Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Ariadne

    őstag

    válasz ML320 #819 üzenetére

    Nem lehet kiinulni a jogszerűtlenül eljáró emberkékből, ilyen esetben bizonyítania kell a kereskedőnek, hogy a fogyasztó rongálta meg a cuccost, akkor visszadobhatja. Ha nem tudja bizonyítani, így járt, ezek a ma Magyarországon hatályos jogszabályok, lehet tiltakozni a parlamenti képviselőknél mondjuk, meg lobbizni a kereskedőknek kedvezőbbért, szabad a pálya...

    Más kérdés az, hogy szüksége van-e ekkorára, azaz ilyen helyettesítő termékre, avagy egyáltalán tudja-e használni. Pl: három év garos alaplap, de sehol sem kapható már olyan S478, amibe a korai P4 és Cel procik mentek. Itt ha cserél a nagyker, de az nem kompatibilis a jelenlegi rendszerrel, hát az ciki.
    Nagyon jól leírtad, miért is nem lehet és valszeg sosem lesz olyan jogszabály, amely bármikor is más termék adását kötelezővé tenné (ez nem csere, csere csak ugyanabból másik példány lehet). Más kérdés, hogy vinyónál meg dvd írónál azért nem nagyon van olyan eset, hogy az újabb példány alkalmatlan lenne. Én is fogadtam már el 2-3000-rel olcsóbb (és gyorsabb) új dvd írót a 2 éves gar végén meghalt régi helyett, de ennek is Lightscibe-osnak kell lennie pl., mert ez számított az előzőnél is, rendesek voltak az üzletben, nem szőröztem ennyin. De fontos tudni, hogy nem kötelezhetnek arra, hogy ilyen megoldást elfogadjak, ha nem akarom, mert jogszabály alapján jár a teljes vételár.

    Hát ez tényleg jó biznisz! Így mindenki a vételárat követelné, és a boltok tönkremennének.
    Khm, a boltoknak esetleg be kellene számítania a működési költségeikbe a szabályszerű működéssel járó költségeket. :U De nem szokták... Mutassak jogerős ítéletet a Bluefish ellen, amelyben a 2,5 év után végleg javíthatatlanná vált lejátszóm után a teljes eredeti vételárat ítélték meg nekem? ;)

    [Szerkesztve]

    "In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

  • net84

    őstag

    válasz ML320 #823 üzenetére

    teljesen egyet tudok érteni veled...és érdekelne, hogy mi a külömbség a között, hogy a biztosító nézi, vagy gariztatás lesz...
    a fogyvéd és az ügyfél a vételárat veszi alapul, és azért veri a tamtamot, a biztosító megnézi a vételárat, megállapítja a noti jelenlegi értékét, és azon számol, vagy max. azon, hogy legalább, vagy ahhoz a legjobban közel álló teljesítményű noteszbukesz árának jó esetben a 90%-át fizeti ki...

    Olyan hézagos és ellentmondó a magyar jogrend, hogy értem miért nincs precedesn értékű per...pedig mekkor balhék lehetnének. A fél ország perelné a másik felét éveken keresztül.

    Read only...

  • sasa311

    veterán

    válasz ML320 #823 üzenetére

    Értem mit mondasz, de ez nem érdekli se a vevőt, sőt ha reálisan akarjuk nézni a dolgokat a viágon senkit nem érdekel, csak a boltot.

    Az a törvény, hogy ha
    a., Nem képes az eladó megoldani a 100%os javítást
    b., Nem képes a terméket ugyan olyanra cserélni

    Akkor a számlán szereplő eredeti vételárat köteles visszafizetni a vevőnek akkor is, ha 3 éve vette és holnap járna le a garancia rá.

    Viszont ha a kereskedőnek ez anyagi veszteséget jelentene, a pénzvisszafizetést elutasíthatja.

    Ezt nem tudom honnan szedted, de nem így van. Vagy ha így van légyszives mutass rá valami írást, de gyanítom ilyet nem fogsz találni.


    USA-ban pl. még ''hülyébb'' a helyzet, ott hetek, hónapok múlva is visszaviheted a cuccot és azt mondod mégse kell / nem tetszik / nem jó rám, stb... Az egyetemisták 3/4-e pl így öltözködik, hogy hetente cseréli a ruhatárát ^^ Annál még mindig jobb ez.

    [Szerkesztve]

    Es mondd, a passzatszelet szemelyesen fingtad, vagy csak iranyitottal?

  • sasa311

    veterán

    válasz ML320 #826 üzenetére

    Könnyen megeshet, hogy én értelmezem rosszul, de ez a törvény egy szóval sem említi, hogyha e boltnak többletköltség a csere, akkor mai áron és/vagy nem cseréli, főleg, hogy nem ad vissza pénzt ha az nem gazdaságos. :U

    Ez szvsz azt jelenti (fordítom szabadosan):
    A vevő szabad választás szerint kérhet javítást vagy cserét. Ha azonban ez lehetetlen, vagy aránytalanul drága lenne a boltnak teljesíteni a kérést, akkor nem válogathat. (a vevő)
    Magyarul ha beszarik az X cucc, és a vevő ragaszkodik ahoz, hogy újat adjatok ami mondjuk 30K de tökéletesen megjavítható 1500 pénzből akkor te nem vagy köteles újat adni. Vagy fordítva, ha valaminek a javítása 20.000 de az új 2000, a vevő meg ragaszkodik a javításhoz akkor sem vagy köteles javítani, kicserélheted a 2 ropis alkatrészt.

    Ez imo erről szól, köze nincs ahoz, hogy mai áron be lehetne számítani bármit is vagy visszautasíthatnád a pénzvisszafizetést. Ha nemtudod se javítani, de cserélni akkor pénzvisszafizetés van.

    Es mondd, a passzatszelet szemelyesen fingtad, vagy csak iranyitottal?

  • sasa311

    veterán

    válasz ML320 #828 üzenetére

    Én tökéletesen értem mit mondasz.
    Arról is megvan a véleményem, aki visszaviszi a 80gigás vinyót, hogy szar, tényleg szar de olyat nem kap helyette, de a 160as nem kell neki, mert pénz kéne inkább (nevén nevezve az ilyen egy köcsög), de ez a törvény amit mutattál (vagy bármelyik) nem teszi lehetővé azt, amit mondasz, holott én is veled értenék egyet.

    Es mondd, a passzatszelet szemelyesen fingtad, vagy csak iranyitottal?

  • luciferc

    őstag

    válasz ML320 #828 üzenetére

    Viszont a 80GB helyett azonnal cserélik egy 160GB-ra, és figyelembe veszik a termék hibátlan állapotban képviselt értékét, azaz egy jelenlegi árak közötti különbözetet kellene fizetni a cuccért, akkor a bolt hozzáállásából látom, hogy törekszik a megoldásra (49./2003. (7.) A forgalmazónak törekednie kell arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést legfeljebb tizenöt napon belül elvégezze) , a vevőt szerintem nem hozza kényelmetlen helyzetbe, hiszen többletet kap többletért.

    Nem értek egyet veled. Ha a 80GB vinyó elromlott, és te nem vagy képes helyette 80-ast adni, hanem adsz egy 160-ast, akkor az a te dolgod, de ezért az ügyfelet fizetésre kötelezni nem lehet! A jótállás lényege éppen az, hogy az ügyfél az összes ezzel kapcsolatos költséget már kifizette a termék megvásárlásakor. Hogy ez mennyire így van, azt az is mutatja, hogy lehet jól meghatározott pénzért plusz jótállást venni számtalan termékre. Szóval nem árt tisztában lenni azzal, hogy amikor a vevő megvette a terméket, akkor egyúttal vett vele jótállást is. Azt tehát kifizette (az más kérdés, hogy a cégek előszeretettel élik fel ezt a pénzt tartalékolás helyett, de ez engem mint vevőt nem érdekel). Ugyanis bár a törvény írja elő a jótállást, de minden kereskedő beépíti a jótállási esetekkel kapcsolatos költségeket az árba (jogosan). Tehát ha visszaviszik hozzád a 80-as vinyót, akkor felajánlhatsz neki nagyobb egyenlő mint 80-as vinyót, de pénzt nem kérhetsz. és még mindig jól jártál, mert a mostani 160-as vinyó könnyen lehet, hogy olcsóbb, mint visszaadni az eredeti vételárat.

    [Szerkesztve]

  • luciferc

    őstag

    válasz ML320 #832 üzenetére

    Milyen egyenlőség elvét? hol van ilyen elv? azt ajánlasz fel a delikvensnek, amit akarsz, legfeljebb ő nem fogadja el. Magyarázd már el, hogy milyen jogszabály, vagy etikai elv alapján kell nekem elfogadnom a 160-as vinyót ráfizetéssel, ha a 80-asnak is csak 20%-át használtam??? Csak azért hogy a kereskedőnek jó legyen? mint már mondtam, lehet választani, vagy visszaadod a vételárat, vagy felajánlasz egy nagyobbat, ha nincs ugyanakkora, de ráfizetés nélkül. És közben lehet menni lobbizni, hogy még inkább a kereskedők érdekét védje a törvény. Mert azért remélem elismered, hogy a legutóbbi változtatás sok mindenkinek jó volt, kivéve a vevőt.

    Károsult társunk valószínűleg többek között azért is érezte korrektnek a beszámolást, mert olyan mocsadék állapotok vannak a számtech piacon amilyenek vannak, és azokhoz képest ez szuper megoldás. és tudod mit, én is ráfizetnék akkor, ha a 160-as vinyóval jobban járok, de ha az van, amit írtam, és a 80-asból is csak 16-ot használtam, akkor egy fillért nem lennék hajlandó fizetni.

    Ha a delikvens nem fogad el egy ilyen cserét, attól a bolt még betartotta a játékszabályt, hiszen ő törekedett a megoldásra.
    ez arrogáns hülyeség. a bolt jogszabálysértő megoldásra törekedett, vagyis nem törekedett megoldásra. a ráfizetés követelése jogszabálysértő, és mint ilyen nem megoldás.

    Boltban dolgozom. Van pl olyan garintézésünk, ahol 2006.12.08. óta van fent egy SocketA alaplap. Ott a szervíz megjegyzése: ''Cseréljük''. Csakhát nincs mire...
    normális bolt esetében (amelyik nem csak pénzmosásra irányul) ilyen elő sem fordulhat, ugyanis már régen visszaadták volna a pénzt. súlyosan jogszabálysértő amit tesztek! és még büszke is vagy rá. :(

    Nem tudjuk beépíteni az árba az ebből felmerülő költségeket. Olyan árérzékeny piacon élünk, hogy néha a vevő már 10Ft-ért a saját anyjával...
    Duma. Építsétek be, és reklámozzátok, illetve igyekezzetek kiszorítani a piacról a nem odavalókat. Nyugodtan rá lehet az ilyen cégekre küldeni az apeh-ot, fogyvédőket, mindenkit. Megjegyzem most fizettem 4000Ft-tal (kb 5%) többet egy Mio P550m-ért, mert a hivatalos importőr hozta be és a garanciális szervíze itthon van (remélem nem verték át a fejem...), nem küldözgetik ki a jóisten tudja hova hónapokra. nekem ez megért ennyit. Hogy honnan tudtam egyáltalán erről? reklámozták magukat, hogy ők bizony ilyenek. (megjegyzem szánalmas, hogy több kiskerben gőzük nem volt arról, hogy a PDA garanciája hogy intéződik adott esetben, nesze neked vevőcentrikusság).
    Amúgy meg nagyon nagy kamu, hogy nem tudjátok beépíteni az árba. Ugyanis be van építve, csak a nagyker építette bele, akivel szerződésben álltok. Az a ti bajotok, hogy nem tudjátok a jogaitokat érvényesíteni a nagykerekkel szemben, fogjatok össze.

    Jó lenne ha a kereskedők a fejükbe vésnék: garanciális idő alatt az eredeti állapot helyreállítása (javítás, csere, bármi más) nem kerülhet egy fillérjébe sem a vevőnek. Emiatt lehet nyavalyogni, de jelenleg ez a törvény és kész, nem kötelező kereskedni. Ha meg nem tetszik a törvény, hát tessék lobbizni.

  • Ariadne

    őstag

    válasz ML320 #835 üzenetére

    Lobbizni nem itt kell, hanem a képviselőknél mondjuk, de ez már nehéz lenne a számtech boltosoknak, akik ügyvédre is sajnálják a pénzt, ha beperelik őket... :U A az ''alaptörvény'' formailag ugyan 1959-es, de milliószor módosították, a szavatosságra vonatkozó részt pl. épp az EU csatlakozás miatt. Ja, és hány kereskedő van tisztában azzal, mi is az a szavatosság? Az a bizonyos 3 év tartós fogyasztási cikkre, MINDENRE, összeghatár nélkül?

    A jótállást pedig a 151/2003-as Korm. rendelet szabályozza részletesen, plusz ott a 49/2003. GKM rendelet, ami mindkettőre vonatkozik. Ezeket kötelezővé tenném felmondani és értelmezni, mielőtt engedélyt kap valaki üzletet működtetni. Nyilván vannak a helyzettel visszaélő vásárlók, a kereskedőnek meg kell találnia a módszert, hogy elbánjon velük, de ez az ő problémája, de a normális vásárlónak hadd járjon már jogszerű ügyintézés... (Megjegyzem a magyar szabályozás a jótállásnál és a szavatosságnál is valamivel kedvezőbb, mint más európai országokban. Nálunk van pl. kötelező jótállás egyes árucikkekre az a bizonyos egy év - Európa más tájain viszont erre nincs szükség, ott ugyanis működik a kereskedők/gyártók által vállalt jótállás, ami nálunk mondhatni egyáltalán nem. Viszont azt is tudni kell, hogy legalább két éves szavatosság/jótállás minden EU tagállamban kötelező...)

    Egyébként én úgy látom, egyre több vevő van, akinek elege van a jótállásos ügyintézéssel sz*rakodó cégekből, és igenis megnézi, hol veszi meg azt az adott cuccot. Sajnos még nem ez a többség, de lassan csak feljövünk már egy normális vásárlói mentalitás szintjére, és talán előbb-utóbb a kereskedőknél is végbemegy ugyanez.

    Én elhiszem, hogy szivatják a kereskedőket, de tessék szépen érdekképviseleti szervezetet alakítani és fellépni egységesen jogszabálymódosításilag, meg a szemét nagykerek ellen, szabad a pálya! Sőt, a fogyasztóvédelmi törvény legújabb változatában kifejezetten szerepelnek az ilyen érdekképviseletek, lehet(ne) beleszólásuk a dolgokba, ha a kereskedőknek nem csak a szája sírna mindig, hanem tennének is végre valamit... :U



    [Szerkesztve]

    "In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

  • luciferc

    őstag

    válasz ML320 #835 üzenetére

    Elhiszem, hogy ez a törvény sokkal kedvezőbb a vevőknek, így hülyék lennének kezdeni ez ellen valamit.
    Sokkal kedvezőbb a vevőnek? ezt honnan veszed? egyes részei esetleg. más részei meg totál hátrányosak, hogy más ne említsek, mint a törekedni kell a 15 napon belüli kijavításra dolgot. Ez piszok előnyös ám a vevőknek, ugye? Vagy az fáj, hogy pénzvisszaadáskor, vagy felajánlott levásárláskor (amit nem köteles elfogadni senki) az eredeti ár játszik? Ha a vevő annyiért vette, akkor miért járna kevesebb vissza? Hiszen a hibás, javíthatatlan, cserélhetetlen termékkel a szerződés nem teljesítetté vált.

    A Mio PDA-d pont jó, mert forgalmazóhely vagyunk, és a gúnyos megjegyzésekre és is csak csöndesen válaszolok: nálunk két év a garancia.
    A Mio cuccokra szinte mindenhol 2 év a garancia, a nagy különbség az importőr, és ennek következménye, azaz hogy itthon szervizelik, vagy külföldön. Tudod, hogy a ti általatok forgalmazott Miokat hol szervizelik? A hivatalos hazai importőr által behozott cuccok, vagy más hozta be?

    Te arrogáns hülyeségnek veszed a felajánlott cserét?
    Kérlek olvass figyelmesebben, értő módon. Nem a felajánlott cserét tartom arrogáns viselkedésnek, hanem azt a mentalitást, hogy ''Ha a delikvens nem fogad el egy ilyen cserét, attól a bolt még betartotta a játékszabályt, hiszen ő törekedett a megoldásra.''. Ilyen nincs, te felajánlottál valamit, amit vagy elfogad, vagy nem. Mint már mondtam, ha valakinek jól jön a nagyobb vinyó, gyorsabb ez vagy az, akkor általában rá fogja fizetni azt a pár ezrest. De ha ezt nem akarja, mert mondjuk semmi szüksége a nagyobb gyorsabb termékre, vagy esetleg nincs fölös pénze (mert miért kellene lenni??), akkor neked továbbra is a törvényes megoldás felé kell menned, nem pedig büszkén körbepillantgatni, hogy ''én törekedtem a megoldásra''.

    Én meg sok arrogáns vevővel találkozom, akinek ha kicserélem újra a terméket, még feljebb áll, hogy miért nem kap nagyobbat.
    Szard le az ilyeneket, ha te teljesen jogszerűen jártál el.

    A nagykerre meg semmi nem vonatkozik...
    Osztán miért nem? Szabályos szerződések jönnek létre köztetek amikor elhoztok egy cuccot. Tessék összefogni!

    És ha érdekel, joggal vagyok büszke arra, hogy anno az ügyfélnek tudtam szerezni egy alaplapot egy hét leforgása alatt.
    Erről eddig szó nem volt, olvass vissza. Amit írtál, az önmagában egyféleképp volt értelmezhető. Ha csak félinformációkat pötyögsz be, akkor így nem lehet vitázni. Ez a fajta vitastílus csak arra jó, hogy a másik szavának súlyát csökkentsd.

    A vevőnek mindig igaza van. És elég a fogyvédhez olyan benyögéssel bemenni, hogy félretájékoztattak... Már jönnek és büntetnek, mert persze a fogyvéd csak a boltokat támadja. Még nem láttam se multinál, se nagykernél olyan szintű ellenőrzést, ami nálunk szokott lefolyni.
    Ha jól tévedek, akkor a fogyasztóvédők azért fogyasztóvédők, mert a fogyasztókat védik. A kiskereket nem dolguk védeni első körben, szerintem. Nektek össze kell fogni, és egyrészt nem vásárolni azoktól a nagykerektől, akik szemetek, másrészt tessenek perelni. Vagy menjetek a gazdasági versenyhivatalhoz, ha erőfölénnyel való visszaélés van. De a fogyvédőkre kár várni, ti nem vagytok fogyasztók, viszonteladók vagytok.

    Ha a kereskedők minden szabályt betartanak, akkor nem kell félniük sem a fogyvédőktől, sem a köcsög vásárlóktól. De azt nem igazán csípem, amikor a kereskedő kötelezni akarja a vevőt valamire, ami nem jogszabályi előírás. Fordítva sem csípem, de az nem az én dolgom, én vevő vagyok. Én piszkosul felfogom és elfogadom, hogy keserűek vagytok a köcsög vevők miatt, de ez minimális mértékben sem lehet arra indok, hogy a normális vevőket hátrány érje. Lehet, hogy nálatok nem is éri, ez jó, nagyon jó, reklámozzátok magatokat így. De a többségnél még bizony megy a vevőkkel való packázás. Hidd el, egy korrekt és jó bolt híre elterjed, és egyre inkább ott fognak az emberek vásárolni még akkor is, ha mondjuk 5%-kal drágábbak vagytok.

  • wwenigma

    Jómunkásember

    válasz ML320 #816 üzenetére

    Khmm, nem kéne félrevezetni az embereket, hanem a törvényt betartani. A törvény pedig nem azt mondja, hogy lekrvaanyazhatnak ha a törvényre hivatkozok.

    Az milyen lenne, ha valakit emberölés helyett csak garázdaság büntetési tételével súlytanának? :W

    Ha egy boltos ezt nem látja be, inkább csukjon be. Bár úgyis mindenki lop csal.

    Yahoo: átcsesztek, eredeti áron kellett volna levásárolnod, vagy gariba ráfizetés nélkül adni az ujat...

    [Szerkesztve]

    Steam: http://bit.ly/1rRuf8p , Origin: wwenigma -- | -- Jiayu F1 / G3C / OT995 cuccok: http://bit.ly/1w44CI2 -- | -- ZTE V5 Red Bull -> http://bit.ly/1mgtfrd -- | -- Xiaomi RN3SE -> http://bit.ly/2r8DlV7 -- | -- Live Stream: twitch.tv/wwenigma

  • wwenigma

    Jómunkásember

    válasz ML320 #847 üzenetére

    A vevőkre IS vonatkozik.

    Amugy ha tudnak cserélni gariban amely cseretermék ugyanolyan vagy jobb, akkor nem verheti az asztalt, a torveny RÁ is vonatkozik.

    Ennek ellenére a telefonba már krvaanyázott le kedves eladó gariztatásnál...

    Mit ad isten, egy munkaügyi/apeh ellenőrzés kombó után kaptak még ezt azt...

    Steam: http://bit.ly/1rRuf8p , Origin: wwenigma -- | -- Jiayu F1 / G3C / OT995 cuccok: http://bit.ly/1w44CI2 -- | -- ZTE V5 Red Bull -> http://bit.ly/1mgtfrd -- | -- Xiaomi RN3SE -> http://bit.ly/2r8DlV7 -- | -- Live Stream: twitch.tv/wwenigma

  • wwenigma

    Jómunkásember

    válasz ML320 #849 üzenetére

    Teljes mértékben igazad van, de:

    1. elfelejtettem irni, hogy csereutalvanyt allitott ki nekem anno az LG , ennek ellenere anyaztak velem. Én először csak néztem ki a fejemből aztán bedurrantam. Utána megértőbb volt. A paragrafusok pontos ismerete meglepi a legfelkészültebb boltost is, illetve a pult felett átnyujtott teló, másik végén az FVF-fel is hatásos.... (ez egy másik sztori) Nem akartam pénzt vissza (persze reméltem) csak egy mukodo eszközt.

    2. mint már említettem , ugyanolyanra vagy jobbra mehet a csere(ha nincs ugyanolyan). A példádban kiemeled, hogy a jobb cucct nem fogadja el a vevő(vagy jobbat kér annak ellenére, hogy van ugyanolyan), de ezzel törvényt sért. Ilyenkor csak hátra kell dőlnöd amíg a vásárlók könyvét tölti ki, és utána megjegyzésben odaírni, a vevő nem fogadta el a felajánlott jobb cuccot, hanem a pénzre hajtott... nem elemezném ezután mi következik... megszívja.

    3. a 2. pontban említetteken elindulva, nincs pénzvissza, vagy teljes eredeti ár levásárlás... :))

    4. ezek ellenére, ha a jobb eszköz nem felel meg nekem, mert agp vs. pci-e csati vagy socket probléma adódik, vagy bármi, ami nekem többletkiadást okoz, akkor biza marad az eredeti ár levásárlás. :B És ezt bele kell kalkulálni, 100 garimentes kiszolgált cuccba be fog csúszni 1-2.

    És biza nem kell elfelejteni a gyári garit is, pl előszeretettel adnak el 1 év garival 3-4-5-6-10 év gyári garis cuccokat! Őrizgetem is a blokkokat... ;)

    Steam: http://bit.ly/1rRuf8p , Origin: wwenigma -- | -- Jiayu F1 / G3C / OT995 cuccok: http://bit.ly/1w44CI2 -- | -- ZTE V5 Red Bull -> http://bit.ly/1mgtfrd -- | -- Xiaomi RN3SE -> http://bit.ly/2r8DlV7 -- | -- Live Stream: twitch.tv/wwenigma

  • wwenigma

    Jómunkásember

    válasz ML320 #851 üzenetére

    Meg hát! :D

    Sajnálom a 20e-t, igazából törvénytelen volt....

    Vevőkezelés tényleg kulcsszó, a pozitív élményét biztos hogy továbbadja a vevő a haverjainak. Mistraltol amugy kesz csoda hogy a fenti sracot nem pofoztak ki az ajtó elé... ;]

    LG ''De erre jön egy saját eset, pont egy ilyen íróval: a nyamvadékok nem adtak csereigazolást, inkább egy javítottat...''


    Nekem is először swap csere volt, mit ne mondjak, nem fogadtam el. És az LG szerviz is elismerte, nem kell elfogadnom, meg az LG kék számán az ugyintéző is! Utána jött 2 napra az engedely a cserére.

    A nagykeren keresztul ervenyesitett gyari garinak nézz utána, szerintem érdemes lenne felkeresni a ''cégeket''. Az Arctic Cooling-nál láttam egy ilyen folyamatábrát, azon ugy van, hogy a bolt ahol veszem küldi a cégnek és az vissza a boltnak a nagyker kihagyásával (6 év gar a ventire). Az hogy a nagyker kevesebb garival adja tovább, mit ne mondjak, tényleg ciki, bár tudjuk jól, Maxtor vinyókból sok jött be az országba OEM-ként, ami a kiskerekbe landolt....

    net84: magyarországi disztributortol már vették el a disztributori jogot (céget, márkát nem említenék....) mert nem foglalkoztak velem. Közvetlenül a gyártónak reklamáltam miután az itteni lehetőségeim kimerültek, jogok elvéve magyar cégtől, én postáztam a hibás cuccot a gyártónak kintre, és jött helyette a jobb, mert ugyanolyan nem volt.

    [Szerkesztve]

    Steam: http://bit.ly/1rRuf8p , Origin: wwenigma -- | -- Jiayu F1 / G3C / OT995 cuccok: http://bit.ly/1w44CI2 -- | -- ZTE V5 Red Bull -> http://bit.ly/1mgtfrd -- | -- Xiaomi RN3SE -> http://bit.ly/2r8DlV7 -- | -- Live Stream: twitch.tv/wwenigma

  • net84

    őstag

    válasz ML320 #861 üzenetére

    A lényeg azon van, hogy a gyártó vállal az adott termékre 2 év garanciát. Az időközben félig ''elveszik'' és 1 év lesz belőle. Ezzel adja el az importőr/nagyker a kiskernek, aki valsz azért vette ettől az importőrőtl, mert olcsóbb volt, és tudta azt is, hogy miért. Az más tészta, hogy a mo-i törvények kimondják, hogy nem lehet a garidőt a vevő kárára módosítani.
    Tehát ez megint egy pont, hogy nem egészen úgy van, hogy a törvény egy évet ír elő, mert utánna jón az, hogy amit a gyártó vállalt rá, azt tovább kell adni a vevőnek.

    Az LG és bármilyen más olyan termék, aminek van ''saját'' szervíze, ezeknél sem köteles a vevő javíttatni, hiszen nincs velük ''szerződése''...csak általában a saját szervíz gyorsabban tud dolgozni - vagy nem.

    A digit kamera helyzete megint érdekes dolog. A magyar szervíz elutasítja azzal az indokkal, hogy nem a hozzájuk tartozó importőrőn keresztül jött be, hanem valamelyik külföldi importőrön keresztül. Ezáltal a garit sem lehet náluk érvényesíteni. Ez tiszta sor, mindaddig, amíg nincs a birtokomban egy olyan garipapír, amin fel vannak tüntetve hivatalos szervízként.
    Sajnos Mo még nem jutott el arra a szintre, hogy megveszek egy ''világmárkát'' bárhol a világban, és azt az itteni szervíz is bevállalja (hiszen a gyár felé be tudja nyújtani a számlát a garis javításról is). Mindezt pusztán azért, mert a pénz az úr.

    A te digitkamerás példád azért nem jó, mert az illető kint vette, tehát az ottani fogy.véd. törvények vonatkoznak az ottani kereskedőre (ezért nincs szerintem felháborodás ebben az esetben). Nem minősül szürke gazdaságnak, mint ahogy szerintem az sem, ha egy nagyker nem a magyar importőrtől, hanem a némettől veszi meg a terméket. Az már más tészta, amikor egyáltalán nem az importőrtől veszik az árut, ezt már tényleg nevezhetjük szürke gazdaságnak.

    Egyet nem értek! Ha egy webshop fórumában is elismerik, hogy külföldi (ált. Fr.o.) import, és nincs hozzá magyar nyelvű használati utasítás sem, miért működik még mindig, nem is rosszul. Konkrétan arra gondolok, hogy miért nem lettek még mindig megbirságolva, bezárva vagy bármi hasonló.
    ...és miért mondjuk a kiskernek azt, hogy ne vegyen többet annál a negykernél árut, aki nem jól intézi a garanciát, ha a halandó vásárlók sem képesek normális üzletben megvenni a terméket, hanem megrendelik olcsón, magyarnyelvű használati utasítás nélkül, utánna meg jön, hogy ugyanmár mondjam el neki, hogy hogyan kell használni, adjak neki hozzá magyarnyelvű leírást, nekem biztos van belőle...

    Read only...

  • frizso

    senior tag

    válasz ML320 #869 üzenetére

    Én 90 napról tudtam, de lehet, hogy neked van igazad :o [link]

    [Szerkesztve]

  • Ariadne

    őstag

    válasz ML320 #876 üzenetére

    Nem teheti meg, egy év kötelező jótállás van a számítógépre, ha 10.000 Ft felett van. :DDD Főalkatrész mint olyan már rég nincs, egy régi jogszabályban szerepelt ilyen megkülönböztetés, de már nem hatályos.
    A garanciabővítésnél már megteheti, hogy csak egyes alkatrészekre vállalja, épp ezért érdekelne, mi van benne és mi nem. De ettől függetlenül tartós fogyasztási cikk mivolta miatt a 3 év szavatosság gyártási hiba esetén ingyenes javítással/cserével/vételár visszafizetéssel kell járjon, persze szavatosságnál már kétség esetén nekem kell bizonyítanom, hogy gyártási hibás a cucc.

    "In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

  • luciferc

    őstag

    válasz ML320 #882 üzenetére

    Az Acer specifikáció mehet a kukába, mert még WC papírnak sem jó. Senkit nem érdekel az Acer specifikációja, a fogyasztóvédelmi jogszabályok a mérvadóak, azoktól pedig a fogyasztó hátrányára eltérni jogszerűen nem lehet. innentől nincs kérdés. szerintem

  • luciferc

    őstag

    válasz ML320 #884 üzenetére

    itt szerintem nektek kellene lépni és perelni az acert. a fogyvédők majd akkor jönnek szerintem, ha a kereskedő nem adja meg az egy év garanciát.

    amúgy a 6 hónap nem az utazógaranciára vonatkozik (ami egy plusz vállalás a törvény által itthon előírtakhoz képest)? vagyis ha elutazol, akkor mondjuk franciahonban a 7 hónapos akku már nem garos, de itthon még igen?

  • luciferc

    őstag

    válasz ML320 #886 üzenetére

    ha eladsz egy Acer cuccost és nem adsz az akkura 1 év gart, akkor az ügyfél téged fog perelni, jogosan és egyetlen lehetőségeként. Ha tehát nem javaslod, de mégis eladod és nem vállalod a gart, akkor te vagy a hunyó. az ügyfél veled, és csak veled van szerződésben itthon (de tanult és eszes jogi tudorunk majd kijavít, ha tévednék). Az utazógar külföldön az más, ahhoz neked semmi közöd. de itthon te vagy akit az ügyfél perelhet, legfeljebb te perbe hívod/viszed a nagykert, vagy hasonló, nem vagyok ebben jártas.

    a nagyker oldalán ez szerepel:

    Garancia: 1év nemzetközi utazógarancia (ITW) , 6 hónap az akkumulátorra

    Garancia: 1 év


    ez talán az én korábbi értelmezésem erősítheti, miszerint az akkura az utazógar 6 hónap (tehát a 7. hónapban külföldön szopacs), de ha hazajöttél, akkor még áll a gar. így tudom jogszerűen elképzelni a dolgot.

  • luciferc

    őstag

    válasz ML320 #890 üzenetére

    értsd meg, a fogyvéd akkor fog lépni, ha te, aki szerződésben áll a vásárlóval, szeged meg a szabályokat. igazad van, ez nem jó így, ki kellene bővíteni a fogyvéd hatáskörét a nagykerekre és az importőrökre. de ezért nektek, kiskereknek kell tenni.

  • Ariadne

    őstag

    válasz ML320 #899 üzenetére

    Nem vagyunk eléggé tudatos fogyasztók, ez a helyzet. Még fejlődni kellene, hogy rájöjjenek az emberek, hogy ami elsőre olcsónak tűnik, az hosszú távon baromi drága is lehet. Pl. egy minősíthetetlen garanciális ügyintézésű boltban 5000-el olcsóbban vett szgépalkatrész egyből több tízezerrel drágább lesz, ha visszadobják, és újat kell venni helyette... De amíg boldogan vásárol a sok droid olyan üzletben, amivel már sokan megszívták, addig életben maradnak az ilyenek is, mint pl. a Mistral. Sok évig húzták, és most lesz csak - remélhetőleg - végük, pedig régóta tele vannak a fórumok a nevükkel.

    [Szerkesztve]

    "In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

  • Thomee19

    csendes tag

    válasz ML320 #1016 üzenetére

    én nem a pénzre hajtok, csak picit furcsállom az esetet!!!!!

    meg az a dühítő, hogy vigyázok rá, mégis tönkremegy, és már ez a második termék ami egy évet sem bírt ki!!!!! és mikor visszaviszem fizettetnek!!!!

    nem az én hibábmból ment tönkre, beraktam azt ki se lett véve onnan míg tönkre nem ment........

    Na mind1, azért köszönöm a hozzászólásokat, mégis tisztábban látok most!!!

    ja, és nem készülök semmire..... :B :B :B

    Dell XPS 15 Intel® Core™ i7-2670QM (6M Cache, up to 3.10 GHz), NVIDIA GeForce GT 525M, 6gb DDR3 1333 mhz, 750 gb HDD

  • Mr. Teddy

    őstag

    válasz ML320 #1075 üzenetére

    Igen, amit leírsz az teljesen korrekt. Engem ez a 2500Ft nagyon idegesít, különben nem is balhéznék, meg semmi, ma már elhoztam volna az írót. Sőt mondtam is neki, hogy akkor legyen az hogy a lemezeket nem szereti, és akkor elhozom, de nem fizetek. Mert ha nagyon objektíven nézném a dolgot (ahogy lehet ezek után náluk fogom is) ha nem írja meg a lemezt, akkor az hiba, ha régi ha új, ha beviszek 3 lemezt abból egyet elront az is hiba... Szal megértem amit mondasz, de hogy garis a cucc, és -fogalmazzunk úgy- rendellenesség jelentkezett, beviszem, azt mondják a lemez rossz,karcos, nem mérvadó, 2500ft a kasszánál lehet fizetni, na ez pofátlanság...Privibe küldd el hol melózol, ha nálatok így megy, legközelebb ott vásárolok..

    [ Szerkesztve ]

  • Gyuri27

    félisten

    válasz ML320 #1077 üzenetére

    Ez korrekt volt, férfi munka. :K
    A leirtakkal mélységesen egyet értek. Igy kellene csinálni. :C
    Viszont itt valami elkerülte a figyelmed. Mégpedig az, hogy a mustárrol beszéltünk. Amiről tudvalevő, hogy bánik a garanciával. Tehát ott megszállott szerencse játékosok vásárolnak.

    Amd - Radeon - Ryzen

  • Gyuri27

    félisten

    válasz ML320 #1080 üzenetére

    A drágaság relatív. Én inkább adok 1000-2000 forintal többet 1+ v 2+ évért. Nekem ez számit.
    Én szeretem ha valahova bemegyek megismernek. Ezért egy autószerelőhöz, fogorvoshoz járok.
    Vidéken annó volt egy bolt ahová jártam ott span volt a főnők is és alkalmazottak is.
    De itt pesten és pest környékén nehéz.
    Pedig mint mondtam jó az ha az eldó és a vevő régi ismerős.

    Amd - Radeon - Ryzen

  • laca500

    aktív tag

    válasz ML320 #1080 üzenetére

    Azzal talán nem is lenne gondom, hogy lassú. Manapság azt mondják a legtöbb nagykerben kb. 2 hét alatt lehet gariztatni. A gondom az az, hogy azt mondta, nem foglalkozik tovább az ügyemmel. Arról nem én tehetek, hogy a gyártó 3 év garit vállal valamire, aztán azt a valamit nem gyártja 3 évig. Nem hiszem, hogy olyan írdatlan mennyiségű, olyan alkatrész kerülne vissza hozzájuk, hogy nem tudna szó nélkül valamit csereként felajánlani. Az én elveim alapján nem játszanám el a becsületemet 14 ezer Ft-ért. (Bár ahogy látom változtatni kellene magamon, mert akkot talán nekem is több millió lenne a zsebembe!!! :DD ) Lehet, hogy spórol rajtam ennyit, de itt csámcsogunk az egész ügyön, és ha valaki ide téved az tuti nem fog náluk vásárolni. Akkor lehet, hogy mégsem érte meg azt a 14K-t megspórolni?
    Hozzáteszem, hogy a Ramiris-t felhívtam, hogy megérdeklődjem náluk hogyan működik a gariztatás. Erre írtam, hogy elkeserítő választ kaptam, mert náluk is az a szokás, hogy pénzt nem adnak vissza, és ilyen esetekben csak a levásárlás a megoldás az ő általuk felértékelt alkatrész áron. Bármit vehetsz rajta. Csak azt nem értem, hogy a kiskereskedőknek ez hogyan éri meg. Ő bukja be a felajánlott és az új alkatrész közötti összeget?

    Alaplap: MSI X470 GAMING PRO CARBON + VGA: EVGA RTX 3070 Ti 8GB GDDR6X FTW3 Ultra + CPU: Ryzen 7 5800X + RAM: G Skill Aegis F4-3000C16-8GISB 16GB kit + SSD: Samsung NVMe 970 EVO + Táp: Cooler Master V750 Gold V2 + CPU hűtő: Be Quiet DARK ROCK PRO C1 + Ház: Be Quiet Silent Base 802

  • Gyuri27

    félisten

    válasz ML320 #1083 üzenetére

    Ne adjon akkor a nagyker 3 évet. Adjon egyet. Viszont az árat csökkentse 20-30%-al. Meg a legjobb a hazai kizárolagos importőr, forgalmazó nagy ker lenne. Pl asus lapot csak az asus hungary zrt forgalmazhatna és szervizeltethetne. Ha szernának a garira akkor nem tudnák hova háítani a felelősséget. Így egynéhány eset után az user v cég nem venne asus lapot. Mint látjuk a nagynevű, több boltal rendelkező, külföldön is lévő mustár is tönkrement. Na igy járna a példa esetében az asus mo. is.

    Amd - Radeon - Ryzen

  • laca500

    aktív tag

    válasz ML320 #1083 üzenetére

    Hát igen, ezeket a dolgokat nem értem én! Szóval akkor jól sejtettem, a kisker bukja be a különbözetet. És ez ellen tényleg nem lehet tenni semmit? Nagyon jó. Nem lennék mostanság a helyetekben. Mármint kiskeres nem lennék. Olyat én sem hallottam, hogy nagykert ellenőriztek volna. Legalább is gari téren.
    Az igaz, hogy ha vissza adják a pénzem, akkor attól még nincs gépem, de legalább van mivel bemennem a boltba, és lesz miből vennem valamilyen lapkát. Vagy nekem az is jó, ha egyből az árából hoz egy AM2-es lapot.
    A gond csak ott kezdődik, hogy egy rakás szerencse is kell a dologhoz, idő viszonylatában. Mert szép és jó amit le írtam, de mi van akkor, ha mondjuk csak 1 hónap múlva viszi el valaki pl.: 2500-s procimat. Vagy mi van akkor ha nem viszi senki annyiért amennyiért én szeretném? És itt van a VGA. Ez a legnagyobb szívás ha új lapot kell vennem. Igaz az ATI 9200SE-re ráfér már a csere. Bár amire a gyerek használta arra tökéletes volt. (Sims2 meg netezés) De így ezt is cserélnem kell. Na mindegy, csak az a baj, hogy egy kicsit le vagyok most égve, és nem volt az alkatrész csere betervezve. És milyen a sors, vasárnap az én gépem is megadta magát. Igaz csak a táp füstölt el. Még jó, hogy van egy ismerős akinek volt otthon, és kölcsön adta addig amíg nem veszek egyet. Na a héten vehetek azt is valahol.
    :O :((

    Alaplap: MSI X470 GAMING PRO CARBON + VGA: EVGA RTX 3070 Ti 8GB GDDR6X FTW3 Ultra + CPU: Ryzen 7 5800X + RAM: G Skill Aegis F4-3000C16-8GISB 16GB kit + SSD: Samsung NVMe 970 EVO + Táp: Cooler Master V750 Gold V2 + CPU hűtő: Be Quiet DARK ROCK PRO C1 + Ház: Be Quiet Silent Base 802

  • Gyuri27

    félisten

    válasz ML320 #1085 üzenetére

    Szerintem ha egy cégnek rossz hírét keltik az pénz és preztizs veszteség. Még akkor is ha nem a kisker forgalomból élnek. Mert Kovács Pistike apukája talán cég tulajdonos és ha a szemefényének ilyen gondja van nem vesz a cégének ilyen terméket.

    Amd - Radeon - Ryzen

  • luciferc

    őstag

    válasz ML320 #1114 üzenetére

    Én biztos nem tudok semmilyen ítéletet mutatni. Ha a kisker bukik, hát ő bukik, engem mint fogyasztót a gar érdekel. A kisker meg megtanulja (ahogy a fogyasztók is szép lassan), hogy nem árulunk (veszünk) ilyen sumákos cuccot, ha nem akarunk szívni (kell a gar). És akkor Mutyogó Bt vagy megszűnik, vagy elkezdi ő is 2 év garral adni.

  • Ariadne

    őstag

    válasz ML320 #1114 üzenetére

    Csatlakozom luciferchez, hálistennek nem angolszász jogrendszerben élünk, nincs precedens, mindegy, mit "szokott" ítélni a bíróság. Lényeg, hogy a kiskereknek rá kellene ébredniük, hogy ha egyszer a fogyasztók kicsit önállósodnak és elkezdenek perelgetni a jogaikért, akkor nagyon nagy sz*rban lesznek azok, akik feketén/szürkén/bárhogy másként, de nem teljesen a jogszabályoknak megfelelően árulják a cuccokat. Ehhez képest akikkel nekem volt dolgom, még egy nyomorult ügyvédjük sem volt, és az "okos" ügyvezető kicsi fejéből kipattant jogilag nonszensz dolgokat írtak a bíróságra beadott tákolmányaikba... Szóval van még hova fejlődni fogyasztónak, kereskedőnek egyaránt.

    És "csereutalványt" nem ismer a magyar jog, tehát nem kötelező elfogadni...

    Ja, nekem volt (van) 2 év garos LG dvd íróm, kb. 1,5 év után meghalódott, bevittem a kiskerbe, adtak egy másikat, most itt figyel a gépben. (Tény, nem ragaszkodtam pont ugyanolyanhoz, ami dvd írónál nehéz lenne, hanem megegyeztünk egy legalább ugyanolyan tulajdoságokkal bíró másik LG-ben) Így is lehet...

    "In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

  • Ariadne

    őstag

    válasz ML320 #1123 üzenetére

    Nem hiszem, hogy a jogszabályok által kifejezetten biztosított jogainkkal élni vevőként "dögöljön meg a kisker" viselkedés lenne, így kissé ellenmondásosnak érzem, amit írsz... Tessék lobbizni a képviselő uraknál, hogy változtassanak a jogszabályokon, szabad a pálya. Addig viszont eszi, nem eszi, nem kap mást, mindenkire érvényesek.

    LG esetében egyébként egyszerű a helyzet, emlékeim szerint fent van a cég honlapján valahol a dvd írókra 2 év, ahogy pl. Asusnál is alaplapokra a 3 év. De ettől függetlenül is ha beperelem a kiskert, mert nem adja meg nekem, ami jár, akkor bizony neki kell bizonyítania, hogy nem volt 2 év a dvd íróra, ami mondjuk dobozos író esetén elég nehezen menne, lévén a mellé adott papíron rajta van, hogy az LG két évet vállal... ;) De én egyszerűen olyan helyen vásárolok, ahol eleve 2 évvel adják, így egy gonddal kevesebb.

    Szóval lehet ugrálni, de a szabályok egyelőre nekünk kedveznek, aztán ahogy kezdenek igényesebbé válni a vevők, majd lassan kiszelektálódnak azok a kiskerek, ahol jogi analfabéták a vezetők, és a cégbejegyzés után már egy ügyvédre sem telik. Én pedig ezt a mélységes tudatlanságot érzem és tapasztalom a kiskereknél, tisztelet a kivételnek.

    "In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

  • luciferc

    őstag

    válasz ML320 #1123 üzenetére

    Az nem tetszik, ahogy tőletek ezt a dögöljön meg a kisker viselkedést érzem. Mert tök mindegy, mi van, irány a kisker, és verd le rajtuk! Én csak ezt az indulatot érzem minden javaslatotoknál.

    Ne dögöljön meg úgy általában a kisker, legfeljebb az a kisker, amelyik nem tartja be a jogszabályokat. És ezt tartom. Mégis ha bármi gondom van, kihez kellene mennem "leverni" a dolgot? Én a kiskerrel állok szerződésben. Teszek rá, hogy ő hogyan meccseli le a nagykerrel, ahogy valószínűleg a kisker is tesz rá, hogy a nagyker hogyan meccseli le a hazai importőrrel, vagy az importőr a gyárral. Ezek engem mint fogyasztót nem érdekelnek, és nem is kell, hogy érdekeljenek. A korrekt kiskerekkel semmi bajom, őket még sajnálom is a nagykerek szemétkedése miatt, de hát ilyen a kapitalizmus. Fogjanak össze és pereljenek.

  • Ariadne

    őstag

    válasz ML320 #1124 üzenetére

    Nem kellemetlen egyáltalán, ugyanis a jótállási szabályokhoz képest kedvezőtlenebb kikötés semmis (ez az), helyébe lép a hatályos jogszabályok szerinti helyzet. :P Tehát nincs kötelezően elfogadandó csereutalvány. ;)

    "In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

  • luciferc

    őstag

    válasz ML320 #1123 üzenetére

    Ha nincs forgalmazó, akkor ki ad ki garlevelet? Vagy akkor ezeket a termékeket már forgalomba se lehetne hozni Mo-n?

    Ha nincs forgalmazó, akkor a gyártó vélelmezhetően Magyarországra nem vállal semmiféle extra garanciát, így az általános (törvény szerinti) 1 év az irányadó. Ha van forgalmazó, akkor megtudható, hogy mennyi a magyarországi garancia. A kideríteni erre vonatkozott, hogy meg kell tudni a hivatalos forgalmazótól, hogy mennyi a gyári gar. Ugyanis ez nem köztudott infó. (pl Mio PDA-k 2 év garral vannak hivatalosan, de aki 1 évvel veszi, és gyanút fog, hogy valami nem gömbölyű, annak először meg kell tudnia, hogy ki a magyar hivatalos forgalmazó majd meg kell tudni az infót).

  • luciferc

    őstag

    válasz ML320 #1129 üzenetére

    Valamint amit megint leírtál: Teszek rá, hogy ő hogyan meccseli le a nagykerrel, Jogaid persze vannak, és természetes, hogy ezeket a jogokokat ne kérni kelljen! De ne így kezdjük...

    Könyörgöm, nem így kezdjük. Ez nem kezdés. Ez tény. Ha veszek most 3 év garral egy alaplapot, ami 2 év múlva meghal, akkor nem kell, hogy érdekeljen, hogy a kisker mit szenved a nagykerrel, míg visszaszerzi a pénzét. Ez nem gonoszság, nem dögöljön meg mentalitás, egyszerűen nekem nem dolgom, hogy ez érdekeljen. Cserélje ki ugyanolyanra, vagy adja vissza az árát, aztán viszlát.

    Amúgy van egy érdekes kérdésem (nem, nem a kiskerek szivatása a célom, csak felmerült, és érdekesnek tűnik). Veszek egy alaplapot 3 év garral, hozzá proci, videokártya, memória. Az alaplap 2 év múlva elhalálozik. Nem tudják ugyanolyanra, de még olyanra sem cserélni, amibe jó lenne a procim/ vidkártyám/memóriám (láttunk már ilyet). Jogos lehet-e ilyen esetben valamiféle kártérítést követelni (hogy kitől az egy plusz kérdés), hiszen a hibás teljesítés következtében kell nekem akkor és ott hirtelen új procit/vidkártyát/memóriát (vagy ezek közül többet) vennem.

  • luciferc

    őstag

    válasz ML320 #1131 üzenetére

    Mire fel kérnél így kártérítést?

    Csak ismételni tudom magam. Arra fel, hogy a hibás teljesítés következtében jelentős plusz kiadásom merült fel (új proci/vidkártya/memória). Ez nem hiszem, hogy nyerészkedés*. Természetesen ilyenkor megoldás lehet a pénz vissza és használt lap vásárlása, de mi van, ha én nem akarok mindenféle bizonytalan használt cuccot venni nuku garanciával, mikor a korábbi lapra még volt egy év gar? Vagy egyszerűen nem értek a számtech cuccokhoz, és félek használtat venni, így nem is akarok? Mondom, nem konkrét a kérdés, de azt hiszem érdekes a felvetés.

    A szoftveres kérdés hasonlóan érdekes.

    az LCD illető viszont már tényleg a nyerészkedés kategória.

    * természetesen nem arra gondolok, hogy a kisker vegyen nekem új procit, de valamiféle kártalanítás véleményem szerint jogos lehet (mondjuk árkedvezmény formájában)

  • tlac

    nagyúr

    válasz ML320 #1136 üzenetére

    értem, ezt nem tudtam
    tehát ha van még gar vmire és azt tovább adom, akkor még ugyanúgy garos

  • tlac

    nagyúr

    válasz ML320 #1138 üzenetére

    világos
    a garanciafutárt viszont nem tudom, hogy névhez van-e kötve, házhozszállítás esetén

  • Ariadne

    őstag

    válasz ML320 #1131 üzenetére

    Amúgy egy viszonteladónknál ebben a stádiumban akadt meg egy ügy. LCD monitor, a 12ms helyett egy 8ms-t ajánlottak fel neki. De az ürge mindenáron az anno száztizenezer forintos vételárat akarta vissza. Ugyebár ebből vehetett volna két extrábbat is...

    Hivatalosan jár neki a teljes vételár vissza, ha nem tudja a cég ugyanolyanra cserélni, remélem ez eddig világos. Az már más kérdés, hogy értelmesebb ember ilyenkor - feltéve hogy nincs valami ok, ami miatt kifejezetten olyan kell neki - önként "levásárolja" az eredeti vételárat, már ha a cég is normálisan áll a dologhoz. Én legalábbis így szoktam. :) De ettől még tetszik, nem tetszik, joga van a száztizenezer forintjához, ezt is nagy valószínűséggel megítélnék neki bíróságon.

    "In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

  • Ariadne

    őstag

    válasz ML320 #1134 üzenetére

    Ez megint nagyon nem érdekel vásárlóként, oldja meg a kisker, azért kisker. Ha meg nem megy neki, csukja be a boltot, maradnak elegen. Természetes szelekció...

    Az nem "törvényből adódó hiba", hogy a visszakapott vételárból valamit vesz az illető. A kisker köteles visszaadni, a saját pénzét meg arra költi az ember, amire akarja. Tetszett volna hibátlan terméket eladni anno...

    "In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

  • Ariadne

    őstag

    válasz ML320 #1145 üzenetére

    Tévedsz, többletköltséget két helyen említenek: 1. ha az elromlott termék cseréjét kérem, de tudja javítani, akkor arra hivatkozva, hogy a csere többletköltséget okozna, csere helyett javíthatja a kereskedő, és 2. a kötelező jótállásos termékeknél van olyan, hogy ha 3 napon belül visszaviszem, akkor viszont nem hivatkozhat erre a kereskedő, köteles cserélni másik ugyanolyan termékre. De azért ne disszidálj, kérlek, itt szépen elmagyarázunk mindent, amit esetleg tudni szeretnél a fogyasztóvédelmi jogszabályok titokzatos világáról... Nekem jogerős ítélet van a kezemben arról, hogy a majd' 3 éves mp3 lejátszóm teljes vételára visszajár, ők speciel nem tudták javítani, nem voltak hajlandóak cserélni, sőt még a levásárlást is felajánlottam, de semmi. (apróbb kellemetlenség, hogy a mocsok Bluefish felszámolása megindult időközben, és persze a kedves tulaj bácsik előbb kimarkolták belőle a pénzt, na ennyit a számtech üzletekről...)

    A példáról: ha én vettem egy 206-ost, akkor annak rég lejárt a jótállása, még a szavatossága is. ;) Legfeljebb 3 év, amíg jogszabály alapján vissza kellhet fizetni a vételárat, ennyi a szavatosság ideje (na javítással meg ilyenekkel meghosszabbodhat, de most általánosan), persze gyártó vállalhat ennél többet is, viszont ott már olyan szabályt alakít ki, amit akar (lásd örökgaranciás Kingston cuccok), mondhatja pl., hogy csak első tulajnak vállalja.

    Nyilván nem a te hibád, de elszomorító, hogy mennyire nem értenek a számtech üzletekben a kereskedők a saját munkájukhoz, aminek része a "garanciális" ügyintézés is, általában szinte egyáltalán nem ismerik a jogszabályokat. :( Nem elfogadni kell, hanem betartani... :U

    Naaa, a gyártó hibájáért már nehogy a kisker feleljen!!!
    És a gyártó hibájáért igenis a kisker fog felelni felém, majd aztán elszámol a nagykerrel/gyártóval, az ő dolga. De én egyedül a kiskerrel kötöttem szerződést, így egyedül őt macerálhatom, ha gond van, nem is tehetek mást.

    [ Szerkesztve ]

    "In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

  • Ariadne

    őstag

    válasz ML320 #1147 üzenetére

    Ehhez hasonló vitát már több kereskedővel is lefolytattam itt és máshol, egyszerűen azért, hogy legalább az a pár dolog tiszta legyen, amiről beszélünk. Azért örülök, hogy egyes dolgokban egyetértünk. :) Lehet, h nem hangsúlyoztam eléggé, de én magam nem szoktam mindig mindenáron kikövetelni, ami betű szerint jár, kivéve azt az esetet, amikor a kereskedő húz fel azzal, hogy nem ismeri a szabályt, és hülyének néz, ami - ha csak visszaolvasol ebben a topikban - sajnos sok emberrel előfordul.

    Szóval részemről a lényeg, hogy ismerni kellene a szabályt, és akkor ahhoz képest egyezkedhetünk, hogy gyorsan és mindannyiunk számára normálisan rendeződjön a dolog. Ha valaki kérdez, mindig oda szoktam írni, hogy próbáljon megegyezni, ha normálisak voltak vele, mert különben pereskedni nagyon hosszú és sokszor eredménytelen dolog (lásd felszámolják a céget). Így mindenkinek könnyebb lesz talán, csak ezért csinálom, nem a kereskedők ellen... ;)

    Na de azért ezt még elmondom, hogy is van :):
    309. § (2) Kicserélés vagy elállás esetén a jogosult nem köteles a dolognak azt az értékcsökkenését megtéríteni, amely a rendeltetésszerű használat következménye.
    Tehát ez alapján akár a levásárlás felajánlásánál sem vagy köteles elfogagadni semminemű "új" árat. Ne a vevő pénztárcáját terhelje, hogy most bármi is olcsóbb.

    Ez a szövegrész arra vonatkozik, hogy ha az mp3 lejátszómat (egyébként cd-s volt, úgy sajnálom, sosem lehet már Rio-m ezek miatt, gyönyörű hangja volt... :O ) kicseréli az üzlet egy másikra, vagy elállásra kerül a sor és a teljes vételárat visszafizeti, akkor tőlem nem követelhet x ft-ot azért, mert most annyival kevesebbet ér, mint amikor megvettem. Ennek az az oka, amit korábban is leírtam röviden, hogy a jogalkotó valami olyat gondolt, hogy "tetszett volna hibátlant eladni", ez tkp egyfajta "bünti". Egyébként vannak országok, ahol egyes esetekben lehet ilyet, pl. angoloknál, az EU harmonizáció ellenére ezt az eltérési lehetőséget még meghagyták. De nálunk nem, korábban sem lehetett sosem és szinte biztos, hogy ezután sem lesz ilyen lehetőség, ezért (is) kell teljes vételárat visszaadni.

    [ Szerkesztve ]

    "In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

  • Geza26

    senior tag

    válasz ML320 #1181 üzenetére

    Azt mondják a kártya gyári száma volt rajta a matricán, külön garancialevelet kaptam.
    A helyi forgalmazó teljesen korrektül áll a dologhoz, de neki is vissza akarják küldeni. Gondoltam rá, hogy a fogyasztóvédelemhez fordulok, de nem akarok kicseszni a helyi bolttal! (Kis városban lakom, ismerem is őket!)

    Géza

  • Bagira01

    veterán

    válasz ML320 #1311 üzenetére

    Nekem az csak, jó lenne ha 30 napig van ott, mert akkor cserélniük kell vagy vmi ilyesmi. A teó amúgy sem vált be, meg még elromlott is. Szóval nekem egy másik teló jobb lenne :DDD

    Hirdetéseim: http://goo.gl/TfNH1d

  • Ariadne

    őstag

    válasz ML320 #1431 üzenetére

    Nem tudom, konkrétan mennyi pixel lenne számomra valóban zavaró, lehet, hogy egy főpixel még nem. De ha annyi lenne rajta, ami nekem sok, azt nem hagynám annyiban. Valóban ráfoghatja, aztán a bírón eldönti, mi is a jelentéktelen és mi nem.

    A kereskedőknek ez a fajta panasza meg nagyon nem érdekel, fogadjon ügyvédet, intézze el. Csak sajnos a számtech cégek többségénél már a honlapon lévő "garanciális feltételek" vagy hasonló szösszenetből is látszik, hogy a cégalapítás után jogász nem látja, mit csinálnak. Aztán meg panaszkodnak, hát így jártak... :(((

    mod: Jól tudom, hogy egyelőre a Samsungnak vannak csak "válogatott" monitoraik, ahol alacsonyabb pixelhibánál is cserélnek?

    [ Szerkesztve ]

    "In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

  • Ariadne

    őstag

    válasz ML320 #1434 üzenetére

    Nem tudom, miért fáj neked, hogy megkövetelem, ami jogszabály alapján jár... Én is fair módon igyekszem viselkedni az üzletben, nem fillérezem, kifejezetten dobozos és több év jótállásos cuccot veszek akkor is, ha drágább, mert ennek ez az ára, és hasonlóan korrekt eljárást várok el. Ne kelljen már sajnálnom a cégeket azért, mert nehéz az életük, az enyém is az...

    Igen, össze kellene fogni, de már ne haragudj, kicsit szűklátókörűen nézed a dolgokat. Kissé félre kéne tenni az egymás torkát átharapom hozzáállást, amikor minden kiskert ugyanazok a dolgok szorongatnak. Akkor tudnának tenni valamit, ha összeállnának, csak hát ez ugye nem nagyon megy, mivel mások is úgy állnak a dolgokhoz, ahogy te...

    Könyörgöm, olvasd végig 4-5 találomra kiválasztott számtech cég honlapján található jótállási feltételeit - köszönő viszonyban sem lesznek a szabályokkal, és persze nem a fogyasztó előnyére, és az ilyeneken mindig felhúzom magam. Szóval addig csak ne legyen sírjon a szája egy kiskernek sem, amíg a fogyasztókat ott verik át, ahol érik. Tisztelet a kivételnek, mert hálistennek van ilyen. És remélem egyre több lesz.

    mod: Na olyan isten nincs, hogy plusz pénzt fizessek "pixelgaranciáért"... :DDD De egyelőre még jól műxik a hagyományos monitor, remélem sokáig így is marad. :D

    [ Szerkesztve ]

    "In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

  • Csaba_20_

    őstag

    válasz ML320 #1436 üzenetére

    Miért is probléma, hogy a fogyasztónak a törvényben lefektetett jogait megadd? Mert neked nem adják meg ezeket azok, akiktől vásárolsz igaz? Két féle módon tudod ezt rendezni törvénymódosításon kívül. Az egyik, hogy áthárítod ezt a problémát a fogyasztóidra. A másik, hogy kiharcolod magadnak is azokat a jogokat, amiket tovább kell adnod. Előbbi sokkal könnyebb, utóbbinál rengeteg problémát meg kell oldani.

    Nem egyszer végigjártuk már ezt a kört Ariadne-val és az olyan kereskedői mentalitású emberekkel, mint például te is vagy. Az előbb vázolt két megoldás közül csak az utóbbi jelent igazi megoldást. Az első, hogy a fogyasztókra próbálod hárítani a problémát, csak látszólagos megoldást eredményez. Hiszen a törvény mindenképp megköti a kezed és ha a fogyasztó bírósághoz fordul, nagy valószínűséggel nyer is. Egyre több médiában hallani a fogyasztók jogairól és a fogyasztóvédelmi szervezeteknek az is az eltökélt célja, hogy az embereket tájékoztassák a jogaikról. Vélhetően tehát egyre több ember fog szembe szállni azokkal, akik megpróbálják a fogyasztókra hárítani a saját problémájukat. Előbb-utóbb a forgalmazók bele lesznek kényszerítve abba, hogy a második utat válasszák. Tudod, lassú víz, partot mos. A végső cél az, hogy a kiskerek például egy közös érdekképviseleti szerven keresztül érvényesítsék a jogaikat a nagykerekkel szemben, a nagykerek pedig a gyártókkal szemben. Hiszen közös érdeke a kiskereknek, hogy legalább annyi jogot kapjanak a nagykerektől, amivel a jogszabályban előírtakat biztosítani tudják a fogyasztók számára. Ettől nem fog egyik kisker se jobb helyzetbe kerülni, mint a másik. Ugyanakkor a jótállással kapcsolatos problémáik megszűnnek.

Új hozzászólás Aktív témák