, a következő vevő reklamál, hogy bontott a termék, stb... Nézz át a számtech boltosok rovatába. Ott amit a vevők kapnak... ;]

    Mio PDA: van tiszta forrásból matricánk!!! :P
    De volt egy 550-es, amin kétszer cseréltek kijelzőt. Állami szerv vette, és a harmadik behozatalkor már pedzegették a dolgot: nehogy már a szomszédnak szóljunk! Azaz burkoltan megkaptuk a fenyegetést, hogy a szomszédos irodában székelő fogyvédhez fordulnak. Mivel mindhárom esetben 1 hét alatt megjavítva visszajött a készülék, nem is érdekel a dolog. Törvényesen jártam el. De pl kaphatok büntetést azért, mert... Nekem volt olyan élményem a fogyvéd embereivel, hogy nem engedték a jegyzőkönyvet átolvasni, csak közölték, hogy itt írjam alá! Ezek után írjam le róluk a véleményemet? Nem érdekli őket, hogy a nagyker nem ad, én nem kapom, ott áll az áru. Kinyomja a büntetést, és jövök a jövő hónapba.
    Ez Magyarország... Elhiszem, hogy más országokban kutyább helyzet van, de esküszöm neked, ott más a társadalom mentalitása is. Vagy az is lehet, hogy külön világban élünk... Én inkább maradok annál a felfogásomnál, hogy nem eltaposásával akarok előbbre jutni. VELEM legyenek elégedettek!

    Ember tervez, Isten perverz...

  • ML320

    aktív tag

    válasz wwenigma #844 üzenetére

    Átcseszés? Leírta: volt készleten ugyanakkora! Ha elérakják a 80GBt, hogy cserélik, és ő a pénzt követelné vissza, majd venne egy nagyobbat, nem írom le, minek tartanám!
    Szerinted ebben az esetben mit kellett volna csinálni?
    Te írtad le: mindenki lop csal. Ez a vevőkre vonatkozik? :D


    [Szerkesztve]

    Ember tervez, Isten perverz...

  • ML320

    aktív tag

    válasz wwenigma #848 üzenetére

    Egyértelmű: a törvényt be kell tartani! :R És az is egyértelmű, hogy a boltost semmi nem jogosítja fel arra, hogy így vagy úgy beszéljen a kuncsafttal. Bár a vevő sem isten, hogy mindent megengedjen magának, de ebbe nem megyek bele. Ez a vevő önmagáról alkot képet...

    Ahogy azonban látom, egyre inkább közös nevezőre hozásnál van a hangsúly, és itt bukik el dolog, megy át anyázásba, pénz visszafizetésbe.
    Szerintem azt mindenkinek el kell fogadnia, hogy ha valamit csak úgy leb***nak az asztalomra, hogy szar, akkor azt azért had vizsgáltassam be. Én elhiszem, hogy bármi is meghibásodik, az kellemetlen. De ha amúgy is rossz, akkor nem tudod használni. A kereskedőtől szerintem csak elvárható, hogy azonnal cserélje (kivéve a három nap). Tehát átveszük javításra. Az elsődleges fontos törvénybetartás: az átvételi lap tartalmazza a kötelező formai, alaki elvárásokat. Az átvevő tájékoztassa, hogy mégis miért nem cseréli ki azonnal a terméket (routernél, nyomtatónál lehet, hogy csak a táp rossz, lehet beállítási gond, vagy inkompatibilitás...), és jelöljön meg egy várható időpontot a készülék átadására. Ez itt ugyebár törvényileg 15 nap.
    Ez a 15 nap nem a vevő szivatására van. Ennek elméletileg elégnek kellene lennie arra, hogy a nagykerbe/szervízbe eljusson a hibás termék (feltételezvén, hogy azonnal nem tudják a hibát orvosolni), illetve a javított/cserélt termék visszakerüljön.
    Na itt szokta a bolt elbukni a dolgot. Vevőként engem sem érdekelne, hogy a nagyker pl még meg sem nézte. Ha már két hete nem tudok használni valamit, mégha potom pénzért is vettem, akkor is joggal várhatom el, hogy valamit kapjak. Itt nincs semmilyen pardon, maximum a vevő jóindulatán múlik a dolog, hogy hajlandó még várni valamennyit. Viszont a bolt is tanusítson annyi pozitív hozzáállást, hogy ebben az esetben cserekészüléket biztosít.

    De ha pl az ügyfél nem akar várni, jelenleg nincs készleten az adott eszköz, a gyakorlat a következő esetet hozza: mintha azonnal tudnám cserélni, megnézem a termék jelenlegi árát, és ehhez viszonyítom a többletértékkel bíró eszköz árát. Hiába háborogtok, szerintem akkor is korrekten jár el így a bolt! Hétfőn behozza a kuncsaft a gépet, megnézzük, HDD/RAM/VGA... hibás. Most nincs ilyen termék. Ha lenne, ennyibe kerülne, de most nincs. Ellenben van ez meg az. Különbség ennyi és annyi. Kell vagy sem? Fel lehet fogni úgy, hogy rákényszerítem, de én nem így látom. Az én szemszögemből ez egy gyors és rugalmas ügyintézés, célpont a lehető leggyorsabb megoldás. Játszani lehet a szavakkal, de a vevőnek nem kötelező ezt elfogadnia! És mutassatok egy olyan törvényt, ami azonnali cserét mond ki (nem a három napos, azt már fent kiemeltem!) Ha a vevőnek ez nem tetszik, akkor várjon!

    Ellenben ha lejárt már a 2x15 nap, akkor jön elő, hogy mi legyen.
    1/ adjon egy új terméket, ugyanolyat, mint amilyen volt.
    2/ Ha nem tud mit adni, akkor milyen módon tudja a hibát/kellemetlenséget orvosolni?
    Innentől kezdve jön elő megint a pénzvisszafizetés, aminek az összegéről ismét vitázhatunk, illetve a más termékre/típusra való csere.

    Ha van készleten az adott típus, akkor jogos elvárás, hogy a vevő kapjon egy újat. De mirefel kérhetne egy jobb paraméterekkel rendelkezőt?
    Szerintem ez ügyfélkezelés. Volt már olyan, hogy nem volt pl 20GB-s HDD, helyette a nagyker is 40GB-t küldött le. Átadtuk az ügyfélnek, örült, nem lett semmilyen összeg elkérve, végtére nekünk sem került semmibe.
    Sajnos a nagyker és a kereskedelmi egység is cég, így köztük semmiféle fogyasztóvédelmi szabály nem alkalmazható. Maximum kérhetem, hogy valamit adjon már helyette. Van olyan cég, aki pl korrektt, de csak 2 hónap után írja jóvá az eredeti vételárat, vagy cseréli ki hasonló értékű termékre a cuccot.
    Szintén jó példa: Geforce 6800 kártyát küldtem fel. Nincs már ilyen, jól tudjuk. Egy RX1950-esre cserélték. A kettő közötti grafikus teljesítmény hatalmas! Viszont ha árban nézem: a 6800 70e Ft volt. Ha ezt visszakapja, akkor is RX1950-est tud venni a vevő 50e Ft-ért. Itt lehet próbálkozni, de nem tudjátok nekem megmagyarázni, hogy miért nem fogadná el az adott delikvens ezt a cserét. Ez esetben egyértelműen a pénzre megy rá! Mert ha teljesítményben hozzá illőt nézek, akkor a nagyker kiszúrhatná a szemünket egy 7600GS-sel!
    A bolt szerintem akkor járna el valóban korrekten, ha előre le tudná egyeztetni, mire cserélik ki az adott terméket. Rendelje be, adja át a vevőnek, és utánna bokszolja le a nagykerrel, hogy azt ne küldje le, helyette kompenzálják. Erre kellene valami jó módszert kitalálni, hiszen megehetnénk a kecskét is, meg a káposztát is.
    A nagyker viszont nagyot bukhatna a bolton, mert pl egy két hete kiajánlott notit ma rendeltek be. 12ezret esett az ára. Ha valamit régebbi áron kéne lekompenzálni, akkor ő bukna, amit nem fog bevállalni, hiszen ő is kereskedelmi, profitorientált cég, nem pedig a Román Nemzeti Bank.
    Tehát marad az, hogy a pénzt visszaadjuk a vevőnek. De ugyibár melyik összeget? Ha egy jobb teljesítményt nem fogad el cserekészülékként, akkor annak mi az oka? Erre mondjatok nekem elfogadható magyarázatot! Megérteni meg tudok mindent, de nem biztos, hogy azt el is tudom fogadni. A levásálási lehetőségben én ráadásul nem kényszert érzek, hanem elvárást. Elvárom, hogy a visszafizetett összeg töredékéért ne máshol vegyen valamit a vevő, és örüljön a különbözetnek! Biztosíték, hogy nem a nyerészkedés hajtja! Ha a vevő lehet bizalmatlan, a kereskedő még ehhez is vágjon jó képet? Bocs, ez nem fair... Bár megint kiemelném: eddig akkor fajul a dolog, ha a kereskedő nem törekszik menet közben az ügy rendezésére!!!

    És ami a legszebb: Mi van akkor, ha szervíz állít ki egy csereutalványt? Bocsi, de a bolban ha nincs ilyen termék, akkor a lapot fel kell küldenem a nagykerbe, ahol adnak valamilyen új terméket. Ne a polcról leemelendő DVD-írót nézzük, hanem mondjuk egy monitort. 15'' CRT helyett kaptunk és adtun 17'' CRT-t! De ebben az esetben ne kezdjen el a vevő nekem hőbörögni azonnal, és pénzvisszafizetést követelni! Bocs, de itt a törvény sakk-mattot ad kereskedelmi egységnek! Ha egy két és fél éve vett monitor árát visszaadatják velem a csereutalványért, majd ezért a fecniért kapok egy fing árú cuccot, az a boltnak jelentős anyagi veszteség. A bolt ebben az esetben nem tehet sem a meghibásodásért, sem azért, hogy egy adott márkaszervíz több mint egy hónapot húzta a dolgot. Itt bár megértem a vevő türelmetlenségét, nem tudom elfogadni, ha a mérgét rajtunk tölti ki! Ha általánosítva visszautasítjuk az eladó anyázást, akkor csak egy megjegyzésem van: a vevők többen vannak! Többszörösen kapom meg ezt.

    Bocs, hogy hosszú lett, de megpróbáltam a kereskedői oldalról összefoglalni, hogy szerintem ennek hogyan kellene lezajlania. Most várom a véleményeket... :R

    Ember tervez, Isten perverz...

  • ML320

    aktív tag

    válasz wwenigma #850 üzenetére

    Na, azért mi is megtaláljuk a közös hangnemet :DDD

    1/ A viselkedés a boltost minősíti. Főleg akkor, ha te ebben az esetben nem is balhéztál. Erre csak azt tudom mondani, hogy az ott gyökér volt, de ez alapján nem kellene az összes kereskedőről egy adott véleményt alkotni.

    2/ Már majdnem bőgve/röhögve magyaráztam a fogyvédesnek ezt az esetet. 20.000,- Ft volt a bírság és az elmarasztalás. Negatív élményem volt, de ez alapján nem kellene az összes vevőről adott véleményt alkotnom ;)

    4/ Erre megint nem tudok mit mondani... Ha már tényleg fizikailag nem tudom cserélni, illetve nekem is mást adnak, akkor elvárható, hogy én is engedjek. Ebben az esetben, mivel nincs új ár, nem tudok mit figyelembe venni, csak a számlán szereplő összeg marad. Kérdés megint az, hogy a bolt milyen véleményt akar magáról kialakítani. Ha korrekt, és megoldást akar elérni, akkor a vevő az adott termék árát vásárolhassa le, a többiből meg a bolt adjon kedvezményt. Így lehet, hogy pénzkiadása lesz a vevő részéről, de elmarad a kellemetlen szájíz, a boltnak meg a pozitív hozzáállás egy jó reklám. Ismételni tudom csak magamat: vevőkezelés.

    A gyári garral viszont küzdök. Legjobb példa erre az LG. Az disztribocik az LG Magyarországtól veszik meg a cuccot, és az eredeti LG garlevéllel adják tovább, 2 év garival. Azonban sok nagyker occsóbban ad el LG optikai meghajtókat, 1 év garanciával. A koppanás akkor van, ha egy bolt LG Magyarországos garlappal ad el egy ilyet. Ezzel a vevő megy a szervízbe, ahol kiállítják neki a csereigazolást. Azzal megy vissza a boltba, ahol szép bociszemekkel néznek rá (rosszabb esetben anyázzák). Tudod, mit gondolok? Bukja be ezt az a bolt!!! Ha már olcsón megvette, az extra hasznot elrakta, akkor ez után ne panaszkodjon. Belefér az a keretbe!
    De erre jön egy saját eset, pont egy ilyen íróval: a nyamvadékok nem adtak csereigazolást, inkább egy javítottat...

    Egyébként pont az LG-nél van még egy genyóság: nagy mellénnyel hirdetik, hogy az LCD panelekre 3 napos cseregaranciát vállalnak! Csak elfelejtik odaírni, hogy szopasd le vele a boltot! Mert ugye ez a gar nem akkor kezdődik, mikor te elviszed, hanem akkor, ha a kisker elhozza. Bontsam ki az összeset? A vevő joggal bizalmatlan, hisz mind bontott. Nem tudom neki megmagyarázni, hogy ellenőrzés céljából lett felbontva. Nem tudom eladni... Ha meg visszahozzák, akkor bebuktam. Marad, hogy beszer áron továbbadom egy cégnek, ahol ezzel nem törődnek... Ennyit arról, hogy miért nem könnyű a kereskedők élete!

    [Szerkesztve]

    Ember tervez, Isten perverz...

  • ML320

    aktív tag

    válasz wwenigma #857 üzenetére

    Ha egy hiba az eszköz működését nem befolyásolja, akkor mi van? Adott egy dvd író aminek a tálcája furcsán jár, be-beremeg ki-betolásnál, hülye hangja van...

    Jelentéktelen hibának titulálják :(

    Ember tervez, Isten perverz...

  • ML320

    aktív tag

    Kezdjünk egy új témát:
    Mi van, ha a termékre a gyártó több év garit vállal, de a vevő csak 1 évvel kapja meg.ű

    Ez jellemzően akkor jöhet létre, ha a boltos direkt elhallgat valamit, vagy az ''szürke import'' szóösszetétel jön fel.
    Javítsatok ki, de 1 év gart szinte minden esetben adni kell, viszont a kiterjesztett garanciát a gyártó garlevele kell hogy tartalmazza.
    Viszont ha a termék darab-darab, azaz egy a gyártó, miért lehet, hogy a termékekre akár a különböző országok közötti jogrendi eltérés miatt más és más a garidő? Nagykereskedelmi cég felvásárol külföldön 6 raklapnyi árut, azt értékesíti. A standard egy év garanciával adja tovább, de olcsóbban, mintha a hazai importőr adná át 2 év garanciával. Teljesen legális a cucc, van számlánk, továbbszámlázza a boltnak, és vállalja rá a törvényileg előírt 1 év gart. Itt maximum etikai kérdés lehet, nem pedig jogi.
    Jogi eset az, ha a kisker egy biankó gyári garancialevéllel adja át a végfelhasználónak. Nevesítsünk, legyen egy LG optikai meghajtó. A drive az első éven túli meghibásodásánál a garanciális hálózat lesz a következő megálló, ahol a cserére jogosító igazolást kiadják. Ezt nyelje le a kisker, hiszen elb***ta!
    Azonban ha a saját garlevéllel adom ki, miért ne lenne az teljesen legális?

    De ennyi erővel felhoznék két elgondolkodtató példát:
    Haver vágyott egy digi kamerára, de Ausztriába olcsóbb volt kb 20%-kal, nekünk a határ meg 15km, így az idő/benzin minimális tényező volt. Kvázi így ő is szürke gazdaság, most ebben az esetben miért nincs felháborodás, hogy ha nem tudja magyarországi szervízbe bevinni a készüléket. Szintén nem kérdés, hogy nem kapott hozzá magyar kézikönyvet.
    A másik a kocsik esete. Én még 2002 októberében 1 év garral vettem. Viszont, asszem már 2003-tól két évvel adták el az összes autót. Két hónap alatt ennyit javult a technika? :U

    Ember tervez, Isten perverz...

  • ML320

    aktív tag

    válasz frizso #867 üzenetére

    Jellemzően egy hónapon belül van lehetőség garanciakiterjesztésre. Persze lehet kivétel...

    Ember tervez, Isten perverz...

  • ML320

    aktív tag

    válasz Ariadne #875 üzenetére

    És az mennyire jogos egyes gyártónál, hogy az akkumlátorra csak fél évet vállal? Mert ha az akkumlátor, mint technológia alapból olyan rossz minőségű lenne, hogy nem bír ki egy évet, akkor más gyártók miért adnak rá egy évet? Sőt, még az ára sem olyan olcsó kategória, fő alkatrésznek is titulálhatjuk.
    Garanciakibővítés az aksira meg megint egyáltalán nem vonatkozik.

    Ember tervez, Isten perverz...

  • ML320

    aktív tag

    válasz Ariadne #879 üzenetére

    Nem teheti meg, egy év kötelező jótállás van a számítógépre, ha 10.000 Ft felett van.

    Nézzük meg az Acer specifikációkat :DDD

    Ember tervez, Isten perverz...

  • ML320

    aktív tag

    válasz luciferc #883 üzenetére

    Teljesen jogos! De ha az összes helyen fel van tűntetve:
    ''1év nemzetközi utazógarancia (ITW) , 6 hónap az akkumulátorra''

    Feketén-fehéren, sőt egyes oldalakon kéken-fehéren, meg piroson feketével. Hova tűnt a fogyvéd démona!?!?

    De nem baj, ha bedöglik, a gépet úgyis a boltba viszik, a boltosnak anyáznak, a boltos kerül szembe a hatósággal... :( A gyártó fél évet vállal, de majd én adom 1 év garral.

    PS: optimista szemléletű vagyok :D

    Ember tervez, Isten perverz...

  • ML320

    aktív tag

    válasz luciferc #885 üzenetére

    Pereljen a f... (franc akart lenni) :D
    Az Acer is küldő szolgálatot intéz, ha az ügyfélnek nem tetszik, perelje be ő az Acert. Én csak be tudom szerezni, de nem javaslom. Most egy Acer minőségi vitába ne menjünk bele, lényeg, hogy más termékeket preferálunk...

    Viszont érdekesség: az Acer homepage-én [link] viszont nincs ilyen korlátozásról szó, ellenben a nagyker pl így adja: [link]. Ez csak egy gép, de szinte mind így van...

    Na, most ki a hunyó? :F

    Ember tervez, Isten perverz...

  • ML320

    aktív tag

    válasz luciferc #887 üzenetére

    Imádom a szendvics szexet... Csak ne a boltos lenne mindig középen. :O

    Holnap felhívom a nagykert, mert most már azt értelmezek, amit akarok. Vagy inkább nem akarok ...

    Ember tervez, Isten perverz...

  • ML320

    aktív tag

    válasz luciferc #889 üzenetére

    Perverz disznó vagyok, de ennyire azé nem...

    Én csak azt utálom, hogy ahogy már leírtam nagyon sokszor, ha én teljesen a törvényeknek megfelelően próbálok eljárni, arra mindig ráfizetek. És erre megint itt van egy beírásunk, értelmezgetjük, hogy mire is akar vonatkozni, de ilyenkor hol van a fogyvéd? Ja, bocsánat, a munkáját végzi: Mariska nénit bírságolja a piacon, mert nincs magyar nyelvű kézikönyv a rózsaszálhoz, aminek nem úniós a tövise, és egyébként sem felel meg a magyar szabványnak a színe...
    No comment. Nem morgok, árt a szépségemnek :D

    Ember tervez, Isten perverz...

  • ML320

    aktív tag

    válasz net84 #892 üzenetére

    Úgyse ajánljuk őket... Ha valaki meg morog miatta, vegye meg máshol :DDD

    Ember tervez, Isten perverz...

  • ML320

    aktív tag

    válasz Ariadne #895 üzenetére

    Szkeptikus lennék ezzel kapcsolatban. Pont most hallottam egy történetet, miszerint NoFrost-osként adtak el egy hűtőt, holott nem volt az. Most már a termék is átkerült a jó helyére a boltban. No meg amikor ''elfelejtettük bevenni az akciós táblát''... :(
    Magánemberként lehet, hogy kötekednék és perelnék, ha pl 7 hónap után nem cserélnék ki az aksit... De ha igen, akkor semmi gond. Csak az a furcsa, hogy most már én is gyanakvó vagyok, és elszomorító, hogy egy korrekt, elvárható viselkedés teljesülésén csodálkozom... :F

    Ember tervez, Isten perverz...

  • ML320

    aktív tag

    válasz net84 #898 üzenetére

    Csak sajnos egy olyan multi, ahol naponta több száz, vagy ezer ember vesz cuccot, annak az egyén nem potenciális vevő. Az ő célpiaca a magánszemély szféra.
    Egy másik multinál volt eset, hogy réges régen a haver távoli ismerőse gépet vett. Szegény gép csak 3 hónapig bírta, akkor a RAM elkezdett pontatlanul számolni. Nosza, visszavitték, majd újabb három hónap után már nagyon ingerülten érdeklődtek, hogy mi van a géppel. Visszakapták, RAM csere címszóval, de én láttam, hogy RAM ugyan nem lett cserélve...
    Reklamáció, veszekedés, gúnyos képenröhögés és ''Fenyegetsz, kicsi rigó?'' költői mű előadása... Nagy az isten állatkertje, és mindig van elég vevő, hogy legyen jó forgalom. Bár arra azért emlékszem, hogy országos médiák is foglalkoztak azzal, mikor asszem a Lidl egyik boltját záratták be pár napra.Viszont ott sem lett olyan drasztikus forgalomesés.

    Ember tervez, Isten perverz...

  • ML320

    aktív tag

    válasz net84 #913 üzenetére

    Sőt, ha a sulinetes gépekre visszaemlékszel, volt olyan AM2 foglaltú gép, ahol csak hozzánkvágták a keretet, hogy cseréljük ki.
    Mellesleg megjegyzem: a gépet mi adtuk el, de a helyi hivatalos márkaszervíz át sem vette, mert nem volt rajta az XP matricája... :F Biztos az illegális vindóz letörte a rögzítő keretet...

    Ember tervez, Isten perverz...

  • ML320

    aktív tag

    válasz net84 #1003 üzenetére

    Mivel Asus, úgyi az NSE felé fogjuk elhajtani :D
    Illetve amilyen szerencsénk lesz (és amennyire szeretik a szobatársai) megint öntenek egy kis vizet a monitorjába... :DD

    Node, a pixelgaranciával kapcsolatban pár filozófikus kérdés:
    - ha lehet pixelhibamentesen gyártani monitort, akkor mindenhez lehetne egy viszonyítási alapot képezni. Ezek után viszont tele lenne minden szervíz, mert a szomszéd kocsija 130-nál halkabb, a haver TV-je szebb képet ad, stb... Most valakit előnyben részesítsek, vagy mást hátrányban?
    - Meddig vonatkozzon a garanciaidő? Az Acer 1 hónapon belül cseréli bizonyos felárért. De nekem volt olyan 15'' LCD-m, amin két és fél éves korában jött elő egy BD.
    - Ha felárért lehet venni garanciakiterjesztést, akkor sokan miért nem élnek vele, azután meg reklamálnak? Volt erre is példa...

    Azon kívül ez a pixelügy nem más, mint egy jó teszt a kereskedő tesztelésére. Mi adunk lehetőséget a monitor átnézésére. Ha pixelmentes, viheti az ügyfél. Ha van rajta hiba, akkor az sem selejt. Irodákba, nem multimédiás célokra tökéletesek!!!
    Anno CRT képcső gyártásban is részt vettem. Jött a sor, csináltuk a Philips monitorokat, A zóna, B zóna, 1 színhiba, trio hiba, buborék, lencse effektus, alu hiba, stb.
    Jött az utasítás: Mostantól Acer. Ugyanaz a sor, csak más tűréshatárokkal.
    A selejtet meg félreraktuk, utánna a cég megállapodott más gyártókkal. Eladták nekik, játékautomatákba.

    Ember tervez, Isten perverz...

  • ML320

    aktív tag

    válasz luciferc #1015 üzenetére

    Egypárszor már én is említettem: az egész nem más, mint a bolt hozzáállását jellemző eset.
    Ámítástechnikában ügyetlenkedő boltosként:
    Ha van egy termék, ami hibás, felküldjük, a nagyker jellemzően cseréli. Főleg az optikai meghajtók és a HDD-k esetében vehető észre, hogy a teljesítmény elszáll, az árak pedig esnek. Ha cserélnek, különbözetet felszámító nagykerrel még nem találkoztam, sőt, ha pl VGA kártyákat nézek, az egyik nagyker az eredeti vásárlás körüli árat veszi figyelembe a cserénél. Pl egy GF6800 AGP helyett egy RX1950Pro... -t kaptunk. A két kártya teljesítménye között azért van különbség. Ilyenkor a boltosok egy része próbálkozik egy kis plusz nyereség elérésére... :F
    De visszakanyarodva, ha egy DVD-írót cserélnek újra, akkor különbözetet kérni szerintem nemcsak jogellenes, de etikátlan is. Mihez viszonyítasz árat? Mert az adott típus már nem kapható!!!
    Ugyanakkor ha pl egy HDD esetében van még piacon a meghibásodott termékből, de az adott pillanatban áruhiány/sztrájk/stb végett nem tudják cserélni, akkor már egy viszonyíási alapom, és egy 40-80-300GB között már számolhatnánk különbözetet. A legtöbb esetben az ügyfelek kérik ezt a lehetőséget. Nekem az áru darab-darab címszóval visszakerül a polcra. Tök mindegy, hogy Jóska-Pista gépébe rakva kell rá vállalni a jótállást, vagy Mari néni viszi el ajándékba az unokáknak... Így maximálisan egyetértek veled!
    Ellenben viszont a jogszabály kimondja: a vevő nem kötelezhető többletkiadásra. Illetve az eladónak is van vétójoga, hiszen többletköltsége neki sem lehet! Így viszont a vevők álljanak már le az azonnal adja vissza nekem a vételárat színjátékkal! Tegnap volt egy olyan ügyfél, aki szerintem valamire készül. Nem voltam hajlandó elfogadni a garos igényét a reggel vásárolt RAM-ra. Végülis csak két láb égett meg, valszeg fordítva rakta be a foglalatba....

    Ember tervez, Isten perverz...

  • ML320

    aktív tag

    válasz net84 #1065 üzenetére

    És ha Kovács Pistike nem tudja a szakdolgozatát kinyomtatva leadni?
    Vagy ha nincs internet kapcsolata, ezért a netbankon keresztül nem tud utalni?
    A lökött jenkiknél ilyenkor már mennének a kártérítési perek... :U

    Amúgy átmehetünk nyelvészetbe: várHATó időpont - feltételes mód :P

    Ember tervez, Isten perverz...

  • ML320

    aktív tag

    válasz Mr. Teddy #1074 üzenetére

    Szerintem a lemezeiddel lesz gond. Az újabb DVD-írók nem megfelelően kezelik a régi lemezeket, bár elvileg lefelé kompatibilisnek kellene lennie.
    Pl: Régi író, új lemez, rontja, nem érzékeli. Ugyanezt a lemezt az új írók megírják. A régi lemezeket (főleg az CD-RW / DVD-RW / DVD+RW) az új írók nem komálják. És képzeld el, hogy mi van, ha a szervízes tényleg egy egész délutánt eltököl a DVD-írásokkal.
    Nálunk is behozzák a meghajtót, hogy nem írja meg a lemezeket, a szervíz megír egy egyszer írhatót, egy újra írhatót, megint egy egyszer írhatót, utánna meg már nincs mit kiírni ;) Nem hibázik. Visszaadjuk, az ügyfél morog, tanácsoljuk a média váltását, utánna viszont nem jönnek vissza. Érdekes... Bár ilyen esetben mi sem számítunk fel semmilyen díjat, illetve javasoljuk a komplett gép behozását (természetesen időpont egyeztetéssel, hogy minél kevesebb legyen a kieső idő)
    További hibalehetőségek: ügyfél 40 eres kábelt használ a 80 eres helyett, rosszabb esetben 90cm-est. A gép vírusos. A DVD-írót egyszerre több program kezeli... stb. Ne vedd személyeskedésnek, nem rólad van szó, csak ez olyan, mintha a kocsiból csak a kerekét vinnéd szervízbe, mert az autó ráz menet közben... És ha futómű?
    És volt olyan eset is, amikor az ügyfél ragaszkodott ahhoz, hogy megnézze a DVD-írási folyamatot. Megmutattuk. Tökéletesen lefutott. A hölgy meg felháborodva ment ki, mert szerinte pimaszok voltunk. Másba nem tudott belekötni :D

    Ember tervez, Isten perverz...

  • ML320

    aktív tag

    válasz Mr. Teddy #1076 üzenetére

    A 2.500,- Ft kérdése inkább etikai kérdés...
    Sajnos kénytelenek vagyunk belátni, hogy a szervízek sem jótékonysági intézmények, így néha fel kell számolnunk egy összeget. Természetes, hogy a vevők egy része ezt nehezményezi. A DVD-író lemez rontása meg megint érdekes kérdés. Ha azt nézem, elvileg egy lemezt sem ronthatna el.
    A te esetedben megint az ügyfélkezelésnél lett eltolva a dolog. Ha korrekt akart volna lenni a cég, akkor közli, hogy hiba nem jelentkezett, megbeszéli veled, hogy milyen lemezt használj, visszaadja a készülékedet, esetleg bekér egy olyan lemezt, amilyen típust általában elront a gép. Majd jelentkezz egy hét után, hogy mi lett az eredmény. Még ha valamilyen hibát nem is sikerül elhárítani, azért kellemesebb a szájízed, és visszatérő vevőként többet hagynál ott, mint 2 kiló... :D
    Ezek után viszont lett most bevétel, valamint nem fogsz bemenni hozzájuk legközelebb, ha jól sejtem. Egészséges piaci modellben egy ilyen bolt saját magát nyírná ki. Nem is az írott törvényt kellene betartani, hanem egy iratlan piaci magatartást. Én spec ezért tépem folyamatosan a számat. Valamint azért, hogy cégként/szolgáltatóként azzal kellene törödni, hogy elégedett vevőkörünk legyen. Eddig a legmacerásabb ügyfelet is le tudtam csillapítani, és mindig közös nevezőre lehet jutni. Ha nem, akkor evidens módon a balhét keresik. Részemről csak ennyi...

    Ember tervez, Isten perverz...

  • ML320

    aktív tag

    válasz Gyuri27 #1078 üzenetére

    Okos ember más kárán tanul. :D
    Mint kiskert, minket is bombáznak a jobbnál jobb ajánlatokkal az újonnan alakult (nagyobb cégtől kivált emberkékből összeállt) nagykerek. Viszont pont a garügyintézés az, ami visszatart minket. Jönnek a gúnyos mosolyok, hogy drágák vagyunk, de legalább már ismerjük a garintézés néhány fonákját. ;)
    Ez alapján nem akarok rosszat mondani senkiről. Nem azzal akarok jó lenni, hogy a többieket a porba alázom. Ahogy mondtam: velünk legyenek elégedettek. De sajnos Magyarországon vagyunk, és itt ez a felfogás már alapból furcsa a többieknek...

    laca500: Sok sikert az ügyintézéshez. Nem rossz az a nagyker, bár az ügyintézés gyorsasága sok kivetni valót hagy maga után :DD Tapasztalat... Kapcsolatban vagyunk vele...

    [ Szerkesztve ]

    Ember tervez, Isten perverz...

  • ML320

    aktív tag

    válasz laca500 #1082 üzenetére

    Manapság azt mondják a legtöbb nagykerben kb. 2 hét alatt lehet gariztatni

    :F
    Csak bunkón tudok válaszolni: Ezt Andersenék mondták?!? A vevők felé még ennél is elszomorítóbb a helyzet. Behozza a kuncsaft csütörtök-péntek körül a cuccot. Bevizsgáljuk, az utánna követő héten tud felkerülni a nagykerbe. 1 hét! Ezután még jó, ha két hét alatt megfordulna valami, így már három hétnél tartunk, túl a bűvös 15 napon... A valóság meg 3-4 hét. Bár az izgalmas az, hogy egy hét alatt is visszakapunk cuccokat, hiba nem jelentkezett felirattal :( :F
    A Ramirisnél van egy SocketA-s alaplapom (MSI K7N) :D Furcsa a sors humora, igaz? Már lassan két hónapja... Max csak úgy tudom megsürgetni a dolgot, hogy AM2-re cseréltettem. Nekem könnyebb a helyzetem, hiszen priviben használt cuccokkal foglalkozom, így darab-darab. Egy-egy régebbi alkatrészt tartalékolunk a boltban is, hogy az esetleges bevizsgálásokat legalább el tudjuk végezni. De ebben a bolt pénze áll.
    A Rami erre a lapkára nekem is 7e-t számol. Innentől viszont minden balhét a kiskernek kell állnia a vevő felé. Mert téged pl baromira nem fog érdekelni, hogy mi van. 3 év garranciával vettél egy lapkát, az meghibásodott, és most pedig szeretnéd ezt kicseréltetni. Régebben egyszerűbb volt a helyzet, ma viszont nincs olyan termék, ami 1-2 évnél többet kihúz a piacon. Erre az esetre nincs megfelelő szabályozás. Teljesen jogos, hogy visszakapd a vételárat, de van pár hátulütő:
    1. Ettől még nem lesz géped.
    2. A bolt bukik a dolgon, a nagyker és a gyártó röhög a markába
    3. Tisztességtelen magatartásra, előnytelen haszonszerzésre használható a törvény.
    Lobbizzunk? Hol? Mire? Váltsunk nagykert? A gyártó ugyanaz, a bolt meg csapdában. A tisztelt fogyasztóvédelem mikor ellenörzőtt utoljára nagyker céget? Jaj, bocs, akkor amikor a nagyker cégeknek még nem volt vállalati jogászuk és ügyvédhaduk. :(((
    A kiskert könnyen b***ogatja a fogyvéd, az ÁNTSZ, tűzvédelem, műemlékvédelmi hivatal, Fáncsi néni, meg ki tudja, ki mindenki... A kisker mindenképpen bukik. Anyagilag, erkölcsileg.

    Ember tervez, Isten perverz...

  • ML320

    aktív tag

    válasz Gyuri27 #1084 üzenetére

    Ezeket a cégeket nem a kisker tartja el, hanem a közületek. Szerinted érdekli a gyártót, vagy a nagykert Kovács Pistike kellemetlen esete? Vagy inkább koncentrálnak pl egy állami beszerzésre, ahova eladnak 5000db gépet. És ne csak a magyarországi piacot vedd. A magyar piac, a magyar nemzetgazdaság aprópénz. Egy Asus gyárt pl FSC gépekbe is lapkákat, amik érdekes módon nincsenek fent a gyártói terméklistán. A HP gépekben mi van? MSI lapka, LG optika, noname RAM, Seagate HDD... Folytathatnám.

    Ember tervez, Isten perverz...

  • ML320

    aktív tag

    válasz net84 #1088 üzenetére

    Meghagyom neked az összes szervet, valamint a válaszokat is. 3 napig nem leszek netközelben.... :D

    Ember tervez, Isten perverz...

  • ML320

    aktív tag

    válasz net84 #1091 üzenetére

    De amiben részem van :D
    Vigyázz! Isten szeme mindent lát, Isten füle mindent hall!!! :P

    Ember tervez, Isten perverz...

  • ML320

    aktív tag

    válasz luciferc #1113 üzenetére

    Na jó, de pl az LG cuccoknál van a következő helyzet:
    Az LG Magyarország saját garlevéllel adja át a disztribeknek az árut, és a saját garlevele alapján vállal 2 év garit.
    Mutymogó Bt vesz háromezer karton LG DVD-írót némethonban. Behozza, egy nagykeren keresztül kiadja kisker csatornáknak. LG Magyarországos garlevél nincs. És ők a standard 1 évet vállalják. Ha két év garosan vinném be egy LG márkaszervízbe, első körben elhajtanak a búsba, hogy nincs garlevél. Ha még mutyizunk is egyet, akkor is kibukik, hogy nem a hivatalos csatornán érkezett az országba. Ha még kapnék is egy csereutalványt, akkor azt meg nagyker vágja vissza, hogy ő 1 évvel adta el.
    Tudtok mutatni olyan precedens ítéletet, ahol bármilyen formában nem a kiskert ásták el?

    Ember tervez, Isten perverz...

  • ML320

    aktív tag

    válasz luciferc #1115 üzenetére

    Bocs, de te nem érted:

    De ehhez ha jól értem azt kellene kiderítenie, hogy a gyártó Magyarországon mennyi garanciát vállal. Mert más országban teljesen más is lehet a vállalt gar.

    Ha nincs olyan forgalmazó, mint pl a másik példában említett LG Magyarország, akkor mi alapján deríted ki, hogy mi az adott termékre hatályos rendelkezés? Jogszabály 1 évet ír elő. Ha nincs forgalmazó, akkor ki ad ki garlevelet? Vagy akkor ezeket a termékeket már forgalomba se lehetne hozni Mo-n?
    1 év a kötelező. Azt megkapják. A többit meg bizonyítsa be a vevő.
    Vagy ha ez nem elég, akkor mi van a külföldről megrendelt eszközökkel? A gyártó egy és adott. Akkor miért nem lehet elintézni egy nyamvadt garanciát a magyarországi forgalmazónál?!?!

    És most ne csak a számítástechnikába vonatkoztassunk. Kocsikkal is hasonlatos balhés eseteket lehet hallani/olvasni...

    Záró taktusként pedig csak annyit: Nem a vevők, és a jogaik, jogos igényeik ellen vagyok. Az nem tetszik, ahogy tőletek ezt a dögöljön meg a kisker viselkedést érzem. Mert tök mindegy, mi van, irány a kisker, és verd le rajtuk! Én csak ezt az indulatot érzem minden javaslatotoknál.

    Ember tervez, Isten perverz...

  • ML320

    aktív tag

    válasz Ariadne #1118 üzenetére

    És "csereutalványt" nem ismer a magyar jog, tehát nem kötelező elfogadni...

    Ha már pont az LG íród jött szóba, nézd meg a garlevelet. Vastagon is van szedve :DDD
    "A csereutalvány kiállításának a feltétele a vásárlást igazoló számla, blokk vagy jótállási jegy megléte, blablabla..."
    És a garjegy másik oldala:
    "A csere bonyolítása a kereskedelmi egységben történik, a szerviz által kiállított csereigazolás és számla bemutatásával."

    Tudom, hogy kötekedő, kellemetlen alak vagyok ;]

    Ember tervez, Isten perverz...

  • ML320

    aktív tag

    válasz luciferc #1126 üzenetére

    Ha perelsz, mi lesz? Hosszú évekig semmi. Sőt évtizedekig se történik semmi. Lobbizzunk a képviselőknél? Hát, a politikába, és a képviselők munkamoráljába (csak a munkamorálba :D ) ne menjünk bele... Ez a lobbizás közös érdek, mert így csak végeláthatatlan perek sora jön, minden megoldás nélkül.

    A kisker esélytelen. A jobszabályok áthágásával, kikerülésével tud csak valamit tenni, ami után megint neki kell elvinni a balhét. Törvény engem nem véd, jogom nincs. Nekem meg az a nézetem, hogy minden megoldható. Ha meg nem, hát tényleg én mondom, hogy zárjon be az az egység!!! Ha meg nagyon elharapódzik ez a vevő kontra kisker/szervíz viszony, akkor meg olyan etikátlan megoldások következnek, mint sérülésre való hivatkozás, nem rendeltetésszerű használat, egyebek...
    Én ettől tartok inkább. Valamint amit megint leírtál: Teszek rá, hogy ő hogyan meccseli le a nagykerrel, Jogaid persze vannak, és természetes, hogy ezeket a jogokokat ne kérni kelljen! De ne így kezdjük...

    Ember tervez, Isten perverz...

  • ML320

    aktív tag

    válasz luciferc #1130 üzenetére

    Az attól függ...
    Minden hiba kellemetlenség.
    No, bármi elromolhat, Murphy már régen megmondta. Ha elromlik és beviszed, akkor ugyebár 15 napon belül törekedni kell a megoldásra, legyen az csere vagy javítás. Ezen túl jön elő, hogy a vevőnek ne legyen kellemetlenség okozva, mit lehet tenni. Ha a bolt által felajánlott cserét nem fogadod el, viszont visszakapod az összeget, az én szememben innentől már előnytelen nyerészkedés a kártérítés követelése. Mire fel kérnél így kártérítést? Olyan szintű a technikai fejlődés, és a termékek ár/teljesítmény arányának zuhanása, hogy a számítógépeink romhalmaznak minősülnek. Jöhetsz ellenérvként a használati értékkel, az indokolatlan többletteljesítménnyel. tuninglehetőséggel, vagy akármivel... Bár itt már az ügy úgyis egy békéltető bizottság, minőségvizsgáló szerv, egyéb is közbejön.

    Bár nekem jobban tetszik egy ilyen ügyben a szoftver kérdés. A szoftveres cég kiküldte egy körlevélben az MS irányadó állásfoglalását: mivel az oem licensz alaplaphoz tartozik, ezért akár egy garos csere is a szoftverek újravásárlását vonja maga után! Igaz, aktiválásnál nem kötekednek, de ha mégis? Vagy most úgyis szép leveleket írogat a BSA...

    Amúgy egy viszonteladónknál ebben a stádiumban akadt meg egy ügy. LCD monitor, a 12ms helyett egy 8ms-t ajánlottak fel neki. De az ürge mindenáron az anno száztizenezer forintos vételárat akarta vissza. Ugyebár ebből vehetett volna két extrábbat is...

    Ember tervez, Isten perverz...

  • ML320

    aktív tag

    válasz luciferc #1133 üzenetére

    mondjuk árkedvezmény formájában

    Hihi... A boltok jellemzően 10% +/- x% dolgoznak, BP/vidék illetve pofátlanságtól függően. Ha kapsz egy alaplap esetében 5% kedvezményt, az 20k esetében is egy ezres... Szerintem ezzel nem vagy kisegítve. Ha meg annyira egy adott specifikációnak megfelelő alkatrész kellene, hát felhajtanák, majd "új"-ként odaadnák. Ezt jeleztem korábban, hogy az etikátlanságba menne át a dolog.

    És szerintem a törvényből adódó hiba, hogy a vételár visszakapása után egy ilyen gépbe töredék árból vesznek használtat. És te nem látod, milyen felháborodással tudják a vevők ilyenkor és előtte mondani a magukét!!! :(((

    Ember tervez, Isten perverz...

  • ML320

    aktív tag

    válasz tlac #1135 üzenetére

    :F
    Adott termékre kell a garanciát vállalni. Ha személyre szabott, az mutyi...

    Ember tervez, Isten perverz...

  • ML320

    aktív tag

    válasz tlac #1137 üzenetére

    Természetesen! Ha személyre szabott gar van, az olyan, hogy esetleg Győzikének "intézi" el bolt (azaz benyeli, ingyen megcsinálja, stb...)

    A termék az darab-darab. Nincs különbség egyik-másik között. Ha személyen keresztüli a gar, az csak annyi, hogy ő tudja, kihez tudja visszavinni (ilyenkor nincs esetleg garlevél, számla, vagy egyéb, ami hivatalos úton kellene)

    [ Szerkesztve ]

    Ember tervez, Isten perverz...

  • ML320

    aktív tag

    válasz tlac #1139 üzenetére

    Elvileg nem. A szállítási és a számlázási név és cím különbözhet. Ráadásul a termékhez kell adni a garancialevelet. Bizonyos márkák és termékek (Samsung és LG cuccok) a szervízben kérik a számlát is, és ha csereutalványt állítanak ki (most már tudjuk, hogy ez is szabálytalan ;) ), akkor a számlán szereplő névre teszik.

    Bár ez a csereutalvány is olyan, hogy kiskerre dobja vissza a labdát, hiszen a vevő intézze el ott. :(

    Ember tervez, Isten perverz...

  • ML320

    aktív tag

    válasz Ariadne #1142 üzenetére

    Hivatalosan jár, amennyiben ez túlzott többletköltséget nem okoz az eladónak. Vagy netán tévedek? Ha egy ilyen esetet a bíróság megítélne, diszidálnék... Ha paramétereiben jobb eszközt ajánlanak fel neki, azaz nem éri kár, és többletet kap térítés nélkül, és ennek ellenére ő ragaszkodik, akkor félig hülye, másrészt viszont nem hülye, hanem tényleg a törvény adta lehetőséget akarja kiaknázni. A békéltető bizottság tagjai szerint is így volt.

    Ezt az egyet a büdös életben nem leszek hajlandó elfogadni. Ha anno egy alap felszereltségű 206-ost vettél volna 3 misiért, és az oly módon hibásodna meg, hogy cég egy vadonatúj 207-est, aminek ráadásul az alap felszereltsége olyan elemeket tartalmaz, ami a 206-ban hiányzott... Ja, hogy most a 207-es kerülne másfél millába?!?! Egyből kérnéd vissza az eredeti vételárat? Mi a törvénytelen, etikátlan, elfogadhatatlan a számodra? Ezt már tényleg nem értem... :(

    Tetszett volna hibátlan terméket eladni anno...
    Naaa, a gyártó hibájáért már nehogy a kisker feleljen!!!

    [ Szerkesztve ]

    Ember tervez, Isten perverz...

  • ML320

    aktív tag

    válasz Ariadne #1146 üzenetére

    No, a 3 napon belüli csere egyértelmű, hiszen a tv is előírja, ebben az esetben nem lehet hivatkozni erre.
    majd' 3 éves mp3 lejátszóm teljes vételára visszajár, ők speciel nem tudták javítani, nem voltak hajlandóak cserélni, sőt még a levásárlást is felajánlottam, de semmi
    Képzeld el, hogy teszem fel 128MB-os helyett felajánlottak volna egy bontatlan 256MB-osat, vagy nagyobbat. Még ha ezt díjmentesen is teszik 3 napon belül, de ahogy írtad, csaknem 3éves terméknél is korrekt. Nem tették, bíróság, és teljesen igazad van. De ha nem fogadtad el volna, akkor lenne egy véleményem... A monitor is hasonlatos időbeni stílusú volt, talán így egyértelműbb... Az hogy még egy nyamvadt cserét is megtagad akár a gyártó, akár a bolt, már elismertem többször is, és nem győzöm ismetéleni: megérdemli az ilyen, hogy elmeszeljék.

    306. §
    (1) Hibás teljesítés esetén a jogosult
    a) elsősorban — választása szerint — kijavítást vagy kicserélést követelhet, kivéve, ha a
    választott szavatossági igény teljesítése lehetetlen, vagy ha az a kötelezettnek a másik
    szavatossági igény teljesítésével összehasonlítva aránytalan többletköltséget eredményezne, figyelembe véve a szolgáltatott dolog hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát, és a szavatossági jog teljesítésével a jogosultnak okozott kényelmetlenséget;
    b) ha sem kijavításra, sem kicserélésre nincs joga, vagy ha a kötelezett a kijavítást, illetve a kicserélést nem vállalta, vagy e kötelezettségének a (2) bekezdésben írt feltételekkel nem tud eleget tenni — választása szerint — megfelelő árleszállítást igényelhet vagy elállhat a szerződéstől. Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.

    Szar a cucc? Csinálják meg, vagy cseréljék ki egy újra - ez a szavatossági igény. És egy jobbra történő csere, főleg egy monitor, mp3 lejátszó esetében nem okozhat a vevőnek semmilyen kényelmetlenséget. Bár, ahogy látom, úgy értelmezzük a törvényt, ahogy akarom...
    Bár egy kis segítség: ;)
    309. § (2) Kicserélés vagy elállás esetén a jogosult nem köteles a dolognak azt az értékcsökkenését megtéríteni, amely a rendeltetésszerű használat következménye.
    Tehát ez alapján akár a levásárlás felajánlásánál sem vagy köteles elfogagadni semminemű "új" árat. Ne a vevő pénztárcáját terhelje, hogy most bármi is olcsóbb.

    És a gyártó hibájáért igenis a kisker fog felelni felém, majd aztán elszámol a nagykerrel/gyártóval, az ő dolga. Ez így evidens! Ki tagadja?
    A termékek minőségi megfeleléséről szóló első megjegyzésed az én olvasatomban olyan, hogy mint egy elvégzett munkáért, így terhel a felelősség. Arról, hogy valami meghibásodik, nem a kisker tehet. Ő csak közvetít!

    Meghagyom neked a végszó :D Engem ezekről nem tudsz meggyőzni. A törvény előbbre való mindennél, de azért becsület is van a világon. Én próbálom a gariztatást ez alapján is intézni. Sok sikerrel - szerencsére. Viszont te valahogy nem vagy hajlandó belátni, hogy részben igazam van. Megváltani nem tudjuk a világot. Inkább koncentráljunk arra, hogy az itt jelenlévőnek segítünk, ahelyett, hogy meddő vitát folytatunk az értelemezésekről. :R

    [ Szerkesztve ]

    Ember tervez, Isten perverz...

  • ML320

    aktív tag

    válasz Geza26 #1180 üzenetére

    Milyen matrica lenne?
    A boltok jellemzően felragasztanak egy cimkét, ami vagy saját "gyári szám"-ként működik, vagy kódolva van belőve, hogy mikor/kitől jött a cucc. Ha ez hiányzik, és erre akarják fogni, azt nem tehetik. Kellemetlenebb, kényelmetlenebb a beazonosítás, hova küldhető tovább, de téged ez nem érinthet.
    Ha viszont a gyári számot, vagy mást tartalmazó matrica hiányzik, akkor már gázosabb a helyzet. Hogyan azonosítod be, hogy valóban a tőlük vett eszközről van szó?
    Ellenben lehet azzal érvelni, hogy a hiányos/hibás kitöltésért (kaptál különálló garlevelet? Vagy valahogy feljegyezték a gyári számot?) a forgalmazó/értékesítő hely a felelős.

    Ember tervez, Isten perverz...

  • ML320

    aktív tag

    válasz Geza26 #1182 üzenetére

    Akkor ezek szerint az importőr/nagyker szinten akadt el a dolog. A gyár felé nem hinném, hogy ez indok lenne a garintézés elutasítására. Olyant még nem láttam, hogy az MSI Asus kártyákat gyártott volna. A gyári szám az egyértelmű beazonosítást szolgálja, a nem megfelelő ragasztóanyag használata szintén a gyártót terheli.
    A kisker ezek szerint megtett mindent, de akkor kérj egy írásos állásfoglalást (akár csak e-mail), ahol fel van tüntetve, hogy mikor, melyik szervíz, és milyen indokkal utasította el a garanciális ügyintézést. A gyárhoz nem juttott véleményem szerint, hiszen tuti van olyan eszközük, amivel a gyári szám beazonosítható, a gyártó meg egyértelmű...
    Ez alapján már tudsz menni a fogyvédhez, és tőlük is kérhetsz egy javaslatot, mit és hogyan tegyél.

    Ember tervez, Isten perverz...

  • ML320

    aktív tag

    válasz net84 #1202 üzenetére

    Nem emlékszel, mi történt, mikor a polghiv akart minket szivatni? Kiküldtük hozzá a monitor garszervizét. Max annyi a kellemetlen részükről, hogy nekik kell egyeztetni veled, a szervízzel, majd ismét... Ezek után téged tudnak azzal szivatni, hogy időpontilag hosszabb periódust adnak meg, vagy nem küldik ki a szervízt, holott ígérték, illetve a szervíz sem tud értesíteni esetleges késésről...

    Másrészt: "Ha a javítás az üzemeltetés helyén nem végezhető el, a le- és felszerelésről, valamint az el- és visszaszállításról a forgalmazó gondoskodik."
    Arra hivatkozván, hogy a javításhoz szükséges alkatrészekből és műszerekből nem lehet minden a szerelőnél, egyből szállítmányozó céget küldhetnek. Lásd: NSE (Asus notik).

    Azonkívül te is, asszonykád is dolgozol, rosszabb esetben 8-18 óra között vagy a boltban. Ahogy néha kajára nincs időnk, mi a biztosíték, hogy otthonn leszel majd a szervíz érkezésekor? Ők nem maszekolnak... Saját magunk leszivatásának elkerülése miatt inkább a szervízzel jobb azonnal kapcsolatba - IMHO.

    Ember tervez, Isten perverz...

Új hozzászólás Aktív témák