- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- iPhone topik
- Android szakmai topik
- KuKirin G4 - a sebesség ára
- A hátsó raktárból érkezhet a Galaxy S24 FE főkamerája
- Samsung Galaxy A52s 5G - jó S-tehetség
- Minden a BlackBerry telefonokról és rendszerről
- Apple iPhone 15 Pro Max - Attack on Titan
- Yettel topik
- Mobil flották
Hirdetés
-
Meggyőző arcjátékkal reagál a kínai humanoid robot
it A kínai Ex-Robots hiperrealisztikus humanoid robotjai meggyőző arckifejezésekkel dolgoznak, a pszichoterápiában és az egészségügyben is bevethetik ezeket.
-
Az üzleti szférának szól a SmartThings Pro
ma A kütyüket összefogó megoldásból irodák, üzletek és hotelek is profitálhatnak.
-
Computex 2024: dedikált NPU-val menedzselné a VGA-t a PowerColor
ph A gyártó megoldása hardveres, de kérdés, hogy nem volna-e a célra elég a jó öreg szoftver.
-
Mobilarena
Ha egy termék garanciális ügyintézésével kapcsolatban kérdezel, akkor a könnyebb segítségnyújtás érdekében adj meg minél többet a következő adatokból:
Új hozzászólás Aktív témák
-
luciferc
őstag
válasz luciferc #1747 üzenetére
na, kicsúsztam a mod időből.
LCP oldala:
Miért éri meg Tiszta forrásból beszerezni Mio DigiWalker készülékét? Az LCP Systems Kft., a Mio DigiWalker termékek hivatalos magyarországi forgalmazója a következő előnyöket kínálja:
2 év hivatalos garancia
hazai szervíz támogatás
2 év háztól házig szervíz szolgáltatás
Klubkártya: amellyel különböző kedvezményeket vehet igénybe
Kuponfüzet: ami kiegészítők vásárlása esetén 15%-os kedvezményt biztosít az Ön számára
BÓNUSZ DVD: rengeteg hasznos szoftverrel, termékleírásokkal és egyéb multimédiás extrákkalSzóval ha az LCP cuccot küldözget külföldre, akkor torkára kell lépni az LCP-nek.
-
net84
őstag
válasz luciferc #1756 üzenetére
Az alábbi szerepel a jótállás fogalom alatt (A kereskedelmi szerződések elemei-ben):
A kötelező jótállás megszűnt. A szerződésben a termék, a dolog hibátlanságáért, a szolgáltatás megfelelősségéért lehet jótállást, mint szerződésen alapuló kötelezettséget vállalni. Mivel a fogyasztóval az adásvételi szerződést ugyan a kereskedő köti meg, a jótállást a termelő, az előállító adja. Aki értékesít, az csak a pillanatnyi működőképességet, megfelelősséget tanusítja. A jótállást, természetesen a gyártó megbízásából, a kereskedő is megkötheti. A jótállást szerződésbiztosító mellékkikötésnek tekintjük, de visszautalunk az "áruköteg" jogi problémájára, amelyben jelezzük: több árut is értékesíthet egyetlen termékben a kereskedő. (lásd GK 72. sz., GK 174. sz., Ptk. 248. paragrafusa)az zavar:
- tudomásom szerint nem csak lehet, hanem kell jótállást vállalni
- a jótállást a kereskedő is megkötheti a gyártó megbízásából, de kit és mikor bízott meg a gyártó, hogy kösse meg helyette a jótállást, ha a termékét értékesíti?
- az utolsó mondat számomra nagyon kusza, de kb. azt vettem ki belőle, ha az informatikában egy konfigurációt értékesítünk, akkor az árukötegneg számít és úgy vonatkozik rá a jótállás...Mio-hoz egy felvetés:
Azt pl. szabad, hogy a korábban megkötött jótállási feltételeket a fogyasztóra nézve hátrányosan változtassa meg az importőr? Mert ugye mi anno úgy vettük meg a PDA-t, hogy magyarországi garanciát ígértek hozzá (sajnos itt jön az, hogy a szó elszáll, az írás megmarad - ha van belőle egy példányunk ), és most meg nincs mo-i gar.De most már talán tisztában vannak LCP-ék a 49/2003-as törvénnyel és talán másnak már nem meri a jóember azt mondani, hogy a 15 nap megszűnt. Küldtem nekik egy példányt belőle, amiben kiemeltem pirossal az erre vonatkozó részeket.
Read only...
-
Ariadne
őstag
válasz luciferc #1779 üzenetére
Mára gyakorlatilag mindenkinek van negatív tapasztalata számtech üzletekkel, garancia intézéssel, szerintem nagyon nagy sikere lehetne egy ilyen kezdeményezésnek. Persze nyilván nem egyszerű összefogni, de nagyon hasznos lenne kereskedőnek-vásárlónak egyaránt. Szerintem...
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
válasz luciferc #1781 üzenetére
LCP? Hmm, nem rémlik... Pedig jó ötletnek tűnik.
Én úgy vagyok vele, hogy nekem nyolc, hogy itt javítja meg az üzlet hátuljában, vagy összegyűjtik a cuccokat a nagykernél, vagy közvetlenül kiküldik a világ másik végére, és ott kezdenek vele valamit (végülis gyorspostával egy nap alatt bárhova eljut, és ugyanannyi alatt vissza is jut bármi, ha nekik ez megéri, hát küldjék...). Csak emberi időn belül végezzenek vele, ne vágják rá, hogy ha égett a lap, akkor "nem garanciális", ne nézzenek hülyének és ne hazudjanak a szemembe, szóval ezeket így együtt. Szóval ha betartják a szabályokat, felőlem akárhová küldhetik.
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
válasz luciferc #1795 üzenetére
Végülis egy próbát megér a szerviz is, igaz. Csak hát ugye úgy látszik, a saját utakon vagy kitudjahogy behozott cuccoknál ugye...
smog86: Hopp, most megnéztem, a Nova Comp él és virul, már ha Nova Comp Kft.-től van a számla, meg kell keresni őket! Itt név szerinti keresésnél beírod, hogy Nova Comp, ott vannak az adataik...
[ Szerkesztve ]
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
válasz luciferc #1831 üzenetére
Bizony, az vagyok, úgy hívják a falumat, hogy Butapest. De ha így van, akkor legalább az valószínűbbnek látszik, hogy rendes üzlettől vette. Már amennyire rendes egy olyan üzlet, ami ebbe a topikba bekerül.
[ Szerkesztve ]
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Mr. Teddy
őstag
válasz luciferc #1876 üzenetére
Köszi, szerencsésen bontottam ki, nem szakadt el semmi, csak a külső gyári fóliát kellett leszednem. Lehet megérdeklődöm majd a boltban, hogy hogy van ez.
Akinek volt ilyen tapasztalata, az kérem ossza meg, mert ugye Mo-n a jogszabály és a boltok viselkedése nem ugyanazAriadne: És ha én webáruházban rendeltem, de személyesen vettem át, akkor az is annak számít, ugye?
[ Szerkesztve ]
-
Mr. Teddy
őstag
válasz luciferc #1883 üzenetére
Na visszaírtam, hogy azt a jogszabályra amire hivatkozott, pont tartalmazza ezeket a jogokat.
Majd erre jött már válasz is, tömören ez: "Nem veszünk vissza semmit, csak ha 3 napon belül meghibásodik. Egyébként meg ez a jogszabály csak házhozszállításnál van, személyes átvételnél nincs."
Egy szót nem írtam arról, hogy személyesen vagy futárral vettem, és mit vettem tőlük. Gondolom a nevem után megkereste, hogy pár napja vettem át személyesen (ám interneten rendeltem) egy tápegységet 15 rugó körül. Azt azért írta egyből, hogy személyes átvételnél ilyen nincs
Igazából már nekem is tele van a hócipőm azzal, hogy minden bolt a neki legjobban tetsző módon értelmezi a törvényeket.Meg ez a 8 napon belüli visszavételt nagyon jónak találom, ha épp nem kompatibilis, vagy vmi más miatt mégsincs rá szükséged, akkor simán visszakapnád a pénzed.
Amcsiban ha jól tudom olyan is van, hogy egy hónapon belül is visszavesznek terméket.[ Szerkesztve ]
-
Mr. Teddy
őstag
válasz luciferc #1886 üzenetére
Jaja, leírta... Na majd elküldöm neked a beszélgetést, de megvárom a válaszomra mit ír.
Azt válaszoltam, hogy nem értem miért nem vennék vissza, elolvastam a törvényt, kivételt nem írtak...Viszont egy aktuálisabb ügy:
Ma hoztam el egy fényképezőgépet szervízből. Eddig most volt másodszorra a gép szervízben. Itthon észrevettem, hogy rosszul rakták össze, körmömmel a bal felső sarkánál az illesztést szét tudom nyitni, egy csavar hiányozhat...
Szervízt felhívtam, válasz: vissza kéne hozni. Valszeg újra elküldenék Csehországba...pff unom már a tortúrát, a mászkálást, és hogy nem tudom a gépet fullosan használni.
Menjek be a boltba ahol vettem és álljak el a szerződéstől?
Most felhívom az extreme digitalt... elegem van már nagyon, megkérdem mit csináljak , szeretem ha a hibában érintett mondja meg mit csináljak, mert utána le lehet oltani..[ Szerkesztve ]
-
Stalker76
csendes tag
válasz luciferc #1907 üzenetére
A dolog ott sántít, hogy az autóknál nincs olyan szintű áringadozás, mint a számtech cuccoknál. Relative fix áron vannak.
De ha autó, akkor konkretizáljuk. Veszek egy Opel Corsát 3M-ért. Eltellik a két és fél év, kivonják a forgalomból. Betojik a kocsim. És mert most már a Vectra kerül 3M-be, minimum egy olyant adjanak!!! Igaz az Astra 2.3M, de hülye leszek elfogadni. Hát hol van az Astra a Corsához képest....Isten szerethette az együgyü embereket, hisz olyan sokat teremtett belőlük.
-
Stalker76
csendes tag
válasz luciferc #1909 üzenetére
A vevők megkövetelik a hosszú garidőt, de most ezt hagyjuk.
És vedd már észre, hogy a kereskedő csak elad. Nem ő gyárt!!! Innentől kezdve a garanciát a kereskedőn keresztül a gyártónál, vagy annak szakszervízénél lehet érvényesíteni. Amúgy mi a különbség az áru, és pl egy szolgáltatás között? Semmi, hiszen a vevők egy igényre fizették ki az összeget. Megkapták, jó, elromlott, nem jó. Cél az eredeti állapot helyreállítása, mármint ez amennyire lehetséges. Ha nem tudja cserélni a cucot, de felajánl egy másikat, részemről csak a kötözködők nem fogadják el. Talán ezért is állnak a békéltető testületek felsőfokú végzettségűekből? Bár egyértelmű lehet, hogy felcsillan egy pénzügyi lehetőség. Magyar ember szeret potyázni. Meg keresztbe tenni a másiknak.
Az ellátó csatorna sok lépcsőből áll. Ezért lehetetlen a 3 napon belül megmondom dolgot betartani, illetve a 15 napon belüli megoldásra mindenki törekszik, nem alapból az a rosszindulatú bunkóság van, amit te vagy ti feltételeztek.
Ne vásároljon a bolt az adott nagykertől? Megveszi a cuccot a vevő a szomszéd sarki fűszerestől, ugyanattól a nagykertől és gyártótól. Vay a nagyker által fentartott webáruháztól.
És ha erősíteni akarjuk a gyártói felelősséget, akkor arra csak egy infó: A nagyobb disztribek éves forgama 5-10milliárd. Az 20-40 millió euró. És ez egy cég, sok partnerből eredő bevétele. Nudli. A magyar cégeket, a magyar gazdaságot röhögve kifizeti a nyugati tőke, farzsebből. Bizonyos cuccokat azért nem lehet beszerezni itthon, mert hála egy viselkedéskultúrának kivonult innen a gyártó. Nesze neked, magyarság igénye!!!
De legyen. azonban ha a vevői társadalom is ennyire igényli a hosszú garanciát, az olcsó árat, a magyar nyelvű leírást, a seggnyalást, és egyebeket, akkor azért az olcsó pénzért kapja meg azt, amit érdemel. A jelen levők úgyis mind úgy vásárolnak, hogy hajlandóak több pénzt kifizetni a korrekt garizásért, a jó kapcsolatért, a hosszú garanciáért.
Nem érdekel. Tudom, hogy nem lehet meggyőzni se téged, se az itt fórumozók 90%-át. Azonban az tény, hogy ti nem dolgoztatok sosem eladóként, szervizesként. Könnyű úgy a vizes lepedőt ráhúzni másokra, hogy fogalmad nincs az egészről. Csinálj egy üzletet! Ilyen korrekt viselkedés mellett tuti befutó leszel! Én úgy 16 éve foglalkozom ezzel. Egy kis tapasztalat már rámragadt.
És tudod, az hogy anyáztok a boltokra, az szép és jó, de mi eredménye lesz? Ez nem a fogyasztók felvilágosítása, mert csak leírod a törvényeket, a hivatkozásokat, stb. Itt vannak egyáltalán az eladók? Bakke, ez tisztára a mai politikia színjáték. Összegyűlik egy tömeg, és a másikat fikázza.
Most megyek két hétre szabira. Majd benézek...Isten szerethette az együgyü embereket, hisz olyan sokat teremtett belőlük.
-
#72042496
törölt tag
válasz luciferc #1931 üzenetére
Akkor akár már most is beírhatom. QuantumR Kft., ők Plantronics hivatalos magyar disztibútora.
Amúgy ott vannak tőlem egy sarokra, legalább az idő nem fog telni az ügyintézéssel.
[ Szerkesztve ]
-
Mr. Teddy
őstag
válasz luciferc #1944 üzenetére
Na mindegy, felhívom őket holnap, hogy mi a szitu. Persze tuti azt mondják, hogy ilyen nincs, meg ködösítés.
Amúgy ha a fogyvédelemhez fordulnák, akkor ők miben tudnak segíteni? Elmondom, hogy ez és ez volt, sztem már rohadtul jogtalan az egész, akkor ők beszélhetnek a bolttal, vagy vmi nyilatkozatot kiadhatnak, hogy "szerintük szerződésszegés történt" és egy igen erős ám nem kötelező papírt tudnak nekem adni, amihez hasonlóan fog kb a bíróság is dönteni, ha épp úgy alakulna? -
Mr. Teddy
őstag
válasz luciferc #1946 üzenetére
És akkor fogom magam , elmegyek egy békéltető testülethez, és tudnak adni egy hivatalosabb véleményt? Mondjuk olvastam, hogy ingyenes is meg minden, lehet ha úgy lesz elmegyek. Csak egy kérdés, hogy a békéltető testület álláspontját mennyire szokták a boltok elfogadni? Lehet visszamondja, hogy hát jó, akkor sem cseréljük...
-
Ariadne
őstag
válasz luciferc #2928 üzenetére
Ez vitatkozható téma abszolút, a szokásos helyzet, amiről nem rendelkezik elég pontosan a jogszabály ugyebár, mert '59-ben nem igazán gondoltak speciálisan számítógép alkatrész problémákra.
Ha eddig elmész, akkor viszont miért csak az egyszerre vásároltnál kellene kicserélnie? Ha eltérő időpontban, de ugyanott vette? És ha máshol vette, de gyári spec alapján passzolnia kell, akkor ki? És melyiket?
Na ezeken a kérdéseken én most visszavonulok kicsit gondolkodni.
mod: Villáskulcs kicsit más eset, mert az szabványos. A szgép alkatrészek közül meg egyik ezzel, másik azzal kompatibilis, a harmadikkal meg határeset.
[ Szerkesztve ]
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
válasz luciferc #3222 üzenetére
Nincs olyan, hogy főalkatrész már jó régen. Ha javítják, a 151/2003. korm. rendeletet és a 49/2003 GKM rendeletet kell lobogtatni klikkide, ott benne van, hogy javítás esetén a szervizben töltött idővel meghosszabbodik a jótállás, lásd 151/2003-as 5. § (3).
[ Szerkesztve ]
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
sasa311
veterán
válasz luciferc #3444 üzenetére
Ez teljesen rossz példa ide.
Egy VGA-nál nincs szín, szag, íz, mittudoménmi. Teljesítmény van, a többi nem látszik.
Srácnak van egy SLI rendszere 2 kártyával, amiből az egyik meghalt. Hogyha felajánlanak neki egy olyan kártyát, ami:
- Ugyan olyan teljesítményű
- Ugyan úgy működik SLI-ben
- Mindent tud, amit az ő előző kártyája tudottAkkor mondja azt, hogy nemjó, mert mondjuk nem X hanem Y márka?
Mert ha tudni lehetne Y márkáról, hogy rejtett hibái vannak (mittudomén szar hűtés pl.) akkor rendben van, de két gyk. egyforma kártyánál ahol valóban csak a szín a különbség... Ez nem korrekt, mert jól megszopatod vele a boltot. Ami még hagyján lenne akkor, hogyha azért tennéd, mert te roszabbul járnál, ha nem tennéd. Viszont mikor neked tökmindegy akkor miért szivassuk egymást.Ilyesminél már csak azt tartom unkorrektebbnek, mikor valakik vesznek 3 év garira 100.000-es kártyákat, amik 2,5 év után kipusztulnak és akkor az aktuális topkártyára szeretné kigariztatni vagy pénz vissza. Na az a legundorítóbb.
[ Szerkesztve ]
Es mondd, a passzatszelet szemelyesen fingtad, vagy csak iranyitottal?
-
Gyuri27
félisten
válasz luciferc #3446 üzenetére
A törvény jó. Csak hiányos. Ugyanis ilyen esetben nem a gyártón csapódik le a szar!
Az user vesz egy 25k-s vga-t. 2,5 év után meghal. Sajna gyártásban már nincs ilyen (hiszen számtech cuccoknál ez egy nem szokatlan). A kisker megy a nagykerben. Ott nem (sok esetben) az árat nézik. Hanem a teljesitményét és adnak egy másik (kicsit jobb teljesitményű) vga-t. Miért? Mert pl az asus 1 darab olyan vga-t nem fog legyártani amit nem gyártanak egy éve. Azt nem nézik, hogy az a vga annó 100 euró volt és egy mostani 100 eurós vga-t adnak. hanem ők is adnak teszem azt egy 3850 helyett egy 3870-t. Ez megérkezik az user felé. Ezt ugye törvényileg nem köteles az user elfogadni. Nem is teszi. Hiszen annó a 3850 30k volt. Most a 3870 22k és a 30k-ból 4770-t vesz. Ami nem baj, de hangsúlyozom nem a gyártó van szopatva. Mert a kisker cserél és marad neki egy 3870-ne. Amit 22k-ért nem fog senki megvenni, hiszen ennyiért 4830-t kapni. Egy ilyen jelentéktelen országban pedig a nagyker, disztributor verheti a blattot az asusnál. Kb mint elefántnak a bolhacsipés.
Ezért kéne az usernek sem nyerészkedni, hanem örülni, hogy 2,5 évig használt egy vga-t. Azután kapott egy újat amire van 3 év gari. Persze a törvény betűje szent (legalábbis a kisembernek). De a jogalkotó alkothatna jogszabályt, hogy az ilyen cégeknek legyen rendes magyarországi képviselete. Aki ebben az esetben megnézi mennyiért vette a nagyker a vga-t és ad árban egy megfelelőt az userrel egyeztetve. Ez lenne korrekt.
Tudom van az üzleti kockázat. De ha egy kisker belaszalad 2-3 ilyen bukóba az komoly pénz. A szar meg nála fog meggálni, mert ha se a gyártó, se a nagyker nem vállalja neki kell. Szóval ide kellene törvény.
Mert ez 2 dologhoz vezethet. A kékhal és mustárféle megoldáshoz. Szépen megszünnek a vagyont kimentve és az usereknek gari nyema. Másik út a kisker max középkategóriás termékeket fog forgalmazni. Akkor aztán lehet ábrándozni a 4890-ről mikor a kisker csak 4770-t árul, azt is csak 1 év garival (vagy csak simán mindent egy év garival árul).[ Szerkesztve ]
Amd - Radeon - Ryzen
-
Gyuri27
félisten
válasz luciferc #3448 üzenetére
Igen ezt könnyű mondani.
Persze az user cseppet sem felelős. 2 ezerforintal olcsóbban megveszi a 3 év gari helyett a 1 évvel a procit. Meg oda megy vásárolni ahol jó olcsó lásd, a halasok, mustár. Tehát először az usernek kellene megfelelően vásárolni. Akkor a rendes szatócs nem menne tönkre. Aki még mondjuk csere cuccot is adna a garizás idejére.
De én ezt itt már leírtam. A vásárlónak csak joga van. Ami nem baj. De legyen már kötelessége is.Amd - Radeon - Ryzen
-
sasa311
veterán
válasz luciferc #3446 üzenetére
Azt, hogy miért szopatod meg a kiskert leírta az előttem szóló. Ha nem érted meg az nagyon nagy baj.
Hogy miért korrekt elfogadni egy felajánlott cserét? Egyrészt mert te már nyertél rajta. Azt, hogy X évig használtál valamit, az tönkremegy és kaptál egy újat, amint újraindult a garancia. Másrészt, mert nagy a valószínűsége, hogy nem tudják neked megoldani úgy a cserét, hogy pont ugyan olyat, pont újat kapj.
Ezt az egy verziót el tudom képzelni, hogy egy tunningőrült gépébe pont piros nyák kell kék ventillátorral. De mást nemigen.Azzal megint nem sokat tudok kezdeni, ha azt sem érted meg miért unkorrekt egy 3 éves árat visszakérni. Azért, mert az akkori top kártya ára mára már töredékét éri. Korrekt ember ilyenkor azt mondja, hogy 3 éve vettem egy kártyát, aminek a teljesítménye 100 pont. Mostmár nem tudnak nekem ugyan olyat adni, de felajánl a bolt egy olyat, aminek a teljesítménye 130 pont, ingyen és bérmentve csere alapon. Ezt ilyenkor elfogadom, nem próbálok nyerészkedni, hogy adják vissza az árát mert abból jobbat kapok..
Es mondd, a passzatszelet szemelyesen fingtad, vagy csak iranyitottal?
-
Gyuri27
félisten
válasz luciferc #3452 üzenetére
Mert "ingyen" használtál valamit. Két oldala van az érmének. Én kifizetem pl a 25k-t és kamatait. Te pedig a használatot.
Amúgy az azonnali cseregariért hajlandó lennél többet fizetni vagy az is legyen lób.szás fejében?
Ha csak szentek lennének az userek között gondolom mindenki cserélne. De amig itt a ph-n is nem egy hszbe szaladsz bele, hogyan kell a boltost átverni, a tönkretett cuccot legarizni. Addig felesleges az egész.
Mindenkinek változnia kellene. De amig az usernek ez kényelmes nem fog. Hiszen sokszor annyi időbe, pénzbe, veszödségbe kerül bizonyitani, hogy nem gyárilag volt rossz a cucc, hogy a boltos inkább fizet.
Olvass bele némelyik tuning totyikba pl. A gyártó egy procira nem véletlenül irja rá, hogy 1,35 volt. De sebaj adunk neki 1,5-t. Majd legarizuk. Csak kérdezem én akkor Te és az igazság harcosai hol vagytok? Sehol.
Én hasonlónál szóvá tettem, hogy az ember legyen férfi és ha elb.szta ne teknikázzon, hanem dolgozzon és vegyen másikat. Természetesen kaptam a pofámra. Erről ennyit.A vásárlók nagy része ilyen. Aki nem érti, hogy nem elég egy terméket megvenni. Olyan helyen kell ahol szolgáltatás is jár hozzá. Csak ott ugye drágább. Valahol az is unkorrekt, hogy egy bruttó 20k-s termékre rak az ember 1000 forintot (összesen a nettó 25200) és azt kapja a pofájához, hogy ez sok. Holott ez 1000 forint bevétel és nem haszon. Fel kéne nőni. Mint pl a németeknek. Ők nem véletlen vesznek (nagy számban) német termékeket, autót stb.
Nem kell beleolvasgatnom. Rendszeresen olvasom.
Azt meg pláne nem vitatom, hogy ami törvényszerint jár azt oda kell adni.
Megfogalmaztam néhány gondolatot. Amin szerintem változtatni kell. A tisztességtelen eladói magatartást pedig ugyanúgy elitélem mint mikor egy user próbál nyerészkedni, vagy a boltost átverni. Pl vga-ra rosszul felszerelt s1 és ez által tönkrement, de azért elvisszük garizni.[ Szerkesztve ]
Amd - Radeon - Ryzen
-
sasa311
veterán
válasz luciferc #3452 üzenetére
Amit én eddig gariztattam az 2, max 3 nap volt. Az szerintem teljesen elfogadható. Hetekről még szó sem volt sose. Talán rossz helyen vásárolsz....
Amit te írsz az meg a kereskedők egy kis része Ahol én vásárolok ott korrektek, pont ilyen esetben nekem egy jobb teljesítményű cserekártyát adtak, nem kellett ráfizetni, újraindult a garancia. Szerintem ez teljesen korrekt. Igaz, hogy a kártya piaci értéke kisebb volt, mint az eredeti számlán szereplő, de mivel a teljesítménye nagyobb, én úgy érzem jól jártam és korrekt volt.
Szóval te meg a boltosok fele vagy előítéletes, hogy tuti rosszat, drágát, szart akarnak rádsózni...
Es mondd, a passzatszelet szemelyesen fingtad, vagy csak iranyitottal?
-
sasa311
veterán
válasz luciferc #3506 üzenetére
Ez tök felesleges flémkeltés és alapjáraton még általánosító baromság is.
Válaszul majd a boltosok reagálnak minden hülyegyerekre hasonlóképpen, aki azt kérdezi, hogy miután 50V-ot adott tunning céljából a procinak és megsütötte hogy lehetne legarizni...
Es mondd, a passzatszelet szemelyesen fingtad, vagy csak iranyitottal?
-
Gyuri27
félisten
válasz luciferc #3508 üzenetére
Na egy szakértő.
Az a baj, hogy ha a kedves user legyilkol egy hardver az esetek többségében nem látszik. Ha csak kicsit feszeli szét égésnyom sincs. Egyszerű a képlet. A gyártó egy procinak az élettartamát 1,35v-ban állapitja meg. Valószinüleg azért mert annyin biztos elmegy 3 évet. Az user meg kicsi, teszt, kicsi bench és 1,5-l jár. Utánna mivel nem Vérpistike, hanem itt olvasgat ad a procinak 1,45-t 24/7-be. Ez meg elég lehet ahhoz, hogy az élettartam jelentősen lecsökkenjen. Ez pedig nem látszik. Ennyi. Ha van mocskos boltos azt [link] itt lehet közölni. Persze mocskos, átverős, hülye user totyik nincs.
Mivel nem derül ki a turpisság nincs annyi mocskos user.Amd - Radeon - Ryzen
-
sasa311
veterán
válasz luciferc #3508 üzenetére
Most erre mondjam, hogy az én minden boltban korrekt hozzáállást találtam, ahol vásároltam? Ettől még általánosítás marad.
Ha még azt is számításba vesszük, hogy a pozitívat sose hallod senkitől, viszont a negatívat mindig mindenki világgá kürtöli akkor szerintem nem olyan gáz a helyzet...
Es mondd, a passzatszelet szemelyesen fingtad, vagy csak iranyitottal?
-
rien
senior tag
válasz luciferc #3512 üzenetére
Ez egyik ismerősömmel történt a napokban. Nem tudom még a teljes sztorit csak tőmondatokban annyit amit leírtam.
De én ott ledöbbentem, hogy egy pár hónapos lap helyett egy felújított sz@rt tesznek bele és nem szólnak, elsumákolják. A többi meg a hab a tortán. Évek óta törzsvásárló, ott is szervizelteti a gépét bármi gond van vele Most is beadta majd ment érte és ez várta.
Ugye nem tudott mit tenni kész tények elé állították, ez van. Üvöltött egy sort, még max. megverhette volna az eladót de persze nem ez a megoldás, lehet ő is azt csinálta amit mondtak neki. Egy vásárlót veszítettek, nekik csak ennyi.
Tud valamit tenni? Csak a per van?----------------------------------------- <<<<< Trust no 1 >>>>> ----------------------------------------
-
Csaba_20_
őstag
válasz luciferc #3531 üzenetére
Gyakorlatilag a cég sem a kijavítással, sem pedig a kicseréléssel nem okozhat a fogyasztónak jelentős kényelmetlenséget. Valamint törekednie kell arra, hogy a kijavítást, illetve kicserélést legfeljebb 15 napon belül elvégezze. Az ok, hogy a forgalmazó irányítottá teheti a dolgot azzal, hogy kicserélés helyett inkább javít, mert neki az olcsóbb, de nem húzhatja a végtelenségig az időt. A másfél-2 hónap jelentősen túl van a jogszabály által előírt 15 napos határidőn és a kényelmetlenséget már a cseremobil sem enyhíti, pont ezért is merült fel az a fogyasztói igény, hogy milyen lehetőségek vannak még. Valamint a 15 napos határidőn nem módosít az, hogy cseremobilt adnak. Azzal azt lehet elkerülni, hogy amíg te törekszel a kijavításra - mert egy alkatrészt egy kizárólagos beszállítótól még vársz -, addig a fogyasztó jelentős kényelmetlenségre hivatkozva ne állhasson el a szerződéstől. De így se lehet hónapokig húzni egy kijavítást. A történtekről minden esetben jegyzőkönyvet kell felvetetni, vagy leírni azokat a vásárlók könyvébe, hogy nyoma legyen. Mert egy esetleges per során ezekkel lehet igazolni, hogy 2 hónap kijavítási sikertelenséget követően még a cserét is visszautasították, ezért megalapozott volt az elállás például.
-
Ariadne
őstag
válasz luciferc #3756 üzenetére
Ez úgy van, hogy két külön dolog az, ha meggondolod magad és visszaküldöd 8 napon belül, ez elvileg arra van kitalálva, ha egyébként jó a termék, csak neked nem szimpatikus. Ha rossz, akkor minden költséget nekik kell állniuk. Namármost arra nincs részletes szabály, amit lobogtatni lehetne, h konkrétan ilyenkor a visszaküldést ők fizetik, de mivel webáruház, hát, szerintem elvárható lenne. Jogszabály alapján a rögzített bekötésű vagy 10 kg-nál nehezebb termékeknél úszhatja meg az ember a beszállítást, ez pedig nem az. Kompromisszumként ha megoldható, érdemes bevinni hozzájuk.
mod: A gyakorlatban szerintem ha még a távollévős elállási határidőn belül van az ember, akkor érdemesebb a postaköltséget bukva így elállni, mint aztán azon vitatkozni esetleg, h mitől romlott el a cucc, mivel az első esetben nincs apelláta, egyértelműen vissza kell adniuk a pénzt.
mod2: Egyébként én is kíváncsi leszek a dolog kimenetelére, mert sokat én sem hallottam még az ő garanciáztatásukról. Bár ez valahol akár jó is lehet.
[ Szerkesztve ]
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
válasz luciferc #3758 üzenetére
Hát most akkor el kell dönteni, h mit akar, cserét egy másik ilyenre vagy a pénzt vissza.
Ha ilyet akar, és nem riasztotta el ez a gyors elromlás, akkor a 3 munkanapon belüli visszavitel alapján kérhet cserét (151/2003 korm. rendeletben van, vagy pedig a 49/2003. GKM-ben). Ha elriasztotta, akkor a távollévős korm. rendelet alapján visszaküld, postaktget bukik és pénzt visszakap. Ha pedig "rendes" garanciáztatást szeretne, aminek a vége még mindig lehet csere vagy pénz vissza is, akkor azzal kell visszaküldeni, h rossz és javítsák meg/adjanak másikat/pénzt vissza. De mondom, szerintem ezt az utolsót most nem érdemes, a céltól függően az első kettő valamelyikét ajánlanám.
mod: Hibás termékkel is gyakorolhatja az elállási jogot, de annyival kedvezőtlenebb helyzet, h postaköltséget mindenképp bukja így, előny viszont, és szerintem nagy előny, h ilyen esetben egészen tuti vitathatatlanul vissza kell adniuk a vételárat, míg rendes "garanciális" ügyintézésnél azért ezen lehet vitatkozni.
[ Szerkesztve ]
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Csaba_20_
őstag
válasz luciferc #3767 üzenetére
Nem világos számomra, hogy az elállás jogot mi alapján nem gyakorolhatja szerinted a fogyasztó hibás termék esetében. Elállt, az egy egyoldalú jognyilatkozat. A fogyasztónak a távollévős rendelet szerint 8 munkanapon belül indoklás nélküli elállási joga van. Amit nem tesz semmissé az a rész, hogy a nem rendeltetésszerű használatból eredő kárt a forgalmazó követelheti a fogyasztón. De legyen, kekeckedhet a forgalmazó, de bizonyítania kell, hogy a fogyasztó tette tönkre! Legjobb tudomásom szerint a kártérítés szabályai szerint kell eljárni ilyen esetben is. Ha van papírja a forgalmazónak arról, hogy ő sérülésmentesen adta át a terméket, ugyanakkor péppé zúzva kapta vissza, akkor van esélye. Egyéb esetben sanszos a bukta.
[ Szerkesztve ]
-
Ariadne
őstag
válasz luciferc #4139 üzenetére
Ez véletlenül olyan dolog, ami kezdetek kezdete óta ugyanígy van, szóval nem mondhatnám, hogy valami furfangosság van mögötte. Egyszerűen arról van szó, hogy ha nekem kell valami, ezért megállapodunk, hogy megveszek egy ilyet, amit ő 2 hét múlva hoz el, akkor pusztán amiatt, hogy ő késik vele, nekem még szükségem van arra a termékre. A polgári jogban alapból feltételezzük, hogy a másik is jóhiszemű. Ha tehát szükségem van a termékre, akkor az azt jelenti, hogy még ha késik is vele a másik fél, akkor is szükségem lesz rá, és ezért csak kivételes esetben lehet olyan, hogy kifejezetten emiatt mégsem kérem. És ez az az eset, amikor a szerződésből eleve kitűnik a határidőből, hogy akkor és csakis akkor lehet teljesíteni, nem később. Tipikus tankönyvi példa az esküvői torta, na ott bizony külön bizonyítás nélkül is egyértelmű, hogy csak akkor lehet teljesíteni. De persze egyéb esetben is lehet, de ilyenkor nálam, a késést elszenvedőnél a labda, bizonyítanom kell, hogy már nem áll érdekemben a terméket megszerezni. Ilyen eset az, ha autót rendeltem, késik vele sokat, közben veszek másikat - bizonyítani tudom simán, és egyértelmű, hogy emiatt már nem kell.
Jogiasan ezt vélelemnek nevezik, tehát a jog vélelmezi, hogy azért akarod azt a terméket, mert szükséged van rá, és kevés kivételtől eltekintve ez még késés esetén is fennáll. 1959 óta így van, és egészen biztos, hogy nem csak a magyar polgári jogban.
Ha gondolod, szívesen idézek is, csak nem akarok itt jogszabály meg kommentár szöveget betenni feltétlenül, de ha szeretnétek, nem gond.
mod: Érdekes, hogy amiatt nem panaszkodik senki (vásárló), hogy ugyanígy vélelem az, hogy jótállás ideje alatt, illetve szavatosság első 6 hónapjában a hiba a termékben eleve benne volt... Meg van még jópár vélelem, egyiket sem mostanság találták ki, sőt ha jól tudom, egészen ősi eredetű némelyik.
[ Szerkesztve ]
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
válasz luciferc #4141 üzenetére
Ha partit rendezel és ahhoz kell a kanapé, rendeld meg úgy, hogy ráíratod, hogy 2 hét, ha utána érkezik, nem veszed át. Akkor semmi gond, elállsz és kész. Akkor sincs semmi gond, ha póthatáridőt szabsz, mondjuk azt mondod, hogy oké, még egy hetet várok, de aztán vége, akkor is oké a dolog, elállhatsz gond nélkül.
De ha csak annyi van, hogy 2 hét, akkor marad az érdekmúlás bizonyítása. Még mindig nem érzem, hogy gond lenne ezzel, hiszen azért rendelted meg, hogy használd...A jótállásnál-szavatosságnál is abba az irányba hat a dolog, hogy teljesüljön a szerződés, ha egy mód van rá, ezért elsődleges a javítás, csere, és ezért utolsó megoldás az elállás. Ebben az esetben ugyanígy, elsődleges, hogy ha belementem egy szerződésbe, akkor azt komolyan is gondoltam és igenis teljesüljön, ő adja ide a kanapét én meg fizessem ki az árát.
Nehéz ezt elmagyarázni, nem vagyok egyetemi oktató, meg olyan oktató alkat, ezért nem tudom annyira jól megértetni, mi is a lényege, mint ahogy velem megértették annak idején. Tudod, ez olyan, hogy tudom, milyen a jó bor, de hogy miért lesz pont ilyen, és mitől ilyen, azt már nem tudom megmondani, csak úgy nagyjából, mert nem gondolkodom rajta, amikor iszom a bort... Amikor alkalmazza ezeket az ember a gyakorlatban, akkor sem lehet azon filózni, hogy ejj ez így nincs jól, mert az a szabály, aszerint kell eljárni, egyszerűen nincs idő ezen merengeni. Itt viszont igen.
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
válasz luciferc #4142 üzenetére
Ez közgazdász gondolkodás, a termék ára itt teljesen közömbös, nem erről szól a dolog. Itt van a két fél, vannak a vállalt kötelezettségek és a jogok, amik járnak, a gazdaságosság már egy egészen más kérdés. Nagyon ritkán bejön ugyan (pl. ha nagyobb költség cserélni, javíttathat a kereskedő), de nem ez az alapja a dolognak, hanem az, hogy egymás melletti, azonos szinten lévő felek egy cél érdekében szerződnek egymással, és lényeg, hogy teljesüljön a szerződés.
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
sinick
senior tag
válasz luciferc #4158 üzenetére
Köszi a gyors választ! Igen, én is így tudom. Elvileg a lényeggel is tisztában vagyok, hogy: 1) ha javítható, akkor azt köteles vagyok elfogadni. 2) ha nem javítható, akkor felkínálhatja ugyanilyenre a cserét, amit vagy elfogadok vagy nem. 3) ha nem fogadom el a cserét, akkor felkínálhatja, hogy a vételárat levásárolhatom, amit vagy elfogadok vagy nem. 4) ha nem fogadom el a levásárlást, akkor pénzvisszafizetés. Csak a különbözet-kérdés okozott némi izgalmat...
-
sinick
senior tag
válasz luciferc #4163 üzenetére
Az a problémája, hogy az adott termék már nem kapható és a szervíz/nagyker úgy néz ki, hogy nem akar helyette cseredarabot kiadni (legalábbis első körben valami agyonkarcolt, jaított és egyel korábbi típust akartak cserébe adni).
Mindegy... tegnap beadtam a boltba egy levelet (aminek átvett, lepecsértelt másodpéldánya nálam van), hogy a cserét nem fogadom el. Ha küldenek egy újat, akkor rendben van, ha nem, akkor jótállási jegyzőkönyv és/vagy panaszkönyv, aztán ha úgy sem akkor (gondolom) békéltető testület, aztán meg meglátjuk..
Viszont ami aggályos, hogy 1) nem kaptam javítási jegyzőkönyvet (de ez szerintem a cégszerűen átvett levelemmel ingorálhatjuk) 2) a garjegyet a kereskedő benttartja magánál és ő ad ki saját garjegyet (de szerintem ez sem gond).
Persze nekem a boltos - aki jó haverom -, azt mondta, hogy szerinte ne nagyon erőlködjek, mert a szervíz a végén még kiad egy "nem garanciális hiba" jegyzőkönyvet és/vagy "javítás" címszóval hozzámvág egy ugyanolyan karcos használt routert.
Viszont ennek ellenére azt hiszem, hogy egy ütőkártya van még a kezemben, miszerint a a kereskedőtől hivatalosan csak szervízlapot kaptam és az már régen kicsúszott a 15 napos határidőből. A "törekednie kell a 15 napos határidőre" pont sem áll meg, mert tőle hivatalosan tájékoztatást még nem is kaptam.
(Monjduk nagyon balhézni én sem akarok, mert a boltos is és a tulaj is elvileg jó ismerősök. Hát most majd kiderül mennyire azok...)
-
Ariadne
őstag
válasz luciferc #4200 üzenetére
Dehogynem, mindig linkelem is, e-cegjegyzek. Mindhárom cég él és virul. Az Alien kevésbé, végelszámolás alatt van, ami még nem jelenti azt, hogy ne kerülhetne hipphopp felszámolás alá. Vannak kételyeim, hogy valóban megtalálható-e a most bejegyzett címén, mindenesetre akinek garis gondja van, ott érdemes próbálkozni és ha nem találhatóak meg (levél visszajön, nem található senki ott), bejelenteni a cégbíróságnál, akkor hivatalból törlik.
Tehát egyikbe sem olvadt bele a másik, ez kétségbevonhatatlan tény."In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
-
Biznisz Elek
aktív tag
válasz luciferc #4210 üzenetére
Mi neked a kamu, kapásból fel tudnék sorolni neked 4-5 számtech céget akik a mai napig működnek már kb a 3. nevükön ugyan azzal a logóval és alkalmazottakkal mégsem jogutódjai az előzőknek. Ez nem megtévesztés csak az amit az Ab csinált? Hogy közölte veled és az itt lévőkkel miből mit vett át?!
Nem akarok cégeket itt írni mert az ha minden igaz itt tiltott de írj egy püt és közlöm veled. Ja és még anniyt hogy a hardverapróban azért jónéhány kiemelt hírdetőné sokáig nem is adtak számlát se. Ez nem szúrta a szemed?
És mint mindíg megint le kell írnom (gondolom te ezt élvezed) hogy a szerinted hamis állítás abból áll: Céglogo, domain, bérleti jog, dolgozók.....stb... megvétele történt.
Nehéz ezt felfogni még így az 50x leírtak után is?
▂▃▅▇█▓ eladó domain nevek - bizniszelek.hu ▓█▇▅▃▂
Új hozzászólás Aktív témák
- be quiet! PURE POWER 11 tápegység I 600W I Félmoduláris I 80 PLUS Gold
- HP EliteBook 850 G7 Intel Core i7-10610U, 32GB RAM, 512GB NVMe SSD
- iPhone 14 Pro Max 256GB, garanciális, független, 100% akku (karcmentes, ütésmentes) eladó
- Cooler Master MasterBox NR400 Számítógépház (ODD-nélkül)
- GIGABYTE P850GM 850w 80 Plus Gold (GP-P850GM)